Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Иначе, на тему одакле Вансију оне беби-папа пастелне боје и логотип, ево ме сад у француском возу и њихова железница има врло сличан дизајн.
IMG_6558.jpeg


IMG_6559.jpeg

Мени је то визуелно инфантилизовање јавног простора врло иритантно - ево, сад ће нежно-зелена и танано-плава, сличице облих линија и мекани фонтови, неће ништа да боли, ми мислимо уместо вас…
 
Mogli bi na ovu betoncinu desno gde je lift da lupe neki mural Nikole Tesle ili tako nesto, izgleda jezivo, a uzivo jos jezivije, narocito kad se uzme u obzir to da je to prvo sto se ugleda kad neko izadje iz zgrade. Naravno neki umetnicki dojam sa nekim letelicama koji bi neki dobar strit artist kojih ima na pretek kod nas, tipa Artez bi mogao da uradi tako nesto, ali i da prodje ideja doci ce neki crtac ovih rezimskih grafita Mladica i ostalih...
Pazi samo kad se jednog jutra pojave CZBG, PFC, 1989, itd. grafiti
 
Pomeren red za taksi bliže terminalu kao što sam predlagao. Natpisi TAXI na liniji desno sada prefarbani u plavo:
Pogledajte prilog 164559
Ne znam da li je neko vec pisao, ali trenutno put prema Odlascima sa parkinga vodi sve do T1 pa te onda vraca nazad do centralnog procesora, sto je nepotrebno ako neko ima samo carry on i online check in. Spustite se lepo stepenicama pored tog lifta na desnoj strani (pasarela je trenutno zatvorena), udjite gde su Dolasci dole levo na slici i dvaput se popnite pokretnim stepenicama do Odlazaka i pasoske kontrole
 
Иначе, на тему одакле Вансију оне беби-папа пастелне боје и логотип, ево ме сад у француском возу и њихова железница има врло сличан дизајн.
Pogledajte prilog 164564

Pogledajte prilog 164565
Мени је то визуелно инфантилизовање јавног простора врло иритантно - ево, сад ће нежно-зелена и танано-плава, сличице облих линија и мекани фонтови, неће ништа да боли, ми мислимо уместо вас…

Mislim razumem nameru da se postavi neki prijatni ambijent kroz pastelne boje i "meke" fontove, nije to ništa sporno u tome. Samo meni je utisak da je način na koji je to urađeno na BEG ustvari pomodarstvo i da će dizajn biti prevaziđen već za par godina. Šarenilo boja na BEG bilo zanimljivo u početku ali posle nekog vremena ipak malo naporno.

Lično mi najbolje leži racionalni ali zato bezvremenski dizajn železničke i vazdušne infrastrukture u Nemačkoj, Austriji i Švajcarskoj. Čisti i jasni elementi, helvetika i slični fontovi bez lupetanja:

Frankfurt:

1686587801985.png


Beč
1686587898388.png

Berlin
1686588169254.png


Cirih
1686587959733.png
 
1686590456617.png


Цеви кишне канализације од, вероватно будуће жардињере, које висе одлазним путницима изнад главе као и квалитет и прецизност изливених потпорних зидова косих рампи су доказ да је концесија пун погодак. Пројекат од националног значаја што би се рекло.
 
