Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Jos jedan problem pri ulasku u zonu kiss&fly je taj sto se tablice automobila jako lose skenerom ocitavaju. Jos ako su iole malo zaprljane, tada na kartici koju preuzmete dobijate neki sasvim razlicit broj od onih tablica koje posedujete.
A to sve ima za posledicu da je neko, kojim slucajem sa istim takvim brojem na kartici bio pre vas i iskoristio besplatan bonus od 5 min. u datih 24h.
Tada vi morate izlaz sa parkinga da platite. Racunali ste da imate besplatno a sacekala vas je naplata. Niste pripremljeni i eto tako nastaje guzva i zastoj na izlaznoj rampi. Ovima iza vas vreme besplatnog boravka brzo istice i tad i oni upadaju u termin naplate.
I tako dalje svi u zacarani krug...
 
Imam solidno oštećenu prednju tablicu, džukac je glodao, ne liči ni na šta, ali nikad nisam imao problem.

A što se taksista tiče, izbegavam ih godinama, zamolim nekog da me odbaci/pokupi, a od kad se otvorio Tesla parking, isključivo idem svojim kolima i tamo parkiram, praktičan i povoljan. Mada mi se jednom desilo da nijedno mesto nije bilo slobodno, iako ih je po aplikaciji bilo, pa sam bahato parkirao na invalidsko jer sam bio u cajtnotu.
 
Ne mogu sad da nađem u temi, da li je neko koristio na aerodromu onaj Brzi prolaz? Ako dobro vidim, platiš 5 evra i onda zaobiđeš onaj glavni red?
 
Ne mogu sad da nađem u temi, da li je neko koristio na aerodromu onaj Brzi prolaz? Ako dobro vidim, platiš 5 evra i onda zaobiđeš onaj glavni red?
Ne moras tako. Ako si "United gold member" svakako prolazis bez placanja. Takodje ne cekas ni na check in-u dole.
Takodje mislim da i Lufthansa ima neki deal u okviru "miles and more" ali nisam siguran jer ih ne koristim.
 
Ne mogu sad da nađem u temi, da li je neko koristio na aerodromu onaj Brzi prolaz? Ako dobro vidim, platiš 5 evra i onda zaobiđeš onaj glavni red?
Koristio sam letos. Doplatio sam za uslugu i kod kuće odštampao kartu za ukrcavanje.

Međutim kad sam se pojavio na ulazu za brzi prolaz, tu je bio neki čovek koji je pregledao karte. Ja sam mu pokazao kartu i on je onda rekao da ne mogu da prođem jer nisam biznis klasa.

Ja sam mu rekao da sam doplatio uslugu i on me je pitao "Gde to piše? Šta ste doplatili?" Onako bahato, kako samo naši to umeju.

Tu se stvorila već gužva iza mene dok sam se sa njim raspravljao i onda mi je onako bahato odbrusio glasno "Ajde prođi ako baš hoćeš!"

Fora je u tome što na bording karti nigde nije pisalo da sam uslugu doplatio a jesam. A takođe ljudi koji karte pregledaju ne znaju šta je to.

Pisao sam upravi AS i odgovorili su da će gledati da reše problem. Ne znam da li su od jula meseca to rešili nekako.

Naravno, nikome nije jasno zašto uopšte moramo da imamo dvoje zaposlenih koji tu pregledaju karte kad može lepo da bude skener koji te ili pušta u brzi prolaz ili u standardni prolaz u zavisnosti od karte na kojij bi trebalo da piše da li si uplatio dodatnu uslugu ili da li si član nekog FFP-a gde imaš tu prednost.

Ali eto...
 
Hvala svima, nije bilo guzve na kraju, mada nisam ni video gde bi moglo da se plati, takodje na check in- u devojka nije imala pojma o usluzi.
 
@montezuma: Ovo je daleko više problem aerodromskog hendlinga, koji angažuje polupismene i neobaveštene dripce.
Jeste, mada je takođe problem i AS, koja prodaje uslugu koju posle ne naznači na bording karti.

