Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Hahaha kralju moj, opet ideš u granično ponašanje. Ja sam nekoliko puta na drugoj temi kritikovao Belorusiju, Rusiju i Kinu. Neće ti proći ti jeftini pokušaji vađenja usled nedostatka argumenata.

Između paranoje i kontrole po američkom, i diktature i kontrole po istočnjačkom receptu, postoji zdrava priča negde na sredini. I ta zdrava priča je nekad bila norma. Onda su Ameri nametnuli svoj paranoidni pogled na svet i njima. Ovi se opiraše neko vreme, ali na kraju postadoše isti kao oni. U redu je reći šta je tu je, i može im se. Ali nije u redu braniti takve bolesti i profiterstva. I treba ih uvek nazivati pravim imenom. Pogotovu kada donose mnogo štete a nikakvu korist i rezultate. Rat protiv terorizma ima smisla i rezultata taman koliko i rat protiv droge, na primer. I jedno i drugo imaju blesave, kretenske američke nazive koji svojom nomenklaturom samo još više produbljuju jaz i pumpaju paranoju.

Napomena, za svaki slučaj: ne koristim psihoaktivne supstance, već sam veliki obožavalac serije The Wire, koja je objasnila besmisao i glupost ''rata protiv droge'', a dotakla se i čuvenog ''rata protiv terorizma'' i njegove štete koju uzrokuje svim nacijama koje se užasavaju potencijalnih bombaša samoubica, a ne vide rastući kriminal i siromaštvo pod svojim nosevima.
 
To o čemu ti maštaš ne postoji na ovom svetu. Poslednji put je pokušano pre Prvog svetskog rata u Evropi i nije uspelo.
 
Naravno da postoji, to je Evropa. Tačnije, neke evropske zemlje i još neke po svetu.

A bilo je zastupljeno još više po svetu sve do 9.11. Ima nas koji pamtimo ambasade, aerodrome, letove i generalno - putovanja, i pre 11.9.2001. Jedino je bedak što je Jugoslavija tada bila pod sankcijama, pa je ipak imala pregršrt birokratskih prepreka. Inače bi bila ista kao i ostatak sveta po tom pitanju, odnosno normalne ambasade, normalni aerodromi, normalni prelazi, normalni letovi. Posle 9.11. kreće američko silovanje cele planete da se sve pretvori u zatvor i Veliko Blato.

Kakav prvi svetski rat, ti si nešto pobrkao. Mnogo upijaš, a sve pogrešno.
 
Poslednja izmena:
Šta je bilo 9. novembra 2001?

Pre Prvog svetskog rata si mogao i bez kontrole dokumenata svuda po Evropi. Do 2001. godine je relativno mali broj zapadnih zemalja imao relativno slobodan protok ljudi.
Sada više nemaš nigde. S razlogom, jer 2020-e nisu isto što i 1990-e.
 
Lapsus, 11. septembar 2001. Siguran sam da se tebi lapsusi nikad ne dešavaju.
Pre Prvog svetskog rata si mogao i bez kontrole dokumenata svuda po Evropi.
To niko ovde ni ne pominje, sem tebe.
S razlogom, jer 2020-e nisu isto što i 1990-e.
Istina, tehnologija nikad prisutnija i dostupnija, a kontrola i paranoja nikad veća. U međuvremenu, stope kriminala i siromaštva rastu li rastu. Kad se brda novca, vremena i rada slivaju u National Securitah umesto u rešavanje realnih i gorućih problema i izradu onoga što je zapravo potrebno.
 
Poslednja izmena:
Lapsus, 11. septembar 2001. Siguran sam da se tebi lapsusi nikad ne dešavaju.

To niko ovde ni ne pominje, sem tebe.

Istina, tehnologija nikad prisutnija i dostupnija, a kontrola i paranoja nikad veća. U međuvremenu, stope kriminala i siromaštva rastu li rastu.
Before the First World War, it was possible to travel almost anywhere in the world without a passport, visa, or other official papers. But wartime anxieties had led nations to enact laws requiring passports and other official documents that confirmed a person’s citizenship and his or her right to travel abroad. Those laws remained in effect long after the conflict ended, mainly because the fears that had prompted those laws remained long after the danger had passed. As a result, refugees needed papers. A representative of the International Red Cross, Edouard August Frick, came up with the idea of issuing an identity card that could serve as a passport. Frick called it the “Nansen passport” after Fridtjof Nansen, a Norwegian diplomat who led several humanitarian missions after the war to famine-stricken nations, including Russia. The idea took hold, and the new passports were issued by the League of Nations and recognized by more than 50 countries.

Izvor: https://www.facinghistory.org/holocaust-and-human-behavior/chapter-3/people-without-papers

Svet se i zbog tehnologije, a i mimo nje, pretvorio u daleko opasnije mesto, ne samo zbog 11.9.2001. godine, već i zato što je stabilnost 90-ih bila lažna.
Uporedi broj napada do 2000-ih po aerodromima i danas.
 
