Prioritet je da se zavrsi krak zeleznice do aerodroma vec deceniju, ali bolje da se ne govori o tome jer muka i zlo zahvata svakog iole postenog covreka koji pomisli na to. Zasto bi za 100 din vozio se kad mozes taksijem u jednom smeru 3000 din. Pakao.
Koliko god da je više putnika nego ranije, to su i dalje ne tako veliki brojevi, koje imaju gradovi sa aerodromskim ekspresima. Još, mnogi gradovi imaju aerodrome mnogo dalje nego Beograd. U tim uslovima za jednostavnu i identitetsku aerodromsku vezu se planira ili LRT, ili železnica sa mešovitim putničkim saobraćajem, i po standardnoj gradskoj tarifi. V
ezano za ozbiljniju železnicu, od 30.juna 2018. nam je usko grlo prelazak Save, ka toj obali Save na kojoj živi 2/3 i Beograda i Srbije. Sve varijante bez šinskog mosta na mestu Satrog železničkog mosta su znatno skuplje sa velikim znakom pitanja vezanim za isplativost.
Bez te skupe infrastrukture koja se dugo gradi moguće je jako unaprediti veze gradskim i međugradskim autobusima:
654 - Stajališta: Miljakovac 1 - Opština Rakovica - Vidikovac (Mek) - Cerak - Žarkovo - Ada Ciganlija - BAS Blok 42 - Arena - petlja kod Omladinskih brigda - Studentski grad - Aerodrom.
645 - Zemun Kej oslobođenja - (kao 45 na svim stanicama do Zemun Novi grad, pored ŽS Zemun) - Aerodrom.
616 - Stajališta: Aerodrom - Studentski grad (Tošin bunar) - Fontana - Hajat - Zeleni venac - Trg republike - Pančevački most - Rospi Ćuprija - Mirijevo. (treba dodati još par stajališta, ali ne previše.
617 - Stajališta: Aerodrom - Studentski grad - petlja kod Omladinskih brigda - Arena - Sava centar - Prokop - Dragiše Mišović - VMA - Trošarina - Braće Jerković - Medaković - Konjarnik - Smederevski put.
655 - Stajališta: Aerodrom - Studentski grad - Arena - Sava centar - Mostar - Autokomanda - Maksima Gorkog - Vojislava Ilića - Cvetkova pijaca.
683 - Stajališta: Aerodrom - Studentski grad (Tošin bunar) - Fontana - Hajat - Savski trg - Slavija.
Ovakve linije treba da imaju red vožnje svakih tačno sat vremena ili svakih tačno pola sata, da važe GSP karte, da autobusi budu drugačije ofarbani.
Zanimljivo je da , uzevsi najvecu mogucu potrosnju u obzir od Aerodroma pa recimo do Zvezdare se potrosi 2L goriva (bukvalno najnerealnije visoko) sto je 360 dinara, a voznja je u dnevnim uslovima 2400 din. To je 2000 din profita. Sa 2 voznje na aerodrom i 2 voznje sa arodroma , profit je 8000 dindzi, i bas ako oces da radis 22 dana izadjes na 176000 dinara mesecno sa sve placenim gorivom za posao. Vrlo interesantno.
Tačno je da je cena taksija sada uporediva sa tarifama za prevoz robe kamionom, ali gorivo je tek manji deo troškova transporta. Održavanje, amortizacija, registracija, dozvole, takse za automobil koštaju koliko i gorivo za određenu kilometražu. Ako je vozač legalan, na platu treba da dođu porezi i doprinosi, a PDV se odbija samo od dokumentovanih troškova (odnosno odbija se od razlike koju nazivaš profitom). To znači da bi pri nivou slobode tržišta koji postoji u zemljama bivšeg SSSR cena bila 1200-1500 dinara.
Inače, na drugoj temi je okačen komentar sa B92 vezano za vozače autobusa ("ja kao taksista zarađujem 150.000, zašto bi u GSP radio za 80.000"). Mislim da smo jedna od retkih zemalja u Evropi i svetu gde su plate taksista iznad proseka Evrope i sveta, i gde taksista nije socijalno već elitno zanimanje.