Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Заправо, компаније рутински раде овербукинг, али у врло малом проценту. Увек постоји неко ко се не појави на лету (из милион разлога), тако да компанија има додатни приход. Постоји и формула коју компаније користе да израчунају тачан проценат овербукинга за који им се исплати да плаћају одштету за случај да пребукиране не могу да приме.

Међутим, слажем се са тобом да нико живи не прави бизнис модел на томе да превози овербукинг друге компаније. Мора да Митровић има много стабилније шеме у виду.
Ma znam da postoje kompanije koje rutinski rade overbooking, Lufthansa na primer, ali mislim da Air Serbia ni rutinski to ne radi. Isto tako, Ryanair nikada ne radi overbooking.

Cak i da radi Air Serbia overbooking rutinski, to nije vise od par putnika jer je obicno overbooking 3% sto bi bilo 5 putnika najvise, a Mitrovic ovde prica o 10-20 putnika u overbookingu. To je glupost.
 
Ma znam da postoje kompanije koje rutinski rade overbooking, Lufthansa na primer, ali mislim da Air Serbia ni rutinski to ne radi. Isto tako, Ryanair nikada ne radi overbooking.

Cak i da radi Air Serbia overbooking rutinski, to nije vise od par putnika jer je obicno overbooking 3% sto bi bilo 5 putnika najvise, a Mitrovic ovde prica o 10-20 putnika u overbookingu. To je glupost.

Luka izvini, ali mislim da argumenti tipa ,,to niko ne radi" kod nas ne piju stalno vodu. Vrlo cesto radimi ono sto niko ne radi.

Upravo si pomenuo primer over bukinga na koji sam potencijalno mislio.
Er Srbija ce i sledece godine ocigledno imati sarenoliku flotu i avione u kratkorocnom lizingu.
Vec se verovatno sa agencijama prave dogovori za letnje cartere. Er Srbija racuna na angazovanje kojeg tipa aviona? Sa koliko sedista?
Recimo racuna da ce carter prevoziti avioni iz kratkorocnog lizinga, Boing 737-800 ili A 320 u gustom pakovanju kakvi su bili u floti ove godine. Kapacitet im je recimo oko 190 putnika ako se ne varam. I ErSrbija prodaje koliko mesta? Za potencijalni avion od 190 ili postojeci od 145 mesta? Ja bih rekao da proda 190 - mesta agencijama/putnicima. I dodje sledece leto, a aviona od 190 mesta nema slobodnog, ili je odleteo za recimo popunjen Pariz. Sta radi Er Srbija? Salje A319 koji poseduje, ali koji ima 45 mesta manje. Zove Mitrovica, angazuje ga za dodatni let. Drugim recima formira nesto tipa ,,bis" let.

Ili navala na Pariz za neki odredjeni dan. Sva mesta prodata dve nedelje pre leta i nastavljaju da se prodaju i dalje, jer se racuna na Mitrovicev ,,bis".

Nesto kao prikolica koja se u slucaju potraznje zakaci za ErSrbiju.

Zasto Er Srbija tako nesto sama ne odradi i poveca kapacitet? Zato sto nema avion u rezervi za takve igrarije. Racunica im kaze da je skup veliki avion da stoji kao potencijalna rezerva kapaciteta. Morali bi da prekinu prodaju karata dve nedelje pre leta i tako izgube brojne putnike i ostave prostor konkurenciji.
Krajnja racunica moze biti da je najisplativije pokupiti sve putnike koje mogu racunajuci da ce od Mitrovica moci, dan ranije, da unajme ,,prikolicu" za ispomoc. Tako im je najjeftinije.

Naravno ne mislim da posluje samo na ovom modelu, ali da je mozda i tako nesto u razmatranju.

Drugim recima, ne govorim o klasicnom overbukingu, vec svesnom punjenju dodatnog ,,bis" avona, a ciji bi se let zvanicno vodio kao carter.
 
Ma znam da postoje kompanije koje rutinski rade overbooking, Lufthansa na primer, ali mislim da Air Serbia ni rutinski to ne radi. Isto tako, Ryanair nikada ne radi overbooking.

Cak i da radi Air Serbia overbooking rutinski, to nije vise od par putnika jer je obicno overbooking 3% sto bi bilo 5 putnika najvise, a Mitrovic ovde prica o 10-20 putnika u overbookingu. To je glupost.
Radio je JAT, osamdesetih, big time, i ostajali silni putnici.
 
