Povezanost Aerodroma je mnogo bolja nego što je bila ranije uvođenjem 600 i 607. Vreme putovanja je čak i kraće nego što je planirano vozom kad se pusti.A jel se prica nesto o normalnom povezivanju aerodroma sa gradom?
Neverovatno mi je da i dan danas nema normalnih hotela povezanih sa aerodromom, a jos neverovatnije da nisu izgradili zeleznicku povezanost sa gradom tokom rekonstrukcije pruge od Bg-a prema NS-u (izgleda da je tesko zapoceti i isprojektovati nesto sto drug Tito nije zapoceo pre 40ak godina)
607 ide preko Mosta na Adi. Tako da on zaobilazi guzvu na Gazeli.600 i 607 preskoče špic na Gazeli prema centru?
Ovo se slazem. Neophodni su busevi sa pregradama za kofere.uspevaju da održe komfor da lepo odložiš svoje kofere i sedneš kao čovek?
Ne bih rekao da uopšte imamo prilagođene autobuse za prevoz putnika do i od aerodroma
Пруга Београд - Нови Сад има најдиректнију могућу трасу (за разлику од ауто-пута) и ти би сад да измешташ возове да круже около због путника који иду на аеродром, а који су у мањини (у односу на оне који иду у град). Нека путници за аеродром преседају на БГ воз за аеродром или нека се уведу посебни возови за аеродром из Новог Сада/Шида. Уосталом, пруга неће ићи преко Бежаније. Јесте боља варијанта, али није усвојена.Ja sam još uvek za tu varijantu, da kad vreme dođe se izgradi odvajanje od Tošinog bunara ispod Bežanije, pa na Aerodrom i nazad ka Batajnici ili Novoj Pazovi i da se većina saobraćaja premesti na tu prugu. Postojeća pruga bi se koristila za BGvoz i neke regionalne vozove
Ни једна ни друга линија не иду преко Газеле већ преко Моста на Ади. Прилично су комфорне - седишта су удобна, нема гужве, могу да се ставе кофери наспрам средњих врата, али би било добро да се ту направи нека преграда да кофери не падају. Брзо се и стиже. У децембру сам путовао на аеродром, био је петак, крај јутарњег шпица и 607 је стигао за нешто више од пола сата са Бановог брда. У повратку (исто децембар, понедељак пре подне) сам користио комбинацију 600 + 88 и био сам у Пожешкој исто за око пола сата.600 i 607 preskoče špic na Gazeli prema centru? uspevaju da održe komfor da lepo odložiš svoje kofere i sedneš kao čovek?
Ne bih rekao da uopšte imamo prilagođene autobuse za prevoz putnika do i od aerodroma u dovoljnoj količini, niti da bus prevoz može zameniti komfor železnice (jer nije mala razdaljina od aerodroma do centra)
Nisam mislio na devijaciju, ali povezivanje jednog kjraka na tu prugu i dalje u sistemu BG Voza
Razlika u vremenu putovanja je minimalna, recimo IC voz bi od BG do NS putovao oko 41-43 minuta umesto 36 minuta. Za Regio bi bila još manja razlika. To što du trenutno manjina oni koji putuju do aerodroma je glupost, čim bi se izgradila veza mnogi bi išli vozom umesto kolima. A da ne pričamo o turizmu u NS i SU ako do njih možeš doći za 30 odnosno sat vremena. Lokalni Regio vozovi nema potrebe da idu na Aerodrom svi, to su ljudi mahom koji idu u grad, ali opet treba postojati varijanta (makar par puta dnevno) gde voz kupi putnike iz manjih mesta i dovozi ih do aerodroma (recimo svaka 2 sata). To bi isto značilo i radnicimaПруга Београд - Нови Сад има најдиректнију могућу трасу (за разлику од ауто-пута) и ти би сад да измешташ возове да круже около због путника који иду на аеродром, а који су у мањини (у односу на оне који иду у град). Нека путници за аеродром преседају на БГ воз за аеродром или нека се уведу посебни возови за аеродром из Новог Сада/Шида. Уосталом, пруга неће ићи преко Бежаније. Јесте боља варијанта, али није усвојена.