Ako već znaju da ne postoji automatski način sortiranja putnika u brzi prolaz ili standardni, onda moraju da znaju da ljudi koji pregledaju karte nemaju načina da znaju da si za uslugu platio ako ne naznače to na bording karti.

U svakom slučaju, propust i aerodroma i AS, a u isto vreme odraz našeg mentaliteta i sistemskih nedostataka.
 
Данас сам дочекао госте на аеродрому. Приметио сам да су замерке о долазеном делу, тј испред терминала, у нечијем предходном посту решене. Они контејнери препуни ђубретом су склоњени, около је очишћено а све што је цурило из олука и од конструкције је такође санирано. Размишљао сам о нечему док сам чекао што је чисто ствар естетике, али мислим да би доста изгледало лепше уз минимална улагања. Слика Београда уз добродошлицу у долазном холу је практично невидљива. Требало би је барем мало издићи или јој променити место, а онај левак од трака некако другачије организовати. На рендеру ми се чак чинило да је планирана некаква фонтана у том долазном холу. Испред терминала, на делу где се чека бус за удаљени паркинг постоји једна травната падина. Целокупни утисак био би много бољи да је трава уређена, и да је на том месту посађено неко цвеће. Мој предлог је исписати Београд цвећем, као код Генекс куле. Та, да кажем леја, види се са ауто пута кад се пролази поред кула. Мислим да то све не кошта пуно, а генерално би оставило лепши утисак на долазеће путнике. Јер први утисак кад се изађе је сивило, црнило и бетон...
20230902_113149.jpg
 
Jel ovaj goli beton na plafonu dolaska napolju finalno rešenje? Baš deluje onako nedovršeno, stovarište materijala stil.
Управо то и ја мислим. А не би ме изненадило да је финално решење такво, зато треба нечим скренути поглед са тог сивила, а мсм да би оваква баштица била пун погодак.
Screenshot_20230903_121231_Maps.jpg
 
Bio sam neki dan opet na aerodromu - polako to sve postaje funkcionalno - ali ono što meni smeta je osećaj “zbijenosti” prostora (vrlo niski plafoni u sali za dolazne putnike, koja nema ni nekog prirodnog osvetljenja, a isti utisak je i na novim šalterima za prijavu na let u novom delu zgrade). Za toliku zgradu koju su dogradili su mogli smisliti rešenje da se dobije jedan deo pune visine koji bi omogučio da prostor “prodiše” i da propušta puno spoljašnjeg svetla. Ovaj prostor gde su check-in u novom delu zgrade, meni na prvu ruku, onako mračan i zbijen, sa sve gužvom, najviše liči na lobi neke velike metro stanice ispred automatskih kapija za ulazak na niže nivoe. Baš mi se ta sumračna atmosfera ne dopada, i onda odšetam laganini kroz zgradu do starog terminala 1 i osećaj je, bar meni, mnogo prijatniji sa svim tim slobodnim prostorom i puno prirodnog svetla.
Glavni holovi po aerodromima gde sam bio, pa i u novim zgradama, obično imaju taj jedan deo koji je prostran, svetao, prijatan. Nadam se da je ovo privremeno stanje na ANT, ako nije - nisu se baš proslavili.
 
Pa nije privremeno stanje, neće plafoni da porastu za koju godinu.. :ROFLMAO:

Biće bolje kada se u tom delu otvore kafići, ne znam šta više čekaju, sporaći jedni kilavi..
 
iskreno se nadam da su ovi natur beton plafoni i asfaltni trotoari utabani nogama privremeno resenje za ovu letnju sezonu....koliko sam razumeo saobracajnice su debelo kasnile, pa su mozda zbrzali...

nema ni drveca po basticama na parkinzima
 
Pa nije privremeno stanje, neće plafoni da porastu za koju godinu.. :ROFLMAO:

