Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Sad sam procitao sta sam pisao, i ne vidim neki vulgarni bes. Rekao sam samo da su projekti koji se grade u Srbiji imaju vrednost jednog govneta, misleci naravno na arhitekturu objekata.
Kome da se zalim, Vucicu? Pa on covek nije arhitekta, ovo je poruka arhitektama i onima koji to prate, sto znaci da je ovaj forum prikladno mesto za iznosenje tog misljenja.

Vama u zemlji je najbolji biro onaj Zabrinski ili kako se vec zove, a arhitekturu koju rade je prosecna autorska arhitektura. Sve ostalo je gore od toga. A posto smo poceli diskusiju sa Tiranom, sta oni rade oni su miljama ispred Srbije, svideo se vama primer projekta koji sam podelio ili ne. Ima i drugih.
 
Ne prestaješ da tripuješ i podmećeš nekavu "kolektivnu krivicu" koristeći neprestano množinu - vi, vama.
Ako već ne živiš u zemlji, pa još veruješ da imaš dobar ukus za kvalitetnu arhitekturu, čemu onda služi spočitavanje ljudima koji žive u Srbiji, gde je sve "odvratno i ružno", odgovornost za nešto na šta nemaju uticaj. Verovatno je to samo obično zlurado ruganje, kod mene dovoljno za ignore status. Ajd' u zdravlju da se ne vidimo.
 
Rekao sam samo da su projekti koji se grade u Srbiji imaju vrednost jednog govneta, misleci naravno na arhitekturu objekata.
Ova tema se zove Aerodrom Nikola Tesla (Avijacija). Pošto očigledno nisi toga ni svestan, podsetnik da Igor u takvim slučajevima obično poruči "vratimo se temi".
 
Wizz A320 za Beograd (levo) i A321 baš za Tiranu (desno).

Aerodrom Berlin-Brandenburg

IMG_2845.jpeg
IMG_2841.jpeg
 
Jel se zna zašto ove elektronske kapije malo pa malo ne rade?!

Već nekoliko puta mi se dešavalo da ne rade iz raznoraznih razloga - smena - pa nema ko da lupa pečat, ili servisiranje (a tek postavljeni), isl.

Aerodrom Beograd - elektronske kapije koje malo pa malo ne rade.png



Takođe, u duhu srpske tradicije, prioritet za domaće državljane je kratko trajao. Iako mi nemamo tu mogućnost u inostranstvu, država Srbija je odlučila da da priveligije određenim stranim državljanima, i stavi ih u isti koš kao i poreske obveznike Srbije.

Zastave su po nekom nasumičnom redu postavljene, pa ko se kako prepozna... Verovatno u nečijoj glavi ove zastave imaju logiku, ali verovatno samo u glavi "kreatora" ovog rešenja.
 
Jel se zna zašto ove elektronske kapije malo pa malo ne rade?!

Već nekoliko puta mi se dešavalo da ne rade iz raznoraznih razloga - smena - pa nema ko da lupa pečat, ili servisiranje (a tek postavljeni), isl.

Pogledajte prilog 235004


Takođe, u duhu srpske tradicije, prioritet za domaće državljane je kratko trajao. Iako mi nemamo tu mogućnost u inostranstvu, država Srbija je odlučila da da priveligije određenim stranim državljanima, i stavi ih u isti koš kao i poreske obveznike Srbije.

Zastave su po nekom nasumičnom redu postavljene, pa ko se kako prepozna... Verovatno u nečijoj glavi ove zastave imaju logiku, ali verovatno samo u glavi "kreatora" ovog rešenja.
Па мислим да ради, само си вероватно стигао у тренутку када су неки радови. Али си у праву да неке капије не раде понекад (од укпно 10 по страни) и да сија црвено светло.
 
Па мислим да ради, само си вероватно стигао у тренутку када су неки радови. Али си у праву да неке капије не раде понекад (од укпно 10 по страни) и да сија црвено светло.

Da, očigledno neka loša sreća, malo malo, pa ne rade... Ali lepo izgleda. I kada rade (ako imaš sreće), stvarno se brzo prođe. Jedino bude malo smešno (u odlascima) kada stoji neku u zasedi da lupi pečat :)

Inače, ne znam kako ovi stranci (sa onim zastavama raspoređenim po nasumičnom redu) mogu da prate koliko su dugo u zemlji, tj kada su ušli?

Pretpostavljam da je neko o tome isto razmišljao...

