Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Smejemo se Albancija i dalje po navici bez da imamo pojma šta se tamo zaista dešava.

Inače se Tirana se za razliku od Beograda u poslednje vreme razvija poprilično planski a svi bitniji javni objekti se raspisuju na konkursima koje redovno dobijaju renomirani svetski biroi. I ne samo to nego se ti projekti još i izvedu po idejnom rešenju. Nešto što iz perspektive ovog našeg građevinskog ništavila deluje kao naučna fantastika. Evo par članaka koga zanima:

Tirana Reimagined: Architectural Projects Transforming Albania's Capital through Public Engagement


Why are so many unusual skyscrapers being built in Tirana?

OMA wins competition to revitalize tirana football stadium and its surrounding urban blocks
 
Smejemo se Albancija i dalje po navici bez da imamo pojma šta se tamo zaista dešava.

Inače se Tirana se za razliku od Beograda u poslednje vreme razvija poprilično planski a svi bitniji javni objekti se raspisuju na konkursima koje redovno dobijaju renomirani svetski biroi. I ne samo to nego se ti projekti još i izvedu po idejnom rešenju. Nešto što iz perspektive ovog našeg građevinskog ništavila deluje kao naučna fantastika. Evo par članaka koga zanima:

Tirana Reimagined: Architectural Projects Transforming Albania's Capital through Public Engagement


Why are so many unusual skyscrapers being built in Tirana?

OMA wins competition to revitalize tirana football stadium and its surrounding urban blocks
Eeeee ne ne ne, zaj*** me tih bajki za ispiranje imidža i popularizaciju letovališta za socijalno novougrožene Evropljane.

Je l ima neki članak kako se na aerodromu uredno naplaćuje i koristi poluizgrađena garaža, to bi bilo baš interesantno? Bez ograda, bez iscrtanih linija, bez znakova, bez svetla, s improvizovanim ulazom, s improvizovanom strujom samo za lift i rampu? Ili parking pri aerodromu gde te radnici navedu da parkiraš na trotoaru kad im se popune parking mesta i to se isto uredno naplaćuje, sa sve računom ili nečim što liči na račun?

Da ne pričam o gomili parkinga malo dalje od zgrade na nekom šljunku, makadamu, otprilike nešto na foru ovoga što ovde otvaraju pa zatvaraju, ali ih tamo ima 10 i niko nema problem s tim i kola im ostaviš na časnu reč, bez priznanice, bez snimka, bez ičega?? Msm, lepo što su u tom nekom prizemnom smislu još uvek pošteni, ali kontam da nisi fan instituta običajnog prava?

Da ne pričamo što ako se zaputiš autoputem iz grada, naplaćuju putarinu za tih nekoliko km; a ako ideš običnim putem, spremi se da provedeš 2h u gužvi samo na tom odseku.

Albancima želim sve najbolje i dobru sreću u uređenju društva i države u njenim međunarodno priznatim granicama xexe, ali jedna lasta ili par nebodera ne čine proleće.
 
Vidim da te parkinzi baš uznemiravaju. Ako je tako premotaj temu stranu u nazad da vidis asfaltirano poljoprivredno zemljište sa ilegalnim priključkom na državni put na 200 m od glavnog aerodroma. A generalno o parkiranju u Beogradu ne treba troštiti reči, mrtva trka ko je gori ...

Apsolutno ne smatram da je Albanija Monte Karlo, već govorim da nadmeni stav koji vec decenijama praktikujemo prema njima najblaže rečeno upitan.

ali jedna lasta ili par nebodera ne čine proleće.
A gde su naše laste?
 
Kod nas se bar neko nekako bori protiv tog parkinga, strašno je što se uopšte dogodilo, to je svakako pokazatelj da baš nismo nebo i zemlja. No tamo je to suva 1/1 normala. Ne bih dalje gušio temu offom.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: bit
11 miliona turista za 2024 godinu. Kraj priče.

Znaju gde žele da budu za 5 godina a gde za 10. Znate li vi išta nesrecnici moji sta zelite za 5 a sta za deset godina?
 
11 miliona turista za 2024 godinu. Kraj priče.

Znaju gde žele da budu za 5 godina a gde za 10. Znate li vi išta nesrecnici moji sta zelite za 5 a sta za deset godina?
Zar Albanija nema gomilu svojih ljudi po Švajcarskoj, Nemačkoj, Austriji, Italiji... i oni ne ulaze u taj broj od 11 miliona kada slete na aerodrom?
Zašto barem ne pogledaš podatke o broju noćenja i vidiš ima li tu razlike jer - turisti/poslovni putnici plaćaju noćenje, a gastosi uglavnom ne jer imaju svoj smeštaj ili idu kod rodbine.
Ako je 11 miliona turista moralo bi biti barem 20 miliona noćenja (i kad se ne prijave ni blizu svi).
Npr. Hrvatska 21.3M turista i oko 100 miliona noćenja... ili Grčka 36M turista i oko 150 miliona noćenja.

