Šta je novo?

Air Serbia

Očigledno ne razumem kako u današnjem svetu neke stvari funkcionišu. Zdrava logika nalaže da kada kupac neki proizvod kupi, on postaje vlasnik i sa tom stvari može da radi šta hoće i da je upotrebljava kako hoće, ono, apsolutno pravo.
Pa ne ide to tako, ni na automobilu, a kamoli na avionu. Da bi stekao sliku o kojim parama se ovde radi izguglaj cene novih aviona (jer se za lizing teže nalaze). Ako ništa vidi koliko goriva staje u A330 pa pomnoži sa 1,1€ ili već koliko sada košta A1.

Drugo, avion je iznajmljen, kao i svi ostali kod Air Srbije.
 
Pa nije iznajmljen od proizvođača Erbasa, nego od druge firme?

A ovo što priča Miki, ajde za kradene kombajne, ali šta ćemo sa Rafalima? Ako se Nato-u ne sviđa da naš Rafal leti recimo iznad Novog Pazara, Francuzi će da nam ga zaključaju na daljinu i nema poletanja iz Batajnice?

Kakva je onda to kupovina?
 
Pa tačno nije iznajmljen od Airbusa, ali lizing uvek podrazumeva da servis mora da se radi samo kod ovlašćenih servisera (i za auto, a kamoli za avion). Tu nema proizvoljnosti i “ma može i Pera da pogleda i čačne da proradi”. Nikad nije bilo, niti će biti. Čak i da je avion u vlasništvu, servis kod neovlašćenog servisera bi odmah napravio problem jer bi osiguravajuće kuće verovatno povukle osiguranje - a avion bez valjanog i važećeg osiguranja ne može da sleti nigde.
Kako se avion ni jučer nije vratio, verovatno sad upravo traje natezanje sa Airbusom i lizing kućom da se dozvoli taj jedan prelet do Beograda, i to će garantovano da bude dogovoreno da leti prazan nazad ( i jučer kad je let bio zakazan nije imao redovan kod leta nego JU 4655).
Ovo za Rafale ne znam, a kako se ugovori za borbene avione ionako ugovaraju u tajnosti (pogotovo po pitanju opreme i naoružanja i sposobnosti) pitanje je od koga takva informacija i dolazi. Tehnički svakako deluje moguće, da li je i realno ko zna.
 
Сад ће Гранд Респиратор да се умеша и да среди тај прелет са својим пријатељима из Ербаса (јер их и тамо сигурно има). И да дочека авион.
 
Jedno pitanje od mene kao laika.
Postoji li mogućnost da se deo koji je problematičan dopremi iz Beograda redovnim letom i da se pošalje ekipa JAT tehnike da odradi tu popravku?
Ili je i takva mogućnost nemoguća zbog sankcija?
Meni se čini verovatnije da je ovo drugo u pitanju s obzirom na situaciju i stav Erbasa. Očigledno se želi poslati poruka da rad sa Rusijom uprkos sankcijama ne može biti isplativ.

Što se profesionalnosti aviokompanija tiče, pogotovo u poslednje vreme, to je tek tema. Mene se desilo da me zaliska kompanija uz izgovor Omikrona ostavi u Africi bez povratnog leta. Od trenutka kad su otkazali bukvalno su iščupali telefone iz zida i više nam se niko nije javio. Vratili su nam ukupno 140 evra kao refund od karte koja je plaćena hiljadu.

U međuvremenu zbog zaštite od pandemije niko ko nije imao pasoš EU nije mogao u avione Lufthanse ili KLM. Kao štitimo se od pandemije tako što Nemci slobodno ulaze i izlaze iz zemlje, dok ostali ne mogu ni uz 15 vakcina i PCR testova. Na kraju sam se nekako jedva ubedila sa Lufthansinim lokalnim menadžerom da razmotri da u ovom slučaju Srbe smatra za Evropljane.

