Marcus Lupus
Higher intermediate
- Učlanjen(a)
- 04.01.2010.
- Poruke
- 943
- Pohvaljen
- 1.239
Tirana i Beograd u trci Ko pre Africi.
Eeeee ne ne ne, zaj*** me tih bajki za ispiranje imidža i popularizaciju letovališta za socijalno novougrožene Evropljane.Smejemo se Albancija i dalje po navici bez da imamo pojma šta se tamo zaista dešava.
Inače se Tirana se za razliku od Beograda u poslednje vreme razvija poprilično planski a svi bitniji javni objekti se raspisuju na konkursima koje redovno dobijaju renomirani svetski biroi. I ne samo to nego se ti projekti još i izvedu po idejnom rešenju. Nešto što iz perspektive ovog našeg građevinskog ništavila deluje kao naučna fantastika. Evo par članaka koga zanima:
Tirana Reimagined: Architectural Projects Transforming Albania's Capital through Public Engagement
Why are so many unusual skyscrapers being built in Tirana?
OMA wins competition to revitalize tirana football stadium and its surrounding urban blocks
A gde su naše laste?ali jedna lasta ili par nebodera ne čine proleće.
11 miliona turista za 2024 godinu. Kraj priče.
Znaju gde žele da budu za 5 godina a gde za 10. Znate li vi išta nesrecnici moji sta zelite za 5 a sta za deset godina?
Zar Albanija nema gomilu svojih ljudi po Švajcarskoj, Nemačkoj, Austriji, Italiji... i oni ne ulaze u taj broj od 11 miliona kada slete na aerodrom?11 miliona turista za 2024 godinu. Kraj priče.
Znaju gde žele da budu za 5 godina a gde za 10. Znate li vi išta nesrecnici moji sta zelite za 5 a sta za deset godina?
Управо тако, поред доласка туриста који Албанију виде као нову јефтину Ибицу/Мајорку и који долазе нискотарифним компанијама у Тирану, имамо велики број Шиптара са КиМ којима је боље да лете из Тиране него из Приштине а аутопут до Тиране је солидан. Тај број се повећао драстично и са безвизним режимом за грађане са КиМ. И такође са југа Црне Горе има доста путника који лете са Тиранског аеродрома. И још једна битна чињеница је да разлику од Београда главни град Албаније нема развијене копнене комуникације ка суседним државама. Дакле Београд има доста туриста из региона који аутомобилом дођу, има Дунав којим такође доплове туристи на речним крузерима итд. Неспорно је да Тирана има одличан менаџмент аеродрома и да су доласком Рајан ера направили бум и да су много улагали у приморје и тиме подстакли туризам али Београд ће дугорочно (п)остати центар Балкана па и у авијацији.Zar Albanija nema gomilu svojih ljudi po Švajcarskoj, Nemačkoj, Austriji, Italiji... i oni ne ulaze u taj broj od 11 miliona kada slete na aerodrom?
Zašto barem ne pogledaš podatke o broju noćenja i vidiš ima li tu razlike jer - turisti/poslovni putnici plaćaju noćenje, a gastosi uglavnom ne jer imaju svoj smeštaj ili idu kod rodbine.
Ako je 11 miliona turista moralo bi biti barem 20 miliona noćenja (i kad se ne prijave ni blizu svi).
Npr. Hrvatska 21.3M turista i oko 100 miliona noćenja... ili Grčka 36M turista i oko 150 miliona noćenja.
Broj noćenja u Evropi 2024. godine. Izvor svih podataka je eurostat.
Nisam nabrojao sve države nego izabrao sa vrha, sa sredine i sa dna tabele:
Španija ----------------500.1M
Italija-------------------458.4M
Francuska--------------451M
Nemačka---------------441.3M
Grčka-------------------152.4M
.
Austrija-----------------131.2M
Hrvatska----------------93.6M
Portugalija--------------88M
Švedska-----------------63.8M
.
Danska------------------39.9M
Mađarska---------------31.7M
Rumunija---------------30.2M
Bugarska----------------27.7M
.
Slovenija----------------16.8M
Kipar--------------------16.4M
Srbija--------------------12.6M
Malta--------------------11.3M
.
Albanija------------------7.4M
Estonija------------------6.7M
Crna Gora----------------5.2M
Severna Makedonija-----2.2M
Па и Хераклијон има много више путника од Солуна због туриста али је у поређењу са Солуном миноран...Tačno je da je prošle godine aerodrom Tirana imala 10,7 a Beograd 8,3 miliona putnika, ali kako su već objasnili, to je uglavnom borba loukostera za tržište. Jedan pogled na flightradar24 kaže da će sledeće nedelje ova dva aerodroma imati:
Polazaka
BEG 701
TIA 655
Povezani sa brojem aerodroma
BEG 84
TIA 72
Povezani sa brojem zemalja
BEG 36
TIA 19
Brojevi možda nisu 100% tačni ali je Beograd ispred po svemu ostalom, naročito po broju povezanih zemalja. Kad Tirani izbacite samo jedan grad i samo jednu zemlju gde imaju jako puno dijaspore (London i Italiju), ostaje im samo oko 5,2 miliona putnika godišnje.
Njihov nacionalni prevoznik Air Albania ima samo četiri aviona i nekih 3% tržišta. Čak i da nabave širokotrupni avion, recimo ne bi mogli da lete za Ameriku zato što Albanija nema IASA kategoriju 1 koju zahteva FAA. I tako dalje, shvatili ste...