Broj noćenja u Evropi 2024. godine. Izvor svih podataka je eurostat.
Nisam nabrojao sve države nego izabrao sa vrha, sa sredine i sa dna tabele:

Španija ----------------500.1M
Italija-------------------458.4M
Francuska--------------451M
Nemačka---------------441.3M
Grčka-------------------152.4M
.
Austrija-----------------131.2M
Hrvatska----------------93.6M
Portugalija--------------88M
Švedska-----------------63.8M
.
Danska------------------39.9M
Mađarska---------------31.7M
Rumunija---------------30.2M
Bugarska----------------27.7M
.
Slovenija----------------16.8M
Kipar--------------------16.4M
Srbija--------------------12.6M
Malta--------------------11.3M
.
Albanija------------------7.4M
Estonija------------------6.7M
Crna Gora----------------5.2M
Severna Makedonija-----2.2M
 
Zar Albanija nema gomilu svojih ljudi po Švajcarskoj, Nemačkoj, Austriji, Italiji... i oni ne ulaze u taj broj od 11 miliona kada slete na aerodrom?
Zašto barem ne pogledaš podatke o broju noćenja i vidiš ima li tu razlike jer - turisti/poslovni putnici plaćaju noćenje, a gastosi uglavnom ne jer imaju svoj smeštaj ili idu kod rodbine.
Ako je 11 miliona turista moralo bi biti barem 20 miliona noćenja (i kad se ne prijave ni blizu svi).
Npr. Hrvatska 21.3M turista i oko 100 miliona noćenja... ili Grčka 36M turista i oko 150 miliona noćenja.

Broj noćenja u Evropi 2024. godine. Izvor svih podataka je eurostat.
Nisam nabrojao sve države nego izabrao sa vrha, sa sredine i sa dna tabele:

Španija ----------------500.1M
Italija-------------------458.4M
Francuska--------------451M
Nemačka---------------441.3M
Grčka-------------------152.4M
.
Austrija-----------------131.2M
Hrvatska----------------93.6M
Portugalija--------------88M
Švedska-----------------63.8M
.
Danska------------------39.9M
Mađarska---------------31.7M
Rumunija---------------30.2M
Bugarska----------------27.7M
.
Slovenija----------------16.8M
Kipar--------------------16.4M
Srbija--------------------12.6M
Malta--------------------11.3M
.
Albanija------------------7.4M
Estonija------------------6.7M
Crna Gora----------------5.2M
Severna Makedonija-----2.2M
Управо тако, поред доласка туриста који Албанију виде као нову јефтину Ибицу/Мајорку и који долазе нискотарифним компанијама у Тирану, имамо велики број Шиптара са КиМ којима је боље да лете из Тиране него из Приштине а аутопут до Тиране је солидан. Тај број се повећао драстично и са безвизним режимом за грађане са КиМ. И такође са југа Црне Горе има доста путника који лете са Тиранског аеродрома. И још једна битна чињеница је да разлику од Београда главни град Албаније нема развијене копнене комуникације ка суседним државама. Дакле Београд има доста туриста из региона који аутомобилом дођу, има Дунав којим такође доплове туристи на речним крузерима итд. Неспорно је да Тирана има одличан менаџмент аеродрома и да су доласком Рајан ера направили бум и да су много улагали у приморје и тиме подстакли туризам али Београд ће дугорочно (п)остати центар Балкана па и у авијацији.
 
Tačno je da je prošle godine aerodrom Tirana imala 10,7 a Beograd 8,3 miliona putnika, ali kako su već objasnili, to je uglavnom borba loukostera za tržište. Jedan pogled na flightradar24 kaže da će sledeće nedelje ova dva aerodroma imati:

Polazaka
BEG 701
TIA 655

Povezani sa brojem aerodroma
BEG 84
TIA 72

Povezani sa brojem zemalja
BEG 36
TIA 19

Brojevi možda nisu 100% tačni ali je Beograd ispred po svemu ostalom, naročito po broju povezanih zemalja. Kad Tirani izbacite samo jedan grad i samo jednu zemlju gde imaju jako puno dijaspore (London i Italiju), ostaje im samo oko 5,2 miliona putnika godišnje.

Njihov nacionalni prevoznik Air Albania ima samo četiri aviona i nekih 3% tržišta. Čak i da nabave širokotrupni avion, recimo ne bi mogli da lete za Ameriku zato što Albanija nema IASA kategoriju 1 koju zahteva FAA. I tako dalje, shvatili ste...
 
Tačno je da je prošle godine aerodrom Tirana imala 10,7 a Beograd 8,3 miliona putnika, ali kako su već objasnili, to je uglavnom borba loukostera za tržište. Jedan pogled na flightradar24 kaže da će sledeće nedelje ova dva aerodroma imati:

Polazaka
BEG 701
TIA 655

Povezani sa brojem aerodroma
BEG 84
TIA 72

Povezani sa brojem zemalja
BEG 36
TIA 19

Brojevi možda nisu 100% tačni ali je Beograd ispred po svemu ostalom, naročito po broju povezanih zemalja. Kad Tirani izbacite samo jedan grad i samo jednu zemlju gde imaju jako puno dijaspore (London i Italiju), ostaje im samo oko 5,2 miliona putnika godišnje.

Njihov nacionalni prevoznik Air Albania ima samo četiri aviona i nekih 3% tržišta. Čak i da nabave širokotrupni avion, recimo ne bi mogli da lete za Ameriku zato što Albanija nema IASA kategoriju 1 koju zahteva FAA. I tako dalje, shvatili ste...
Па и Хераклијон има много више путника од Солуна због туриста али је у поређењу са Солуном миноран...
 
Vrh