Gledaš na potpuno pogrešan način. Tom logikom zašto voz staje na Novom Beogradu kad može do Prokopa da dođe 4 minuta ranije? Aerodrom je ogroman generator kretanja, na nivou jednog manjeg grada. Mnogo ljudi i radi na njemu (aerodromi su najveći skoncentrisani poslodavci), a i putuje sa njega (dnevno je to u 20 000+ ljudi). To su ljudi ne samo iz Beograda, već i iz Novog Sada, Pazove, Rume itd. Aerodrom možda čak i više generiše kretanja nego poslovna zona oko stanice NBG. To što se sad u IC i RE vozovima voze samo ljudi do grada ne znači da će tako ostati ako bi se ovako nešto otvorilo. Zar stvarno misliš da bi neko odustao od putovanja Sokolom zbog 5 minuta? A zamisli koliko bi putnika i turista prevezao lakše i jednostavnije bez ikakvog presedanja. Mislim da kad bi odradili ispitivanje da bi mnogo više ljudi dobili nego što bi odustali od prevoza.Можеш ти да нешто називаш глупошћу, али сулудо је да свакодневни путници путују дуже због туристе који можда једанпут или повремено иде на аеродром.
Нека направе региоекспрес Нови Сад - Инђија - Стара Пазова - Батајница - Аеродром, али ИЦ не треба да се дира.
To ne znači da ne treba da ima direktna linija, recimo jedan IC voz na sat pustiš starom trasom, jedan pustiš preko Aerodroma.
Cirih je isto izuzetan primer. Mnoge IC i IR linije idu preko Aerodroma iako nije direktna trasa. Čak je i devijacija sličnr dužine kao što bi kod nas bila.Konkretan primer ovoga što Boki predlaže je Brisel, ne samo u unutrašnjem saobraćaju već čak i međunarodnom, pa recimo i voz za/sa Amsterdama ponekad skrene ka aerodromu da i tamo ostavi/uzme putnike. A pored toga postoje i posebne linije samo na relaciji grad - aerodrom.
Поредиш неупоредиво. Заустављање воза на станици кроз коју иначе пролази (а где се реално не губи више од 2 минута, а та 4 минута само зато што је остављена резерва да воз не би каснио) и после које смањује брзину поредиш са потпуно новом, дужом трасом где воз тешко може да развије брзину као на основној траси (кривина код Батајнице, кривине код аеродрома, кривине на Бежанији). Притом, геометрија постојеће трасе омогућава и веће брзине од Земун(ског) поља до Батајнице тако да би време путовања ИЦ возова могло додатно да се скрати када се изграде посебни колосеци за БГ воз.Gledaš na potpuno pogrešan način. Tom logikom zašto voz staje na Novom Beogradu kad može do Prokopa da dođe 4 minuta ranije? Aerodrom je ogroman generator kretanja, na nivou jednog manjeg grada. Mnogo ljudi i radi na njemu (aerodromi su najveći skoncentrisani poslodavci), a i putuje sa njega (dnevno je to u 20 000+ ljudi). To su ljudi ne samo iz Beograda, već i iz Novog Sada, Pazove, Rume itd. Aerodrom možda čak i više generiše kretanja nego poslovna zona oko stanice NBG. To što se sad u IC i RE vozovima voze samo ljudi do grada ne znači da će tako ostati ako bi se ovako nešto otvorilo. Zar stvarno misliš da bi neko odustao od putovanja Sokolom zbog 5 minuta? A zamisli koliko bi putnika i turista prevezao lakše i jednostavnije bez ikakvog presedanja. Mislim da kad bi odradili ispitivanje da bi mnogo više ljudi dobili nego što bi odustali od prevoza.
