Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Igor

Administrator
Urednik
Učlanjen(a)
10.01.2007.
Poruke
19.618
Pohvaljen
41.859
Procena forumaši BEG 2024

Putnika u 2023. 7.948.202

vradovic 10.50
Gazi Bengazi 10.20
GOJE 10.16
ГЕНЕРАЛ 9.93
milos.tro 9.70
DzonTravolta 9.69
Zaratustra 9.65
3eka 9.60
mvbg1 9.60
direktor 9.52
Boki123 9.50
Dzigi Bau 9.50
dervisbegovic_ 9.43
Piccolo 9.40
Bulbulderac17 9.32
jmarko79 9.30
cemix 9.25
GLF5 9.20
jat 9.20
LukaVu 9.10
JohnnyLee 9.10
Прле 9.15
lukakaludjerovic 9.14
don1120 9.07
DankoS 8.99
jer_petar 8.97
lukarts 8.95
maximus.genius 8.90
Tikvica 8.89
milaki990 8.77
peper.mint 8.76
Zacard 8.72
Igor 8.64
ilija 8.53
Pendolino 8.51
Bostos 8.45
randomguy 7.80
_________________________


Procena forumaši BEG 2023

Putnika u 2022. 5.600.000

lukarts 8.14

Direktor 7.50
Gazi Bengazi 7.30
Tikvica 7.15
fjerinic 7.15
Trejsi 7.13
don1120 7.12
Boki123 7.10
zlatnidecko 7.10
lukander01 7.09
Пантограф 7.06
ГЕНЕРАЛ 7.05
milaki990 7.02
Гага 7.00
GOJE 6.99
DzonTravolta 6.96
Бобан 6.95
mvbg1 6.94
gishko 6.90
Steva 6.88
Dzigi Bau 6.84
dervisbegovic_ 6.82
peper.mint 6.80
JohnnyLee 6.78
Zexland 6.78
GLF5 6.77
lukakaludjerovic 6.75
Piccolo 6.75
jer_petar 6.73
Bulbulderac17 6.66
Zacard 6.65
stefanias 6.60
Прле 6.54
rodilo 6.52
Nik_B 6.49
DankoS 6.48
jmarko79 6.45
vradovic 6.42
milanche 6.40
Igor 6.38
ilija 6.24
KiD 6.11
_________________________


Procena forumaši BEG 2019

Putnika u 2018. 5.641.105

Armatura 5.78mil
Gazi Bengazi 5.83mil
marat 5.87mil
Mel 5.89mil
Piccolo 5.90mil
Igor 5.91mil
lukarts 5.94mil
milaki990 5.95mil
Trejsi 5.96mil
milanche 5.99mil
JohnnyLee 6.00mil
vradovic 6.01mil
Pegasus 6.05mil
GOJE 6.06mil
Dordevic 6.11mil
Прле 6.11mil
Zacard 6.16mil
Пантограф 6.20mil
laki72 6.23mil
gilipter 6.23mil
_________________________

Procena forumaši BEG 2018

Putnika u 2017. 5.343.420

Pegasus 5.58mil
direktor 5.60mil
Igor 5.64mil
milanche 5.64mil

Galeks 5.70
gygy11 5.75mil
danko68 5.78mil
HoRuS 5.82mil
GOJE 5.88mil
kruuki 5.90mil
dragan 6.0mil
JohnnyLee 6.0mil
lukarts 6.08 mil
_________________________

Procena forumasi BEG 2017

Putnika u 2016. 4.924.664

Kokili 4.55mil
Kartograf 4.80mil
Bulbulderac17 4.87mil
Delija 4.96mil
Igor 5.07mil
milanche 5.07-5.11mil
Galeks 5.12mil
milos.tro 5.15mil
Trejsi 5.16mil
Johnny Lee 5.17mil
Danko68 5.18mil
laki72 5.19mil
spatiotecte 5.20mil
sizif 5.23mil
Pegasus 5.25mil
Urke 5.25mil
direktor 5.25mil
HoRuS 5.27mil
Barkley 5.30mil
beowl 5.32mil
Пантограф 5.35mil
vradovic 5.39mil
mvbg 5.40mil
ink 5.43mil
GOJE 5.64
kruuki 6.0mil
_________________________

