Šta je novo?

All season gume, predlozi, iskustva?

Pa kupuju kad godisnje ustedis gumu na vulkanizere i odlaganje. Inace da, gume koje imaju dobar grip se brze i trose.
 
Kod potpuno novih guma postoji neki sloj (ne znam tacno sta) koji cini da guma u pocetku bude klizava da imas osecaj da vozis po ledu.

To je kao neki zaštitni sloj koji štiti gumu tokom transporta i skladištenja,
Zato umereno treba voziti prvih 100-200km dok se ne skine taj sloj.
Meni je to vulkanizer rekao, kaže ne gari ga preko 60-70 prvih 150-200km
 
Te 4 tacke su jedno sto odvaja vas tj vozilo od puta, spasavaju zivot i ne treba stedeti na njima bez potrebe.
Ovo treba da bude highlight ove teme. Ako želiš da uštediš, ne štedi na gumi. Ako imaš ograničen budžet uzmi najbolje što možeš za taj novac. Evo ADAC svake godine izbacuje nezavisne testove guma. Za pola sata istraživanja doneseš pravu odluku.
 
Slazem se potpuno, time se i rukovodim. Nizu klasu guma nikad ne biram iz principa pa i poucen nekim svojim ranim iskustvima (brze se trose, losije performanse, visi koeficijent trenja, bucnije su itd itd.) Naravno, postoje izuzeci ali je manje vise tako.
Iz tog razloga i biram gume srednje ili vise klase u zavisnosti od budzeta. Cak gledajuci testove i ocene na tyrereviews stekao sam utisak da je razlika izmedju pojedinih modela srednje i vise klase sve manja i da su nijanse u pitanju...
 
Laufen za izbegavanje ,zimska guma koja nije ni za kisu ni za sneg, katastrofa. mada sam imao problema i sa fabrickim Michelinom na novom hjunadiu, pukla guma posle godinu dana kao zvečka. Mozda je do primerka. Sad razmisljam da i sam predjem u all season klub. Barum dal je češki ili slovački, za 15 godina voznje ubedljivo najbolji odnos cena kvalitet
 
Čak i bolje, sećam se da su nokian zimske bile bolje od premijum brendova.
Nokian je odlična guma iako manje poznata kod nas, Finski brend, nordijske zemlje za njihove uslove, zimske su uvek pri vrhu. Cenovno koliko sam video kod nas ne odskaču od premium brendova tako da su tu negde.
 
Guma je sranje. Kočenje te ne drži u krivini...

ADAC-ov rezime:
Гуме за све сезоне далеко су од тога да буду свестране. Постоје веома позитивни помаци, што показује укупно седам препоручених модела , а посебно прва гума за све сезоне са оценом „добар“. Али такође је чињеница да се девет од 16 гума не препоручује.
 
Ја ћу остати при два сета гума и точкова. Сам их мењам и складиштим, те немам тих трошкова вулканизера. Сматрам да неки компромис и зими и лети мора да постоји, у виду потрошње, перформанси, стабилности, безбедности. На крају крајева, видим да пар земаља забрањује употребу неких универзалних пнеуматика. Знам да се не односи на све, али ипак...
Goje ima logike to što pričaš, da je letnja guma letnja a zimska zimska, ali Michelin obično bude prvi ili u samom vrhu kad su testovi u pitanju, a razlika ume da bude osetna. Ono što hoću da kažem da zimska Michelin ili Conti ili Good Year i letnja istog proizvođača će uvek imati bolje perfomanse nego jedan par vrhunskih allseason guma i to nije sporno, ali će allseason Miško biti u rangu ili čak i malo bolji od kombinacije letnje/zimske Kumha Nexen itd ajd da kažemo nekog srednje kvalitetnog proizvođača i sigurno bolji od npr Linglong Tigar Kelly i ostalih budget rešenja. Meni zabrana allseason guma nikako nije logična, jer ako mi zakon odobrava kelly zimsku a brani michelin allseason nešto tu nije u redu.
 
Guma je sranje. Kočenje te ne drži u krivini...
Pa što okači test gde su najbolje u jednom jako bitnom segmentu testa a u drugim su u vrhu?
Nađi test koji kaže da je guma sranje kako ti kažeš, ima gomila testova na netu, a ja još nisam video test koji prikazuje da je crossclimate loša guma.
 