Ово за ове таксисте је стварно срамота, сам сам то доживео неколико пута на Тесли. Такси треба да буде једнобразан и жуте боје а лиценце скупе. Такође сам примера ради у Дубају видео да сваки такси има видеонадзор у возилу и контролише и возача и путнике. На аеродрому постоје посебне траке за такси возила где само она са регистрационим налепницама могу да уђу и стану у ред како би сачекали путнике. Радови на аеродрому се одвијају планираном динамиком и мислим да ће наш аеродром бити функционалан и веома коректан али ништа специјално у архитектонском и естетском смислу. Ер Србија стварно лепо напредује, а оно што је заиста проблем јесте шатл сервис до центра града који фали (поред метроа наравно). Генерално би што се центра града тиче било пожељно угледати се на Беч и како они сређују јавни простор, Аустрија је ту и рационална и функционална. А Немци одавно нису то што многи овде на форуму мисле, поготово у великим градовима је делимично горе него у Бугарској (смеће и комунални неред). Такође су Немци одавно застарели по питању многих иновација, па тамо плаћате на аутомату паркинг место преко телефона (да наведем један баналан пример). А велики пројекти попут аеродрома у Берлину који је каснио 12 година са отварањем, коштао 5 пута више од планираног (накрало се ту охохо) и стварао проблеме у саобраћају, да не поменем пројекат Штутгарт 21 који још није завршен и коштао готово као буџет Републике Србије а велики парк у центру града је уклоњен, демонстрације су биле крваве (један човек је ослепео од сузавца). Дакле Немачка никако не може ни по сигнализацији ни по чему што се аеродрома или друге инфраструктуре тиче више да буде пример. Пример треба да буду скандинавске земље, или УАЕ. Азија је далеко напреднија од старе даме Европе...
 
Prioritet je da se zavrsi krak zeleznice do aerodroma vec deceniju, ali bolje da se ne govori o tome jer muka i zlo zahvata svakog iole postenog covreka koji pomisli na to. Zasto bi za 100 din vozio se kad mozes taksijem u jednom smeru 3000 din. Pakao.
 
Kakav non-sense, i brkanje pojmova?!?!

Naravno da MORA da postoji kontrola i na letu BEG - INI (i obratno). KD kontrola postoji iz BEZBEDNOSNIH razloga, da se ne bi desili slučajevi da neko unese oružje, bombe, isl. u avion!!! To nema nikakve veze sa pasoškom i/ili carinskom kontrolom.

Za mišljenje je već poznato da ga svako ima. Sva sreća, postoje i stručnjaci koji se bave nekom temom.

Da si bolje čitao moje postove, video bi da u Evropi (Evropska ekonomska zona + Švajcarska) postoji sistem kontrole putnike (šta tačno isti podrazumeva, i na koji način). EU je u taj sistem uključila i Aerodrom Beograd (kao što se može videti iz posta gore).

One stop security postoji iz razloga da putnici ne bi nepotrebno (više puta) prolazili kroz sigurnosnu kontrolu. . Neki od razloga:
- brži protok putnika - od ovoga imaju koristi aviokompanije (npr. može se skratiti connection time između letova), aerodromi (više vremena koje putnik može da provede u radnjama, isl), itd.
- ušteda novca (koliko resursa je nepotrebno uložiti da bi se uradilo nešto što je već urađeno),
- itd itd.

Ukucaj na Google-u

Moram da se vratim na ovaj moj komentar od pre više od godinu dana. Nadam se da neko nije zeznuo projekat, i da će se ovo tek rešiti.

Naime, putnici koji tranzitiraju u Beogradu, a dolaze iz neke od bezbednih zemalja, ne bi trebalo da prelaze kroz bezbednosnu kontrolu, jer je ista već urađena na polaznom (bezbednom) aerodromu. Da podsetim, reč je o One Stop Security. Na drugim evropskim aerodromima, putnici koji dolaze iz OSS zemalja se automatski mešaju sa ostalim putnicima (bilo da su u tranzitu, ili da im je to krajnje odredište).

Kako to izgleda sada: putnici u tranzitu odlaze kroz dolazni gejt (isti onaj na koji putnici u odlasku ulaze u avion). Putnici kojima je to krajnje odredište, nepotrebno moraju da se penju na gornji sprat, da bi kroz mrežu lavirinta došli do pasoške kontrole.

Da su ostale stepenice kod izlaza A1-A2, put bi bio mnogo jednostaniji, a i aerodrom bi potencijalno više prihodovao, jer bi neko i kupio nešto.

Da li je ovo u planu da se uradi?
 