Procena forumasi BEG 2015

Putnika u 2014 4.638.577

JohnnyLee 5.2 ili optimisticna 6.0mil
Гага 5.9mil
Igor 5.2mil
Kartograf 5.00 - 5.05mil
drum1 4.9mil
milos.tro 5.4mil
mekbejn 5.15mil
Пантограф 5.0mil
Delija 4.75mil
marat 5.4mil
direktor 5.45mil
spatiotecte 5.3mil
boca-ica 5.1mil
tragac 5.25
loyola 5.6
MilisaV 6.0mil
laki72 5.1mil
Aegir 5.37mil
GOJE 4.0mil
HoRuS 4.61mil
 
koridoraeroxht7.jpg


Predviđeno je da pruga ide podzemnom trasom ispod ANT i da se produži linija Beovoza.
Za Kargo i Logistički centar postoji veliko interesovanje u inostranstvu, kao i za lokacije u Privrednoj zoni Autoput-Aerodrom, Kinezi su tražili parcelu od 100ha ! ( 1x1Km. )....koju mi 'nemamo'.

aerokargo1ayh8.jpg


Sve Institucije i svi političari se slažu da je ovaj projekat od ključnog značaja za Srbiju, ali na realizaciji se radi sporo i traljavo, kao prošli put sa tenderom za Kargo centar.
 
Da, ovo je jako zanimljiv podatak. Nisam znao da ANT ima tako dobar strateski polozaj i mogucnost povezivanja sa svim ostalim vidovima transporta robe i putnika. Pocetak akcije mogao bi da bude pocetak gradnje kargo terminala na aerodromu. Kad se to jednog dana zavrsi dodatna infrastruktura ce se svojom neophodnoscu nametnuti - npr. zeleznicka veza. Naravno slazem se da bi to sto pre trebalo da se odradi ALI s'obzirom na azurnost ZS za npr. Beovoz koji je jos hitniji ne verujem da ce se to bas skoro desiti.
 
aerontatb3.jpg


ANT je otkupio veliki deo zemljišta za Kargo i Logistički centar koji je trebalo da bude 'ulog' u prošlom tenderu.Sada u sledećem može da nastupi sa boljom pozicijom, a poboljšao je i poslovanje.
Urađeno je i novo asvaltiranje puta kroz ANT od petlje sa autoputem do surčinsgog puta kod motela 'Malinjak'.

Za povezivanje sa prugom treba odmah uraditi Glavni projekat na osnovu koga može da se traži kredit ili investitor.Novac može da se obezbedi i 'prodajom' lokacija' buduće Priv.zone A-A .....kada za nju bude izgrađena infrastruktura.Kao za ovaj projekat BAIBA :

baiba1atr9.jpg
 
Evo neceg sto nije direktno vezano, ali mislim da vrlo lepo pojasnjava "back office" projekta Cargo Centra i svega ostalog vezanog za Aerodrom. Ko ne shvata iz prve, neka da masti na volju i lagano ce mu se ukazati novi horizonti realizacije kapitalnih projekata u Srbiji...

FOTELJA SKUPLJA 40 PUTA!

BEOGRADSKO Okružno javno tužilaštvo, kako saznajemo, podiglo je u utorak optužnicu protiv Marije Rašete-Vukosavljević, bivše ministarke saobraćaja i telekomunikacija, zbog zloupotrebe službenog položaja i malverzacija prilikom rekonstrukcije VIP salona i projektovanja terminala 2 Aerodroma "Beograd".
Pored nje, zbog istog krivičnog dela, na optužnici su se našli Branislav Vitasović, bivši generalni direktor aerodroma, njegov pomoćnik Slađan Ivković, kao i zamenik Duško Grilihes, Aleksandar Đorđević, koordinator razvoja, Dejan Mišović, direktor "Kolubarainvest gradnje", njegov zamenik Lazar Bunčić.
Optužnica je podignuta i protiv Jovana Đenadića, vlasnika firme "Termoenergo inženjering", Zorana Popovića, bivšeg direktora Građevinske inspekcije Srbije, Predraga Vukovića, direktora preduzeća "Abies sistem", Branislava Stojkovića, vlasnika i direktora preduzeća "Eurosalon", i Nastasa Andrića, direktora investicija Aerodroma "Beograd".
Njima se na teret stavlja da su tokom 2003. godine, koristeći svoje položaje, pribavili sebi višemilionske iznose.
Pojedinosti iz optužnice nisu poznate, pošto ona nije stupila na pravnu snagu.
Prema zahtevu za sprovođenje istrage, koji je podnet u novembru 2004. godine, spominje se iznos od 220 miliona dinara, a povod da protiv njih tužilaštvu bude podneta krivična prijava bilo je otkriće da su opremu u aerodromu plaćali višestruko od stvarnih cena.
Tako su, na primer, kako se tvrdilo, umetničke slike koje su na tržištu vredele 700 hiljada dinara, plaćene petostruko više, fotelja koja je koštala 17 hiljada dinara, plaćena je 723.000, četvorosed sa cenom od 33 hiljade dinara, čak 982.000 dinara.

