Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

U Podgorici 1 minut ako sam dobro video.
IMG_0167.jpeg
 
1 min je dovoljno da izvadis stvari iz auta. Mozes slobodno na parking ako bi da se ljubiš.
 

Šta je ovde po sredi? Mislio sam da je ovo superprofitabilna linija. Odlazak u Lisabon je baš postao popularan kod nas u poslednje vreme. Verovatno velikim delom i zbog ove linije. Čak sam i ja ove godine prvi put bio tamo i leteo njima u jednom smeru, avion je bio dupke pun.

...Mada ja i dalje nisam leteo nekim njihovim letom koji nije bio pun do kraja. I pored toga imam utisak da bazu u Beogradu vrlo stidljivo proširuju kada vidim naslove poput novih 15 linija Vizera iz tog i tog grada itd. Sad su u Sofiji bazirali i sedmi avion. O Tirani da ne pričamo, Albanija je jedna od zemalja odakle najviše lete, više nego iz Mađarske. Ali dobro, nije uporediva situacija s obzirom na to da oni imaju mnogo više turista od nas.
 
Poslednja izmena:

Šta je ovde po sredi? Mislio sam da je ovo superprofitabilna linija. Odlazak u Lisabon je baš postao popularan kod nas u poslednje vreme. Verovatno velikim delom i zbog ove linije. Čak sam i ja ove godine prvi put bio tamo i leteo njima u jednom smeru, avion je bio dupke pun.

...Mada ja i dalje nisam leteo nekim njihovim letom koji nije bio pun do kraja. I pored toga imam utisak da bazu u Beogradu vrlo stidljivo proširuju kada vidim naslove poput novih 15 linija Vizera iz tog i tog grada itd. Sad su u Sofiji bazirali i sedmi avion. O Tirani da ne pričamo, Albanija je jedna od zemalja odakle najviše lete, više nego iz Mađarske. Ali dobro, nije uporediva situacija s obzirom na to da oni imaju mnogo više turista od nas.
Wizzair kao kompanija menja svoja poslovanja tj. Strukutur imaju pad akcija, zbog cega hoce sa optimizacijom linija da kompenzuju. Vec duze vreme imaju probleme sa nekim avionima, pritom ce se fokusirati na centralno-istocnoevropska poslovanja. Abu dhabi im navodno naveo vece troskove, smanjili su projektovan rast.. tako da verujem da kada se stabilizuju, da ce ponovo prosiriti linije…
 
Sve to se može i preformulisati u par reči - nisu bili zadovoljni popunjenošću kabine.

Indikativno je da su Kopenhagen i Lisabon ukinuti gde Air Serbia takođe ima svoje linije. Potražnja na nekim linijama se (ne)svesno preceni, što rezultira ili smanjenjem kapaciteta ili povlačenjem konkurenta. Isti scenario će se desiti sa Ženevom, a možda i Valensijom. Pritom ne mislim da je Lisabon precenjen, ali njegova udaljenost je izuzetno bitan i veoma skup faktor. Možda je Wizz imao recimo između 70-80% popunjenost, ali da bi se isplatila destinacija od četiri sata sa jeftinim kartama, njima treba bar 90% ili pune kabine bez praznih sedišta. Osim toga, Air Serbia ima letove i za Porto, što je privlačno za dodatno istraživanje Portugala i kombinovanje dva aerodroma pri putovanju. Vidim i da neke agencije nude takva putovanja, dolazak u Lisabon, povratak iz Porta i obrnuto.
 
Mislim da im Air Srbija pravi problem. Karte u poslednje vreme uopšte nisu ni probližno jeftine kao što su bile. Možda su karte jeftine za odredjene datume ali generalno često mi se dešava da kada kupim kabinski prtljag karta za Wizz bude 10% skuplja. Lično ću radije izabrati Air Serbiju ako je karta iste ili slične cene. Ovo važi i za Lisabon i za dosta drugih destinacija. 20 evra jeftinije nije low cost...
 
Nije miti
Sve to se može i preformulisati u par reči - nisu bili zadovoljni popunjenošću kabine.

Indikativno je da su Kopenhagen i Lisabon ukinuti gde Air Serbia takođe ima svoje linije. Potražnja na nekim linijama se (ne)svesno preceni, što rezultira ili smanjenjem kapaciteta ili povlačenjem konkurenta. Isti scenario će se desiti sa Ženevom, a možda i Valensijom. Pritom ne mislim da je Lisabon precenjen, ali njegova udaljenost je izuzetno bitan i veoma skup faktor. Možda je Wizz imao recimo između 70-80% popunjenost, ali da bi se isplatila destinacija od četiri sata sa jeftinim kartama, njima treba bar 90% ili pune kabine bez praznih sedišta. Osim toga, Air Serbia ima letove i za Porto, što je privlačno za dodatno istraživanje Portugala i kombinovanje dva aerodroma pri putovanju. Vidim i da neke agencije nude takva putovanja, dolazak u Lisabon, povratak iz Porta i obrnuto.
nije niti je niti ima veze sa tim, najlaksi nacin da procitate to je da izguglate… kompanija je u nekim problemima, a druge kompanije iskoriscavaju to logicno. Tako da
 
1000051775.jpg
1000051776.jpg
1000051777.jpg

Plato ispred dolazaka, ovo je front face Beograda, a higijena prostora na nivou. 😏🤮
 

Кад је неко бахат.....!?

