Šta je novo?

All season gume, predlozi, iskustva?

boocky

Higher intermediate
Učlanjen(a)
14.11.2017.
Poruke
917
Pohvaljen
3.825
Lokacija
Belgrade
Zdravo svima, planiram da uzmem all season gume jer sam shvatio da ne prelazim puno već godinama unazad (a zime su sve blaže), u proseku 10-12k km, većinom po Beogradu, odem povremeno izvan Beograda (7-10 puta godišnje).
Do sada sam uvek praktikovao 2 seta (letnje + zimske).
Znam da je to najbolje. Ali prosto ne želim sada to da radim iz više razloga. Kakav su vam iskustva sa all season pneumaticima?
Ja sam jedno vreme kratko vozio Barum Quartaris 5 i oduševio sam se iskreno. Planiram u skorije vreme da uzmem Laufen G Fit 4S ili nešto slično u toj klasi.
Izbegao bih najnižu klasu a opet ne bih uzimao višu klasu tipa Michelin, Continental ili GoodYear jer ne vozim auto više klase (gradski auto B segmenta je u pitanju).
 
Na tu km se i ne isplati imati 2 seta (sem ako nemaš ekstremne uslove snega npr), guma propada više od starosti, nego od km, a tebi bi tim tempom trebalo 8-10 god da ih potrošiš. Ja sam davno prešao na all-season, BG uslovi do 15k km godišnje. Uštediš vreme, cimanje oko skladištenja, a finansijski ako 2x godišnje menjaš set/skidaš sa felne, uštediš za jednu gumu godišnje.

Sad će da ti pričaju da je to kompromis i za eto i za zimu, ali kao voziš normalno, još ako uzmeš bolje, Mišelinke ili GY npr, nemaš problema. Računica se menja ako km ozbiljno poraste ili ako imaš ekstremne prirodne uslove!
 
Manje više tako je. Imam dva seta i prelazim 20-30k i plan mi je da predjem na all season ali conti ili mišel zbog manje potrošnje gume i stabilnije vožnje. Da prelazim oko 10k birao bih neku srednju klasu. Ono gde se čiste zimske izdvajaju je kad te negde uhvati sneg, a putevi još nisu očišćeni ili kad odeš negde na planinu. I zbog toga sam se odlučio za višu klasu iako ni ja ne vozim auto visoke klase.
 
Прелазим око 15.000 годишње и годинама уназад користим само all season гуме.
У понашању возила зими не осетим битнију разлику у односу на зимске гуме.
Дакле, градска вожња, магистрала, аутопут... у 80% случајева очишћено.
Не планина и слично.
Ко прелази 10-15.000 годишње и ко вози углавном по граду било које all season су сасвим ок избор.
 
Ja prelazim manje od 10k godisnje i planiram u narednih nekoliko dana da kupim po prvi put all season. U odnosu na cene od pre 10 godina, vulkanizerske usluge su mnogo poskupele, a gume pojeftinile, tako da ja koji 95% voznje imam u Bg nemam rucuna menjam letnje-zimske.
 
Ja ti mogu preporučiti Kleber Quadraxer. Imam ih na manjim kolima koja su uglavnom po gradu ali naravno izađu i vani tu i tamo.
Nemam nekih zamerki a već su jedno 5 godina na kolima, mislim da ću uzeti iste ili novi model ako je izašao u međuvremenu.
 
Ја ћу остати при два сета гума и точкова. Сам их мењам и складиштим, те немам тих трошкова вулканизера. Сматрам да неки компромис и зими и лети мора да постоји, у виду потрошње, перформанси, стабилности, безбедности. На крају крајева, видим да пар земаља забрањује употребу неких универзалних пнеуматика. Знам да се не односи на све, али ипак...
 
Poslednja izmena:
Dva seta pneumatika i dva seta felni (alu na letnjim i celicne na zimskim). Sam menjam tockove otkako je vulkanizer poskupeo. 300 po gumi, dakle 1200 usteda jer prljam ruke i cimam se.
Praksa koja traje 15 godina i nemam nameru da menjam. U podrumu ili ostavi se uvek nadje mesta.
 
Pisao sam već na nekoj temi da sam imao totalno loše iskustvo sa mišelin cross climate gumama. Reklamirali su ih da su leti letnje, a zimi zimske pošto su tako lamelirane da se drugačije ponašaju na drugačijim temperaturama. Stavio sam ih u letnjoj sezoni, i čim sam krenuo na duži put primetio sam značajnu razliku u stabilnosti. Niti su dobre za leto niti za zimu. Zamenio sam ih iste godine. Više volim da skuplje platim gume, nego da završim u nekom kanalu.
 
