Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 307 94,8%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,2%

  • Ukupno glasača
    324
Cudno doduse, nemaju svi kao sto sam napomenuo. Vec danima priomecujem al nikako da pitam
Piše ti gore, kao i na više mesta na vozilu CNG (compressed natural gas), verovatno su četiri cilindrične boce pod tim ružno nabudženim delom na krovu. Kod jednog MAN-a to je mnogo lepše upakovano, manje budžasto.
 
Kad god se pomenu boce, setim se ove slike IK-4. Mislim da je sa Ssc-a.

1000025557.jpg
 
jedno pitanje. da li se i vama čini ili su vrata na plavim kantama zakrivljena? nisam mnogo obraćao pažnju kod starijih ali sad mi je slučajno upalo u oči
 
Tužno. Rasturanje ispravnih i funkcionalnih autobusa i to još zglobnih, mi je totalni debilizam. Razumem starosnu granicu, razumem i ekološki aspekt, al po meni bilo kakav baš krut nefleksibilan propis ne može biti dobar. Koliko bi za sve nas bilo bolje da zglobni Japanci rade na 37-ici umesto Higera. Dajem samo jedan primer. Drugo je da mi imamo vrhunska mlada vozila dovoljnog kapaciteta, pa kažeš ajde otpisuj sad sve ispod neke starosne granice, jer autobuse treba sklanjati po serijama i zbog održavanja. Al bacati stara vozila koja su u dosta dobrom stanju, Conecti i Japanci pre svega, naravno samo zato što su stara, nema potpora u zdravom razumu. Ne vredi držati ta vozila ni u nekoj posebnoj rezervi sad, jer propadaju više od stajanja nego da se voze. Opet, solo i nekako da shvatim, al svaki zglob je dobro došao, pa makar dok ga isto zglob ne nasledi. Japanci, barem njih dvadesetak su mogli raditi do dolaska još novih autobusa, mislim ne autobusa nego BMC-a.
 
Tužno. Rasturanje ispravnih i funkcionalnih autobusa i to još zglobnih, mi je totalni debilizam. Razumem starosnu granicu, razumem i ekološki aspekt, al po meni bilo kakav baš krut nefleksibilan propis ne može biti dobar. Koliko bi za sve nas bilo bolje da zglobni Japanci rade na 37-ici umesto Higera. Dajem samo jedan primer. Drugo je da mi imamo vrhunska mlada vozila dovoljnog kapaciteta, pa kažeš ajde otpisuj sad sve ispod neke starosne granice, jer autobuse treba sklanjati po serijama i zbog održavanja. Al bacati stara vozila koja su u dosta dobrom stanju, Conecti i Japanci pre svega, naravno samo zato što su stara, nema potpora u zdravom razumu. Ne vredi držati ta vozila ni u nekoj posebnoj rezervi sad, jer propadaju više od stajanja nego da se voze. Opet, solo i nekako da shvatim, al svaki zglob je dobro došao, pa makar dok ga isto zglob ne nasledi. Japanci, barem njih dvadesetak su mogli raditi do dolaska još novih autobusa, mislim ne autobusa nego BMC-a.
Dok u Zagrebu i danas voze zglobni Manovi iz 2004, jedan sa kojim sam se vozio ima neverovatnih 2.744.252km i opet je u sasvim dobrom stanju i može da radi bar još neko vreme dok im ne stignu polovni zglobni Manovi mlađi od 10 godina.
 
Poslednja izmena:
Rade dosta po Evropi i stariji autobusi, pa i u jednoj Švajcarskoj. Mi smo izgleda najbogatiji, mislim najpametniji.
U Bazelu su Manovi Ng353 i Nl313 iz 2000. saobraćali sve do 2023, tj manji broj jer su većinu prodali 2016, a čak i sad su neki prodati i nisu isečeni. Takođe su imali i 10 solo Cng Citara iz 2008 koje su većinom prodali 2023, kad su obnovili vozni park Ecitarima i Hess lightramovima.
 
