Šta je novo?

Aerodrom Ponikve

То је свакако занимљива вест. Видећемо како ће се то развијати.

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
Нажалост није написано у шта ће се уложити. Писту? Опрему? Прилазни пут? Све то заједно?

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
U "sve to zajedno" i ono ostalo ;) . . što ćemo videti kada se urade planovi i projekti.
 
с обзиром да се дотична госпођа само фрља са пројектима и роковима, одавно јој ништа не верујем. тако ни у овом случају
 
I u sobi na belom jastuku
I u šumi pokraj starog panja
Svi pod obraz šapu il' ruku
Došlo vreme da se lepo sanja
Laku noć, laku noć
Laku noć....
Priča o ulaganju je na nivou bajke za laku noć.
Samo još da isključimo svetlo.
 
Haahahahahah branik,koji si ti car, gde se ovog seti....

Pista, pristupni put itd bi sve nekako i napravili,ali mislim da nema tu potencijala za neki saobracaj da bi se ulagalo u opremu, zaposljavali ljudi.... ali bih volela da ostane neki nacin da aerodrom ne izgubi svoju funkciju.
 
Аеродром има стратешку функцију као војно-цивилни. Што се тиче цивилног дела...туристички потенцијал постоји. Посебно јер су Поникве често изнад магле, када су остали аеродроми у окружењу у магли. Друга је ствар, да ли то можемо финансијски поднети! АП ће јако близу проћи, на 7-10 км. Добра цеста би направила сјајан помак. Видећемо шта ће бити...Браник, сјајна песмица.

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
Ja ovde neću da pišem pesmice i neću da "gasim svetlo", već ću da "upalim svetlo" da se vidi i
shvati o čemu se ovde radi, tj. da su "Aerodromi Srbije" preuzeli još 2 aerodroma u svoj sistem.
A, postoje najave da će preuzeti još dva aerodroma, tj. novi kod Bora i planirani u Novom Sadu.

U narednom Investicionom ciklusu su predvidjena i sredstva za razvoj aerodroma, ali samo onih
koji su u sistemu AS, pa se zato mnogi aerodromi nude i "guraju" da udju u ovu državnu firmu, jer
samo tako mogu da očekuju neko ulaganje u razvoj, infrastrukturu, opremu za aerodrome i ostalo.

Nap. nude se i aerodromi u Zrenjaninu, Somboru, Sjenici, Boru, Novom Sadu, . . itd., ali je samo još
u planu aerodrom kod Bora, jer postojeći mora da se izmesti radi novog rudnika i gradiće se novi
negde izmedju Bora I Zaječara za ceo region Timočke krajine, pa predlažem da se zove "Timok".
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=701078#p701078:24iyq152 je napisao(la):
dragan » Wed Jan 22, 2020 5:47 am[/url]":24iyq152]Ja ovde neću da
U narednom Investicionom ciklusu su predvidjena i sredstva


Hahaha pa ti izgleda verujes i u Deda Mraza...
 
Do 2025. imaćemo više aerodroma nego valjanih autobuskih stanica.
Tada će mi plata bitii 900e, isteći će mi kredit za kola, pa ako nađem kakvo avionče, malo preletelo, što je baba sa kraćom desnom nogom letela po nemačkim pijacama subotom, kupujem.
 
Драгане, кад дође време за пројектовање писта - систем за осветљење и електрика, јави се.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=701100#p701100:17cfiw3v je napisao(la):
Прле » Sre Jan 22, 2020 10:15 am[/url]":17cfiw3v]Драгане, кад дође време за пројектовање писта - систем за осветљење и електрика, јави се.
Ne uplići se s njim u debate. Čovek je beznadežan slučaj.

A što se tiče aerodroma Ponikve, kao i svih aerodroma na potesu zapadne i centralne Srbije, mislim da je bolje da se taj novac uloži u obnovu železničke mreže pa da od Užica ili Zlatibora do Beograda možeš da stigneš za sat - sat i po vremena, a od Kruševca do Niša za 20-30 minuta. Realno, još kada izgrade sve ove obećane auto-puteve, i put od Čačka do Niša trajaće sat i po vremena.

Mislim da smo generalno siromašno društvo za toliki broj aerodroma. Slažem se sa Mirom da treba da se isti održavaju u funkciji.
 
Реално са додатном инфраструктуром ти аеродроми су непотребни. Једино ако дај боже у неком тренутку се доста развијемо, па саобраћај буде огроман, онда ти аеродроми да се искористе у једном систему, малтене као један раштркан аеродром јер су толико близу и возом је лако доћи до других
 
Za toliko putnika i helikopter je dovoljan.

Lepo je da imaju plan,.da se.radi na tome ali kao sto rekoste - nismo mi toliko rqzvijeni da to bude nacin putovanja isplativ za male avione. Ne znam kako sve funkcionise, ali mislim da je bitnije povezati Moravu putem AP, razvijati banje ,lečilišta, seoski turizam,pa kad budemo čuveni kao Slovenija onda je i aerodrum ( da kazemo kako bi teebalo ;) ) odlicna solucija.
Ali dobro, imamo planove za narednih 100godina - živi bili pa videli.
 
Ja nemam nikakvu potrebu da se "javljam ili debatujem", jer sam ovde samo napisao činenicu da su još dva aerodroma ušla u sastav "Aerodromi Srbije" i da je to preduslov za ulaganje države. Na predhodnoj strani sam pre više od mesec dana pisao da bi i ovaj aerodrom trebalo priključiti AS i sada je tako i uradjeno.
viewtopic.php?p=688229#p688229

Kojom dinamikom če se raditi projektovanje i rekonstrukcija aerodroma, zavisi i od angažovanja lokalnih vlasti, a koliko vidim nekim članovima nije ni potreban ovaj aerodrom, pa mogu to da jave Vladi Srbije.
 
