Šta je novo?

Aerodrom Ponikve

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=660629#p660629:2mc6ok4l je napisao(la):
dragan » Pon Sep 16, 2019 5:37 am[/url]":2mc6ok4l]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=660582#p660582:2mc6ok4l je napisao(la):
branik » 15 Sep 2019 10:38 pm[/url]":2mc6ok4l]Vansi traži da se davi i niški, a kamoli neguju nedonoščad . . .
Jel ovo tvoja pretpostavka ili imaš pouzdane informacije za takvu tvrdnju?
Ovo je, naravno, moja pretpostavka, na osnovu nekih dešavanja nakon preuzimanja NT.
Užice se mbogo olako zaletelo u tu priču. Lepo zvuči imati aerodrom, posebno u kontekstu nekih izbora, pa osnivanje JP, zapošljavanje zaslužnih kadrova.
Ali, kada kasnije shvatiš šta ti treba, da je pista najjeftiniji deo aerodroma, želiš da ga se oslobodiš kao vrućeg krompira jer i minimalno održavanje košta.
Taj jedan deo pored piste jeste razminiran, ali šta je sa ostatkom? Ko će da dođe tamo, kad ni sa jedne strane puta nema? Helikopterom? Ovako, uz neke min tehn preduslove, može da služi kao rezerva i alternativa za neke vanredne događaje. Ako je adut bio Zlatibor, pa jeftinije je tamo praviti manji aerodrom jer se ne mora praviti dugačak pristupni put. Nekih pokušaja bilo je i ranije, a sad kako čujem, u sklopu ove eksplozije Zlatibora, ponovo oživljava ta ideja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=661750#p661750:oqike5fu je napisao(la):
dragan » 19 Sep 2019 11:44 am[/url]":oqike5fu]Prema onom Prostornom planu (gore) terminal je na zapadnoj strani, ali
to nije toliko bitno ako postoji dobar put do Kadinjače i veze sa putom "28".
file.php
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=661798#p661798:oqike5fu je napisao(la):
prostorni planer » 19 Sep 2019 03:15 pm[/url]":oqike5fu]Pa postoji dobar put od Kadinjace do aerodroma. . .
Za početak je izgleda dovoljno, a ako zatreba može da se i poboljša.
 
Posmatraš put od prevoja na Kadinjači do aerodroma? Taj put pravila je vojska tokom gradnje. Solidne je gradnje ivsa primetnim velikim posledicama dugogodišnje nebrige. Da tuda ne prolazi jedna prigradaka linija, još bi gore bilo.
A znaš li kakav je put do Kadinjače, sa obe strane - i od UE i od BB? To je trenutno (decenijama unazad) na nivou nužnog prolaza preko brda. Bez boljih puteva, nema ni govora o bilo kakvom razvijanju ovog aerodroma.
Postoji još jedan put sa betonskom podlogom, relativno kratak koji je veza sa starim putem UE - Kremna. Svejedno, ni to ne vodi nigde.
A siguran sam da su sad i Konstantin i Morava i Ponikve bez budućnosti, jer svaki putnik više sa njih tri na ovom našem malom i siromašnom tržištu je putnik manje sa NT i umanjena zarada Vansiju. A to se onda neće dozvoliti. Pri tome, jedinu perspektivu ima niški, zbog blizine ap i lake pristupačnosti iz velikog dela Srbije, delova Bugarske, Kosova i Makedonije i funkcionalne infrastrukture. A sad ga je preuzela država i voleo bih da nisam u pravu, ali ona neće insistirati na njegovom low cost imidžu.
 
