Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 244 94,9%
  • BMC

    Glasovi: 13 5,1%

  • Ukupno glasača
    257
Nije da branim BMC, ali smatram da 31 nije uopšte odgovarajuća za vozila sa CNG pogonom.
Teren od Slavije do Ustaničke nije baš jednostavan, a samim tim i ta tradicionalna prepotoerećenost samo zagorčava situaciju.
Dizel je tu ipak u prednosti, a ako su hteli da budu ekološki prihvatljivi bolje da su naručili Elektro Vegane ili sproveli Trolejbus.

Meni gasni BMC više pristaje za linije poput 73.

Nego, ne koristimo ni retke prednosti BMC-a poput velikog broja prozora, danas kuvanje unutra, tek po koji otvoren, doslovno se probijao da otvorim još barem nekoliko.
 
Nije da branim BMC, ali smatram da 31 nije uopšte odgovarajuća za vozila sa CNG pogonom.
Teren od Slavije do Ustaničke nije baš jednostavan, a samim tim i ta tradicionalna prepotoerećenost samo zagorčava situaciju.
Dizel je tu ipak u prednosti, a ako su hteli da budu ekološki prihvatljivi bolje da su naručili Elektro Vegane ili sproveli Trolejbus.

Meni gasni BMC više pristaje za linije poput 73.

Nego, ne koristimo ni retke prednosti BMC-a poput velikog broja prozora, danas kuvanje unutra, tek po koji otvoren, doslovno se probijao da otvorim još barem nekoliko.
Zato će sad Dr. Šapić da nabavi još Bmc Cng i to baš prvo za 31.
 
Šta će? Pa opet bmc.
A valjda neće, iako su velike šanse da hoće.

@solecar
Naravno da ćeš formirati svoj stav na osnovu tebi dostupnih informacija. Ne moraš usvojiti moje mišljenje, niti se u svemu moramo složiti. Pišem kako mislim da stvari stoje, a kako sam tih "srećnih" DS-ovskih godina bio na terenu i radio u tom GSP-u, znam vrlo dobro koliko je "valjalo". Evo još par dopuna od mene, čisto da ne misliš da ja tu nešto posebno hejtujem jedne, a branim druge. Na kraju, u ovoj ili onoj formi motale su se slične garniture od petog oktobra do dolaska naprednjaka, s tim što je period DOS-a, opet moje mišljenje, daleko više obećavao od DS-a. Ovi potonji su se za sve pravdali svetskom ekonomskom krizom, i to je donekle i bilo legitimno, jer je apsolutno sve moralo pogoditi, pa i nas. No, stava sam da naš narod konkretno odavno pati od težih oblika amnezije, jer od prethodnih ima tendenciju da pamti samo dobro. Sve loše se apsolutno zaboravi. Tema nam je GSP trenutno, a stanje u firmi 2009 do 2011. godine, bilo je faktički u nivou stanja GRAS-a kada su mu gasili struju za napajanje trolejbuske kontaktne mreže. Autobuski pogoni na ivici kolapsa zbog dugogodišnje nabavke ničega. Sistem naplate je iznedrio samo dobro u vidu kvalitetnog i modernog, prema našim merilima jer do tad nismo imali ništa od toga, informacionog sistema putnika. I zaista mi je žao što su to ovi zeznuli na kraju. No, naplata je 2010. bila na istorijskom minimumu, pa s toga je pomenute godine utrostročen broj kontrolora, tako sam i ja ušao u GSP, al uz obavezu nošenja svetloodbojnih prsluka, kojih se izgleda malo ko seća. Kasnije 2011/2 godine veliki Đilas gasi deo Sektora u GSP-u, koji je držao kontrolu karata, i naplata prelazi u privatne ruke. Izgleda da se i toga ljudi često ne sećaju, koliko je to tada bilo pljuvano, pogotovo zbog 8% provizije Apexa. Naplatu nisu poboljšali, što je realnost, al bar smo dobili moderan sistem naplate. Zakonski okviri su tu daleko veći problem. To je video i veliki Đilas, pa nas je par godina maltretirao slanjem zaposlenih GSP-a da Apexu glume pandure usmeravajući putnike na početnim stajalištima sa sve ulaskom na prva vrata. Verovatno se ne pamti ni to. Stanje je bilo takvo da je GSP morao te 2011 da se prevede u JKP, ne bili opstao. Pošto cvonjka nisu imali za nove autobuse, a suprotno onome što tvrdi @Vinča307, DS je taj koji je dodatno isekao snabdevanje vozilima devastirajući Ikarbus prodajom ruskom prevarantskom šljamu, ne mogu ni imena firme da se setim, valjda Avtodetal servis, čime je obustavljena proizvodnja u Ikarbusu, ili je postojala u fragmentima od 2009 pa sve do 2012. godine. Fabrika je desetkovana, tada joj je sudbina i bila zapečaćenja, jer je sa preko 700 radnika spala na malo preko 300, plus je 2008 sastavila oko 650 autobusa. Nikada se nije oporavila od tog udarca. Sve je ovo posle bilo na aparatima. Zamisli da jedan Solaris ugasiš faktički na tri godine. Teško da bi postao posle toga. Tako da apsolutno verujem da su argumenti na mojoj strani kad kažem da se godine nerada i zanemarivanja ne mogu oprati odjednom, onako i to igrom slučaja na kraju njihovog mandata. EU nam je dala pare preko EBRD-a, i to nas je spaslo. Nije ništa tu Đilas uradio, nego su nam drugi spasli kožu, kad su ih oni slepci jedva namolili. Ne pada mi napamet da ih hvalim i dižem u nebesa zbog toga. Što se mene tiče, nisu apsolutno ništa bili puno bolji od ovih sad, jer bez Ikarbusa nisu bili u stanju pet godina bar nešto da uvezu sa strane, neračunajući onih deset gasnih nesrećnika.

