Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Prelet preko Srema na 3800ft, način prilaza pisti koji završio ponavljanjem.
Koliko vidim, imao je vektore koji bi mu omogućili od se spusti negde na 5000 u zoni oko Putinaca i da odatle uhvati kliznu ILS ravan.
Niti sam pilot niti sam stručan ali mi izgleda vrlo haotično. Vrlo neprijatno iskustvo za putnike.
Nikog ne krivim, ali me baš interesuje šta se stvarno dešavalo pre 11.46 UTC kad je avion napustio zadati kurs i tokom spuštanja do 12.25 kad je prvi put pokušao sletanje.
Drugi pokušaj je bio školski, osim što nisu uvukli točkove, (The PF orders “Gear up!”, when a positive climb is confirmed by the PNF)
Apsolutno ničeg nebzbednog niti haotičnog nema ovde. Minimum sector altitude je 3000ft. Možda su imali dekompresiju pa su se spustili da bi normalno disali npr. Go around može da se desi iz bezbroj razloga, uključujući i neke na koje piloti nikako nemaju uticaj, npr, windshear warning (propadanje zbog nagle promene pravca vetra), jato ptica na prilazu, avion koji je prethodno sleteo nije napustio pistu itd itd, ili na kraju krajeva, ako se pilot ne oseća komforno da ima stabilan prilaz. Može da se desi i da su npr nisu imali indikaciju da je stajni trap spušten, pa išli u niski prelet da kontrola letenja baci pogled iz tornja.

Svakako, ničeg nebezbednog ovde nema, a jedina neprijatnost po putnike je što se išlo u go around, ali to je opet u cilju bezbednosti.
 
Концесија има смисла ако и само ако добијамо нешто што држава није могла да реализује. А све ово што смо добили у функционалном, естетском и у смислу комфора не дође још ни до нивоа нашег "државног" Т1 из дубине прошлога века.

Дакле, као грађани, власиници и корисници - преварени смо.

Шта би са противпожарном регулативом која је компликовала отварање локала на новом Ц продужењу? Има ли наде да се ти локали једног дана отворе?
 
Pozdrav svima na forumu,
Evo iz prve ruke, avion je imao nestabilan prilaz na sletanju, leđni vetar je bio u pojačanju i bio je van limita za sletanje, pa je pilot odlučio da prekine sletanje. Vetar je u tom trenutku bio iz 290/12 čvorova što je 12 čvorova leđnog vetra za stazu 12R.
 
Pozdrav svima na forumu,
Evo iz prve ruke, avion je imao nestabilan prilaz na sletanju, leđni vetar je bio u pojačanju i bio je van limita za sletanje, pa je pilot odlučio da prekine sletanje. Vetar je u tom trenutku bio iz 290/12 čvorova što je 12 čvorova leđnog vetra za stazu 12R.
Eto odgovora. Hvala.
Video sam da su posle gurali 30L
 
Концесија има смисла ако и само ако добијамо нешто што држава није могла да реализује. А све ово што смо добили у функционалном, естетском и у смислу комфора не дође још ни до нивоа нашег "државног" Т1 из дубине прошлога века.

Дакле, као грађани, власиници и корисници - преварени смо.

Potpisujem. I u toku same gradnje je moglo da se uoči dosta problema, naročito sa upotrebom jeftinijih materijala, medjutim, tada su dežurali par pojedinaca koji su bukvalno vrištali na svakoga ko bi rekao bilo kakav komentar koji bi bio kritičan na ceo projekat. Zdrav razum pojedinca govori jedno, dok njima izgleda ck dostavlja mišljenje.
 
Na aerodromu sada krece otimanje love lopatom, sto od putnika i to u manjoj meri, sto od firmi, zakupaca poslovnog prostora u ogromnoj meri, video sam papir, najblaze receno bezobrazluk, cifre su kao da su Hitrou.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Izgleda novo prinudno sletanje u Beograd
Screenshot_20230905-010733.png
 
Jel mogu upućeniji da pojasne zašto avion npr. nije sleteo u Sarajevu, Zagrebu ili bilo kom aerodromu koji je bliži nego je krenuo oštro udesno ka BEG?
Zavisi od hitnosti i situacije, ukoliko nije požar na avionu ili otkaz nekih od glavnih sistema pilot će odabrati pre neki aerodrom na 100 nm od trenutne lokacije zbog vremena koje je potrebno za spuštanje. Drugo što bi moglo da utiče je opremljenost vatrogasno spasilačke službe, otvorenost aerodroma, konfiguracija terena, težina prilaza.. U ovom slučaju rekao bih da su Zagreb i Beograd bili podjednako udaljeni ali pošto WizzAir ima bazu u Beogradu pilot je odlučio da ide prema Beogradu.
 
Uocio sam novi problem na ovoj kiss and fly zoni. Ovo mozda i ne toliko do aerodroma koliko do vozaca.