Novosti, 20.Mart 2007
 
SUDBINA NAŠIH PROJEKATA u Bgd.

Beograd kao da živi u usporenom filmu, kakav auto pravimo tako se i krećemo u realizaciji svojih projekata.
Prvo sa jedva setimo da imamo odličan geo-položaj u Evropi, pa onda napravimo projekt da to iskoristimo, a pošto ne znamo kako odložima taj projekat u fioku.
A onda se bacimo na sledeći, koji nam se učini boljim i lakšim za realizaciju, pa on prođe kao i prvi...i tako redom sakupljamo kolekciju nerealizovanih projekata, a stalno pokrećemo nove.
Trenutno 'pravimo' Treći Bgd na banatskoj strani u ritovima i barama, a na Privrednu zonu Autoput-Aerodrom, gde je Kargo i Logistički centar samo jedan deo, smo već zaboravili,iako je ovde pored samog grada neuporedivo lakše raditi.Ovde bi svaki uložen dinar vratio 2-3din., a zainteresovanost je velika od stranih investitora :


Dir.DIREKCIJE :
-"Novac od naknade za uređenje zemljišta ulagaće se u infrastrukturu, što će privući još više investitora. Oni će otvarati nova radna mesta, što će podići standard građana"
-" Interesovanje investitora za gradnju u Beogradu je ogromno. Jasnim razdvajanjem titulara svojine nad zemljom imaćemo ih sve više. Postoje tri vrste investitora koji bi da grade u Beogradu. Na prvom mestu su oni koji bi da grade hotele, veliki svetski lanci poput "Merota" koji imaju svoje objekte od Singapura do Amerike. Drugi su oni koji bi da grade tržne centre, a treći stanove. Kod nas želi da dođe IKEA, ali i kineski proizvođači nameštaja koji nisu pitali za cenu parcele dimenzija kilometar sa kilometar, što mi nemamo - kaže Ranković."
http://www.beoland.com/aktuelnosti/aktuelnosti.asp?a=061012

GRADSKI ARHITEKTA :
Đorđe Bobić, glavni gradski arhitekta, potvrdio je za Kurir da je Sekretarijat za urbanizam pretrpan zahtevima budućih investitora.
- Generalnim urbanističkim planom blizu 1.040 hektara zemljišta, od pumpe "Zmaj" do "Aerodroma Beograd", predviđeno je za privrednu zonu. Ovo je veliki gradski razvojni projekat koji podrazumeva izgradnju privrednih i industrijskih objekata, komercijalnih i poslovnih centara, čak, u određenom procentu i stanova u službi određenih kompleksa. Jasno je da će zbog ovih planova vrednost njiva višestruko porasti - kaže Bobić.
- Grad nema ambicija da postane vlasnik zemlje, već da investira u infrastrukturu ovog ogromnog kompleksa i da putem naknade za korišćenje zemljišta naplati te troškove. Dakle, ko bude zainteresovan da gradi, biće i u obavezi prema gradu da snosi troškove korišćenja"
http://www.kurir-info.co.yu/Arhiva/2005/decembar/24-25/B-01-24122005.shtml

Други изузетно значајан плански акт биће донет за Привредну зону „Аутопут” у Новом Београду, Земуну и Сурчину. Тај огромни простор, од око 1.050 хектара, драгоцен је неискоришћени потенцијал Београда, за који, по Бобићевим речима, постоји велики интерес инвеститора.
Очекујемо да се ту изгради једна од озбиљнијих индустријско-комерцијалних зона града, што је и природно због добрих саобраћајних веза и близине будућег карго центра на Аеродрому „Београд” – нагласио је Бобић"-Gradski Arhitekta
http://www.beograd.org.yu/cms/view.php?id=533273