Nisam napomenuo da sam vozač nekih 27 godina, ne divljam, ne ispitujem krajnje granice guma niti automobila, što bi se reklo prosečna vožnja u nekim normalnim okvirima.
Primetio sam da dosta ljudi vozi zimske gume leti što je takođe veoma opasno jer zbog mekše smeše ona na visokim temperaturama bude klizava. O ovome gotovo niko ne priča, samo je važno reći da su od 1. novembra obavezne zimske gume (iako je napolju prolećno vreme).
P.S. Moje ubedljivo najgore iskustvo je bilo kada sam davno jednom prilikom stavio Wintere na auto. Auto je proklizao na nekoj podlozi koja je bila kombinacija snega i vode. Pri tome auto se kretao oko 10 km/h. Užasno iskustvo, pretpostavljam da su i Wintere bile starije, prešle verovatno 2 sezone možda i više.
Bilo kako bilo, odem i kupim Goodyear Ultra grip 7+. Ta guma se vozila 6/7 sezona, neverovatno ali tako je.
 
Poslednja izmena:
Samo ako je na putu sneg! Uzmi Quadraxer 3, nemaš problema, to sam i ja uzeo. Na tu km je besmisleno bilo šta drugo!
 
Primetio sam da dosta ljudi vozi zimske gume leti što je takođe veoma opasno jer zbog mekše smeše ona na visokim temperaturama bude klizava. O ovome gotovo niko ne priča, samo je važno reći da su od 1. novembra obavezne zimske gume (iako je napolju prolećno vreme).
Ovo rade samo klosari koji nemaju da plate letnje gume. Nazalost. S druge strane zimska guma na vrelom asfaltu se mnogo vise trosi i haba. Ode i dubina sare znacajno.

Sto se Wintere tice izbegavaj Tigar i Riken. Bolje uzeti Hankook, Kleber ili neku japansku gumu koja se odlicno ponasa na mokrom.


Uniroyal imaju saru takvu da se brze oslobadjaju vode. Rainsport model recimo
 
Poslednja izmena:
Laufen G fit 4S
Kod mene druga sezona, nisam se pokajao
 
Ne znam kako vi, ali meni all season dobro glave nisu dosle.
Auto je stigao kod mene sa nekim all season gumama (Tigric cini mi se) i bas se oseti na mokrom da je guma djubre tako da pazi sta kupujes.
Na drugom autu imam letnje tigar, zimske BFG i obe su znatno bolje u svim uslovima u odnosu na AllSeason tigrica.

Lepo se izborio Laufen sa konkurencijom iako je iz "Budget" kategorije.
 
Riken allseason takodje poznanik uzeo i pokajao se. Proklizava. Te 4 tacke su jedno sto odvaja vas tj vozilo od puta, spasavaju zivot i ne treba stedeti na njima bez potrebe. Takodje i starost gume dosta utice na stabilnost, voze pjudi jer je “sara jos uvek dobra”, a ono 8 god stara.
 
Pisao sam već na nekoj temi da sam imao totalno loše iskustvo sa mišelin cross climate gumama. Reklamirali su ih da su leti letnje, a zimi zimske pošto su tako lamelirane da se drugačije ponašaju na drugačijim temperaturama. Stavio sam ih u letnjoj sezoni, i čim sam krenuo na duži put primetio sam značajnu razliku u stabilnosti. Niti su dobre za leto niti za zimu. Zamenio sam ih iste godine. Više volim da skuplje platim gume, nego da završim u nekom kanalu.
Jel mozes da objasnis malo detaljnije sta je znacajna razlika u stabilnosti?

Ta guma je u samom vrhu na svim testovima, konstruisana za brzine do 240 kmh, neki moji poznanici su je imali i svi bili zadovoljni.
 
Ovo rade samo klosari koji nemaju da plate letnje gume. Nazalost. S druge strane zimska guma na vrelom asfaltu se mnogo vise trosi i haba. Ode i dubina sare znacajno.

Sto se Wintere tice izbegavaj Tigar i Riken. Bolje uzeti Hankook, Kleber ili neku japansku gumu koja se odlicno ponasa na mokrom.


Uniroyal imaju saru takvu da se brze oslobadjaju vode. Rainsport model recimo
I kad padne sneg nisu ni za onu stvar iako ima sare.
 
Jel mozes da objasnis malo detaljnije sta je znacajna razlika u stabilnosti?

