Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Poenta je da se uskoro otvore lokali u duty free zoni. Problem je u glavama naših vlasti, koji aerodrom i dalje percipiraju (makar podsvesno) kao nekakvu štajgu, dok su po svetu aerodromi uveliko duty free molovi.
 
Валтер отвара локал прилично удаљен од главне аеродромске зграде,
а упада у очи колико јадно изгледа она барака у којој се налазе шалтери за рент а кар, чак нема ни неку бетонску стазу као прилаз, већ насут шљунак.
Ta baraka je samo iznuđeno privremeno rešenje. Rent a car šalteri su planirani u zoni dolazaka gde im je i mesto a nadam se da će taj deo završiti bar do 2033 :)
 
Tužno je posmatrati zbunjene putnike kako se probijaju kroz one tunele od gipsanih pregrada. Ne znaju gde udaraju...Šsst meseci je prošlo i nema naznaka kada će ti lokalli zaživeti. Postavljen je i deking za spoljnu baštu kafića skroz sa leve strane i to tako stoji već 2 meseca. Čuo sam koje su cifre mesečnog zakupa. Pa ako je to tačno, potrebno je nekih 100god da se isplati. Ma pranje love i kombinacije...ništa drugo.
 
Ako si imao prilike da vidis tender za prostor za rent a car agencije, tek se tu vidi koliko je dranje u pitanju, pri tome se traze ogromne pare za ulaz plus mesecna renta i procenat od prometa. A ugovor se potpisuje na tri godine. Tesko da moze sve to da se isplati za tri godine.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ако је све то тако онда ће сви бити принуђени да отварају локале ван главне аеродромске зграде по неким буџацима и где се ко како снађе.
 
Tako i treba. Ne treba 15 agencija za rent a car na samom aerodromu. Visokim cenama zakupa treba odvojiti 5-6 najvecih firmi i dati im prostor na aerodormu a ostali neka se presele u Ledine, Surcin itd. Uglavnom je tako po svetu.
 
Bolji aerodromi imaju česme gde se može natočiti filterisana voda u flaše posle KD kontrole. Probao sam, nosim svoju praznu termos flašu koja nije problem na skeneru pa onda napunim ako znam da ima takvih česmi. Još bolji aerodromi imaju stanice gde možeš isprazniti vodu iz flaše pre samog ulaska na KD skener. Jednog dana kad renoviraju Aerodrom Nikola Tesla valjda će operater aerodroma imati toliko mozga da ugradi sve te stvari

Ima li ovo sada na Tesli? Za pražnjenje vode pre kontrole:

Pogledajte prilog 143340Pogledajte prilog 143341

Za punjenje flaša i termos boca posle kontrole:

Pogledajte prilog 143342Pogledajte prilog 143343
izvor: google

Aerodrom Zagreb instalirao stanice za punjenje vode:

https://www.exyuaviation.com/2023/09/zagreb-airport-installs-water-re-fill.html

Ja moram da podsetim sposobne, vredne, pametne i agilne ljude sa beogradskog aerodroma da sam pre vise od godinu dana predlozio da urade isto na Tesli.
 
Do sletanja na pistu zaista realno izgleda hah. Pista već izgleda kao da je u igrici :) =
 
по београдским брдима и долинама се види да није реално



и само одједном најаве базу са 5 авиона
Bogami kako je Wizz krenuo da se siri u Beogradu poslednje dve godine, a vrlo verovatno ce nastaviti i sledece godine jer je to jedini nacin da se bore sa JU za trziste, zasigurno je da ce u nekom trenutku i FR morati da dodje. Pitanje je samo koliko im je vremena potrebno, ali kad-tad ce doci.

Najverovatnije je da ce Wizz bazirati i peti avion sledece godine, pokrenuti jos par destinacija i povecati frekvencije na postojecim linijama. Ryanair sigurno nece sedeti skrstenih ruku i gledati kako mu Wizz odnosi zaradu, kad-tad ce doci. Pitanje je vremena samo, iako sad kazu da nemaju planove. Tako nisu imali planove ni za Tirani, pa odjednom 97 letova nedeljno. Poredjenja radi, u Zagrebu imaju svega 55 letova ove zime, a tamo su vec trecu godinu.

Poenta je da Ryanair do nekog trenutka moze da ucenjuje aerodrom i trazi pocetne i nepostene popuste, ali u jednom trenutku ce doci i pokrenuti linije na kojima ce sigurno imati profit. Tim linijama ce zaraditi popuste koje zaradjuju i drugi prevoznici, pa ce otvoriti i dodatne linije. Naravno, nikad oni nece prestati sa ucenama i zato rast ne treba bazirati na njima. I Wizz je pokusao da ucenjuje, nije mu proslo, pa su shvatili da imaju korist od Beograda i u dve godine duplirali bazu.
 
Bogami kako je Wizz krenuo da se siri u Beogradu poslednje dve godine, a vrlo verovatno ce nastaviti i sledece godine jer je to jedini nacin da se bore sa JU za trziste, zasigurno je da ce u nekom trenutku i FR morati da dodje. Pitanje je samo koliko im je vremena potrebno, ali kad-tad ce doci.

