Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 335 94,9%
  • BMC

    Glasovi: 18 5,1%

  • Ukupno glasača
    353
MOIS, BSIS, ISA, DDAW, ESS, ALC, ReIS, TPMS su senzori koji se traže, to je ono što se tražilo na tenderu gde je dobio Otokar za solo buseve.
Ja sam upitao chatgpt i dao mi je odmah potencijalne ponuđače
IMG_3175.jpeg
IMG_3176.jpeg
IMG_3177.jpeg
IMG_3178.png
 
Ako gledamo specifikacije, ne mogu da se složim sa veštačkom inteligencijom.
Veće verovatnoće su da će što gori uzeti a to je higer. Jednostavno su bezobrazni.
Ako bi bio yutong, sjajno.
Otokar (GSP-ova verzija) neću da se ponovo kupi, već je postao kanta, vožnja mi neprijatna zbog nedostatka osnovnih funkcija a to je na primer stanična kočnica.
Bmc je jedini ok, ali dosadilo je više sa turskim vozilima.
A da su uklonili veoma kratak rok isporuke od 290 dana, Solaris bi bio savršen.
 
Imamo dokumentaciju, motor je spušten na 8500 kubika i 310ks, što jasno govori da su Turci opet u igri. Nabavka je spuštena sa 300 vozila na samo 150, jer očigledno nemaju para za onih 300 o kojim se pričalo. Rok za ponude je smešnih 3 nedelje i to znači da je sa nekim sve već ugovoreno.
Takođe po prvi put nisu zabranjena tapacirana sedišta, tako da možda dobijemo i sedišta sa tapacirima.
Znači dobijamo nešto da lagera, čim su tapacirana sedišta u igri.
 
Ako gledamo specifikacije, ne mogu da se složim sa veštačkom inteligencijom.
Veće verovatnoće su da će što gori uzeti a to je higer. Jednostavno su bezobrazni.
Ako bi bio yutong, sjajno.
Otokar (GSP-ova verzija) neću da se ponovo kupi, već je postao kanta, vožnja mi neprijatna zbog nedostatka osnovnih funkcija a to je na primer stanična kočnica.
Bmc je jedini ok, ali dosadilo je više sa turskim vozilima.
A da su uklonili veoma kratak rok isporuke od 290 dana, Solaris bi bio savršen.
Ne bih se oslanjao na Chatgpt, jednom sam ja radio sličnu analizu sa njim i tada je grešio u osnovnim pretpostavkama - opet specifikacije dostupnog vozila i one u tenderu se nisu poklapale.

Inače, Yutong je trenutno u centru pažnje u EU jer je otkriveno da Kinezi mogu na daljinu da upravljaju autobusima koji su kupljeni u Norveškoj i da ih jednostavno ugase.
 
Ne bih se oslanjao na Chatgpt, jednom sam ja radio sličnu analizu sa njim i tada je grešio u osnovnim pretpostavkama - opet specifikacije dostupnog vozila i one u tenderu se nisu poklapale.

Inače, Yutong je trenutno u centru pažnje u EU jer je otkriveno da Kinezi mogu na daljinu da upravljaju autobusima koji su kupljeni u Norveškoj i da ih jednostavno ugase.
Ja se isto ne oslanjam na chatgpt i slične modele veštačke inteligencije, ali nije to odgovarajuća tema da sad pišem esej o AI.
To što je Yutong u centru pažnje neka svi paze, ali nije to novost. Bukvalno sva električna vozila mogu lako i verovatno imaju ta praćenja i daljinska isključenja. U bilo kom trenutku kad im se prohte mogu isključiti vozilo.

Vozilo na unutrašnje sagorevanje teško može da se daljinski ugasi. Sad skandal u Norveškoj može poći pod ruku da spusti Yutong cenu svojih novih autobusa.
 
Da, izvinjavam se jer sam automatski mislio da su isti tip vozila. Svakako, mislim da treba i to uzeti u obzir, da se ne uzimaju vozila koja mogu iz bilo koje države da se isključe - bilo to Kina, neko iz EU ili treći.
 
80 solo i 75 zglobnih.
Znači, naprdni hoarderi nastavljaju sa navlačenjem solo-konzervi kojih već imamo viška, dok zglobnih nema ni na kašičicu za 27E, 71, 74, 75, 78, 84, najopterećenije solo linije koje i dalje drži GSP? Umesto da za te iste pare nabave 120-130 zglobova i olakšaju život mučenicima koji se njima voze, gangulisti hoće da tokom sledeće kampanje mašu papirima gde su nabavili "nikad više vozila u istoriji", i kao rezultat imamo nikad više autobusa u koje posle terminusa i prve stanice ne može da se uđe ni na jednoj nozi.
 
Da se bunimo što kupuju solo vozila neko bi rekao “Pa onda će biti više polazaka” ali mislim da nema dovoljno vozača.
 
Ja se isto ne oslanjam na chatgpt i slične modele veštačke inteligencije, ali nije to odgovarajuća tema da sad pišem esej o AI.
To što je Yutong u centru pažnje neka svi paze, ali nije to novost. Bukvalno sva električna vozila mogu lako i verovatno imaju ta praćenja i daljinska isključenja. U bilo kom trenutku kad im se prohte mogu isključiti vozilo.

Vozilo na unutrašnje sagorevanje teško može da se daljinski ugasi. Sad skandal u Norveškoj može poći pod ruku da spusti Yutong cenu svojih novih autobusa.

Može svako (ili pak ne?), ali npr taj uporedni test je pravljen sa VDL gde nije bilo tih problema, odnosno proizvođač je mogao da uskrati neke softverske nadogradnje, ali ne i da potpuno isključi autobus.
Iza svih Kineskih proizvođača prikriveno stoji država, to mu na neki način dođe kao soft power koji Kinezi pokušavaju da nametnu svetu, i to je nešto drugo od privatnog kapitala koji je do sada vladao u Evropi u proizvodnji.
Po meni ovo je crvena linija, i krši suverenitet država koje poseduju Kineske proizvode, nevezano da li neko smatra da su kvalitetni ili ne, ali ovo je po meni spoljnopolitički presedan. Jedna država NE može da se meša direktno u interese druge.
 
Опала и приватник зна да пројури празан. Црнац на 21006 пријављен у апликацији на линији 94, а пројурио празан са окретнице у Блоку 45.
 
Vrh