Prioritet je da se zavrsi krak zeleznice do aerodroma vec deceniju, ali bolje da se ne govori o tome jer muka i zlo zahvata svakog iole postenog covreka koji pomisli na to. Zasto bi za 100 din vozio se kad mozes taksijem u jednom smeru 3000 din. Pakao.
Nema 100din.. Taj krak treba uraditi gde ce stajati samo vozovi tipa Aeroexpress ( 300-500 din u smeru) Naravno gledano kao putnik najbolje bi bilo 50din ili dzabe... Ali ka aerodromu treba druga cena da bude karte, pa valjda i ta Zeleznica treba od neceg da zivi... Treba da bude jeftinije od taxi-a, ali skuplje od karte Gsp-a 👍🏻
Prokop-Nbgd-Aerodrom na svakih 30-45min 👌🏼
 
Nema 100din.. Taj krak treba uraditi gde ce stajati samo vozovi tipa Aeroexpress ( 300-500 din u smeru) Naravno gledano kao putnik najbolje bi bilo 50din ili dzabe... Ali ka aerodromu treba druga cena da bude karte, pa valjda i ta Zeleznica treba od neceg da zivi... Treba da bude jeftinije od taxi-a, ali skuplje od karte Gsp-a 👍🏻
Prokop-Nbgd-Aerodrom na svakih 30-45min 👌🏼

Има 72-ојка за 50 динџи
 
Има 72-ојка за 50 динџи
Upravu si, ima skoro na svim aerodromima autobus do centra grada koj je najjeftiniji.
Medjutim primetio sam da narod, iako je cena karte skuplja x4 x5 puta uvek izabere pre zeleznicu ( ja sam naprimer medju ljudima koji pre sednu u voz do aerodroma nego u autobus ) i plati vise..
 
Upravu si, ima skoro na svim aerodromima autobus do centra grada koj je najjeftiniji.
Medjutim primetio sam da narod, iako je cena karte skuplja x4 x5 puta uvek izabere pre zeleznicu ( ja sam naprimer medju ljudima koji pre sednu u voz do aerodroma nego u autobus ) i plati vise..
Најбоље БГ воз линија Панчевачки мост- Карађорђев парк- Прокоп-Нови Београд-Земун-Аеродром или више линија, зашто да не и да остане иста цена као за ГСП.
 
Čuo sam sinoc na radiju 202 da je Goran Vesić rekao da imamo činimi se od ove godine 40% više turista ,a da se zbog novih terminala planira ne znam kolko još,ima li ko kakav info
 
Zanimljivo je da , uzevsi najvecu mogucu potrosnju u obzir od Aerodroma pa recimo do Zvezdare se potrosi 2L goriva (bukvalno najnerealnije visoko) sto je 360 dinara, a voznja je u dnevnim uslovima 2400 din. To je 2000 din profita. Sa 2 voznje na aerodrom i 2 voznje sa arodroma , profit je 8000 dindzi, i bas ako oces da radis 22 dana izadjes na 176000 dinara mesecno sa sve placenim gorivom za posao. Vrlo interesantno.
 
Најбоље БГ воз линија Панчевачки мост- Карађорђев парк- Прокоп-Нови Београд-Земун-Аеродром или више линија, зашто да не и да остане иста цена као за ГСП.
Misljenja sam da je najbolje odvojiti linije kao sto su naprimer takve do Aerodroma od postojecih linija. Time saberemo ljude iz celog grada u jednu tacku i taj voz ide samo na toj liniji... Manje guzve ( nema efekta da se ogromna kolicina ljudi gura sa ljudima koji ne koriste aerodrom naprimer ) Vec dodju do Prokopa odakle jedan deo izadje, drugi deo predje na metro linije( ukoliko ih bude na Prokopu ), treci deo zbog ukrstanja ide linijama koje im odgovaraju Bg voza. Ovako pustanjem jedne linije prema aerodromu Bg voza imamo u startu haos, zamislite ujutru samo narod koj ide na posao sa strane A ( pun voz ) dolazi na aerodrom - gde je u kratkom vr intervalu sletelo vise letova gde i taj narod jurne na Zeleznicu sa sve koferima i idu na tacku B.. Nznm ostajem pri svom stavu, lakse je kad samo ljudi kojima treba aerodrom koriste jednu liniju ( van ostalih ).
Nema efekta rulje, a ostali koji idu posle se razvodne ko kuda.
Odlican primer Aeroexspress na aerodromu Seremetjevo ( SVO ) kako funkcionise.. Sa Beloruske z/s gde ima prelaz na zelenu i braon ( kruznu ) liniju metro-a je odvojen od samog RZD-a i ta linija ide samo prema aerodromu..
 