GRADONAČELNIK :
Šta je važno učiniti da se poveća broj radnih mesta?
- Bitan je taj "zatvoreni krug", da izgradnja infrastrukture vodi ka izgradnji poslovnog prostora iz čega se rađaju nova radna mesta i stvara novac da se dalje ulaže u infrastrukturu. Sve to dovodi do napretka."
Šta je najvažnije i koliko se ulaže u promociju grada?
Promocija svih dobrih dešavanja je važna. Ipak, ključno je da svakog investitora dočekate sa pripremljenim parcelama i izgrađenom infrastrukturom. Stalno govorim da je takvo stvaranje uslova glavni posao gradske vlasti - kaže Bogdanović. - Neki potencijalni ulagači dolaze sa velikim projektima i trebaju im velike lokacije, koje mi nemamo uvek da ponudimo, jer zemljište nije opremljeno. Zato su infrastruktura i investicije su direktno povezane, a krajnji rezultat je više zaposlenih i bolji život Beograđana"
http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=85739&datum=2006-10-24
 
Uskoro tender za kargo centar

Uskoro bi trebalo da bude raspisan novi tender za izgradnju kargo-logističkog centra, izjavio direktor beogradskog aerodroma.
Generalni direktor aerodroma "Nikola Tesla" Nebojša Nedeljković je precizirao da stručne službe tog preduzeća pripremaju novu tehničku dokumentaciju i projekcije finansijske konstrukcije, po čijem će završetku tender biti raspisan.

"Po formiranju nove vlade, verujem da će to odmah biti raspisano", rekao je Nedeljković i dodao da je u planu beogradskog aerodroma za ovu godinu i raspisivanje tendera za izgradnju hotela i biznis centra i da je ideja da se "privuče što više stranih investitora i samim tim otvore nova radna mesta".
Prema njegovim rečima, nastavljeni su i radovi na izgradnji vidikovca u blizini piste, a intenzivno se priprema i tehnička dokumentacija za opremanje i dogradnju vidikovca na vrhu aerodromske zgrade.

Beogradskom aerodromu "Nikola Tesla" u novembru je propao tender za izbor najpovoljnijeg ponuđača za izgradnju i upravljanje Kargo i logističkog centra, jer je pobednik tog tendera, kompanija Dajnkorp, odustala od potpisivanja ugovora vrednog 60,6 miliona dolara.
Ta američka kompanija je proglašena pobednikom tendera još u februaru 2005. godine, a prvobitni plan za izgradnju i razvoj Kargo i logističkog centra predviđao je obim prometa od 40 hiljada tona u prvoj godini i 90 hiljada tona u četvrtoj godini poslovanja.
http://www.b92.net//biz/vesti/srbija...&nav_id=237466

Eto, kod nas svaki posao zavisi od stranaka, a ne od stručnih službi...........sad čekamo novu vladu.
 
Pola miliona putnika na Aerodromu "Nikola Tesla" Beograd

Za samo tri i po meseca ove godine, kroz zgradu Aerodroma "Nikola Tesla" Beograd proslo je pola miliona putnika, tri nedelje ranije nego u istom periodu prosle godine!

Od pocetka godine do sada, broj putnika koji su koristili usluge beogradskog Aerodroma porastao je za 12% u odnosu na isti period prosle godine, dok je u odnosu na 2005. godinu zabelezen rast broja putnika od cak 35 odsto!

JP Aerodrom "Nikola Tesla" Beograd ocekuje da ce ove godine premasiti proslogodisnji rekord u broju putnika i aviooperacija, kada je usluge beogradskog Aerodroma koristilo 2.222.445 putnika.

JP Aerodrom "Nikola Tesla" Beograd nastavice kao i do sada, da u saradnji sa svim ostalim ucesnicima u vazdusnom saobracaju putnicima pruza komfornu, brzu i kvalitetnu uslugu, kao i da sa nase najvece vazdusne luke saobraca sto vise avio-kompanija.

Informativna sluzba
JP Aerodrom "Nikola Tesla" Beograd
 
Prva tri i po meseca...dakle, moj jucerasnji let sa Nikole Tesle se jos ne racuna:)

Stvarno nam je lep aerodrom, ovo mi je bila prva poseta posle rekonstrukcije, i bas sam se prijatno iznenadio. Ipak, trebace nam novi terminal do 2012-2015e.
 
Imamo već Terminal 1, koji je služio za 'domaći' saobraćaj a sad stoji neizkorišćen - neupotrebljava se.

Kad bude potrebe može samo da se renovira i opslužuje određene pravce.
 