Ma... Iskreno nije mi jasno kako uopšte tako kompleksan sistem kao što je aviosaobraćaj uopšte funkcionise u ovo ludo vreme
 
Nije njima do ovlašćenog servisiranja, nego do inaćenja sa Rusima. Mogli su sledećeg dana u Moskvu da odu naši mehaničari (pretpostavljam da imaju licencu?) i da poprave avion.. Čim sve ovo ovoliko traje znači da je politika u pitanju, a ne navodna briga proizvođača i lizing kuća za sigurnost.
 
Globalisticko korporativni hohstapleraj u kome je sve zakomplikovano u majcinu, a cim jedan element i najmanje izadje iz lezista, a kamoli nesto gore od toga (kao ovaj novi hladni rat koji se zahuktava i preseca celu planetu na pola) cela masinerija se urusava. Naravno, racune kao i uvek, placaju obicni smrtnici sirom sveta.

Sama cinjenica da smo dosli dotle da americka NN firma iz Irske drzi skoro 2/3 svetskih civilnih letelica i da od nje ili okolnosti vezanih za nju (geopolitika) zavisi celokupan svetski aviosaobracaj (od koga potom zavisi svetska ekonomija) govori o tome koliko smo svi propali i izgubili razum.
 
Poslednja izmena:
zna li neko sta se desilo sa a330?

Capture.png

Capture2.png
 
Колико схватам питање је шта се дешава са широкотрупцем који је требао да полети из МОскве јутрос у 2 аста, а лет је отказан а до сада нема информација о лету

Ево обновљене инфомрације, ускоро треба да полети
1654078265990.png
 
Zar ne rekose Amerikanci da ne smemo da letimo do JFK sa YU-ARB ako ga koristimo na letovima do Moskve. Sta ce sad da se desi ako nam zabrane?
 
Mi smo retardi samo zato što jedini širokotrupni avion koji može da ide ka JFK šaljemo za SVO zarad nekoliko dodatnih mesta u avionu.
 
Znači ipak ima solucija ako nam se pokvari neka ptica na teritoriji Rusije da se ona tamo i popravi i vrati nazad.
Mnogi su zagovarali teoriju da će ona sad tamo da bukvalno istruli jer smo retardi čim letimo jedini pored Turaka.
Niko nije zagovarao da je gotovo i da će tamo ostati - baš sam i napisao da verovatno traje natezanje sa Airbusom i lizing kućom kako rešiti situaciju.
Ovo sa slanjem A330 je stvarno prerizično to je jedini u floti i ništa drugo nema ni kapacitet, a kamoli dolet da ga zameni. I šta da se desilo po Marfijevom zakonu da je i njemu trebao najmanji popravak i da je ostao par dana dok se utanači servisiranje? Kako bi odradili New York?
 
Niko nije zagovarao da je gotovo i da će tamo ostati - baš sam i napisao da verovatno traje natezanje sa Airbusom i lizing kućom kako rešiti situaciju.
Ovo sa slanjem A330 je stvarno prerizično to je jedini u floti i ništa drugo nema ni kapacitet, a kamoli dolet da ga zameni. I šta da se desilo po Marfijevom zakonu da je i njemu trebao najmanji popravak i da je ostao par dana dok se utanači servisiranje? Kako bi odradili New York?
Miki nisam na tebe mislio. Već masu idiota po tviterima i ostalim društvenim mrežama.
 
Ја сам рецимо читао да се не односи на Србију тј да ако се деси ситуација попут ове да се делови могу слати.

Данас сам мало погледао флајтрадар и запрепастио се колико турских компанија лети у Москву и Питер. Дакле иста ситуација као и код нас. Само се Турци обилато користе
 
Koliko vidim, A332 je leteo za SVO kao JU4020, sto nije ni carter, ni redovan let. Jedino mi pada na pamet da je nosio deo koji je bio potreban za YU-APH, mada mi ne pravi logiku da taj deo nije mogao da odnese i A319 na redovnoj liniji. Jedino ako je morao ceo motor da ponese, ali je i to diskutabilno da li moze da stane u cargo prostor A332.
 
A320 je оставио 148 путника на цедилу.
Зато су морали да пошаљу А330 да покупи редовну линију и оне које је А320 остравио. А сам А320 се вратио празан (вероватно да не би ризиковали). Ово је моја претпоставка, немам другу идеју.
 
Poslednja izmena:
Vrh