Sta radi Er Srbija? Salje A319 koji poseduje, ali koji ima 45 mesta manje. Zove Mitrovica, angazuje ga za dodatni let. Drugim recima formira nesto tipa ,,bis" let.
То о чему говориш је већ познат бизнис модел, тзв. wet lease, и Ер Србија га већ увелико користи. Да Митровић намерава да уђе у такав бизнис, нити он има разлога да се везује само за Ер Србију, ни Ер Србија само за њега, а нарочито не би било разлога да прикрива тај модел говорећи о својој мрежи “редовних чартера”. Не мислим да иде на то.
 
Najpre će biti da ide na PSO. Čak, ako razmislimo, shvatićemo da bi u svetlu predizbora, vlasti bilo polezno da najavi nove linije iz Niša i Kraljeva/Čačka.
 
Luka izvini, ali mislim da argumenti tipa ,,to niko ne radi" kod nas ne piju stalno vodu. Vrlo cesto radimi ono sto niko ne radi.

Upravo si pomenuo primer over bukinga na koji sam potencijalno mislio.
Er Srbija ce i sledece godine ocigledno imati sarenoliku flotu i avione u kratkorocnom lizingu.
Vec se verovatno sa agencijama prave dogovori za letnje cartere. Er Srbija racuna na angazovanje kojeg tipa aviona? Sa koliko sedista?
Recimo racuna da ce carter prevoziti avioni iz kratkorocnog lizinga, Boing 737-800 ili A 320 u gustom pakovanju kakvi su bili u floti ove godine. Kapacitet im je recimo oko 190 putnika ako se ne varam. I ErSrbija prodaje koliko mesta? Za potencijalni avion od 190 ili postojeci od 145 mesta? Ja bih rekao da proda 190 - mesta agencijama/putnicima. I dodje sledece leto, a aviona od 190 mesta nema slobodnog, ili je odleteo za recimo popunjen Pariz. Sta radi Er Srbija? Salje A319 koji poseduje, ali koji ima 45 mesta manje. Zove Mitrovica, angazuje ga za dodatni let. Drugim recima formira nesto tipa ,,bis" let.

Ili navala na Pariz za neki odredjeni dan. Sva mesta prodata dve nedelje pre leta i nastavljaju da se prodaju i dalje, jer se racuna na Mitrovicev ,,bis".

Nesto kao prikolica koja se u slucaju potraznje zakaci za ErSrbiju.

Zasto Er Srbija tako nesto sama ne odradi i poveca kapacitet? Zato sto nema avion u rezervi za takve igrarije. Racunica im kaze da je skup veliki avion da stoji kao potencijalna rezerva kapaciteta. Morali bi da prekinu prodaju karata dve nedelje pre leta i tako izgube brojne putnike i ostave prostor konkurenciji.
Krajnja racunica moze biti da je najisplativije pokupiti sve putnike koje mogu racunajuci da ce od Mitrovica moci, dan ranije, da unajme ,,prikolicu" za ispomoc. Tako im je najjeftinije.

Naravno ne mislim da posluje samo na ovom modelu, ali da je mozda i tako nesto u razmatranju.

Drugim recima, ne govorim o klasicnom overbukingu, vec svesnom punjenju dodatnog ,,bis" avona, a ciji bi se let zvanicno vodio kao carter.
Avijacija je stvar koja izlazi iz granica nase drzave, ne mozemo mi da radimo nesto sto ama bas niko u Evropi ne radi. I to ne rade sa razlogom.

Air Serbia vec sada zna da li ce imati KlasJet B738 i Dan Air A320 u floti u wet-lease sledeceg leta. I da, imace ih. To su sada vec dugorocni ugovori cim ti avioni ostaju i na zimu. To vise nisu potencijalni avioni.

Kad vec pominjes navalu na neku liniju poput Pariza, bas je to razlog zasto bi trebalo da imaju u floti i 2 A321.

Idalje mislim da je jedini nacin za uspeh Mitrovica u komercijalnom saobracaju PSO. A to bi bilo dobro i za putnike.
 
Baš tako, dobar izveštaj kao uvek od ovog poznatog trip reportera. Ovaj put je baš napu*io Aerodrom kao što je zasluženo.

Pričao sam sa par ljudi u 20-tim koji ne žive u Srbiji ali su nedavno prošli kroz Teslu i rekli su mi da zaposleni pričaju na mobilnom dok ih čekiraju, ukrcavanje na gejtu je haotično, zaposleni se dovikuju i slične stvari koje nisu navikli da gledaju na Zapadu. Ako Vinci boli uvo za sve makar Menzies ima šansu da ih dovede u red.
 