Biće bolje kada se u tom delu otvore kafići, ne znam šta više čekaju, sporaći jedni kilavi..
Pa nisam ni mislio da ce da porastu - vec da su mozda na nekim mestima privremeni - pa kad se sve završi i tokovi putnika srede da neki deo može da postane visoki hol.
E sad ovakvo stanje gde se odmah nakon stepenica ulazi u linije za bezbednosnu kontrolu, ako tako i ostane, ne ostavljaju mesta ni za kakve kafice i druge sadrzaje, a da to nije iza kontrole - što je onda popriličan minus - dođete da nekoga ispratite i ne možete nigde da sednete ni kafu da popijete. Na jako puno aerodroma su maltene celi trgovacki centri sa prodavnicama, restoranima, barovima i pre same bezbednosne kontrole (Cirih mi pada na pamet -
na izlazu sa zeleznicke stanice je ceo hol sa prodavnicama i restoranima i pre ulaska u checkin salu).
 
Ne razumem što ovako nešto nisu napravili, Antalija, sasvim prosečan aerodrom.
IMG_20230902_075854.jpg
 
Ово је што је, битно је да ради, Саша Влаисављевић неће да таласа
 
Концесија има смисла ако и само ако добијамо нешто што држава није могла да реализује. А све ово што смо добили у функционалном, естетском и у смислу комфора не дође још ни до нивоа нашег "државног" Т1 из дубине прошлога века.

Дакле, као грађани, власиници и корисници - преварени смо.
 
Gledao sam let na Fligh Radar-u. On je imao sasvim dovoljno vremena da stabilizuje avion i ga prilično normalno spusti. Šta se tu dogodilo verovatno nikada nećemo znati, ali dok nisam saznao razlog, bio sam potpuno ubeđen da avion ima neki ozbiljan tehnički problem. Ovako leteti sa potpuno ispravnim avionom i dovesti u opasnost sve putnike pa makar taj 1 imao akutno pogoršano stanje mi nije jasno. Prilično razočaranje u TA. Volim da letim sa njima i do sada sam imao potpuno poverenje. Izuzev jednog grubog sletanja nikad ni jedan problem.
Ok, možda kontrole (naša i rumunska) imaju udela, ali mi sve ovo deluje nebezbedno.

 
Uh, toliko sam maydaya pogledao da me vise nista ne cudi, ljudske gluposti upakovane sa ekstremima sa kojima se piloti ne susrecu dovode do katastrofa, bitno je da se dobro zavrsilo. Mozda je bila neka neiskusna posada sa malo sati letenja i nervoza uradila svoje sa ovim go aroundom.
 
Gledao sam let na Fligh Radar-u. On je imao sasvim dovoljno vremena da stabilizuje avion i ga prilično normalno spusti. Šta se tu dogodilo verovatno nikada nećemo znati, ali dok nisam saznao razlog, bio sam potpuno ubeđen da avion ima neki ozbiljan tehnički problem. Ovako leteti sa potpuno ispravnim avionom i dovesti u opasnost sve putnike pa makar taj 1 imao akutno pogoršano stanje mi nije jasno. Prilično razočaranje u TA. Volim da letim sa njima i do sada sam imao potpuno poverenje. Izuzev jednog grubog sletanja nikad ni jedan problem.
Ok, možda kontrole (naša i rumunska) imaju udela, ali mi sve ovo deluje nebezbedno.


Šta je ovde delovalo nebezbedno?
 
Prelet preko Srema na 3800ft, način prilaza pisti koji završio ponavljanjem.
Koliko vidim, imao je vektore koji bi mu omogućili od se spusti negde na 5000 u zoni oko Putinaca i da odatle uhvati kliznu ILS ravan.
Niti sam pilot niti sam stručan ali mi izgleda vrlo haotično. Vrlo neprijatno iskustvo za putnike.
Nikog ne krivim, ali me baš interesuje šta se stvarno dešavalo pre 11.46 UTC kad je avion napustio zadati kurs i tokom spuštanja do 12.25 kad je prvi put pokušao sletanje.
Drugi pokušaj je bio školski, osim što nisu uvukli točkove, (The PF orders “Gear up!”, when a positive climb is confirmed by the PNF)
 
Vrh