@Vinča307
Polasci nisu redukovani samo vama sa 307-ice. Pogledaj malo intervale i redove vožnji na svim linijama zadnjih 15 godina. Pad je svuda. Problem radne snage postoji odavno, a u većoj meri ga je upravo prethodna garnitura produbila ukidanjem redovnog vojnog roka. O tome sam već pisao. Kasnije ni ovi sada nisu puno toga uradili. Pati cela Evropa od nedostatka tog kadra, a pisao je i ovde @marrecar o padu broja polazaka iz istog razloga i u jednom Beču. Nije to pojava samo kod nas, nažalost.
 
Samo da dodam da je taj problem u Beču rešen za manje od godinu dana, i to ofanzivom Grada i Wiener Linien. Jako puno otvorenih pozicija, povećanje plata i bonusa, poboljšanje radnih uslova i naravno jak marketing. Naravno još uvek se traže radnici, ali nije više toliki problem. Inače, fascinantno mi je da se ne bira baš toliko strogo ko će se zaposliti (naravno, kvalifikacije su i dalje bitne), pa tako npr. studenti mogu da se zaposle kao vozači metroa - čak i na pola radnog vremena. Prvo obuka, koja je naravno plaćena, i onda se kreće na posao.
U Beogradu bi slično morali da se odradi kako bi se nadomestio manjak kadrova, ali je onda tu problem koliko zaista može da se poboljša, da bude atraktivnije nego odlazak u inostranstvo, posebno kada su u pitanju vozači.
 
Kod nas su spustili starosnu granicu i više nije obavezno da se polaze za C, da bi mogao da polazes za D i to je sve okej, ali bi trebalo da se poradi na marketingu, da se priča o tome po medijima, da se postave bilbordi po gradu, uz naravno povećanje plate i poboljsanje uslova.
 
