Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Прошлог месеца сам први пут укрцаван на ЈУ лет (са А320), уз прозивање по редовима. Прошло је релативно коректно, уз пар Руса, декица и хијалуронки који су колективно стереотипно ишли по свом нахођењу, но у овом случају довољно је да 80% путника поштује "кућни ред" домаћина. Углавном је тако свуда.
 
auu izgleda za BEG 2023 dobija lukarts 8.14 eventualno Direktor 7.50 :)
 
Prioritet je da se zavrsi krak zeleznice do aerodroma vec deceniju, ali bolje da se ne govori o tome jer muka i zlo zahvata svakog iole postenog covreka koji pomisli na to. Zasto bi za 100 din vozio se kad mozes taksijem u jednom smeru 3000 din. Pakao.
Koliko god da je više putnika nego ranije, to su i dalje ne tako veliki brojevi, koje imaju gradovi sa aerodromskim ekspresima. Još, mnogi gradovi imaju aerodrome mnogo dalje nego Beograd. U tim uslovima za jednostavnu i identitetsku aerodromsku vezu se planira ili LRT, ili železnica sa mešovitim putničkim saobraćajem, i po standardnoj gradskoj tarifi. Vezano za ozbiljniju železnicu, od 30.juna 2018. nam je usko grlo prelazak Save, ka toj obali Save na kojoj živi 2/3 i Beograda i Srbije. Sve varijante bez šinskog mosta na mestu Satrog železničkog mosta su znatno skuplje sa velikim znakom pitanja vezanim za isplativost.

Bez te skupe infrastrukture koja se dugo gradi moguće je jako unaprediti veze gradskim i međugradskim autobusima:
654 - Stajališta: Miljakovac 1 - Opština Rakovica - Vidikovac (Mek) - Cerak - Žarkovo - Ada Ciganlija - BAS Blok 42 - Arena - petlja kod Omladinskih brigda - Studentski grad - Aerodrom.
645 - Zemun Kej oslobođenja - (kao 45 na svim stanicama do Zemun Novi grad, pored ŽS Zemun) - Aerodrom.
616 - Stajališta: Aerodrom - Studentski grad (Tošin bunar) - Fontana - Hajat - Zeleni venac - Trg republike - Pančevački most - Rospi Ćuprija - Mirijevo. (treba dodati još par stajališta, ali ne previše.
617 - Stajališta: Aerodrom - Studentski grad - petlja kod Omladinskih brigda - Arena - Sava centar - Prokop - Dragiše Mišović - VMA - Trošarina - Braće Jerković - Medaković - Konjarnik - Smederevski put.
655 - Stajališta: Aerodrom - Studentski grad - Arena - Sava centar - Mostar - Autokomanda - Maksima Gorkog - Vojislava Ilića - Cvetkova pijaca.
683 - Stajališta: Aerodrom - Studentski grad (Tošin bunar) - Fontana - Hajat - Savski trg - Slavija.
Ovakve linije treba da imaju red vožnje svakih tačno sat vremena ili svakih tačno pola sata, da važe GSP karte, da autobusi budu drugačije ofarbani.
Zanimljivo je da , uzevsi najvecu mogucu potrosnju u obzir od Aerodroma pa recimo do Zvezdare se potrosi 2L goriva (bukvalno najnerealnije visoko) sto je 360 dinara, a voznja je u dnevnim uslovima 2400 din. To je 2000 din profita. Sa 2 voznje na aerodrom i 2 voznje sa arodroma , profit je 8000 dindzi, i bas ako oces da radis 22 dana izadjes na 176000 dinara mesecno sa sve placenim gorivom za posao. Vrlo interesantno.
Tačno je da je cena taksija sada uporediva sa tarifama za prevoz robe kamionom, ali gorivo je tek manji deo troškova transporta. Održavanje, amortizacija, registracija, dozvole, takse za automobil koštaju koliko i gorivo za određenu kilometražu. Ako je vozač legalan, na platu treba da dođu porezi i doprinosi, a PDV se odbija samo od dokumentovanih troškova (odnosno odbija se od razlike koju nazivaš profitom). To znači da bi pri nivou slobode tržišta koji postoji u zemljama bivšeg SSSR cena bila 1200-1500 dinara.

Inače, na drugoj temi je okačen komentar sa B92 vezano za vozače autobusa ("ja kao taksista zarađujem 150.000, zašto bi u GSP radio za 80.000"). Mislim da smo jedna od retkih zemalja u Evropi i svetu gde su plate taksista iznad proseka Evrope i sveta, i gde taksista nije socijalno već elitno zanimanje.
 