To je moje glasno razmišljanje i stav. Imam pravo na to, zar ne?
Na vrh brda, usred nigde, bez krštenog puta, od aerodroma nema ništa.
Mnogo je jeftinije napraviti koji kilometar piste tamo gde odgovara, nego sad praviti desetine km pristupnih puteva. Ostale infrastrukture svakako nema.
Ako je Zlatibor adut Ponikvama, sa ovakvim putevima od aerodroma do Zlatibora autobusom treba skoro sat i po.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=665821#p665821:1uo6ez16 je napisao(la):
branik » 02 Oct 2019 02:56 pm[/url]":1uo6ez16]...jer svaki putnik više sa njih tri na ovom našem malom i siromašnom tržištu je putnik manje sa NT...
Ovo nije tačno - sa niškim aerodromom sada imaš koju stotinu hiljada vazdušnih putnika u Srbiji više nego da postoji samo Tesla (slovenački turisti koji idu u Niš i okolinu - ima ih, Albanci iz Podujeva koji putuju za Nemačku, narod iz Istočne Srbije koji bi bez Wiza i Rajana u Nišu za Beč išao kombijem, Nišlije koje putuju na produženi vikend a ne bi... ima mnogo kategorija).

Sa tvojim stavom da Ponikve i nemaju baš neku perspektivu se, međutim, slažem. Aerodrom jeste u popriličnoj nedođiji.
 
Kako "u nedođiji", kad je na 20km od Užica? :) . . . a, put može da se popravi.

Naravno, taj aerodrom neći imati promet kao niški, ali nešto malo će ga imati.

Ovde je bio izbor šta uraditi sa vojnim aerodromom: ili ga preorati ili osposobiti.
 
Не, не, нисам мислио да се преоре. Нека ради, тј. нека тиња колико може, највише за ГА, лоукост ту не видим као реалну опцију поред Краљева. Можда је могућ и неки дотирани лет Београд-Ужице, веома малим авионом, мада сумњам да ће тога бити. Долазни чартери за туристе... можда, једном.
 
мислим да Ужице и Краљево могу да буду комплементарни аеродроми један другом. нарочито што ће и Ужице завршити у Аеродромима Србија
 
Taj aerodrom moramo da držimo "u radnom stanju" da može da ugosti i neku "29". ;)
 
Ljudi, sto vise aerodroma to je za nas kao putnike bolje. Jer ako imate let iz X grada u Nemackoj (odatle uvek ima smisla praviti liniju zbog gasotsa) ka gradovima Y, Z... u Srbiji. Znaci da necemo svi da gledamo karte za Beograd, nego cemo neki gledati UE, neki NS, neki BG. To bi trebalo da rezultira pojeftinjenjem karata!!! :D :D :D

Druga stvar, sto da leti neko iz UE, Pozege, Priboja, sa Zlatibora itd.. za Nis ili Beograd, pa da se voza busom..?

Trece, stranih turista na Zlatiboru nema pre svega, jer treba da se klackaju 3-4 sata autobusom od Beograda. Vecina njih to ne zeli.. nisu navikli... Kad su vec leteli X sati do Beograda, sto sad da se klackaju jos Y sati do Zlatibora, Tare, Zlatara, Mokre Gore, Uvca, Kablara, Kokinog broda?

Ja pre neki dan postavio sliku sa Banjske stene (sa pogledom na Perucac), pitaju me neke kolege iz inostranstva "je l' to iz Svajcarske slika???"!!!!! :D

Cetvrto, KARGO KARGO KARGO!!! U tom kraju ima dosta proizvoda i sirovina koje bi mogle avionom da se izvoze. A i svaki investitor gleda, da li ima u datom okruzenju aerodrom, autoput, plovnu reku i zeleznicu.

Pa ljudi, hrvatska od 3-4 miliona stanovnika ima 7-9 aerodroma, a mi trenutno 2. Ok, da, imaju mnogo vise turista (mozda je to uticalo da ih bude vise), ok, da, geografija zemlje im je specificna. Al ja ne vidim zasto mi ne bismo imali 5-6... 2-3 iznad Bg, 2-3 ispod..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=666348#p666348:1u94w62j je napisao(la):
indigo » Fri Oct 04, 2019 10:57 am[/url]":1u94w62j]Ljudi, sto vise aerodroma to je za nas kao putnike bolje. Jer ako imate let iz X grada u Nemackoj (odatle uvek ima smisla praviti liniju zbog gasotsa) ka gradovima Y, Z... u Srbiji. Znaci da necemo svi da gledamo karte za Beograd, nego cemo neki gledati UE, neki NS, neki BG. To bi trebalo da rezultira pojeftinjenjem karata!!! :D :D :D

Druga stvar, sto da leti neko iz UE, Pozege, Priboja, sa Zlatibora itd.. za Nis ili Beograd, pa da se voza busom..?