Vidim da dosta ljudi preporučuje i Kleber qr, Kleber je u vlasništvu Michelina i qr (quadrexer) vizuelno izgleda skoro identično kao Mcihelin crossclimate, imao sam jedno vreme Kleber qr2 sasvim solidna guma, nije Michelin Pilot Sport naravno ali guma je odličan kompromis i veoma povoljna cenovno gledano.
 
Evo jednog zanimljivog testa, Michelin crossclimate obrijan na 2.2mm vs ganc nov budget

 
Pa što okači test gde su najbolje u jednom jako bitnom segmentu testa a u drugim su u vrhu?
Nađi test koji kaže da je guma sranje kako ti kažeš, ima gomila testova na netu, a ja još nisam video test koji prikazuje da je crossclimate loša guma.
Šta će mi bolji test od vožnje kroz dva i po godišnja doba. A rezultat je odlaganje guma koje sam pola godine ranije platio 500 evra u garažu i na kraju poklanjanje istih vulkanizeru.

Eto, ja podelih lično iskustvo. Možda nekom budu savršene. Znaš koliko ljudi cepa zimske tokom cele godine, i svi su (još uvek) živi i zdravi. Nismo deca, svako nek odluči za sebe.
 
Kažeš da ti crossclimate nije neka guma, sam okačiš test na kom imaju najkraći zaustavni trag kočenja na suvom, a po mnogim testovima (na ovom nema) su isto tako najbolje i po snegu. Guma je fenomenalna.
Dobra za sneg i suvo, malo lošija po mokrom. Svakako dobra guma. Pirelli za sad br1 na svim testovima ali se kod nas teško nalazi. Možda se njemu nisu pokazale ok (npr zbog tog zaštitnog sloja) ali će nekome služiti odlično.
 
Nokian je odlična guma iako manje poznata kod nas, Finski brend, nordijske zemlje za njihove uslove, zimske su uvek pri vrhu. Cenovno koliko sam video kod nas ne odskaču od premium brendova tako da su tu negde.
Ja bih preporučio i Falken gume ali ih nisam skoro video kod nas da ih ima negde. Imao sam ih na prethodnom autu, došle su sa kolima, slatko sam se navozao sa njima
 
Dva seta pneumatika i dva seta felni (alu na letnjim i celicne na zimskim). Sam menjam tockove otkako je vulkanizer poskupeo. 300 po gumi, dakle 1200 usteda jer prljam ruke i cimam se.
Praksa koja traje 15 godina i nemam nameru da menjam. U podrumu ili ostavi se uvek nadje mesta.
Koji alat koristis za stezanje matica?
 
Uzete 4 Laufen G FIT 4S, monitiram pa javljam prva iskustva:

@centarfor I ja sam tako radio godinama, ali sada posto zivim u Beogradu i sneg je sve redja pojava, resih da promenim taktiku i da montiram all season. Vulkanizeri su poskupeli usluge, to sada zaista postaje trosak, bilo kakva montaza/demontaza...

@gavra Najbolje da koristis moment/kilo kljuc ali to retko ko ima. Bilo koji kljuc je dobar, samo zatezes sa osecajem, polako i ne prejako. Da ti se ne desi da polomis brezone kao ja :confused:
 
Ja sam do sad nogom na osecaj. 😀
Ali hocu da kupim alat za to. Nema da se kupi nasadni kljuc za srafilicu ili mora samo moment kljuc?
Bilo je moment kljuceva u lidlu cini mi se neka povoljna cena je bila medjutim dok sam ja otisao rasprodalo se.
 
Nepisano je pravilo da se nogom odvijaju srafovi/matice a rukom zavijaju... Imas one kljuceve koji podsecaju na krst ili oni koji se razvlace kao cirilicno slovlo G, po potrebi (pa tako dobijes vecu polugu/silu).
Veliki izbor, samo potrazi...
 
Ćao svima, hteo sam da uzmem Lassa multiways 2 ili Lauffen G Fit 4s pa ako ima neko iskustva sa njima? Mada moraću najverovatnije da nađem neku treću u tom cenovnom rangu jer nemaju navedene gume u mojim dimenzijama (215 60 r16), sve žive sam zvao. Hvala
 
Ćao svima, hteo sam da uzmem Lassa multiways 2 ili Lauffen G Fit 4s pa ako ima neko iskustva sa njima? Mada moraću najverovatnije da nađem neku treću u tom cenovnom rangu jer nemaju navedene gume u mojim dimenzijama (215 60 r16), sve žive sam zvao. Hvala
Lassa je dosta bučna i "plastična"
Ja sam se isto dvoumio izmđeu lasse i laufena i uzeo laufen
 
Vrh