LETI PROFIT SKAČU PLATE
VN, 15. april 2007
...
POGODNOSTI
PROŠLE godine konačno je završena rekonstrukcija Terminala 2. Šta je još urađeno?
- Uz koordinaciju sa Direktoratom za civilno vazduhoplovstvo i Agencijom za kontrolu letenja, ugradili smo svu opremu i odškolovali osoblje za uvođenje Kategorije 3B, koja omogućava sletanje i poletanje u svim vremenskim uslovima. Uložili smo 80 miliona dinara, a tim sistemom će upravljati Kontrola leta. Očekujemo da dobijemo potvrdu od Direktorata, pa da počnemo sa primenom nove tehnologije. Uz to, rekonstruisali smo saobraćajnicu ispred terminala, asfaltirali obilazni put i započeli izgradnju vidikovca, odakle će, najverovatnije krajem meseca, ljubitelji avijacije moći da posmatraju uzletanja i sletanja aviona.
Uveli smo i nove informacione tehnologije, pa sada putnici mogu da se registruju na svakom šalteru za let bilo koje kompanije. Takođe, omogućili smo bežični pristup Internetu na celom aerodromu, navođenje aviona na parking poziciju uz pomoć kamera i softvera, nabavili pet novih repetitora i novu telefonsku centralu. Uveli smo i najsavremeniji sistem video nadzora, kamerama smo pokrili svaki ćošak aerodroma.
...
Šta je sledeće na redu?
- Želimo da razvijemo i proširimo aerodromski kompleks. Namera nam je da stvorimo grad - aerodrom, u kome će biti poslovne zgrade Aerodoma "Nikola Tesla", podzemne garaže, hotel i biznis centar. Za izgradnju hotela i biznis centra čekamo saglasnost na urbanističke uslove Ministarstva za kapitalne investicije. Već smo prihvatili dve preliminarne ponude firmi iz Belgije i Nemačke. Po dobijanju saglasnosti iz ministarstva, one će nam predstaviti svoje idejne projekte i finansijsku ponudu. Investitor će projektovati i izgraditi objekte, mi ćemo uložiti zemljište i dobiti i učešće u vlasništvu.

PROJEKAT
KAKVA je sudbina (ne)suđenog teretnog terminala i logističkog centra, pošto je američki "Dajnkorp internešnel", posle 1,5 godine pregovaranja, odustao od posla?
- Naše strateško opredeljenje je da Beograd razvijemo kao međunarodni centar za transport robe sa zapada na istok. Zato i nismo odustali od projekta teretnog terminala i logističkog centra. Izbor novog strateškog partnera za ovaj posao, međutim, moraće da sačeka formiranje nove Vlade Srbije, koja će, kao naš stopostotni vlasnik, odrediti uslove i raspisati javni konkurs.
...
извор Вечерње новости
линк http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=5&status=jedna&vest=102505&datum=2007-04-15
 
Ajd, da čekamo i tu Vladu, koja će valda raspisati mnogo bolji tender od prošlog.

Srećom da je "Dajnkorp internešnel" odustao ( finansiski problemi,odustao je i od sličnog projekta u Africi) jer je ugovor bio izuzetno nepovoljan po Nas.
Sa samo 60-tak mil.$ ( ili evra ?) imao bi 70%, a ANT samo 30% učešća u zajedničkom poslu.
A, aerodrom je već otkupio desetine ha zemljišta koje je trebalo da uđe kao ulog.

Po meni Država treba da uzme kredit za ovaj posao, ako treba, i
da Mi budemo 100% vlasnici Kargo-Logističkog Centra.
 
Јат уводи електронске карте

Низ погодности у односу на класичну „папирну” авионску карту
Већина карата светских компанија већ је у електронској форми


N_qS9Oguryna0iuNx4SX2aRUPj7Iv2UXYAli5.jpg


„Јат ервејз” од јуче, осим класичних „папирних” авио-карата, издаје и карте у електронском формату. Такозване електронске карте тренутно издаје само Јатова пословница у Булевару уметности, у Београду, међутим већ од краја маја та услуга ће бити проширена на све овлашћене агенте за продају карата нашег националног авио-превозника, како у Србији, тако и иностранству.

Електронска карта је, најкраће речено, податак у информационом систему авио-превозника. То значи да она постоји само у компјутерима авио-компаније, због чега више нема потребе за издавање класичних „папирних” карата.
Таква карта може да се купи путем Интернета или у пословницама, и путник приликом њеног издавања добија шифру коју сам може да изабере, рецимо попут датума свог рођења.

