Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Пре 2 месеца сам слетео и пешачио свеукупно око пола сата до излаза. Чекао сам кофер преко 40 минута. А у међувремену још нису завршили са коферима са нашег лета, на исту траку су пустили кофере са другог.
 
Zanimljivo, skoro isto besmisleno kruženje dolaznih putnika peške po celoj zgradi je Vinci odradio i u Lisabonu.
Pri tome je tamo to za nijansu gluplje jer isto to radite i kada doletite uz neke zemlje EU, pa granice ni nema.
 
To mi je isto neverovatno ...meni sletanje i transferi izmeðu različitih terminala na FRA, IST, DXB duplo kraće traje nego sletanje i do pasoške na BEG. Totalno neefikasno.
 
Parking Nikola Tesla nemoguce online rezervisati, sistem im ne radim (zvanicno pise odrzavanje).
 
20250830_235431.jpg
20250830_235441.jpg
20250830_235445.jpg

Изводе се неки радови на доласцима, са једне стране делује као да се граде 2 локала а са друге као да се санира нека хаварија. На одласцима Т2 још увек нису отворене Кафетерије као ни ВХС.
 
Ovu knjigu treba da procita svako ko iole voli avijaciju. Zanimljivo je da je njegov otac, Roman Sondermajer bio prvi hirurg u Srbiji i operisao je hernije (bruh) ali o njemu jako malo informacija ima.
 
Beobuild korisnik @sergio_spector i njegovi Youtube snimci sa Aerodroma Nikola Tesla iz poslednjih mesec-dva su me inspirisali da napravim ovaj kolaž od njegovih video snimaka i nazovem ih "Radovi u Toku/Uskoro". Skoro da nema dela aerodroma koji nije zaražen ovom odvratnom bolešću, od ulaska u stari Terminal 1, veze T2 i novog Procesora, ulazni hol novog Procesora, Teslin Trg, oba kraka C i A hodnika, najviši nivo A hodnika za dolazne putnike, deo sa karuselima za preuzimanje prtljaga. Da je na jednom ili dva mesta ostao neki ogromni problem koji se još sanira, pa da razumem, ali ovo je bukvalno SVUDA. Dokle bre više, C ekstenzija je puštena u upotrebu pre više od TRI godine, nova zgrada centralnog Procesora pre više od DVE godine! Bedno i sramotno:

Pogledajte prilog 237883

Pogledajte prilog 237884

Pogledajte prilog 237885

Pogledajte prilog 237886

Pogledajte prilog 237887

Pogledajte prilog 237888

Pogledajte prilog 237889

Pogledajte prilog 237890

Pogledajte prilog 237891

Pogledajte prilog 237892

Pogledajte prilog 237893

Pogledajte prilog 237894

Pogledajte prilog 237895

Pogledajte prilog 237896

Došao septembar, najprometniji letnji meseci su iza nas. Sredinom maja sam okačio ovaj komentar sa slikama kao podsetnik da aerodrom ulazi u još jednu letnju sezonu sa velikim brojem radova i sada je jasno da, osim u delu preuzimanja prtljaga, ništa od svega ovoga nisu završili i otvorili. Skinuti su zastori sa Kafetrije i WHSmith ali nisu otvorene. Ni kontejneri za rentiranje kola nisu prebačeni nazad u Terminal.

Ovo je SEDMA letnja sezona od preuzimanja koncesije a oni nisu otvorili sve radnje i restorane. Manje vremena treba da se napravi potpuno novi aerodrom. Ne znam da li više bilo šta može da se uradi kako bi se skrenula pažnja na ovo i garantovalo otvaranje do OSME letnje sezone 2026 godine!
 
Razmišljam o ovom šta može da se uradi i sve više mislim da ne može ništa. VINCI, naš Aerodrom Beograd Nikola Tesla doo i država se očigledno ne uzbuđuju zbog toga. Ni režimski ni antirežimski mediji nisu mnogo zainteresovani za ovakve priče sa Aerodroma. Komentari ovde i možda drugim forumima govore o tome ali je možda mali krug ljudi koji to znaju.

Ostaje par specijalizovanih avio blogova i sajtova, njih prate ljudi ali oni vrlo profesionalno prenose uglavnom lepe vesti o novim rekordima aerodroma, novim linijama i slično. Možda ne smeju, pošteno i zasluženo zarađuju ogromne, sigurne pare. Evo na primer exyuaviation, danas su objavili da imaju 2,2 miliona pageviews mesečno. To na Google AdSense donosi između 2,5 i 25.000 $ mesečno za milion, zavisno od faktora kao što su zemlje odakle dolaze posetioci. Po danjašnim podacima, 5 zemalja od Top 10 su iz tih prestižnih zemalja, pa je vrlo verovatno da je mesečni bruto prihod od 2,2 miliona pageviews možda 20.000 USD. Zašto čačkati mečku u toj situaciji?

Zato mislim da sve ukupno nema šanse da javnost sazna i nešto pogura. Valjda će za 5 ili 10 godina završiti sve te stvari po aerodromu. Čuvajmo živce.
 
Никоме као Вансију није важно кад ће почети са отвараем кафића и убирањем прихода од издавања. То што касне може да значи да или немају пара у систему или да им кафић није потребан. Тј да се лепо зарађује и без њега.
 
Ispada da je aerodrom N. T., najveći problem Srbije. Restorana i kafića ima dovoljno, sa cenama od 350 dinara za 0,5 L Rose, 500 dinara za espreso i 2500 dinara za sendvič. U odnosu na ostale segmente društva i države, aerodrom je odličan.
 
Ko je rekao da je Aerodrom Nikola Tesla najveći problem Srbije? Nije ni blizu. Ako misliš da restorana i kafića ima dovoljno, zašto im to nisi rekao kad su objavili planove i rendere a ne sada kad ju većina tih mesta gotova i samo se čeka otvaranje? Sad je malo kasno, zar ne? Aerodrom nije odličan u odnosu na planove koji su ononmad objavljeni i nije odličan u odnosu na ostale aerodrome slične veličine posle 7 godina renoviranja. Nisu samo restorani, stoje radovi na pokretnoj traci na A strani, stoje prodavnice, čeka se dozvola za Air Serbia Lounge, agencije za rentiranje kola itd.

Čuli smo još odavno, mislim od Delije pre par godina, da su podneta pogrešna dokumenta recimo u vezi protivpožarne opreme ili tako nešto. Zašto su te stvari tako komplikovane? Da li su uređene države gde su procedure jednostavnije i brže, manje bezbedne po tom pitanju? Ako nisu, menjati zakone i procedure koji nepotrebno prave birokratski pakao i odugovlače ovo godinama. Ne znam da li ima načina da se nekim kanalima pošalje poruka da, na primer, nema ništa od Rafala dok se se ne promene ovi procesi tako da je za sve potrebno najviše mesec dana.
 
Vrh