Откуд овај?
Screenshot_1.png
 
Прошлог месеца сам први пут укрцаван на ЈУ лет (са А320), уз прозивање по редовима. Прошло је релативно коректно, уз пар Руса, декица и хијалуронки који су колективно стереотипно ишли по свом нахођењу, но у овом случају довољно је да 80% путника поштује "кућни ред" домаћина. Углавном је тако свуда.

Ne znam da li je kod nas kao u Nemačkoj sa Lufthansom, ako nije red na tvoju grupu, ne može da se očita karta. Onda svi ti koji su se zaleteli, automatski idu na kraj reda, nema potrebe ni da im se obrati osoblje.
 
Није било скенирања, већ су им очињим видом идентификовали податке са карте, а онда љубазно вратили.
 
Mrzi me da gledam klip od dotičnog ali Tesla parking je besplatan prva 3 sata. Jedino ako je to pogrešno na svoj neki način preneo.
 
Pratio sam na nove odlaske u novoj zgradi, bilo je vruce i zagusljivo do bola. Nadam se da ce ukljuciti nekad kakvu klimu ili otvoriti neki prozor ako je moguce, jer vidim da se neko na isto zalio skoro. Bas je upadljivo vruce i zagusljivo, a guzve nije ni bilo. Kako li je tek kad su guzve.
 
Juce sam sleteo I overio novu umetnutu I za oko mi je zapeo jedan detalj. Na samom pocetku stara I nova pista su na jednakim visinskim kotama. Medjutim kako se ide napred umetnuta pista postaje znatno niza od glavne. Ta visinska razlika ide skoro do toga da se negde na sredini visina stare piste poklapa sa pozicijom mojih ociju u avionu dok se krecemo umetnutom /subjektivan osecaj/. Da bi se pri kraju opet izjednacio level. Nisam mogao zakljuciti da li je umetnuta ulegnuta ili je stara bila izdignuta, ali ova razlika je ociglrdna, bez obzira sto su toliko blizu jedna drugoj.
Naravno osecaj je subjektivan.
Dalje na dolaznom naj visocijem nivou negde na spoju C I A gates krila doslo je do pucanja novih plocica za koje sam do tad mislio da su jeftini laminat. Ostecenje je ocigledno I opasno jer debljina plocica od nekih 10tak mm bas strci.
Na kontroli pasosa ogroman red. Ja srecom nisam cekao posto mi je stara bila u invalidskim, ali pravo razocaranje je stiglo na kupljenju prtljaga. Name valjda taj istovar rade sub contraktori I da su im skoro u isto vreme stigla 4 aviona. Stvari sa leta iz Franfurta su istovarili na traku, ali posto jos ljudi bili na pasoskoj torbe su samo kruzile. Pametnjakovici su potom stavljali na te torbe dodatne sa drugog leta a niko nije skidao. Nastao je has I rusenje kofera na sve strane, a pri ponovnom ulasku u zatvoreni deo terminal bukvalno je doslo do naguravanja desetak kofera I zaustavljanja trake.
Onda su izasli iz one tamo prostorije gde utovaraju I kao u rudniku, raskrcivali. Unutra su stajale jos cetiri pune prikolice. Popadale torbe svuda okolo. Tuzna slika koja je oduzela pun sat I deset minuta. Sto je najtuznije tri ostale trake su bile slobodne sem nekoliko kofera sa leta iz Varsave.
Osblje koje pomaze invalidity je ljubazno za pohvalu, ali ne dovoljno obuceno. Curica koja je vozila druga invalidska gurnu ruku da zaustavi vrata od lifta I povredi saku iako joj je dugme od lifta pred ocima... Nisam nista slikavao em mi bateria bila prazna, em previse stvari.
Ali taj osecaj ispunjenoscu srecom kad se vrati covek posle godinu dana u svoj rodni kraj, ponisti sve negativno, pa sam sve ovo prosao sa velikim osmehom na licu I to posle vise od 20 sati leta I to u zimskoj garderobi na ovoj ovdasnjoj temperaturi I vlagi. Hebi ga sladje mi nase /ono/ nego njin kolac.
Na kraju jedna lepa vest, rekose mi da se 19 ovog pustaju u rad rampe za saobracaj I dolasci I odlasci.
 
Pratio sam na nove odlaske u novoj zgradi, bilo je vruce i zagusljivo do bola. Nadam se da ce ukljuciti nekad kakvu klimu ili otvoriti neki prozor ako je moguce, jer vidim da se neko na isto zalio skoro. Bas je upadljivo vruce i zagusljivo, a guzve nije ni bilo. Kako li je tek kad su guzve.
Jeste, klima radi stvarno super nakon duty free shop-a ali kod pasoske i KD kontrole je stvarno vruce, posebno kod pasoske.

Ali taj osecaj ispunjenoscu srecom kad se vrati covek posle godinu dana u svoj rodni kraj, ponisti sve negativno, pa sam sve ovo prosao sa velikim osmehom na licu I to posle vise od 20 sati leta I to u zimskoj garderobi na ovoj ovdasnjoj temperaturi I vlagi. Hebi ga sladje mi nase /ono/ nego njin kolac.