Занимљиво је то што пре Првог светског рата нису уводили рестрикције налик данашњима, с обзиром да је то било доба анархиста (терориста или лопова), атентата на крунисане и остале високе главе... Нису били у криву, јер то није срушило систем ономад, већ друге ствари.
И то лепо могу да углавим у рам свог схватања да је Европа пропала 1914. и да се одонда само мање или више копрца, тј. умире на рате.

Ни мени се ово не допада, мада, ако је то решење да се не враћају визе, онда је боље тако. Само што нисам сигуран у то, пошто и иначе верујем у трендове, а не у стања.
 
Nije bila lažna. Stabilnost i nadu 90ih (mislim u većem delu sveta, Balkan i ZND su tada bili druga priča, jer smo imali krize i varedne događaje) prvo je okrnjio 9/11 i sva paranoja, industrija magle i lažne bezbednosti i još bitnije - izgovori da se brda i brda novca, vremena i truda, umesto u nastavak razvoja i napretka celog sveta, ulože u besmislice, jurenje duhova i ratove koji se nikad neće dobiti i nikad neće završiti a povući će sa sobom mnoge u grob a još više i siromaštvo i/ili kriminal. A 7 godina kasnije, nadu i stabilnost novomilenijumske euforije i zaleta, definitivno je ubila i dokrajčila svetska ekonomska kriza 2008. Ljudi su se od tada čak i kulturološki, sociološki i psihološki izmenili.

Terorista je uvek bilo i uvek će biti. Stari su koliko i ljudska civilizacija. Stariji od točka. Kada je hladni rat prestao a zid pao, svet je video šta znači i kuda može da odvede kada se svetske tehnologije, resursi, pare, vreme, ljudi... ulože u mirnije i mudrije svrhe. I cvetao je to vreme. Onda je odlučeno da to više ne može tako. I ''National Securitah'' uz ''Mass surveillance'' su postali jedne od catch-fraza 21. veka. Najmanje što običan čovek može i treba da uradi je da bar ne daje vetar u leđa takvim boleštinama i štetočinstvu.
 
Ја сам од оних који закључавају улазна врата, али не мисле да ће им то у животу бити од користи. У принципу - не помажу врата, пси чувари, кључеви и браве...
Али прсло се данас, много, питање да ли је реалан преокрет.
 
Pazi, alternativa je da se pohvatani teroristi bese na trgovima, tako da smo ipak kao civilizacija malo odmakli od toga. Bolje sprečiti nego lečiti, a naravno da nećeš sve sprečiti.
 
Ја сам од оних који закључавају улазна врата, али не мисле да ће им то у животу бити од користи. У принципу - не помажу врата, пси чувари, кључеви и браве...
Али прсло се данас, много, питање да ли је реалан преокрет.
Sasvim je u redu imati neke mehanizme i predostrožnost. Kad već pričamo o bezbednosti, ja se na primer ne slažem sa ljudima koji kažu ''ma džaba sve mere protiv provalnika, ko hoće, on će da ti obije stan''. To je na primer isto jedno glupo i ekstremno razmišljanje, samo na suprotnom ekstremu od paranoje i opsednutosti. Pa niko ne spori da može da ga obije, pitanje je samo uz koliko vremena, koliko truda i koliko buke i pažnje. Inače, da se svaka brava može obiti, to se zna. Da se svaki kompjuter povezan na mrežu može hakovati, isto. Da se svaka informacija može doznati, takođe. Ali je stvar u tome da se to učini dovoljno skupim (i materijalno i na druge načineda odvrati određene nivoe pretnji. Tako da naravno da je logično imati mere bezbednosti, bilo da pričamo o ličnom nivou, masovnom, ili svetskom.

Ali je problem kada sve to ode u ekstrem i besmisao. Skoro cela planeta se već preko 20 godina siluje i forsira da juri duhove, osvrće se preko ramena, pravda se (i na ličnom i na kolektivnom, nacionalnom nivou), dokazuje se, boji se izmišljenih pretnji... a siromaštvo i kriminal rastu. Pa kako i ne bi, kada brda para odlaze na gluposti odnosno u nečije džepove.
I opet, najmanje što običan čovek može i treba da radi je da makar ne daje podršku i vetar u leđa takvoj bolesnoj praksi.
 
Pazi, alternativa je da se pohvatani teroristi bese na trgovima, tako da smo ipak kao civilizacija malo odmakli od toga. Bolje sprečiti nego lečiti, a naravno da nećeš sve sprečiti.
Да, али то би био случај кад би терористи, као некад, ницали сами од себе. Под ту катеогорију чак не може ни Гаврило глат да прође.
Све остало, рад је служби које оцењују одређена расположења, врбују људе, креирају хаос како би постигли неке своје више циљеве.

