Ma znam da postoje kompanije koje rutinski rade overbooking, Lufthansa na primer, ali mislim da Air Serbia ni rutinski to ne radi. Isto tako, Ryanair nikada ne radi overbooking.
Cak i da radi Air Serbia overbooking rutinski, to nije vise od par putnika jer je obicno overbooking 3% sto bi bilo 5 putnika najvise, a Mitrovic ovde prica o 10-20 putnika u overbookingu. To je glupost.
Luka izvini, ali mislim da argumenti tipa ,,to niko ne radi" kod nas ne piju stalno vodu. Vrlo cesto radimi ono sto niko ne radi.
Upravo si pomenuo primer over bukinga na koji sam potencijalno mislio.
Er Srbija ce i sledece godine ocigledno imati sarenoliku flotu i avione u kratkorocnom lizingu.
Vec se verovatno sa agencijama prave dogovori za letnje cartere. Er Srbija racuna na angazovanje kojeg tipa aviona? Sa koliko sedista?
Recimo racuna da ce carter prevoziti avioni iz kratkorocnog lizinga, Boing 737-800 ili A 320 u gustom pakovanju kakvi su bili u floti ove godine. Kapacitet im je recimo oko 190 putnika ako se ne varam. I ErSrbija prodaje koliko mesta? Za potencijalni avion od 190 ili postojeci od 145 mesta? Ja bih rekao da proda 190 - mesta agencijama/putnicima. I dodje sledece leto, a aviona od 190 mesta nema slobodnog, ili je odleteo za recimo popunjen Pariz. Sta radi Er Srbija? Salje A319 koji poseduje, ali koji ima 45 mesta manje. Zove Mitrovica, angazuje ga za dodatni let. Drugim recima formira nesto tipa ,,bis" let.
Ili navala na Pariz za neki odredjeni dan. Sva mesta prodata dve nedelje pre leta i nastavljaju da se prodaju i dalje, jer se racuna na Mitrovicev ,,bis".
Nesto kao prikolica koja se u slucaju potraznje zakaci za ErSrbiju.
Zasto Er Srbija tako nesto sama ne odradi i poveca kapacitet? Zato sto nema avion u rezervi za takve igrarije. Racunica im kaze da je skup veliki avion da stoji kao potencijalna rezerva kapaciteta. Morali bi da prekinu prodaju karata dve nedelje pre leta i tako izgube brojne putnike i ostave prostor konkurenciji.
Krajnja racunica moze biti da je najisplativije pokupiti sve putnike koje mogu racunajuci da ce od Mitrovica moci, dan ranije, da unajme ,,prikolicu" za ispomoc. Tako im je najjeftinije.
Naravno ne mislim da posluje samo na ovom modelu, ali da je mozda i tako nesto u razmatranju.
Drugim recima, ne govorim o klasicnom overbukingu, vec svesnom punjenju dodatnog ,,bis" avona, a ciji bi se let zvanicno vodio kao carter.