Trece, stranih turista na Zlatiboru nema pre svega, jer treba da se klackaju 3-4 sata autobusom od Beograda. Vecina njih to ne zeli.. nisu navikli... Kad su vec leteli X sati do Beograda, sto sad da se klackaju jos Y sati do Zlatibora, Tare, Zlatara, Mokre Gore, Uvca, Kablara, Kokinog broda?

Ja pre neki dan postavio sliku sa Banjske stene (sa pogledom na Perucac), pitaju me neke kolege iz inostranstva "je l' to iz Svajcarske slika???"!!!!! :D

Cetvrto, KARGO KARGO KARGO!!! U tom kraju ima dosta proizvoda i sirovina koje bi mogle avionom da se izvoze. A i svaki investitor gleda, da li ima u datom okruzenju aerodrom, autoput, plovnu reku i zeleznicu.

Pa ljudi, hrvatska od 3-4 miliona stanovnika ima 7-9 aerodroma, a mi trenutno 2. Ok, da, imaju mnogo vise turista (mozda je to uticalo da ih bude vise), ok, da, geografija zemlje im je specificna. Al ja ne vidim zasto mi ne bismo imali 5-6... 2-3 iznad Bg, 2-3 ispod..
Šta napisa sve :D

1. Na cenu karata ne utiče ili baš minimalno utiče to da li pored Beograda postoji let za isto mesto i iza Užica ili bilo kog drugog mesta u Srbiji. Temišvar ima puno više linija a bliži je Beogradu od Užica pa nisam siguran koliko je to uticalo na pojeftinjenje karata u Beogradu.

2. Zato što ne može svako mesto da ima aerodrom.

3. Stranih turista nema na Zlatiboru zato što ta planina ni ne nudi neki sadržaj za strane turiste. Mislim da je ljudima u Srbiji ispran mozak Zlatiborom i sa njim se oduševljavaju oni koji nisu baš mnogo putovali ili onima kojima je vrhunac provoda odlazak u kafanu-diskoteku. Ta planina ne nudi ništa skijašima (niko ne bi došao izdaleka tamo da skija), niti ima skijaški potencijal, nudi ruglo u centru grada od onih gradjevina i haos sa parkiranjem. Hrana je vrhunska ali to nije dovoljno za privući strance.

Banjska stena jeste prelepa.

Kargo saobraćaj. Slažem se da postoji potencijal. U tom slučaju smo osuđeni na AS jer niko od LC ne prevozi kargo ili prevozi jako malo u odnosu na legacy prevoznike.

5. Hrvatska ima puno viđše aerodroma i avio putnika i to je najviše zbog turizma i geografije kao što si rekao. Čak i Bosna ima 4 aerodroma u funkciji naspram 2 koliko ima Srbija. Hrvatsku ne bih uzimao kao previše pozitivan primer (iako im je vazdušni saobraćaj miljama ispred našeg) jer naspram svog potencijala imaju mali broj putnika, a da ne pričam u kakvom stanju je njihov nacionalni prevoznik i koji % putnika on preveze u letnjim mesecima.

I na kraju pisati da nama treba 5-6 aerodroma je budalaština. Trenutno to je čisto bacanje para. Slažem se da bi jedan bio značaj za Zapadnu Srbiju (Kraljevo ili Užice) i tu se priča završava. Niti imamo potencijala u vidu stanovništva, niti imamo razvijen turizam niti imamo para za bacanje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=666348#p666348:14op03to je napisao(la):
indigo » 04 Окт 2019, 10:57[/url]":14op03to]Pa ljudi, hrvatska od 3-4 miliona stanovnika ima 7-9 aerodroma, a mi trenutno 2. Ok, da, imaju mnogo vise turista (mozda je to uticalo da ih bude vise), ok, da, geografija zemlje im je specificna. Al ja ne vidim zasto mi ne bismo imali 5-6... 2-3 iznad Bg, 2-3 ispod..