Video i malo slika
IMG_6601.jpeg
IMG_6614.png
IMG_6613.png
IMG_6612.png
IMG_6611.png
IMG_6610.png
IMG_6609.png
IMG_6591.jpeg
IMG_6583.jpeg
IMG_6575.jpeg
 
izgleda da ce na kraju autobuska stanica imati najbolje uredjenje, pa zeleznicka i na kraju aerodrom najgore....dok je kod prva dva objekta izvedeno kvalitetno poplocavanje pa cak i ozelenjavanje, ovde imamo nogama utabane bg put trotoare i nikakvo zelenilo...
 
Ljudi, da li je uopšte po zakonu ovakvo ''lešenje'' sa cenama za parkiranje na aerodromu..?!?
Msm, ''minut 100 dinara''..?
Ne mislim da ne treba da se uvede red tamo ali svaki parking ima drugačiji i skroz neuobičajen sistem naplaćivanja...a obzirom da je poseta veoma ''šarolika'' što se ljudi tiče, mislim da su malo preterali sa komplikacijom..!
 
ma tamo i dalje postoje sistemi sa dve rampe na izlazu-zbog divljih taksista...nije njima gužva problem već da njih onemoguće..!
 
Apropo parkinga, poljoprivredno zemljiste se brzinom svetlosti asfaltira i pretvara u (ilegalne?) parkinge dok zvanični Tesla parking zvrji prazan. Za sada sam izbrojao 5 komada, moguće da ih ima i više.

Bildschirmfoto 2023-10-10 um 12.12.06.png
 
snimak google mapa je poprilično star. zadnji put sam leteo preotvaranja Tesla parkinga i ostavio sam auto kod ovog najudaljenijeg označenog, a ima još bar desetak neoznačenih, neki su čak i u Dobanovcima i Radio faru.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: bit
Apropo parkinga, poljoprivredno zemljiste se brzinom svetlosti asfaltira i pretvara u (ilegalne?) parkinge dok zvanični Tesla parking zvrji prazan. Za sada sam izbrojao 5 komada, moguće da ih ima i više.

Pogledajte prilog 176070
Tesla parking je dupke pun, cesto i nema mesta. Problem je ogroman broj mesta koji je ostavljen za taksiste, zaposlene i rent-a-car i cesto ti delovi zvrje skoro potpuno prazni.
Screenshot 2023-10-10 at 1.05.58 PM.png
 
ја када сам остављао ауто на три дана, Тесла паркинг је био дупке пун. и не бих рекао да су нелегални ти паркинзи. по закону је приватан паркинг дозвољен
Na poljoprivrednom zemljištu? Ne bih baš rekao. Za bilo kakvu vrstu gradnje je potrebna prenamena zemljišta. Iskren da budem nisam siguran kako se parking deklariše ali verujem da ne bi smeo bilo ko tek tako da asfaltira šta mu padne na pamet.
 
Da i ja dodam za Tesla parking. Par puta bio, i uvek je bilo cimanje naći slobodno mesto. Deo pozadi (taksi i šta već) je u većini slučajeva minimum 60-70% bio prazan.
 
Цела ова концесиона прича се разоткрива као једна потпуна фарса и поприма размере катастрофе.
 
Kako kad ovde ovoliko hvale kako je "zgrada radila sve vreme tokom rekonstrukcije"?


/s
 
Kako kad ovde ovoliko hvale kako je "zgrada radila sve vreme tokom rekonstrukcije"?


/s


Шта ће се тачно градити у тој Фази 2 (нових 19.000 м2 како пише) која је најављена од 2025. до 2030.?



“Projekat je podeljen u dve faze: Faza 1 koja je obuhvatila planirani razvoj aerodroma do 2025. godine i Faza 2 koja je obuhvatila planirani razvoj aerodroma do 2030. godine,

„Prva faza je sve ukupno 65.000 metara kvadratnih, od toga je novoizgrađeni deo objekta 23.000 m², dok je rekonstrukcijom i adaptacijom rešeno 24.000 kvadrata“ – objasnio je arhitekta Nemanja Zorić

„Faza 2 je nadogradnja na prvu fazu, od čega je 19.000 metara kvadratnih novi objekat i 18.000 m² sve ukupno rekonstrukcija i adaptacija. Ukupna površina zgrade je 82.500 kvadrata
 
Vrh