Najverovatnije je da ce Wizz bazirati i peti avion sledece godine, pokrenuti jos par destinacija i povecati frekvencije na postojecim linijama. Ryanair sigurno nece sedeti skrstenih ruku i gledati kako mu Wizz odnosi zaradu, kad-tad ce doci. Pitanje je vremena samo, iako sad kazu da nemaju planove. Tako nisu imali planove ni za Tirani, pa odjednom 97 letova nedeljno. Poredjenja radi, u Zagrebu imaju svega 55 letova ove zime, a tamo su vec trecu godinu.

Poenta je da Ryanair do nekog trenutka moze da ucenjuje aerodrom i trazi pocetne i nepostene popuste, ali u jednom trenutku ce doci i pokrenuti linije na kojima ce sigurno imati profit. Tim linijama ce zaraditi popuste koje zaradjuju i drugi prevoznici, pa ce otvoriti i dodatne linije. Naravno, nikad oni nece prestati sa ucenama i zato rast ne treba bazirati na njima. I Wizz je pokusao da ucenjuje, nije mu proslo, pa su shvatili da imaju korist od Beograda i u dve godine duplirali bazu.
Sve to sto si opisao moze da se desi eventualno kada se promeni vlast i neke demokrate odluce da zatvore Air Serbiu i da puste Ryanair i ostale da preuzmu kolac jer tako kaze EU. Odakle bre trziste za tolke avione i linije o kojima sanjate. Tirana se desila jer oni nemaju svoju kompaniju a presiromasni su za legacy prevozioce. Stoga, FR. ASL kida u BEG i sve dok se oni budu sirili i ovako dobro radili (drugosrbijanci na aparatima, ali tako je sta da vam kazem) oni ce da cvetaju. Odlicno igraju, nove linije, ubijaju konkurenciju. JEdini dalj rast saobracaja vidim samo kao interkontinentalni narocito prema Kini I Americi jer vise sigurno nema trzista za Evropu. Ako oteraju WIZZ onda ASL moze da se jos siri i da raste ali sve do tada nista. Sa USA i KIna mogu da naprave odlican transferni HUB samo da malo se unaprede i poboljsaju svoj rad, narocito sa talasima i through check in om..
 
У капитализму мораш да се шириш, или да се продаш већем, да стагнираш не смеш. Резервоар за ширење код нас је заправо огроман, јер сви други у Европи више лете од нас на Балкану. Према томе, Ер Србија ће се ширити, и то значајно.
 
Sve to sto si opisao moze da se desi eventualno kada se promeni vlast i neke demokrate odluce da zatvore Air Serbiu i da puste Ryanair i ostale da preuzmu kolac jer tako kaze EU. Odakle bre trziste za tolke avione i linije o kojima sanjate. Tirana se desila jer oni nemaju svoju kompaniju a presiromasni su za legacy prevozioce. Stoga, FR. ASL kida u BEG i sve dok se oni budu sirili i ovako dobro radili (drugosrbijanci na aparatima, ali tako je sta da vam kazem) oni ce da cvetaju. Odlicno igraju, nove linije, ubijaju konkurenciju. JEdini dalj rast saobracaja vidim samo kao interkontinentalni narocito prema Kini I Americi jer vise sigurno nema trzista za Evropu. Ako oteraju WIZZ onda ASL moze da se jos siri i da raste ali sve do tada nista. Sa USA i KIna mogu da naprave odlican transferni HUB samo da malo se unaprede i poboljsaju svoj rad, narocito sa talasima i through check in om..
Odakle trzista? U tome je i poenta - nema ga u ExYu. Trziste se mora napraviti, a JU tu upravo i radi sa svojim konekcijama. Pa zar zaista mislis da ima trzista za 19 nedeljnih letova ka Larnaki ili za 62 nedeljna leta izmedju Srbije i Turske? Nema ako u "trziste" smatras samo ExYU, ali ga ima kada shvatis da JU gleda sire i da ima dosta transfera iz EU. Tako rade sve kompanije danas koje hoce da uspeju - Turkish, Lufthansa, Air France, KLM i svi ostali. Svi oni trziste stvaraju tako sto pokrecu nove linije, koja isprva mozda i ne deluju kao smislene, i nude dobre konekcije.

Uostalom da neko hoce da otera Wizz iz Beograda vec bi ga oterao sa dva aviona ovde. Sa 4 ga sigurno nece oterati jer Wizz ima svoj deo trzista i pravi sebi profit u Beogradu.

Itekako da ima destinacija u Evropi koje treba i koje ce kad-tad biti pokrenute. To su sve destinacije na kojima vec lete Lufthansa i Turkish, na primer Bergen, Bilbao, Sevilja, Zeneva, Nica, Helsinki, Varsava, Mancester, Dablin, Bejrut, Aman, itd...

Da bi razvili dodatno svoj hub i mogli da feedaju linije ka SAD i Kini upravo i moraju da otvaraju ovakve linije poput ovih koje sam naveo, kao i manje gradove poput Kluza, Kisinjeva, Jasija, Vroclava, itd...
 
kada se promeni vlast i neke demokrate odluce da zatvore Air Serbiu i da puste Ryanair i ostale da preuzmu kolac jer tako kaze EU.
Odakle ideja da će promenom vlasti biti zatvorena Air Serbia? Imaš li neki snimak gde neki demokrata govori da će ih oni zatvoriti kad dođu na vlast, ili da EU to traži? Postoji li link na ekonomski program neke partije koja to obećava, ili objavu na fejsu ili tviteru?

*Ne računam onog koji je rekao da će Er Srbiju vratiti Beograđanima.
 
Vrh