TransJug ex ATP Ikarbus Ik112LE
20240423_123328.jpg
IMG_20240423_122424_371.jpg
 
@Kesha
Šta god da su radili Đilas(DS) i Vučić(SNS), činjenica je da su ovi drugi samo nastavili silaznom putanjom i doveli nas dovde dokle smo došli. Za mene je Solaris bolji od Higera i BMC. Za mene je nabavka trolejbusa za vreme predhodne vlasti bolje nego "narod je tražio da se stave autobusi umesto trolejbusa" aktuelne vlasti. Dalje, generalno, ne vezano za tvoj stav, nervira me retorika "za sve su krivi prethodni, mi tu ništa ne možemo da uradimo". Vezano za gradski prevoz, ovi aktuelni su upravo uradili potpuno suprotno od onoga što stalno ponavljaju i razje*******ali sve što ili nije bilo razje*******ano, ili je bilo započeto. Zato nam je gradski prevoz tu gde jeste. I na sve to, ovi aktuelni hoće da se reše Solarisa, bez obzira kakvim se spletom okolnosti došlo do njega, jer ne mogu da podnesu da se to u narodu smatra boljim vozilima i nabavkom nego sve ove koje su oni obavili, uprkos činjenici da nas Solaris i dan danas služi sasvim korektno i može još neko vreme.​
 
Po nekom mom čudnom misljenju, mislim da bi smanjivanje granice za D kategoriju na 18 godina donekle pomoglo nedostatku vozača tačnije da bi bilo dosta mladih koji bi radili taj posao, naravno sa većom platom i dobrim uslovima.
 
Po nekom mom čudnom misljenju, mislim da bi smanjivanje granice za D kategoriju na 18 godina donekle pomoglo nedostatku vozača tačnije da bi bilo dosta mladih koji bi radili taj posao, naravno sa većom platom i dobrim uslovima.
Pomerena je na 21 godinu što je sasvim okej, 18 je već prerano.
 
Sa 18 bi mogao linijski saobraćaj poput E linija ili 34, 24..
Ako ne to, onda barem sa B kategorijom, prevelik je luksuz razbacivati peofesionalce na te linije, a opet bi bili bolji od ovih sa Istoka.
 
Mi bi smo svi voleli, ali ljudi van sveta javnog prevoza ne razlikuju Solaris od BMC-a, a kamoli da će se boriti da se Solarisi sačuvaju.

Ovo sve zavisi od ljudi zaposlenih u GSP-u, ako im je stalo onda se moraju pobuniti, a ako ne onda ništa.
 
Pa ja iskreno mislim da ljudi razlikuju Solarise od ostalih buseva, zapravo mislim da ljudi jedino za Solaris znaju da se zove Solaris

Živeo i ja u toj iluziji, dok u Solarisu se nije otkačio panel, i ceo bus "vidi turskog autobusa, kršina". A ono samo treba da se namesti "četvrokom" panel.
Nemaju pojma ljudi, ne znaju da razlikuju GSP od privatnika, a kamoli nešto više.

Za raju samo bus sa trokrakrom zvezdom valja, za ostalo ni ne znaju da postoji, svojim živ9tom garantujem da bi 60% ljudi za Solaris reklo da je Turski autobus.
 
Mi bi smo svi voleli, ali ljudi van sveta javnog prevoza ne razlikuju Solaris od BMC-a, a kamoli da će se boriti da se Solarisi sačuvaju.