Da bi usao u zonu automat trazi da uzmes karticu. Kada izlazis iz zone imas na automatu prostor da ubacis karticu. Medjutim postoji i citac tablica tako da kada pridjes rampa se sama otvori ali vozaci i dalje pokusavaju da ubace karticu. Onda u tom cekanju posto automat ne prihvata karticu a ljudi uporno guraju, rampa se spusti posto je dupla, vozac nije prosao, zaglavio se tu i napravio ceo red iza sebe.
 
Uocio sam novi problem na ovoj kiss and fly zoni. Ovo mozda i ne toliko do aerodroma koliko do vozaca.

Da bi usao u zonu automat trazi da uzmes karticu. Kada izlazis iz zone imas na automatu prostor da ubacis karticu. Medjutim postoji i citac tablica tako da kada pridjes rampa se sama otvori ali vozaci i dalje pokusavaju da ubace karticu. Onda u tom cekanju posto automat ne prihvata karticu a ljudi uporno guraju, rampa se spusti posto je dupla, vozac nije prosao, zaglavio se tu i napravio ceo red iza sebe.
Ljudi baš ne znaju da koriste izlazne rampe, to već godinama funkcioniše po javnim garažama.
 
Ne znam baš. Ovaj izlaz je po mom mišljenju (nepotrebno) zakomplikovan postavljanjem druge rampe
 
Две рампе су стандардно решење, ја бих систем подесио на седам или осам минута а официјални говорио што 5 минута је бесплатно
 
Poslednjih nekoliko dana pratim na sajtu aerodroma kašnjenja u poletanju.
Neki prosek, po meni, je 20 minuta.
Septembar je, jenjava letnja turistička sezona, šta je sada razlog za kašnjenja?
 
Mislim da ima puno faktora, ali loši procesi su svakako deo priče. A to se znanjem i edukacijom zaposlenih "lako" da rešiti.

Na nekoliko poslednjih letova sam shvatio da nisu u stanju da na pravi način ukrcaju avion, tj. da je ukrcavanje toliko konfuzno da sigurno dovodi do nepotrebnih kašnjenja aviona. Ne postoji idealan način za ukrcavanje, ali svakako postoje bolji načine od onih koji se primenjuju u lokalu.


 
Poslednjih nekoliko dana pratim na sajtu aerodroma kašnjenja u poletanju.
Neki prosek, po meni, je 20 minuta.
Septembar je, jenjava letnja turistička sezona, šta je sada razlog za kašnjenja?
Jako je nezahvalno gledati odlaske. Evo i zasto:

Vreme odlaska znaci vreme pushback-a, dakle ako pise da let polece u 06:40, to znaci da tad treba da krene pushback. Dok avion dodje do praga piste prodje bar 5 minuta, cesto i vise u zavisnosti na kom je gejtu. Na to dolaze i avioni u redu za poletanje, svaki po 2-3 minuta. U desnoj koloni pise realno vreme kada se avion odvojio od piste, i ono moze da bude 10-15 minuta nakon pushback-a, ali to nije kasnjenje - taj avion je krenuo na vreme i stici ce na vreme.
 
Kako da kažem: 20 minuta može da znači nekom neiskusnom putniku mnogo (kao meni pre 12-13 godina, kada sam svoje sastanke po inostranstvu zakazivao knap), ali je generalno to unutar tolerisanog kašnjenja. Neretko se uz povoljne vremenske okolnosti to može i nadomestiti.
 
Jako je nezahvalno gledati odlaske. Evo i zasto:

Vreme odlaska znaci vreme pushback-a, dakle ako pise da let polece u 06:40, to znaci da tad treba da krene pushback. Dok avion dodje do praga piste prodje bar 5 minuta, cesto i vise u zavisnosti na kom je gejtu. Na to dolaze i avioni u redu za poletanje, svaki po 2-3 minuta. U desnoj koloni pise realno vreme kada se avion odvojio od piste, i ono moze da bude 10-15 minuta nakon pushback-a, ali to nije kasnjenje - taj avion je krenuo na vreme i stici ce na vreme.

U redu, hvala na odgovoru, ali čini mi se da vremena u koloni "Status" nisu ranije tako prikazivana .... možda grešim.
 
U redu, hvala na odgovoru, ali čini mi se da vremena u koloni "Status" nisu ranije tako prikazivana .... možda grešim.
Ne bih znao za ranije, ali sada se prikazuje vreme kada se avion odvojio od piste kao odlazak, a dolazak je vreme kada je avion dodirnuo pistu.

Isto tako se prikazuje i na FR24.
 
Једино не разумем зашто само за оне који долазе из ЕУ? Каква је разлоика одакле долази твој држављанин?? Или хоће да каже да могу не само српски пасоши користити већ и земаља ЕУ?
 
Pazi, npr, iz UK može biti drugačija procedura, jer oni nemaju izlaznu pasošku kontrolu, pa, kao, da imaš dodatnu proveru ovde u smislu razgovora sa službenim licem.
A što se tiče odlaska u smeru SAD-a, u ovoj fazi aranžmana je gotovo nemoguće da ideš bez manuelne provere. Sad, kontam da 60-70% letova iz BEG ide u smeru EU destinacija, jedino me čudi zašto nisu uveli za region Zapadnog Balkana.
 
Vrh