Још једном, препоручујем књигу за читање Жана Бодријара, Симулакри и симулације и филм Wag the Dog
 
Аеродром "Никола Тесла"

Место за излазак из кола уз једноминутно задржавање ("drop-off" на мапама горе код Гаге) и шта се види унаоколо с њега:





















 
Vrućina žestoko udara u glavu:

Ministar gradjevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović izjavio je danas ... da je u rekordnoj, 2019. godini, kroz beogradski aerodrom „Nikola Tesla“ prošlo šest miliona ljudi, kao i da očekuje da za tri godine ta brojka iznosi 14 miliona na godišnjem nivou.

izvor: Beta
 
Vrućina nije, već je ili njegovo raskošno znanje o meritumu stvari, ili je, eventualno, načuo od firera nešto što mi ne znamo, a to je Er Srbija sa 50 aviona, od toga 5 širokotrupaca, koji milion kineskih turista, doseljavanje 100.000 Egipćana u dogovoru sa đeneralom Al-Sisijem, i tome slično.
 
U istoj toj izjavi je pomenuti gospodin rekao da ce nakon rekonstrukcije aerodrom Nikola Tesla biti jedan od najlepsih u evropi. Mislim, nesporno ce biti veci, komforniji za putnike, noviji, ali reci jedan od najlepsih u evropi je zaista preterivanje ne prilici bilo kome, a najmanje ministru. U to moze da poveruje samo neko ko je putovao samo na relaciji bgd tivat ili podgorica.
Ovako nakalemljen aerodrom, bez ikakve arhitektonske vrednosti bice samo jos jedan funkcionalan, prosecan aerodrom u evropi, koji se nadam barem vise nece imati problem sa atmosferskim "nepogodama", poput kise.
I nadam se da ce ovaj gospodin da se vrati vodjenju svoje kozarsko hotelske firme. Hvala mu na gafovima, ali to je jedino po cemu ce biti zapamcen.
 
А и Београд на води је више пута прогласио за "најлепши у Европи", што чак има присталице и на форуму.
 
U istoj toj izjavi je pomenuti gospodin rekao da ce nakon rekonstrukcije aerodrom Nikola Tesla biti jedan od najlepsih u evropi. Mislim, nesporno ce biti veci, komforniji za putnike, noviji, ali reci jedan od najlepsih u evropi je zaista preterivanje ne prilici bilo kome, a najmanje ministru. U to moze da poveruje samo neko ko je putovao samo na relaciji bgd tivat ili podgorica.
Ovako nakalemljen aerodrom, bez ikakve arhitektonske vrednosti bice samo jos jedan funkcionalan, prosecan aerodrom u evropi, koji se nadam barem vise nece imati problem sa atmosferskim "nepogodama", poput kise.
I nadam se da ce ovaj gospodin da se vrati vodjenju svoje kozarsko hotelske firme. Hvala mu na gafovima, ali to je jedino po cemu ce biti zapamcen.

Nažalost većina ljudi u Srbiji je ili stvarno putovalo samo an relaciji Beograd-Tivat ili čak ni toliko. Tako da Mona i njemu slični klovnovi mogu da pričaju šta god hoće. To prija uhu prosečnog Srbina i politicki radi za njih tako da je sva prilika da ćemo čuti još budalaština tog tipa.

A što se tiče tvoje ocene aerodroma apsolutno se slažem. Funkcionalan, prosečan, bez ikakve arhitektnoske vrednosti i svakako bolji nego sto je bio ranije.
 
Postavlja se ovaj "roštilj" (nisam građevinac ne zamerite ako se drugačije zove) za novu fasadu.

Sve to sasvim lepo ide.

Nasipan je novi parking,ostaje da se utaba i asfaltira...

...i naravno spoji sa onim skoro otvorenim parčetom.

Iz blizine novi deo zgrade.

Na nekoliko mesta je spoj nove pristupne saobraćajnice i novog dela zgrade.





Ovde dole će verovatno biti dolasci,kao i ranije u tunelu.

Slike su malo tamnije ali takve su okolnosti.Baš dugo nisam dolazio na aerodrom,duže od mesec dana.Moj utisak je da sve ide brzo.Nisam slikao jer je bilo puno ljudi,sklonili su one kućice za rent-a-car,ne radi više ona kućica za naplatu parkinga (plaća se na parkomatu na novootvorenom parčetu novog parkinga)jedino su taksisti su još uvek tu na preostalom parčetu starog parkinga.Mislim da će vrlo brzo nastaviti sa izgradnjom one saobraćajnice na stubovima i spojiti sve delove novog parkinga ispred zgrade.
 
Pitao sam, pa je verovatno promaklo: Šta je predviđeno da bude u toj novoj zgradi gde je roštilj-fasada?
 
"...Plan je da se izgradi više od 92.000 m2 nove površine koja će sadržati centralizovanu bezbednosnu kontrolu, dodatne šaltere za registraciju na let, niz novih sadržaja za zabavu i relaksaciju putnika, kao i nove ugostiteljske i komercijalne prostore."
57314_planirani-buduci-izgled-terminal-prizemlje-planned-future-look-terminal-ground-floor_f.jpg
 
Vrh