ово је сумануто поређење. Хрватска има 8 аеродрома, од тога 6 на мору, и од тога 2 имају пристојан број линија и путника (Сплит и Дубровник). и то само од априла до октобра. остатак године су врло празни. а да не говорим на шта личе преостала 4. и географија им је врло специфична, да ти од Загреба до Дубровника мораш да користиш авион, јер пут има око 700 км и прелази две границе. чак је и Сплит путем тешко доступан, опез због географије. Србија нема тај проблем, и врло је (географски гледано) компактна земља, тако да није нормално да имамо више од 4 аеродрома (Београд, Ниш, Краљево и Приштина). може и пет (Ужице), али све преко тога је непотребно претеривање
 
Pa i napisah gore da je njihova geografija specificna i da nam ne treba isti broj aerodroma, nego predlozih MANJE 5 ili 6 za skoro duplo vecu populaciju
 
Nema u užičkom kraju ničega na čemu bi ovaj aerodrom živeo. Put ne može da se popravi. Može samo da se napravi novi, novom trasom. Pred svake izbore decenijama se ažurira priča o tunelu kroz Kadinjaču i to još odmiče Ponikve od civilizacije, jer tunel ide sa druge strane.
Zlatibor ubrzano postaje grad na planini za dobrostojeće domaće. Šta bi jedan stranac tražio tu? Dođe, vidi i nikad više. Hrana nije dovoljna.
Lakše je sada na Zl napraviti manji aerodrom na 1-2km od centra za te koji bi da dođu nekim aviončičem.
I još nešto: Tuzla i Sarajevo su blizu tako da otpadaju putnici iz BiH.
 
Ако гледамо економски ниједан аеродром осим Бг-а није исплатив, што не значи да не треба да постоје. Друга је ствар да ли има воље и средстава за то. Поникве имају огромну писту, која када би се средила и поставила права сигнализација, могли би да слећу и највећи авиони.
 
I opet je u nedođiji! I opet imaš problem okoline piste koja je pod znakom pitanja zbog mogućih zaostalih projektila i urušenih kaponira sa naouružanim avionima. Pogledajte kratere koji se još uvek poznaju.

Mnogo je jeftinije praviti tih 3000+m piste na drugom, pristupačnijem mestu.
 
"Vlada Srbije planira da investira nekoliko miliona evra u aerodrom Ponikve
kako bi bio spreman za komercijalnu upotrebu naredne godine. . . .

Potrebno je 5mil evra da bi se aerodrom osposobio za komercijalnu upotrebu
kazao je gradonačelnik Užica Tihomir Petković.

Aerodrom Užice koristi se za privatne letove i do sad je u 2019. godini opslužio
200 domaćih i 80 međunarodnih letova."

https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1603389
 
Post sa druge teme, ali pripada i ovde. . . Taj put do aerodroma je očigledno problem.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=674073#p674073:244pgmcd je napisao(la):
branik » 27 Okt 2019 10:56 am[/url]":244pgmcd]
мајстор":244pgmcd je napisao(la):
Има на Кадињачи скретање за Поникве. Не знам на шта је мислио, можда за бољу везу?