Zato što sadašnjoj garnituri na vlasti je lepše da kažu mi imamo novo, nego nešto starije ali kvalitetnije. Samo da bude sve novo.... Ali bitno da za sebe ne kupuju dačije, nego brendirane nemačke premium automobile...
 
Ja solarise nebi dirao dao bih ih skoplju al nebi ih rashofovao sta im fali samo gradonacelniku mozak fali
 
Drugo je da mi imamo vrhunska mlada vozila dovoljnog kapaciteta, pa kažeš ajde otpisuj sad sve ispod neke starosne granice, jer autobuse treba sklanjati po serijama i zbog održavanja.
Jedno je imati takva vozila, a sasvim drugo podrazumevati (samim tim garantovati) adekvatnu zamenu.

Mislim da je taj regresivni diskontinuitet (korak napred, tri nazad), nedosledno planiranje i razvoj (iznenadne revizije bez ozbiljnih analiza), izostanak tradicije održanja ili unapređenja kvaliteta najbolji pokazatelj nediscipline i nedomaćinskog odnosa prema javnim dobrima, nepoštovanja stručnog autoriteta, glasača i građanstva uopšte.

Posledice se mogu videti na svakom koraku i u svakoj sferi života, pa čak i na ulici. Pomenuo sam nedavno u vezi BMC, tehnički prijem u građevinarstvu. I pri primopredaji vozila postoji nešto slično - tzv. kvalitativni prijem, od važnosti za otkrivanje vidljivih i skrivenih mana.

Atina je vratila deo Iveco vozila zbog neujednačene specifikacije lotova (evidentne razlike između nove i stare prednje maske), a Beograd, ni posle primećenih skrivenih mana u vidu nepodudarnosti boniteta očekivanog (umesto neprimenjivog uzorka, na primeru modela istog ponuđača ili ekvivalenta istog ranga) i isporučenog proizvoda, nije vratio robu na lager. Baš naprotiv, nastavio je sa nabavkama.
 
Poslednja izmena:
MAN-ove ću uvek pamtiti kao najbolje rešenje za beogradske gužve zbog prostora kod trećih vrata koji nije bio zatrpan sedištima. Em je taj deo kod zgloba i trećih vrata mogao primi ogroman broj ljudi em se opet nekako moglo lagano izaći na treća vrata u gužvi. Ovi BMC su za plakanje, bukvalno su zagradili izlaz sa dva sedišta i šipkama ka trećim vratima sa strane zgloba.
 
Provozah se jutros plavim zglobnim BCM-com svega 2 stanice.... I ono što na prvu lotpu mogu da primetim je - jako čudan zvuk motora! Neko je čini mi se već o tome pisao... Šta se tu desilo, što su motori na poslednjoj seriji ovako bučni i ispustaju čudne zvuke od prve serije (koji su veoma tihi)...?

Šipke ne klize :) Jesu old skul ali brate... u prvoj seriji ne možeš pošteno da se držiš...

Plava boja je fuj!
 
Паметне државе би све старе аутобусе пробрале, ремонтовале и чувале као стратешку резерву за масовне евакуације при црвеном крсту или ватрогасно-спасилачкој служби. Код ипак нас све иде у Железник.
 
Tužno. Rasturanje ispravnih i funkcionalnih autobusa i to još zglobnih, mi je totalni debilizam. Razumem starosnu granicu, razumem i ekološki aspekt, al po meni bilo kakav baš krut nefleksibilan propis ne može biti dobar. Koliko bi za sve nas bilo bolje da zglobni Japanci rade na 37-ici umesto Higera. Dajem samo jedan primer.​
Dajem samo drugi primer. Ono što je bolje za narod nije bolje i za aktuelnu vlast. Odnosno, ako nema u saobraćaju Solarisa i MAN - ova, nema šanse i da se bilo ko iz naroda pita i komentariše kako su bolji od ovih novijih (nabavljenih za vreme aktuelne vlasti).​
 
Vrh