To ne znači da ne treba da ima direktna linija, recimo jedan IC voz na sat pustiš starom trasom, jedan pustiš preko Aerodroma.
Одлично. Ево ти сајт белгијских железница (www.belgiantrain.be) па ми нађи воз између Брисела (централне станице) и Антверпена који стаје на аеородрому.Konkretan primer ovoga što Boki predlaže je Brisel, ne samo u unutrašnjem saobraćaju već čak i međunarodnom, pa recimo i voz za/sa Amsterdama ponekad skrene ka aerodromu da i tamo ostavi/uzme putnike. A pored toga postoje i posebne linije samo na relaciji grad - aerodrom.
Поредиш аеродром који има 4 пута више путника од београдског.Cirih je isto izuzetan primer. Mnoge IC i IR linije idu preko Aerodroma iako nije direktna trasa. Čak je i devijacija sličnr dužine kao što bi kod nas bila.
Da, napravio sam trasu, radijusi dozviljavaju 160 km/h bez problema. Izračunao sam da je vreme vožnje od Aerodroma do Novog Beograda 5 minuta, a da cela trasa dodaje okvirno 6-7 minuta vremena u odnosu na postojeću trasu.Како ти знаш уопште знаш да је то само 5 минута? Јеси ли провукао трасу? Колики су ти полупречници кривина и коликом максималном брзином може туда да се креће воз? Хоћеш да срушиш пола Ледина да би траса пруге омогућила 120 км/ч као на садашњној траси?
Za sve je rešenje negde u sredini. Ne možeš baš ni sve IC vozove da ostaviš na staroj trasi jer ne ostvaruješ pun benefit veze preko aerodroma. Zato sam i predložio, jedan IC voz na sat prebaciš na Aerodrom, jedan nek ide starom trasom. Ali dok se ne ispita tržište možemo mi da se ubeđujemo ovde do sutra. Svakako mislim da i Niš i Subotica zaslužuju brzu i pozudanu vezu sa Aerodromom i da cena od 5 minuta jeste visoka, ali bi bili spremni da je platnimo. Naravno treba napraviti kompromis.Није спорно да се аеродром повеже железницом и та варијанта преко Бежаније јесте најбржа (али и најскупља). Није спорно ни да постоје возови Нови Сад - Аеродром - Нови Београд - Београд центар, али човек би да све осим БГ воза и неких регионалних возова пребаци на пругу преко аеродрома. Изгледа је битније да туристи и корисници аеродрома стигну брзо уместо људи који свакодневно путују возом у град. Нека регио возови опслужују аеродром (таман купе више путника, а стиже се из НС за највише 45 минута), а ИЦ нека остане на главној прузи.
Уосталом, пруга се неће градити преко Бежаније тако да џаба тупимо овде. Изабрали су најгору варијанту преко Земун Поља.
Znači do svih tih gradova do kojih imamo, ili ćemo imati železničku vezu sad treba da paralelno vozimo autobus. Mislim da je to neefikasno. Bolje autobusom pokriti gradove koji neće imati železnicu.Možda prvo da uvedu autobusko stajalište i povežu Novi Sad (i gradove severnije), Šabac, Sremsku Mitrovicu, Bijeljinu... sa aerodromom kao medjustanicom.
Pa ne mora svaki voz proći kroz aerodrom - dovoljno svaki drugi "Soko" i svaki drugi regio. E sad s druge strane to nije "jedan turista", mnogo ljudi iz NS smera i mnogo ljudi iz BG smera bi koristilo prolazni voz da dodje do i sa aerodroma (npr. i vozovi Amsterdam - Hag - Roterdam prolaze kroz aerodrom Schipol, i ima jos mnogo primera po celoj evropi).Можеш ти да нешто називаш глупошћу, али сулудо је да свакодневни путници путују дуже због туристе који можда једанпут или повремено иде на аеродром.
Нека направе региоекспрес Нови Сад - Инђија - Стара Пазова - Батајница - Аеродром, али ИЦ не треба да се дира.