Aerodrom Beograd - elektronske kapije koje malo pa malo ne rade .png
 
Da, očigledno neka loša sreća, malo malo, pa ne rade... Ali lepo izgleda. I kada rade (ako imaš sreće), stvarno se brzo prođe. Jedino bude malo smešno (u odlascima) kada stoji neku u zasedi da lupi pečat :)

Inače, ne znam kako ovi stranci (sa onim zastavama raspoređenim po nasumičnom redu) mogu da prate koliko su dugo u zemlji, tj kada su ušli?

Pretpostavljam da je neko o tome isto razmišljao...

Pogledajte prilog 235005
Вероватно ће се ускоро укинути излазни печат а што се тиче странаца, све то може електронски. У закону не пише ништа о печату, мислим да је то више због нашег уласка у Шенген него излазак из Србије. По мени би требало овакве електронске системе увести и на копненим границама као што то већ постоји у неким државама пре свега за аутобусе, па путници брзо прођу мимо аутобуса границу.
 
Вероватно ће се ускоро укинути излазни печат а што се тиче странаца, све то може електронски. У закону не пише ништа о печату, мислим да је то више због нашег уласка у Шенген него излазак из Србије. По мени би требало овакве електронске системе увести и на копненим границама као што то већ постоји у неким државама пре свега за аутобусе, па путници брзо прођу мимо аутобуса границу.
Pise u zakonu o pecatu, u clanu 47 Zakona o granicnoj kontroli Srbima se pecatira pasos na izlasku, a na zahtev moze i na ulasku u Srbiju. Za sve ostale pasose se pecatira i na izlasku i na ulasku.

Ako se ovaj zakon postuje trebalo bi da postoji i pult sa policajcem koji lupa pecate i na dolascima, s tim da se srpski pasosi propustaju.
 
Ne razumem zašto uvode proizvoljno neke zemlje na osnovu nekog sekundarnog standarda. Za početak, prvo treba izmeniti zakon da se ne pečatira pasoš. Zatim implementirati sistem kao na aerodromima EU kada dolazite izvan Šengena, verujem da je to moguće. Sve zemlje EU i EFTA ispunjavaju iste uslove za elektronsku kontrolu.

Po meni, ili ostaviti kapije da koriste samo državljani Srbije ili proširiti na celu EU/EFTA a može i Open Balkan plus ostatak regiona, taman kao kontraargument ovih da se dodvoravamo Evropljanima. Realno Britancima i Amerikancima se pravi zaista ogroman ustupak u poređenju sa mrcvarenjem Srba oko viza, tranzitnih viza i ostalog. Oni mogu bez elektronskih kapija kod nas, a i nisu neki značajan faktor putnika. EU ipak broji preko 500 miliona ljudi, najčešći su strani putnici i postoji velika opravdanost da im se ubrza ulazak/izlazak (i na kraju krajeva idemo valjda ka toj Evropi bar deklarativno). Ne znam da li ste svesni da aerodrom planira kroz godine da udvostruči saobraćaj i da će pre ili kasnije morati svi što brže da prođu granicu bez obzira koji pasoš imaju. Protočnost saobraćaja i vreme prolaska je faktor broj jedan za operatora, a ne reciprocitet kontrole u drugim državama. Gužva u odlascima za vreme jutranjih i popodnevnih časova je već postala normalnost.

Što se tiče Tirane, istina je da nekima bode oči ogroman rast putnika i tek će da raste. Jako je bitno da svi aerodromi u regionu zajedno rastu, jer su ovo i dalje prostori koji nisu došli do svog izražaja. Tirana ima tu sreću da je kombinacijom različitih faktora veoma brzo prosperirala. Beograd isto tako ima taj potencijal u rukama, da dođe Ryan u Beograd ostvarili bi uspeh vrlo brzo. Oseti se baš jaka dominacija legacy kompanija i odsustvo još jednog loukostera koji bi otvorio bazu.
 
Izlazni pečat se takođe traži u slučaju osiguranja, bez njega je potrebna izjava u slobodnoj formi ako se dobro sećam. Oko samih e-kapija da li njihov rad potpadalo pod mup ili pod aerodromom?
 
Jel se zna zašto ove elektronske kapije malo pa malo ne rade?!

Već nekoliko puta mi se dešavalo da ne rade iz raznoraznih razloga - smena - pa nema ko da lupa pečat, ili servisiranje (a tek postavljeni), isl.

Pogledajte prilog 235004


Takođe, u duhu srpske tradicije, prioritet za domaće državljane je kratko trajao. Iako mi nemamo tu mogućnost u inostranstvu, država Srbija je odlučila da da priveligije određenim stranim državljanima, i stavi ih u isti koš kao i poreske obveznike Srbije.

Zastave su po nekom nasumičnom redu postavljene, pa ko se kako prepozna... Verovatno u nečijoj glavi ove zastave imaju logiku, ali verovatno samo u glavi "kreatora" ovog rešenja.

