Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Пуштени у рад соларни пуњачи за електрична возила на аеродрому Никола Тесла - први аеродром на свету који их има. Бесплатно пуњење електричних сокоћала.

Beogradski aerodrom Nikola Tesla – Prvi aerodrom na svetu sa solarnim punjačima za električna vozila

https://www.garaza.rs/beogradski-ae...u-sa-solarnim-punjacima-za-elektricna-vozila/

Аеродром „Никола Тесла" у Београду први на свету са соларним пуњачима за електрична возила
https://www.politika.rs/scc/clanak/...tu-sa-solarnim-punjacima-za-elektricna-vozila

Слике су са форума "Гаража"
Solarni-punjaci-za-e_vozila_foto-BEAM-Global-1.jpg
Solarni-punjaci-za-e_vozila_foto-BEAM-Global-2.jpg
 
Marketing i subvencije.
Devet panela * 600W = 5400W. Svaki od tih panela nema sanse da proizvede vise od 2 kwh za dan u proseku. 9 panela = 18 kwh. Ono su koliko vidim stavili dva punjaca po jednom "sistemu". :) Tesli treba mnogo vise :) Ostatak energije dolazi iz mreze.
 
Marketing i subvencije.
Devet panela * 600W = 5400W. Svaki od tih panela nema sanse da proizvede vise od 2 kwh za dan u proseku. 9 panela = 18 kwh. Ono su koliko vidim stavili dva punjaca po jednom "sistemu". :) Tesli treba mnogo vise :) Ostatak energije dolazi iz mreze.
Nisu rekli da dolazi struja od tih panela sa slike. Pretpostavljam da misle na ovo:
 
Nisam odavno bio na aerodromu. Da li je security sada kao svugde posle pasoške kontrole, ili je i dalje security, na svakom gejtu? Pa kad udješ u sobicu to je to...
Ako se nešto kupi u duty free, tu ne prave problem zbog kontrole?
 
Na zalost aerodrom tj grad, nikako da sredi taxi prevoz. Sinoc stigo i ni jedan taxi - od zvanicnih parkiranih isped izlaza - ne prima kartice.
Ovo je neverovatno sramotno za nas :( i dalje smo miljama daleko od svih zemalja EU
 
Najbolje je da skineš aplikaciju npr. Pink taxi i da ga naručiš sa opcijom plaćanja karticom.

Ja se godinama vraćam s aerodroma preko Car Go. Oni sad dozvoljavaju plaćanje i kešom.
 
@sutraw Da, slažem se, ali želim odmah da sa izlaza sedam u taxi (zato je i napravljeno tako)
Plus, najveći problem, šta ćemo sa strancima? Oni nemaju dinare i često izbegavaju menjačnice na aerodromu. Plus, apsolutno je normalno u zadnjih X godina da se plaća karticama

Najgore što u tom taxi redu stoje i vozila većih taksi udruženja (tipa Beogradski taksi) koji sasvim sigurno imaju terminale za kartice... Ne razumem, to mi je porazno
 
Imaju terminale, ali su polupismeni, ne umeju da ih koriste, neki i neće plaćanje karticom već hoće samo keš iako imaju terminal itd. Slažem se sa tobom u principu, sto puta sam čuo od turista kako su se namučili sa taksistima sa aerodroma, neretko ih izvaraju. To bi moglo da se lako sredi da grad ima volje, ali avaj...
 
@sutraw Da, slažem se, ali želim odmah da sa izlaza sedam u taxi (zato je i napravljeno tako)
Plus, najveći problem, šta ćemo sa strancima? Oni nemaju dinare i često izbegavaju menjačnice na aerodromu. Plus, apsolutno je normalno u zadnjih X godina da se plaća karticama

Najgore što u tom taxi redu stoje i vozila većih taksi udruženja (tipa Beogradski taksi) koji sasvim sigurno imaju terminale za kartice... Ne razumem, to mi je porazno
У суштини је ово заиста Београдски проблем. У другим градовима у Србији имам само позитивна искуства са Такси превозом а таксисти у Београду су (част изузецима) погана и криминална ст***!!! За аеродром бих издавао посебне лиценце са провереним возилима и возачима који би морали да носе униформе и да буду опремљени камерама унутра као у Емиратима нпр. Не разумем шта је толико тешко решити проблем са дивљацима? Само на излазу из аеродрома ставиш велике билборде или телевизоре на којима се врте упозорења како изгледају регуларни таксији (које бих офарбао у жуто са неким видљивим налепницама које издаје МУП и онда дивљак не може тако лако са белим возилом да глуми таксисту) и таксисти као униформисана лица и да је коришћење нелегалних превозника кажњиво законом и готово. И ваучери би се издавали са QR-кодом који таксиста скенира у свом возилу и нема приче. У сваки такси се угради ЏПС-пријемник који аутоматски централи показује где се налази такси и нема више црних вожњи. Таксиста лепо изда рачун после сваке вожње и зна се. Не треба измишљати топлу воду него копирати најбоље системе. Такси возила не смеју бити старија од 5 година и контролишу се на сваких 6 месеци. А полиција лепо на такси станицама врши алкотестове за возаче. У нашој земљи нажалост морају да се примењују драконске казне ако желимо да уредимо нешто...
 
Не разумем шта је толико тешко решити проблем са дивљацима?

Nije problem rešiti taksi u BG uopšte, ali je grad u šemi sa taksi mafijom i nedodirljivi su već jako dugo. Da ne govorimo o apsurdno visokim cenama za grad na Balkanu.

Taksi prevoz u Evropi je višestruko jeftiniji u gradovima sa mnogo većim platama. Uber me je vozao po Lisabonu, Varšavi(...) po 45 minuta za 5-6 evra.
 
U odsustvu infrastrukture i pouzdanog gradskog prevoza, ovo je rezultat.

Taksi je preskup zaista, mada ima neki kombi prevoz koji vozi od aerodroma do grada.

Drug mi je koristio jednu takvu uslugu i platio je 1.600 RSD početkom novembra. Zakazao online i sačekao ga je vozač na izlasku sa aerodroma.

Znam da u Amsterdamu voz od aerodroma do centralne železničke košta oko 5 evra. Do haga je 9 evra (koji je udaljen oko 40 km).

Taksi od centra grada u Dublinu do aerodroma je nekih 35 evra a razdaljina je odokativno oko 15-16km. No, kao i Beograd, Dublin takođe ima užasan gradski prevoz.
 
Ne želim da komentarišem cene (u ponedeljak oko podneva sam stigao u Varšavu i uzeo taksi do kancelarije poslovog partnera u centralnoj zoni i to me koštalo oko 10eur. Vožnja od oko 10km i 30ak min)

A1 je minibus i ne baš u reprezativnom stanju :(
Veoma loš prvi utisak za ljude koji dođu u Srb
 
У потпуности сам сагласан, у Риму ме је возио комби Мерцедес В-Класе за 50 евра од Фијумићина до центра града у пола један ноћу. Пакистанац је био возач и возио мене и девојку у оделу. Мало смо га чекали дуже на излазу али нас је до хотела возио 35-40 километара од аеродрома. Такси је у том рангу што се тиче цена.
 
Postoje i gradske linije 72, 600, 607.

Grad se ne trudi da ih popularizuje, iako je 607 za pola sata do Banovog ili 600 za isto vreme do Prokopa, pritom obe linije pokrivaju sve bitnije tačke na NBG, Sajam, Požešku, Mostar, ŽS NBG i novi BAS.
+ na njima rade najbolja vozila u Gradu, Mercedes Citaro, i nije nikada velika gužva.
 
Vrh