Ovo sve zavisi od ljudi zaposlenih u GSP-u, ako im je stalo onda se moraju pobuniti, a ako ne onda ništa.
I ovi nam lepo zapuše usta sa mantrom ista pravila za sve. Što bi mi bili povlašćeni po pitanju starosne granice. Grad vam kupio, Grad će vam i odrediti kad ćete da ih uklonite. Još kad dođu pa kažu, jel smo vam uzeli 300 novih autobusa. Šta više hoćete. Obični radnici, teško da tu ima ko da se buni, pogotovo oko voznog parka. Jel ispravno, homologovano i registrovano, mislim za nova vozila. Nema tu puno osnova da se iko posebno žali, sem baš struke koja se i žali, al slaba vajda. Baš da možemo da biramo šta ćemo da dobijemo teško stvarno, jer bunili su se mnogo puta i za pokojni Ikarbus, i za trolejbuse, pa nikom ništa. Grad je taj koji odlučuje i to je to. Sistem je, kome se ne sviđa može samo da ide. To nije sad tako, nego zadnjih xy godina, pogotovo od kad smo JKP.
Samo da dodam da je taj problem u Beču rešen za manje od godinu dana, i to ofanzivom Grada i Wiener Linien. Jako puno otvorenih pozicija, povećanje plata i bonusa, poboljšanje radnih uslova i naravno jak marketing. Naravno još uvek se traže radnici, ali nije više toliki problem. Inače, fascinantno mi je da se ne bira baš toliko strogo ko će se zaposliti (naravno, kvalifikacije su i dalje bitne), pa tako npr. studenti mogu da se zaposle kao vozači metroa - čak i na pola radnog vremena. Prvo obuka, koja je naravno plaćena, i onda se kreće na posao.
U Beogradu bi slično morali da se odradi kako bi se nadomestio manjak kadrova, ali je onda tu problem koliko zaista može da se poboljša, da bude atraktivnije nego odlazak u inostranstvo, posebno kada su u pitanju vozači.
Rešen pre nego ovde Mare svakako, kao i kod svih malo bogatijih i razvijenijih od nas. Uvoz radne snage, samo što oni imaju daleko veći izbor od nas. Naših u Beču sa okolinom negde oko 300000, ako se ne varam. Nije malo. Mogu se i ovde ublažiti posledice odliva radne snage, al mnogo teže nego na Zapadu. Ogromna je to delatnost, u većini sebvencionisana, odnosno neprofitabilna. Da imaju tri republička proseka, teško bi to išlo, na primer. Na hiljade ih je. Al da, moglo bi dosta toga da se uradi, a da nisu samo plate. Marketing, uslovi, obuka itd.
@solecar
Sve to što pišeš, ja nisam nikad ni osporavao. Bitno mi je kako je kupljeno sve, pa i ti Solarisi, pod kojim okolnostima i na koji način, isto kao i sad sa svom ovom dugogodišnjom muljačinom. Ne u smislu dal se neko ugradio samo. Ima tu mnogo stvari koje pokazuju šta se i kako radilo u nešto širem vremenskom periodu. Da, imamo pad apsolutno, al taj pad nije počeo sa ovima sada. Ja sam samo o tome i govorio. Jedan dobar ne poništava deset loših poteza pre toga. Nedostajalo je svima tu stručnosti, zainteresovanosti, planiranja i transparentnosti. A za to čuveno uvek krivi prethodni, apsolutno si u pravu, kao i za mnogo šta drugo. Na našoj političkoj sceni se kuka na prethodnike konstantno zadnjih dvadeset i kusur godina.
 
Sve to što pišeš, ja nisam nikad ni osporavao. Bitno mi je kako je kupljeno sve, pa i ti Solarisi, pod kojim okolnostima i na koji način, isto kao i sad sa svom ovom dugogodišnjom muljačinom. Ne u smislu dal se neko ugradio samo. Ima tu mnogo stvari koje pokazuju šta se i kako radilo u nešto širem vremenskom periodu. Da, imamo pad apsolutno, al taj pad nije počeo sa ovima sada. Ja sam samo o tome i govorio. Jedan dobar ne poništava deset loših poteza pre toga. Nedostajalo je svima tu stručnosti, zainteresovanosti, planiranja i transparentnosti. A za to čuveno uvek krivi prethodni, apsolutno si u pravu, kao i za mnogo šta drugo. Na našoj političkoj sceni se kuka na prethodnike konstantno zadnjih dvadeset i kusur godina.​
Ja sam apostrofirao da je aktuelna vlast mogla da zaustavi pad, a ne da ga pretvori u strmopizd. Kao i da rade sve što rade, samo da se zatre trag onome što je uradio Đilas, jer običnom narodu su i dalje Solaris i Kenkart nekoliko liga iznad ovoga što imamo danas.
 
ljudi moji, titulu za ubedljivo najgori autobus u GSP za sada nosi 944. taj je bus juče kad je bila kiša, bukvalno prokišnjavao. znači skoro sva spoljna sedišta su natopljena vodom. to još nisam video.

takođe, harmonika grebe patos i dosta urla motor. i gume oko prozora se odlepljuju i vidi se rđa. sve u svemu jedan od zrelijih za otpad
 
Vrh