Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 298 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    315
Turci su skinuti sa 77 zbog napona na okretnici, jer kako kažu utiče na elektroniku :laugh: :laugh:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=659420#p659420:1r1xwitg je napisao(la):
solecar » Čet Sep 12, 2019 11:52 am[/url]":1r1xwitg]Za solo 78 se slažem , za 83 baš i ne , zato što dosta ljudi kaže da linija funkcioniše dobro i sa solo vozilima. Inače , dovoljno je baciti pogled ko sedi u zgradi kod kružnog toka , i eto ti objašnjenja solizacije.
Sada su ogromne guzve u 83 nego u 78. Ja sam isao uvek kada je radni dan, jutarnji spic, posle podnevni spic i uvek su bile punije 83-ojke nego 78-ice!
30. Avgusta je u 3206 nije bilo moguce uci, pa posle naidje 192 koji je isto bio pun!
I poslednji put sam isao pre nekih 5 sati u Usce i naidje 3257 kod slavije koji je bio vec pun!
 
A ja uvek viđao suprotnu situaciju. U 78 ne možeš ni da uđeš na Slaviji , sve i da hoćeš da visiš na vratima.
 
Ja sam uvek 78 da je poluprazna na Slaviji sem nekada kada je bila puna ali obe linije zasluzuju zglobove ali ih nema dovoljno!
 
Наравно да 88 није лоша када сваки обрт имаш сигурно 10-15 минута паузе.
 
Мени су 78 и 83 остале у јако лошем сећању са соло возилима, посебно у јутарњем и поподневном шпицу на релацији блок 21-Славија. Поготову 78, која на траси има 4 велике болнице (Свети Сава, КЦС, КБЦ Др Драгиша Мишовић и ВМА) и срамота је што мудраци из сектетатијата за јавни превоз сматрају да је уреду да се стари и болесни људи гурају у соло аутобусу. Искрено од кад је на 78 био онај 218 са кулер мастер рекламом увек сам се надао да ће ми он наићи уместо неке Каросе.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=659576#p659576:1e6hb78e je napisao(la):
Miroslaves » Čet Sep 12, 2019 10:57 pm[/url]":1e6hb78e]Turci su skinuti sa 77 zbog napona na okretnici, jer kako kažu utiče na elektroniku :laugh: :laugh:
Čekajte, ljudi, da li je ovo istina?
Ako jeste, zašto je suspendovan vozač? Hoće li se neko izviniti za "pobrkane pedale"?
Kako je moguće da se to ne dešava na drugim mestima dok ide ispod trolejbuske mreže? Napon mreže je tek nekih 650V. Šta bi bilo kad bi prolazio preko pruge gde je 25 000V i gde se prave lukovi na metar - dva?
Ovo onda zahteva stručnu analizu. Nije fly by wire izmišljen juče, i ne preklapaju se trolejbusi i autobusi samo u Beogradu... I, svakako zato nije do mreže, već do autobusa i neke njegove falinke. Treba li sad da očekujemo da će i automobili ispod mreže da počnu da "lude"?
Ukrcati gvna na prvi voz i vratiti, zajedno sa onim ko ih je kupio!
 
Nije ih ni jednostavno vratiti tek tako. Stavili su GSP u vrlo nezavidan položaj. Arriva je kupila 25 autobusa sa ozbiljnim nedostatkom, dok je GSP zarobljen sa 70 potencijalno opasnih vozila. Pod hitno bi ih trebalo povući, ali ih i nečim zameniti. Kad dođu Higeri, biće izvodljivo, ako bi tinejdžeri radili još neko vreme. Problem je što je opasno čekati i par dana, a kamoli nedelja ili meseci dok Higeri ne stignu. Sumnjam da će ih tek tako povući, ako nema šta da ih zameni.
 
Po meni je jedino izvodljivo da ih zamene stari ikari iz Kosmaja i Karaburme, solo Japanci, mutanti, ik 103 iz 2005 i Connecto iz 2003, ali naravno kad dođu Higeri

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=659617#p659617:1z5ubwot je napisao(la):
Djole Pevcanin » Fri Sep 13, 2019 8:07 am[/url]":1z5ubwot]Наравно да 88 није лоша када сваки обрт имаш сигурно 10-15 минута паузе.

Kakva pauza, zastoj na gazeli zbog udesa, nije ni bilo pauze, sam sam pravio po 5min.
 
Кад нема гужве увек има. Бар што се тиче Железника.

Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=659637#p659637:3q54rz6f je napisao(la):
Дошљак » Pet Sep 13, 2019 9:16 am[/url]":3q54rz6f]Мени су 78 и 83 остале у јако лошем сећању са соло возилима, посебно у јутарњем и поподневном шпицу на релацији блок 21-Славија. Поготову 78, која на траси има 4 велике болнице (Свети Сава, КЦС, КБЦ Др Драгиша Мишовић и ВМА) и срамота је што мудраци из сектетатијата за јавни превоз сматрају да је уреду да се стари и болесни људи гурају у соло аутобусу. Искрено од кад је на 78 био онај 218 са кулер мастер рекламом увек сам се надао да ће ми он наићи уместо неке Каросе.
Zaboravio si i Ortopedsku bolnicu. Jeste da ne prolazi direktno pored nje , ali dovoljno blizu da bude funkcionalna veza. Isto važi i za Institut za Majku i dete. Kakva je situacija što se tiče KBC Zemun , ne bih znao.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=659420#p659420:2k0a00vn je napisao(la):
solecar » Čet Sep 12, 2019 12:52 pm[/url]":2k0a00vn]Za solo 78 se slažem , za 83 baš i ne , zato što dosta ljudi kaže da linija funkcioniše dobro i sa solo vozilima. Inače , dovoljno je baciti pogled ko sedi u zgradi kod kružnog toka , i eto ti objašnjenja solizacije.

E, pa evo da Vam odgovori jedan koji sedi u zgradi kod kružnog toka. Nije istina ovo što ste izneli i to nije prvi put da se ovde čuje (pored Vas čini mi se i član busspoter da je slično govorio). Forum pratim bez želje da učestvujem u diskusijama, samo zato što se ne njemu može pročitati i ono čega nema u medijima (nažalost), ali na vaše tvrdnje moram da odgovorim. Ni jednom se nije desilo da neko ovde pomene katastrofu na liniji 83, a da neko od vas dvojice nije skočio da brani postojeće stanje. Ne znam motive i ne ulazim u to, ali bi na takvim reakcijama i sam SJP pozavideo.

Dakle, liniju 83 koristim i pratim bezmalo četrdeset godina i odgovorno tvrdim da stanje na njoj nikad nije bilo gore. Konekto autobusi vise liče na kombije, IK112LE je solidno vozilo, ali nije za liniju sa velikom fluktuacijom putnika, a o FAP-ovima raspadnutim da i ne govorim. Nek niko ne zameri, ali ja smatram da nije normalno da ovakav vozni park tandara po centru grada, a Solarisi da ophode Preku kaldrmu i Padinsku skelu. Što se tiče broja vozila, do 2013/14 godine na liniji 83 radilo je 14 (i slovima: četrnaest) celodnevnih ZGLOBNIH vozila. Sada radi 13 (i slovima: trinaest) celodnevnih SOLO i još 2 (i slovima: dva) u šihti. To će reći, manje više isti broj autobusa, a njihov kapacitet duplo manji. Kako bilo ko može ovo da brani i da tvrdi da je bolje, meni zaista jasno nije. Na liniji 83 još od 1982. godine rade zglobna vozila. A ta "solizacija" kako ste je nazvali, nastala je ne analizom (jer je ni jedna analiza ne bi pokazala kao opravdanu) već dekretom nekog moćnika koji je naredio da se na liniji 52 angažuju zglobni autobusi, kojih nije bilo u garaži, pa su bukvalno oteti sa linije 83 dana 15.1.2018. To je jedina istina.

Naravno da je objektivna opterećenost linije 52 manja nego 83, a posmatrajući celu trasu isto možemo reći i za 77, 85, da ne nabrajam dalje. Ali ja ne tvrdim stoga da na tim linijama treba da rade solo autobusi. Naprotiv. Tu dolazimo do suštine problema. Beogradu fale zglobna vozila, i zato su obe aktuelne nabavke potpuno promašene. Da ne ulazim dalje u potencijalne manifestovane probleme sa BMC ili Higer proizvođačem (koji čak nije u stanju ni da ispuni svoju ugovornu obavezu i konačno isporuči ta famozna vozila, a da ne zaboravimo da su 2 od 5 Higera koliko ih je Beograd ranije kupio vrlo brzo pokvarena). Dakle, hajde da svi budete konstruktivni, moli vas stariji čovek. Borite se da prevoz SVIMA bude BOLJI, a ne da opravdavate to što je nekome prevoz pogoršan. Činite to bar ovde gde je diskusija slobodna, za razliku na primer od onog dirigovanog sajta busevi.com koji cenzuriše neke komentare, neke druge naduvava, ne dozvoljava registraciju članova, a informacijama nekim raspolaže i pre nego što se zvanično objave, pri čemu nigde ne piše ko iza tog sajta stoji i ko ga administrira (SJP verovatno, hahaha).

Konkretno, pogled sa vrha kružnog toka govori da je 83 jedna od najnepouzdanijih linija u gradu - polasci neredovni, autobusi mali, gužve velike. Anketa koju sam lično sproveo pokazuje očaj njenih korisnika. Tek poneko ne previše puno vozilo posledica je samo velikog broja odustajanja od čekanja i prešaltovanja na druge linije, jer su skoro sve pouzdanije od ove. Pogled iznutra, to jest neposredno iskustvo svakodnevnog putovanja autobusima s ove linije u špicu saobraćaja je ravno hororu. Spremamo peticiju za povratak zglobnih vozila. Čak i na pomenutom sajtu busevi.com, takvom kakav je, svi komentari na ovu temu su negativni. Ponavljam, interval sleđenja isti je kao 2013/14-te, u špicu negde 7-8 min, a vozila duplo manja! Ovo se mora bez odlaganja popraviti i borićemo se da tako bude.