Ta guma je u samom vrhu na svim testovima, konstruisana za brzine do 240 kmh, neki moji poznanici su je imali i svi bili zadovoljni.

Ne, crossclimate 2 sam imao, samo ih adac još uvek nije istestirao. Iskreno ne verujem da će mnogo bolje proći na testu. Ne znam da li ima razlike u ponašanju između različitih dimenzija.

Pred kraj leta iscepa mi se guma skroz, svakako sam morao da menjam zimske te sezone pa reko ajde jednim udarcem da ubijem dve muve. Prvi put kad sam krenuo negde van grada doživeo sam da mi se u krivini na Milošu velikom, po suvom, upali esp lampica dok vozim 100 i nešto na sat. To mi se u životu nije desilo ni sa jednim autom, ni sa jednim gumama ma koliko stare bile. A ne samo to, već mi se i auto drugačije ponašao od onog na šta sam navikao. I celu zimu sam vozio sa nekom nelagodom, i onda sam ih na proleće zamenio.
 
Kod potpuno novih guma postoji neki sloj (ne znam tacno sta) koji cini da guma u pocetku bude klizava da imas osecaj da vozis po ledu.

Zavisi od proizvodjaca do proizvodjaca, kod nekih se skine brzo, a ja sam imao gume kod je to skidanje trajalo mozda i 200 km. Palio mi se ABS pri umerenim kocenjima po suvom. vrlo neprijatan osecaj. Moguce da se tebi to desilo ako su bile potpuno nove gume, nema sta drugo da bude. Na toj brzini na autoputu ne mogu da proklizaju ni najgore moguce gume po suvom.
 
Ovo rade samo klosari koji nemaju da plate letnje gume. Nazalost. S druge strane zimska guma na vrelom asfaltu se mnogo vise trosi i haba.

Ja imao 2 seta, međutim mnogo veću km sam pravio leti. Ne skijamo, zimu ne volimo, planinu volimo, ali leti. Odeš na more, još negde, neko planinarenje itd, lako u cugu nabiješ preko 2k km. Dakle prelazili duplo, ako ne i 3x više leti nego zimi. Onda letnje amortizuješ, a ostanu ti zimske sa ooozbiljnom šarom, ali već stare.

Onda jednog proleća diskus hernija, nisam mogao do septembra da se savijem, kamoli sednem u auto. :( Ostale gume zimske celu polusezonu. Onda dođe cov, skoro da nisam ni vozio proleće, ostale zimske. Već tad sam odlučio da će sledeće biti all season i rešim da ih pocepam do kraja. Slatko sam se navozao sve do mora sa zimskim i nije mi bilo glupo uopšte, onda opet celu zimu i tad sam i njih skinuo, iako je šara bila 5 mm. Stare su bile prosto, preko 8 godina. Dakle pune dve letnje polusezone su mi ostale zimske (prve nisam ni vozio). Onda sam ih ostavio kod Kimija na otpadu i neko ih je odmah stavio bukvalno. :( Tad još nisam imao pojma ko je lik, prema meni bio ektsra :ROFLMAO:. Sava eskimo su bile gume, zadovoljan sam bio.

Tačno je da se brže troše leti, ali meni je to i bio cilj, da ih pocepam skroz. Što se bezbednosti tiče, to je mekša guma, trenje može biti samo veće, sad li će biti 3m duži zaostavni put pri 100 km/h, nije toliko bitno. Svakako vozim po ograničenju/ + 10%. Od tada samo all season za moje uslove eksploatacije!
 
Nemam iskustva sa all season gumama. Pre nego što su podivljale cene uzeo sam Savu i letnje i zimske (intensa i eskimo) i prezadovoljan sam. Ne znam zašto sam ovo napisao, ali ne može da škodi. A čim ne škodi, znači da koristi. :D
 
E pa čini mi se da ljudi itekako kupuju all season, bio sam pre neki dan u Kemo Impex-u, bukvalno na stanju su imali samo Michelin i jedan komad Laufen G Fit 4S.
@Whiplash, kakva je leti i po vlažnom putu? Zimi verujem da je ok.
 
Poslednja izmena:
@Whiplash, kakva je leti i po vlažnom putu? Zimi verujem da je ok.
Nisam primetio nedostatake, mada imaju neki čudan zvuk kad se voze po kiši ako na ulici ima više vode, ili možda ja tripujem.

Jedino što mi se čini da je malo bučnija u odnosu na Michelin Crossclimate koje sam imao pre Laufena
 
Vrh