Sada sam shvatio da osim što su zastave nasumično postavljene, takođe je i prevod na engleski netačan :)

Naime, ovo nije automatizovan granični prelaz, već automatizovano očitavanje pasoša, što je zapravo velika razlika. Jer koliko shvatam, ovde mogu samo putnici sa pasošima (nasumično poređanih zemalja). Ako neko ima ličnu kartu, ta osoba ne može da koristi ovaj prolaz.
 
@VeniVidiVici

Zapitaj se zasto mi ne mozemo da koristimo smart gejtove u inostranstvu, ili bar u EU. Bice da je do drzave koja izdaje pasose. Nije zapad sisao vesla, znaju vrlo dobro kako nasi rade, a dok ne usaglase sisteme po pravilima EU nece se ni desiti. S druge strane, cilj svakog aerodroma je sto krace zadrzavanje, tako da ce ovo ubrzati proces pasoske kontrole. Secam se jednom prilikom pre 5-6 godina, u isto vreme su sleteli avioni iz Nju Jorka, Beca i Rima, i pasoska kontrola se raspala, ceo prostor je bio pun, sve do pokretnih stepenica. Ljudi na pokretnim stepenicama poceli da vicu, sklanjate se popadacemo.
 
@VeniVidiVici

Zapitaj se zasto mi ne mozemo da koristimo smart gejtove u inostranstvu, ili bar u EU. Bice da je do drzave koja izdaje pasose. Nije zapad sisao vesla, znaju vrlo dobro kako nasi rade, a dok ne usaglase sisteme po pravilima EU nece se ni desiti. S druge strane, cilj svakog aerodroma je sto krace zadrzavanje, tako da ce ovo ubrzati proces pasoske kontrole. Secam se jednom prilikom pre 5-6 godina, u isto vreme su sleteli avioni iz Nju Jorka, Beca i Rima, i pasoska kontrola se raspala, ceo prostor je bio pun, sve do pokretnih stepenica. Ljudi na pokretnim stepenicama poceli da vicu, sklanjate se popadacemo.
Наш систем заштите БПИ са 13 тачака и сликањем у просторијама МУПа од службеника је један од најсигурнијих у Европи. Никакве везе то нема са техником израде. Пре неки дан сам прочитао вест да Немачка ове године жели да уведе слике са QR-кодом који фотограф мора да изда са подацима лица које слика. Наиме, лице само донесе слике за пасош или личну карту службенику општине који издаје исту. Смешно! Ово за граничне прелазе је политичка одлука а тај електронски систем не користе чак ни све државе чланице ЕУ. Па и код њих постоји дискриминација, због тога што неке чланице попут Кипра и Ирске нису у Шенгену. Али ми нисмо смели да дозволимо њима да користе електронске капије без реципроцитета!
 

Zastave idu abecednim redom o'zgo na dole , ne razumem šta je sporno.
Austria Romania
Bulgaria Italy
Latvia Lichenstein
Hungary Germany
Norway Belgium
Slovakia Finland
France Netherlands
Czech rep. Sweden
Spain Switzerland
UK USA

Ја не могу из овога никако да ухватим логику. Чак и да су земље поређане онако како саме себе зову или са пуним називом (репбулика, кнежевина) и горе и доле и лево и десно никако не иде по абецеди
 
Наш систем заштите БПИ са 13 тачака и сликањем у просторијама МУПа од службеника је један од најсигурнијих у Европи. Никакве везе то нема са техником израде. Пре неки дан сам прочитао вест да Немачка ове године жели да уведе слике са QR-кодом који фотограф мора да изда са подацима лица које слика. Наиме, лице само донесе слике за пасош или личну карту службенику општине који издаје исту. Смешно! Ово за граничне прелазе је политичка одлука а тај електронски систем не користе чак ни све државе чланице ЕУ. Па и код њих постоји дискриминација, због тога што неке чланице попут Кипра и Ирске нису у Шенгену. Али ми нисмо смели да дозволимо њима да користе електронске капије без реципроцитета!

Ne verujem da je isključivo politička odluka, već verovatno mešavina političkih i bezbednosnih razloga. Da je samo politička, onda bi Albance puštali u automatizovani prolazak a Srbe zadržavali.

Jedan od razloga je verovatno i taj što za neke zemlje koje smatraju visokim rizikom (kriminal, prekoračenje dozvole boravka, itd.) žele da imaju službenika koji će da ispituje putnika dodatno ako proceni da je sumljiv na bilo koji način.

Znam da mi to ne volimo da priznamo, ali u mnogim evropskim zemljama važimo za zemlju izvoznika kriminalaca u te zemlje.
 
Vrh