Za kraj administratoru - "javni gradski prevoz" je dovoljna odrednica naslova teme. Suvišna je reč "saobraćajni". Pleonazam, gramatički neispravno. Hvala. Izvinite na opširnosti, ovo je moja jednokratna poruka, ne bih se dalje uključivao. Pozdrav svima!
 
@Beograd83
Ja mozda jesam manje u kontatku sa 83 od Vas, ali sam govorio o situaciji na koju ja imam uvid. Liniju koristim od Starog Merkatora do Poste ili Usca, kako kad. I mogu da kazem da se retko desi da je zateknem puniju. Redovnost vozila je poprilicno dobra, bolja nego kad je Zemun radio na liniji uprkos tome sto su bili zglobni busevi. Zbog tih stvari sam rekao da je bolja sa solo, a i interval je smanjen od kad je dosao Kosmaj, bar koliko ja znam. O tome se pricalo ovde ranije.
A mislim da se ovde svi zalazemo za bolji prevoz u celom gradu, ne samo za periferiju ili samo za centar. Logicno je da u centru treba da budu bolji autobusi, da stranci vide da mi raspolazemo dobrim vozilima i sta ja znam, ali opet ne mozes ti ni na periferiju da posaljes bas bilo sta, i tako svaki dan. Nije lako voziti se u nekom krsu po 3h dnevno, dok dodjes do posla/skole i opet nazad, stajati i kuvati se i jedva cekati da izadjes. Da je nekog razuma u ovom sistemu, ne bi se pravila razlika izmedju centra i periferije i svuda bi trebalo da voze dobri busevi, a to sto vlast ne radi svoj posao to nije do nas. Ovde se vise puta govorilo o tome kako nije potrebna nabavka SOLO buseva, nego bas suprotno, zglobnih. Na nekoj od prethodnih strana sam i napisao sta je jedini logicni razlog za kupovinu solo buseva a ne zlgobnih, pa da ne ponavljam. Slazem se da je trebalo novih solo ali u razumnoj kolicini, ali 244 komada je van svake pameti, i ne znam da li je iko ovde podrzao tu ideju.
 
Kada dodju Higeri(ako i to dočekamo više), oni će sigurno biti stavljeni na liniju 83,obzirom da je linija trenutno u Kosmaju... a opet sam ovde od nekoga čuo da od novembra opet Kosmaj preuzima 52,pretpostavljam da bi onda 83 vratili u Nbgd... stalno se 52 i 83 negde preklapaju kad je u pitanju rokada zglob-solo i to već postaje neprijatno koliko smo taoci nečijih eksperimenata... linija 83 ukoliko ostane u Kosmaju i dobije nova vozila, treba da ima bar od 16 do 20 vozila na liniji, ali to je sad samo moje naglas razmišljanje...

Sent from my SLA-L02 using Tapatalk
 
Ставиш 18 соло на 52, зглобове на 83 и проблем решен. (Ајмо хејтери навалите на пљување)

Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
 
52 vozača ide u Grčku po Higere

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Kada krecu? I da li se ide samo u Grcku posto sam ja cuo i da je Bar u prici pored Grcke..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=660007#p660007:tndni009 je napisao(la):
Djole Pevcanin » Sub Sep 14, 2019 8:39 am[/url]":tndni009]Ставиш 18 соло на 52, зглобове на 83 и проблем решен. (Ајмо хејтери навалите на пљување)
Ma kakvi zglobovi na 83. Nakrcaš i tamo solo vozila i rešen proble. Ako može jedna 601 da bude solo , mogu i 17 , 18 , 23 , 31 , 56 , 95 , 511 , 610 , 704 , 706 , 707... :)
 
Pa naravno, gradski oci i oce da stave na 31ca solo :D Ako to moze, moze onda sve..
 
Ne znam tačno kad idu, al možete da pitate nekog vozača, a mene zanima da li će dva vozača voziti jedan bus, ili će svaki vozač voziti ceo put

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Ako vozi jedan, morali bi možda da prave dve velike pauze ili da po ulasku u Srbiju budu zamenjeni. Sve ostalo je prekršaj. Dvočlana posada možda i dobaci.
I to pod pretpostavkom visoke prosečne brzine, sa max dozvoljenom na ap, tj blokadi, kao turistički. Ali, gradski bus sigurno ne može držati takav tempo, jer su njegovi prenosi osetno kraći, pa i max brzina.
To su verovatno po 2 vozača i nekoliko rezervnih.
 
Higeri bi trebali biti opremljeni VOITH automatskim menjačima, tako da tu teško može biti reči o nekim većim putnim brzinama. Čak i da nemaju blokadu, maksimum bi mogao biti oko 85km/h, što znači ne mnogo preko 60, eventualno 70km/h. VOITH nudi i opciju gde su stepeni prenosa razvučeni, pa maksimalna brzina može ići i preko 110km/h, ali takav prenos na gradskim autobusima nema šta da traži. Baš kao što kažeš, bilo bi logično da idu dva vozača po autobusu.
 
Vrh