Шифра, на захтев путника, може да се одштампа (са пратећим информацијама о путовању) или једноставно само упамти. Међутим и у случају да путник чак и заборави шифру, то није проблем јер приликом чекирања на аеродрому, тај проблем ће бити превазиђен приликом обавезног утврђивања идентитета – уз помоћ личне карте или пасоша.....itd.
Politika : http://www.politika.co.yu/detaljno.php?nid=26482
 
Evo dok se mi premisljamo da li cemo i sta cemo i kome ce Velja dati srpsko nebo, evo:

Direktni letovi Priština – Njujork?
17:03 | Izvor: eciks.org
Priština -- Sporazum kompanija Adriatik Igl Er i Kosova Erlajns omogućiće direktne letove na liniji Priština – Njujork, pišu mediji.


Međunarodni aerodrom u Prištini
Prištinski aerodrom će tako postati prvi aerodrom u regionu koji će ponuditi direktnu vezu sa Njujorkom, piše sajt Eciks.org.

„Veliki je uspeh kada možemo da ponudimo našim klijentima nove letove i destinacije“, rekao je direktor Kosova Erlajnsa Remzi Ejupi i dodao da će ovaj let biti pogodan za putnike jer će trajati samo osam sati. Prvi direktni letovi iz Njujorka za Prištinu biće obavljeni 13. juna, a direktor prištinskog aerodroma Afrim Aziri kaže da se aerodrom „već priprema za interkontinentalne operacije“.

Izvor: eciks.org , b92.net/biz

:mad:
 
Za tri meseca 500 000 putnika na aerodromu! Pa da ih pola od toga koristi planirani železnički prevoz do grada, to je za železnicu 250 000 putnika na koje bi mogli da računaju, i koji bi ušli u njihovu statistiku, a o prihodu da i ne govorim, to bi sigurno bio najprofitabilniji deo srpskih železnica. E ali par taksista sa aerodroma će da onima što sede u upravnom odboru železnice i treba da odluče o gradnji pruge do aerodroma da tutne par stotina evra u džep a ovi nesrećnici će da zadovoljno trljaju ruke misleći da su napravili dobar posao. To nažalost tako funkcioniše kad ljudi ograničenih intelektualnih i svakih drugih sposobnosti sednu na mesta i pozicije kojima nisu dorasli i na kojima im nije mesto. Da nije tužno bilo bi smešno!
 
Надам се да није превише оф топик
AEROFLOT KUPUJE JAT?
T. Spalević, 24. maj 2007

RUSKA avio kompanija "Aeroflot" dala je do sada najkonkretniju ponudu za privatizaciju "Jat ervejza", kaže za "Novosti" Velimir Ilić, ministar za infrastrukturu. Za našeg avioprevoznika vlada veliko interesovanje i mnoge kompanije već nude rešenja. Ministar zato priprema informaciju, koju će za par dana proslediti Vladi Srbije, jer o sudbini JAT ona donosi konačnu odluku.
- Dobili smo jedan interesantan predlog i drago mi je da je stigao od ruske kompanije - navodi Ilić. - Ono što su ponudili je da u JAT-u ostanu svi zaposleni, da se naš avioprevoznik razduži, da se nabave nove letelice i da JAT ponovo zaživi i funkcioniše kao jedna od ključnih kompanija u jugoistočnoj Evropi. Naravno, oni bi bili vlasnici u potpunosti ili samo delimično, o čemu će odlučiti Vlada Srbije.

Kako kaže Ilić, za Jat je privatizacija najbolje rešenje. Naša aviokompanija nije u mogućnosti da sama reši problem letelica. Već dugi niz godina JAT nema dovoljno aviona, a najmlađi u floti su četiri ATR 72 iz 1990.
- Niški aerodrom je već ustupljen stranim kompanijama - kaže Ilić. - Uskoro otvaramo aerodrom Ponikve gde su radovi pri kraju,osposobićemo i Lađevce i JAT definitivno nema letelice da bi mogao da podmiri taj saobraćaj. JAT neće moći da izdrži ni konkurenciju kada zaživi slobodno nebo nad Evropom. Dokumenti su potpisani, ali je rok pomeren na kraj ove godine. U oštroj konkurenciji stranih kompanija, JAT sa postojećom flotom neće moći da zadovolji kriterijume.