Sta da odvajamo, vidis da nema para da se uradi 10ak kilometara pruge i dva podvoznjaka / nadvoznjaka. Kontemplacija o integrisanoj stanici sa aerodromom, ako ne podzemnom , onda makar sa nekom nadstresnicom direkt na aerodromu je ravna kontemplaciji o kosmodromu u Bajčetini. U sto marke da će stanica voza da se nalazi, ako je bude, negde kod PArking Tesla ili u predgradju Ledina. U inat bato.

Pa ondaK da se napravi jedna shuttle mini linija sa mestom za 1 kofer od te stanice do ulaska u Aerodrom , karta da bude 200 din npr.
 
Kad je vreme za ukrcavanje, u primeru JU A320 ustane odjednom i do 174 ljudi koji se poredjaju pred gejtom, sto cini da kolona predje u sam koridor i prakticno zauzme polovinu sirine koridora. Bilo bi dobro da:
  1. JU uvede boarding grupe kao sto to cine mnoge kompanije, ako ne na bazi tipa karte onda barem na bazi reda u kom putnici sede tako da ljudi u grupama ustaju, ili
  2. Da aerodrom napravi isped svakog gejta zmiju od onih traka kao pred pasoskom i KD kontrolom koja nece prelaziti u glavni koridor
Licno bi radije video prvu opciju
 
Može JU to uvest, ali garantujem ti da bi se opet svi digli :D

Bit će potrebno jedno par godina da se nauče putnici ponašati u avionima

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
Kad je vreme za ukrcavanje, u primeru JU A320 ustane odjednom i do 174 ljudi koji se poredjaju pred gejtom, sto cini da kolona predje u sam koridor i prakticno zauzme polovinu sirine koridora. Bilo bi dobro da:
  1. JU uvede boarding grupe kao sto to cine mnoge kompanije, ako ne na bazi tipa karte onda barem na bazi reda u kom putnici sede tako da ljudi u grupama ustaju, ili
  2. Da aerodrom napravi isped svakog gejta zmiju od onih traka kao pred pasoskom i KD kontrolom koja nece prelaziti u glavni koridor
Licno bi radije video prvu opciju
Pa ima JU boarding grupe, radnici na gejtu po sektorima pozivaju putnike, uvek od kraja aviona. Samo sto vecina ljudi ne zeli to da postuje.
 
Pa ima JU boarding grupe, radnici na gejtu po sektorima pozivaju putnike, uvek od kraja aviona. Samo sto vecina ljudi ne zeli to da postuje.
Ne žele putnici ni u drugim zemljama i avio kompanijama. Ali onda preko zvučnika ovi sa gejta objave da će vraćati na kraj reda one koji nisu prozvani. Onda se ipak nađe neka st*** koja pokuša preko reda, i ljudi na gejtu onda zaustave bording, ovu stoku pošalju na kraj i opet objave preko zvučnika da dolaze samo prozvani. Posle toga više nema problema.
 
Najjaci su mi ovi koji na objavu pocetka boardinga odmah ustaju i krenu da se guraju da udju. Pobecice im avion? Neko ce im zauzeti mesto pa ce morati da stoje? WTF?
Najgora stvar koja moze da se desi je da za rucni prtljag nema mesta iznad tvog sedista pa ces morati da ga ostavis 2m dalje.
 
Vrh