Синдикат контроле летења најавио штрајк од месец и по дана, просечна плата од 7.000 евра - мала

 
Kad neko cita Politiku... pa jos i veruje
Radim u avijaciji i ovo je notorna laz
Па ето, има нас који верујемо, а изгледа да си и необавештен.
Иначе комшија из зграде ради у контроли летења, и још пре 4-5 дана ми је рекао да ће вероватно бити штрајка, тако да сам ето сазнао и пре објаве у разним медијима.
Кад је неко бесан....

СМАТСА: Ступање у штрајк нерационално​


СИНДИКАТ КОНТРОЛЕ ЛЕТЕЊА У ШТРАЈКУ: Законска обустава рада до 30. септембра​

 
Још увек нису отворене Кафетерије у приземљу Т2 као ни ВХС у приземљу и на доласцима онај мањи локал. Све је монтирано али још увек нема дозволе...ради се нешто на оном међупростору између Т1 и Т2, изгледа да ће продути ону надстрешницу укосо према Т1.
 
Poslednja izmena:
Eh Srbijo šta si dočekala, a nisi šaka zobi da je svaka vrana pozoba, a lepo su nam govorili još dok smo bili stari sloveni da ostanemo na Uralu i da ne dižemo kuću na svetskom raskršću da nam ne bi bahati kontrolori profitirali od silnih bezbedni preleta koje im plaća Eurocontrol. Eh da samo ostadosmo na Uralu ne bi sad bilo ni Eurocontrola, ni preleta, ni novca od istih pa nam se ne bi bahata banda kontrolorska bahatila...I ko još veruje da su sve one tačkice na radaru šatro avioni i kao nešto tu pričaju u slušalice i rade a para samo kaplje. Kako da ne...
 
Преносим вам моја запажања са аеродрома од ноћас: Синоћ сам после поноћи слетео на Теслу Луфтханзом са А321 враћајући се са једног пословног пута, те доживео да авион добије позицију на платформи за одлеђивање ваздухоплова. Излаз са те платформе је добио назив А3Р (ремоут) а сазнао сам од посаде авиона да је то тренутно уобичајна пракса за Луфтханзу и Виз ер на Тесли. У том тренутку је на тој позицији било паркирано још 2 авиона (тренутни капацитет на тој позицији је 6 ускотрупаца а биће проширен на 10-12 авиона) а искрцавање у аутобусе је ишло доста споро због тога што се вршило само преко предњих врата а требало је извршити искрцавање са два степеништа напред и позади. Аутобуси су старија зглобна возила и не постоји никаква најава преко разгласа у току вожње (и добродошлица на аеродром) што је за критику. Аутобус нас је возио неколико минута од те позиције до позиције А10 и заиста је импресивно било видети да од Ц14 до А10 буквално све позиције заузима Ер Србија са А319/320 и ембраерима (и наши и бугарски) као и стајанку Б са 8 АТРа да би ту ушао у траку испод авиомостова и коначно се зауставио код авиомоста А3- где је сада та нова позиција. Ово је заиста јако лоше решење аеродрома (Вансија) јер путници морају на малом простору да се искрцају из аутобуса и степеницама да се попну на долазни ходник код позиције А3 и онда пешице прођу све до пасошке контроле опет спуштајући се на приземље! Тај начин искрцавања, вожње аутобусом и улазак у терминал мора хитно бити промењен! Са стајанке код платформе за одлеђивање ваздухоплова аутобус треба код Ц15 да прође испод авиомоста и да се грађевински регулише простор за излазак путника директно испред пасошке контроле (што је апсолутно изводљиво). Минимум 10 радника је било ангажовано на усмеравању путника што је потпуно нерационално трошење људских ресурса. Пасошка контрола је због аутоматског скенирања пасоша веома ефикасна, међутим ред до самих аутомата је нефункционално уређен, па би било боље тај простор проширити како би проток путника био бржи. На пртљаг сам чекао 20так минута што је било необично дуго за Београд али у складу са синоћном гужвом на аеродрому још увек прихватљиво. Тоалети су били у добром стању имајући у виду изузетну гужву на аеродрому али би Ванси заиста требало да уложи више средстава у мобилијар на целом аеродрому, те са бољом организацијом процеса и малим грађевинским изменама повећа и ефикасност и капацитет операција.
Ne znam šta je falilo da se autobus zaustavi i iskrca putnike na vrata ''D4''..? Tako opet bez mešanja sa odlazećim putnicima dodju direktno na pasošku..! Siguran sam da, kao i obično, struka nije imala nikakav uticaj na to nego samo ''postavljeni''..!
Zašto menjati nešto što je funkcionisalo besprekorno DECENIJAMA..?!
 
Vrh