Kada je reč o kadrovskim rešenjima, kako najavljuje Ilić, direktor "Jat ervejza" Nebojša Starčević biće smenjen.
- On je iz stranke koja sada nije u vladajućoj koaliciji - navodi Ilić. - Odluka o tome ko će biti novi direktor zavisiće i od toga da li će se ići u privatizaciju JAT. O konkretnom kadrovskom rešenju dogovorićemo se na koalicionom sastanku. Ne znam kojoj će stranci pripasti ta funkcija. Ipak, mi imamo najveće ingerencije, jer ja odgovaram kao resorni ministar, pa nije logično da mi drugi postavljaju direktore.

JOCIĆ I ŠARANČIĆ
NOVA Srbija neće ustupiti vodeće funkcije u "Putevima" i "Železnici". Ministarstvo, kaže Ilić, ne može da funkcioniše bez ovih ključnih preduzeća.To bi bilo isto kao kada bi Ministarstvu finansija bila oduzeta Poreska uprava. Oko toga nema ustupaka.
- Ozbiljno razmišljam o tome da na čelu "Puteva Srbije" bude nestranačka ličnost,a da sadašnji direktor Branko Jocić ostane u ovom preduzeću - navodi Ilić. - Ali o tome ću doneti odluku tek kada mi bude dostavljen izveštaj o radu "Puteva Srbije".Zadovoljan sam dosadašnjim radom ne samo Jocića, već i Milanka Šarančića i vidni su rezultati "Puteva" i "Železnice".

AERODROM - U RED!
Na aerodromu "Nikola Tesla" mora da se uvede red, navodi Ilić. Tu je, kaže, bilo mnogo problema.
- Mislim da je na Aerodromu bilo nepravilnosti i to već duži niz godina - tvrdi ministar za infrastrukturu. - Podela stanova o kojoj se nije pisalo iako su direktori ušli u otkup, enormno visoke zarade pojedinih funkcionera u odnosu na zaposlene, otuđenje zemljišta koje su prozvali iznajmljivanjem na 99 godina Kontroli leta bez saglasnosti Ministarstva i Vlade... To će se razrešiti vrlo brzo. Tražio sam da se o tome napravi analiza i dao rok od 15 dana, da vidimo da li je to stvarno bilo tako.
Вечерње новости
http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=5&status=jedna&vest=104142&datum=2007-05-24
 
Video sam da su na drugim sajtovima ljudi već počeli da paniče oko aeroflota. Hteo bi samo da dodam da aeroflot nije više ono što je bio tja da je danas to moderno preduzeće u "sky team" mreži kompanija. Mada ja sam nekako pesimista pošto su na sva zvona najavljivali saradnju sa Air India pa je sve to otišlo...
 
Влада":4laf3j3w je napisao(la):
"Kada je reč o kadrovskim rešenjima, kako najavljuje Ilić, direktor "Jat ervejza" N.Starčević biće smenjen.
O konkretnom kadrovskom rešenju dogovorićemo se na koalicionom sastanku.
Ne znam kojoj će stranci pripasti ta funkcija.
Ipak, mi imamo najveće ingerencije, jer ja odgovaram kao resorni ministar, pa nije logično da mi drugi postavljaju direktore."
Вечерње новости
http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=5&status=jedna&vest=104142&datum=2007-05-24
ANT i JAT su uvek bile 'velike igračke' za svaku vladu.

On kao resorni min. ništa nije uradio u prošlom mandatu,a sada hoće da postavlja svoje direktore.Zašto?
Po kojem to kriterijumu se postavljaju direktori ovako značajnih firmi, po poslušnosti ministru?

Da li može da se raspiše međunarodni tender za JAT i Kargo centar i sprovede po zakonu, bez muvanja?
..........................................................................................
ps

Aeroflot i Er Indija bi Jat

Ilić je izjavio da za privatizaciju srpske aviokompanije Jat postoji veliko interesovanje, a da je najkonkretniju ponudu dao Aeroflot. Međutim,
Tanjugu je u Jat ervejzu potvrđeno da je, pored Aeroflota, veoma ozbiljnu ponudu dala i kompanija Er Indija.