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=673926#p673926:244pgmcd je napisao(la):
prostorni planer » Sub Okt 26, 2019 11:02 pm[/url]":244pgmcd]Ja ne razumem kako pises da nema puta do aerodroma?
Ima put, naravno, ali kakav? Da li je neko bio tamo.
Ko je aerodromski - avionski putnik? Neko ko je navikao na viši nivo usluge. Treba ga dovesti do tamo, udobno i brzo. U ovom trenutku, da biste nekim prevoznim sredstvom većim od automobila ili kombija stigli na aerodrom, samo iz Užica treba oko 40', i to sada, po lepom vremenu. U slabijim vremenskim uslovima to može da bude i potpuno nemoguće. Tamo sneg ume da padne i u aprilu. Sad zamislite da imate grupu dobroplatežnih turista koji dolaze nekim avionom na Zl, ili obrnuto, i treba da ih transferišete. Visoki, dugački autobusi turističkog standarda. Trebaće, bez aerodromskih formalnosti, između sat i po i dva da ih dovedete ba odredište.
Od Ue do Kadinjače ima čuvenih 14km, ali puta ispod svih standarda. Nešto je bolje tamo, od Kadinjače do aerodroma, ali je zapušteno i pravljeno za vojne svrhe. Poslednjih 3 km je interna aerodromska saobraćajnica. Nije put.
Da li je neko bio tamo?
U priči o tunelu i pristupnim putevima nema ni govora o nekom novom putu i kačenju tog puta na novu trasu. Ona kozja staza koja se sad zove put preko Kadinjače, može samo da služi za auto trkanje leti i sankanje zimi.
A šta je jeftinije, napraviti 15km kvalitetnog pristupnog puta, ili 2,5km piste negde drugde, gde je sve jednostavnije? Na Ponikvama od sve aerodromske infrastrukture, imate samo golu pistu, delimično rehabilitovanu posle bombardovanja i gomilu problema u vidu zaostataka rata. ŠTA ima u urušenim kaponirima koji su u neposrednij blizini? Ja ne bih proveravao, ni mnogo se motao tuda.
Istražite malo ovo mesto: 43.899753,19.682101

Ovaj, drugi put, od 31 minut je većim delom put između sela i nije preporučljiv ni za auto. Većim vozilom je nemoguće. Jedino bi se isplatila kombinacija ova dva koja bi izbegla uspon uz Kadinjaču. Na njemu ima jedna deonica od betona koju je opet vojska gradila osamdesetih, a poslednjih 20 nije održavan.
Zato kažem da do Ponikava nema puta, jer ne vidim da je moguće tuda dovesti i provesti visokoplatežnog gosta, a da on na kraju ipak bude zadovoljan. Rado bih diskutovao i ukrštao svoje stavove, ali ne protiv argumenata zasnovanih na mašti, gugl mapi i predizbornim obećanjima. "Malčice je drukčije u praksi!“ i na terenu.
 
Ако направе тунел испод Кадињаче дефинитивно ће морати средити пре свега пут од Ужица до тунела, тада ће бити једноставније средити преостали део до аеродрома. Битно је да је у функцији, тренутно има нешто мање од једног лета дневно или 300 на годишњем нивоу. Ако би се продужила писта , тј. средила и набавила боља опрема за слетање, сигурно би се побољшао број путника и летилица. Да не говорим о војном значају који увек постоји! Аеродроми су стратешки значајни за било коју земљју, као и путева и железнице, много их је боље имати него немати!
 
Ne znam o kojim se to letovima priča. Sleti i poleti povremeno avion lokalnog kluba. Ko to dolazi tamo a da ga ovde niko niti vidi, niti čuje? Ako i ima, to je samo, nešto malo, jako malo. 2-3 čoveka.
Ne postoji opcija sređivanja puta. Čemu onda tunel. Pomaže samo nova trasa do ulaza u tubel sa strane BB.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=669645#p669645:1q46bkzs je napisao(la):
dragan » 14 Okt 2019 09:09 am[/url]":1q46bkzs]"Aerodrom Užice koristi se za privatne letove i do sad je u 2019. godini
opslužio 200 domaćih i 80 međunarodnih letova."
https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1603389
Neko ipak doleće i sleće, a gde se posle kreće, znati se neće. :)
 
Слажем се да је много битније направити тунел, средити пут Бб- Ужице. Направити АП од Пожеге до Котромана. Сматрам и да је аеродром битан. Ту нам се мишљења разликују и то је ок.

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
Vrh