Sredinom osamdesetih sam počeo da putujem intezivno ka Bg i tada je prevoz prvog izbora bio vvoz. Uglavnom sam putovao vozom koji je iz Pž kretao u 5 50, a kasnije u 6 10.Retko se kad dešavalo da stigne posle 8 (7 50 mu je bilo po redu vožnje). Često bi od Rakovice zastajkivao da bi mogao da uđe u stanicu.
Sada smo od toga daleko ceo jedan sat, ako ne i više. U tom trenutku pruga i vozna sredstva imali su desetak godina i već su bili počeli da pokazuju prve znake popuštanja. I taman kad je i tu trebalo da se ulaže u remont i osavremenjavanje, otišlo je sve u PM.
Pričalo se oko 1990.o italijanskoj elektrogarnituri pendolino pogodnoj za brdske pruge i velike brzine. Od tada, prošlo je 30 godina, a bar pola pragova i šina je iz sedamdeset i neke.
Kao što Ivčoni kaže, treba nam obnova železnice. Mnogo bi nam više značilo nego aerodrom u svakom drugom gradu.
Prenošenje vlasništva sa grada na državu samo znači da če se ekipa zaposlenih na aerodromu skinuti sa gradskog budžeta. I tako će ostati duže vreme.
Mogli bi smo kao Englezi posle 2.sv.rata da iskoristimo te aerodrome za razvoj automobilskog sporta, pretvarajući ih u staze. Mada, na Ponikvama bi opet mogle da se gaje ovce i krompir, bar na onim delovima koji suvsigurno očišćeni. Kad god sam tamo jako se nelagodno osećam i nemam ni malo želje da se krećem izvan sigurne zone. Još mi u ušima odjekuju detonacije, još su mi u očima bljeskovi eksplozija i osećam podrhtavanje tla, iako pršla 21 godina. Aerodrom je tučen i danju i noću, posebno posle naših napada koji se nikada nisu dogodili na Tiranu i Tuzlu, pošto sa njega nisu poleteli avioni da unište ta dva aerodroma.
Ko zna šta se još ispod nalazi. Znam da je čišćeno, znam da je dosta tog terena bezbedno, ali mene od tog prostora hvata jeza.
 
"severozapadno od užica"
 
Za početak, trebalo bi u potpunosti da ga deminiraju, ako to nisu učinili.

Realno, možda bi i mogao da ima funkciju nekog manjeg civilnog aerodroma za ad hoc saobraćaj, ali pod uslovom da ima ko da ga koristi. Do sada je interes pokazala samo jedna strana kompanija koja se bavi preradom voća, i to da njen menadžment stigne lakše, a ne zbog transporta.

Problem je što najveći turistički centar u blizini, Zlatibor, je pravljen za masovni turizam i uglavnom za domaće turiste, tako da je teško za očekivati da će biti nekog većeg interesa da ljudi dolaze avionom pored Alpa, pa i Kopaonika, Stare Planine i dalje da ne nabrajam...

Činjenica da Aerodromi Srbije inkorporiraju 4 aerodroma (kao što se neki ovde time, ako dobro razumem, hvale), nije dobra, jer to znači da će poreski obveznici finansirati bespotrebnu gradnju aerodroma na kojima će verovatno leteti samo aero-klubovi i par entuzijasta. A ono što nam je realno potrebno, pada u zapećak. Iza svega, je čini mi se, samo dobro plodno tle za još korupcije.
 
Ovaj aerodrom je planiran za 'sportsko-poslovne' letove, kao i za turističke čarter letove, a ne za neke redovne linije kao nap. u Nišu. Nalazi se u blizini NP 'Tara' i reke Drine, a i Zlatibor nije daleko, pa je to potencijal za daleko veću posetu turista koji bi dolazili manjim avionima sa nap. 80 putnika.

Kroz Beograd prodje par stotina brodova sa desetinama hiljada turista i obično ostanu u gradu jedan dan. Njima bi mogli da se ogranizuju čarter letovi do Tare i Drine, kao i ostalim turistima koji hoće da posete taj kraj, nap. Kinezima. Možda bude interesovanja i za turističke čartere iz Niša i drugih gradova regiona.

Sve zavisi od turističke ponude i angažovanju agencija da se razvije turizam u Podrinju, a Tara i Drina su već dovoljno poznate kao turističke destinacije, samo bi ih trebalo učiniti lakše dostupnim, što će svakako biti sa aerodromom 'Ponikve'. Razvoj turizma je primarni cilj i zadatak budućeg rekonstrujisanog aerodroma.
 
Када видим да власт поклања милионе еура непријатељима около, даје странцима милионе еура за већ отворене фабрике, даје паре мигрантима у милионима еура. Тада ми улагање у авио инфраструктури има смисла, посебно што су аеродроми стратешки ресурси било које земље. Војна ситуација на овом простору се поново развија како нико не жели. То свакако не зависи од нас, као што није ни пре зависило. Ако се направи једног дана крак АП до Котромана, тада ће и Поникве добити на значају. Посебно ако се направи добар приступни пут. Тада ће и сви аеродроми под државном капом бити на АП што је сјајна ствар. Наравно да разумем све вас који сматрате да је то бацање пара. Власти ове земље су познате по томе. Свеједно из горе наведених разлога сматрам да је то исправна одлука. Боље је имати један аеродром више него мање.

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
Vojska, naravno, nema ništa protiv da se ovaj aerodrom revitalizuje, a ne da se preore.
 
На аеродрому је већ постављен нови контролни торањ, са свом опремом за комуникацију и метеостаницом. Пола капонира је у функцији. Фали радар и опрема класе 3 за слетање.

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
Vrh