Pregovori o privatizaciji sa ruskom kompanijom su u toku, ali se, takođe, još od decembra prošle godine intenzivno razgovara i o ponudi Er Indije, koja podrazumeva i strateško partnerstvo.......itd.
ceo text . http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2007&mm=05&dd=25&nav_id=248267
 
Rusi zainteresovani za JAT i za aerodrom "Nikola Tesla"

Ruska aviokompanija "Aeroflot" spremna je da investira 450 miliona dolara u srpski avioprevoznik "JAT ervejz", a ruski aerodrom "Šeremetjevo" zainteresovan je za privatizaciju beogradskog aerodroma "Nikola Tesla", izjavio je danas novinarima u Sočiju zamenik generalnog direktora ruske kompanije Aleksandar Kanišev.

On je rekao da bi “Aeroflot” mogao da investira 100 miliona dolara u širenje JAT-ove flote i da izdvoji još 350 miliona dolara za druge potrebe, prenela je agencija Itar-Tass.
Kanišev je dodao da planovi restrukturiranja srpske kompanije obuhvataju uglavnom avione za kratke letove.
Rukovodilac Aeroflota nije ni potvrdio ni demantovao vesti iz izvora bliskih pregovorima dve kompanije o namerama Aeroflota da kupi 75 odsto akcija JAT-a. Jedino je rekao da je ruska kompanija zainteresovana za kupovinu što je više moguće akcija.

Istovremeno je generalni direktor moskovskog aerodroma "Šeremetjevo" Mihail Vasilenko saopštio novinarima da su u toku razgovori o učešću Rusije u privatizaciji aerodroma "Nikola Tesla". Vasilenko je ukazao da su mnoge strane kompanije zainteresovane za kupovinu akcija beogradskog aerodroma, u vlasništvu države, kroz koji je prošle godine prošlo 2,5 miliona putnika.
Bilc : http://www.blic.co.yu/ekonomija.php?id=4921
 
@dragan
Užas za Ruse, nadam se da ćemo ići sa Air India, oni se sad šire strašno mnogo, i Beograd bi im bio odličan hub u Evropi. Pretpostavljam da će biti obrnuto, doduše.
 
Ne,samo ne rusi.Da li je ko bio na moskovsko Seremetjevo.Uzas.Kao iz onih maco-pristrasnih americkih filmova.Aerodrom-buvljak.Ne dajte nas aerodrom.Ni JAT.Mada mu je nesto potrebno pod hitno.
 
Влада":1k7stdjl je napisao(la):
dragan":1k7stdjl je napisao(la):
Da li može da se raspiše međunarodni tender za JAT i Kargo centar i sprovede po zakonu, bez muvanja?
Их па то би било сувише просто и досадно
04. 06. 2007.
U pripremi nova tehnička dokumentacija za izgradnju
kargo i logističkog centra na Aerodromu "Nikola Tesla" - sledi tender


Nebojša Nedeljković, direktor Aerodroma "Nikola Tesla" istakao je da Aerodrom nastavlja sprovođenje projekta izgradnje kargo i logističkog centra uz odobrenje Vlade Srbije.
On je ukazao da je u toku priprema nove tehničke dokumentacije, a nakon što projekat odobri Vlada, biće raspisan i novi tender za izgradnju tog centra.

Nedeljković je najavio i da je planom investicija na Aerodromu predviđena izgradnja poslovnog centra koji će koštati 5 mil EUR i hotela od 6 mil EUR.

Prema njegovim rečima, pored Aerodroma je u toku izgradnja vidikovca na površini od šest hektara, sa kojeg će ljubitelji avijacije moći da posmatraju poletanje i sletanje aviona iz neposredne blizine.

Nedeljković je naveo i da je u planu obnova vidikovca na vrhu aerodromske zgrade, u koji će biti uloženo 50.000 EUR.
E-Kapija
 
Pa kakav to hotel ili jos bolje, kakav business centar moze da se izgradi za €5m`????!!!

Smesno!

Ako hoce da se aerodrom napokon uozbilji i zalici na Prag, Budimpestu ili Sofiju (Zapadnu Evropu ni da ne pominjemo) onda moraju da pocnu od €50m, a ne od 5!!!
 
....planom investicija na Aerodromu predviđena izgradnja poslovnog centra koji će
koštati 5 mil EUR i hotela od 6 mil EUR.
Za ove pare može da se izgradi i posl.center i aerodromski hotel....i ne ćemo sad zanovetati
bitno je da se to izgradi.
Kad nemaš ništa, svako malo je veliko.

Sa 50mil.€ može da se izgradi Kargo i Logistički Center...i za to bi trebalo
da 'nađemo' novac i sami izgradimo, a ne da tražimo suinvestitora.
 
Vrh