Dobrodosao kuci!
 
Bez te skupe infrastrukture koja se dugo gradi moguće je jako unaprediti veze gradskim i međugradskim autobusima:
654 - Stajališta: Miljakovac 1 - Opština Rakovica - Vidikovac (Mek) - Cerak - Žarkovo - Ada Ciganlija - BAS Blok 42 - Arena - petlja kod Omladinskih brigda - Studentski grad - Aerodrom.
645 - Zemun Kej oslobođenja - (kao 45 na svim stanicama do Zemun Novi grad, pored ŽS Zemun) - Aerodrom.
616 - Stajališta: Aerodrom - Studentski grad (Tošin bunar) - Fontana - Hajat - Zeleni venac - Trg republike - Pančevački most - Rospi Ćuprija - Mirijevo. (treba dodati još par stajališta, ali ne previše.
617 - Stajališta: Aerodrom - Studentski grad - petlja kod Omladinskih brigda - Arena - Sava centar - Prokop - Dragiše Mišović - VMA - Trošarina - Braće Jerković - Medaković - Konjarnik - Smederevski put.
655 - Stajališta: Aerodrom - Studentski grad - Arena - Sava centar - Mostar - Autokomanda - Maksima Gorkog - Vojislava Ilića - Cvetkova pijaca.
683 - Stajališta: Aerodrom - Studentski grad (Tošin bunar) - Fontana - Hajat - Savski trg - Slavija.
Ovakve linije treba da imaju red vožnje svakih tačno sat vremena ili svakih tačno pola sata, da važe GSP karte, da autobusi budu drugačije ofarbani.

не знам више ни ја колико смо пута предлагали овде разне аутобуске линије за аеродром
 
Juce sam sleteo I overio novu umetnutu I za oko mi je zapeo jedan detalj. Na samom pocetku stara I nova pista su na jednakim visinskim kotama. Medjutim kako se ide napred umetnuta pista postaje znatno niza od glavne. Ta visinska razlika ide skoro do toga da se negde na sredini visina stare piste poklapa sa pozicijom mojih ociju u avionu dok se krecemo umetnutom /subjektivan osecaj/. Da bi se pri kraju opet izjednacio level. Nisam mogao zakljuciti da li je umetnuta ulegnuta ili je stara bila izdignuta, ali ova razlika je ociglrdna, bez obzira sto su toliko blizu jedna drugoj.

Nova staza ima strmije gradijente. Gledano sa 12 strane kad dodirnes 12R, staze su priblizno u nivou. Gledano sa 30 strane, kad dodirnes 30L, nivo je nizi od stare za oko 1,5 metara. Izmedju, svaka staza ima jos nekoliko preloma ali nista znacajno.
 
Poslednja izmena:
Jedna do Prokopa je nužna.

Бесмислено. Нарочито са непрестаним гужвама на Газели и градском аутопуту. Потребна је учестала аутобуска линија Аеродром - ЖС Земун и да сви возови за север стају у ЖС Земун, а сви возови ка југу и Банату полазе од ЖС Земун. Једино разумно решење за аеродрома са железницом.
 
Мада би требало да постоји и веза са БАС-ом, тј. са ж. ст. Нови Београд.
 
Мада би требало да постоји и веза са БАС-ом, тј. са ж. ст. Нови Београд.

Веза с БАС-ом на тој локацији кад буде постојао БАС на тој локацији. Ово о чему причам може малтене сутра да се уради.
 
Бесмислено. Нарочито са непрестаним гужвама на Газели и градском аутопуту. Потребна је учестала аутобуска линија Аеродром - ЖС Земун и да сви возови за север стају у ЖС Земун, а сви возови ка југу и Банату полазе од ЖС Земун. Једино разумно решење за аеродрома са железницом.

Звучи веома просто, али за троми, слабо покретни српски административни мастодонт то је скоро немогућа мисија,

подсећа ме на почетак руске СВО у Украјини и изјаве руских званичника када је потребна хитна моментална реакција на неку ситуацију на фронту

типа да прво раднички савет одељења безбедности и заштите доњег дома општинске управе у Петропавловску Камчатском мора да потврди одлуку која ће бити извршена када је председник Русије Путин потпише 8 дана након објављивања у Службеном гласнику.
 
О томе и причам, јако је просто, али је немогућа мисија. Замисли кад буде било нешто јако сложено, како ће да изгледа. Уствари, не мораш да замислиш, имамо милион примера.
 
Ја бих пробао. Мислим да је управо то мотив. Репресивни. Јагњећа бригада ствара само под притиском. Животић је добар стимуланс.
 
Vrh