Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Ne bih se bunio da su stavili solare ali drveće ima toliko svrha da moraš biti namerno zloban da ti ni jedna ne padne na pamet. Elem, osigurava (delimičnu) hladovinu automobilima, smanjuje temperaturu celog parkirališta, moguće izvođenje odvodnje sa travnatim bašticama i mini lagunama koje spašavaju kišnu odvodnju u gradovima, daleko jeftinije od izvođenja čelične konstrukcije za solare, estetski daleko manje nagrđuje okolinu od samog asfalta/solara, na otvorenom prostoru kao tamo umanjuje snagu vetra...

тако је, али око паркинга. не на самим паркинг местима. ово што је @Пантограф написао изнад се и мени исто дешавало. а да не говорим колико пута нисам могао да уђем у ауто због дрвета између два паркинг места, и лоше паркираног аута поред мене
 
Као што написах, аутомобили данас имају клима уређаје, а како сам пре око годину дана наплатио штету од Зеленила јер ми је грана развалила гепек... не бих баш да нешто "смањује снагу ветра" непосредно изнад мојих кола. Јасно је и зашто концесионар неће тиме да се бави. Ни на Икеином и Лидловом паркингу нема дрвећа.

I ja sam imao saobraćajnu nesreću zbog lošeg puta, hajde da ukinemo puteve... Daj molim te. Džabe klima uređaj, kad moraš na tom istom suncu na 50 stepeni da stojiš pored auta bar deset minuta dok ne izduva i ohladi rernu. Pa još ako imaš malu decu...

Inače, Ikea ima drveće na parkingu.
 
Ne treba 10 minuta da se rashladi, ne preteruj. Staviš da cirkuliše unutrašnji vazduh i odvrneš na najjače (imao sam do skora malu decu, sad su veća).
 
Ne treba 10 minuta da se rashladi, ne preteruj. Staviš da cirkuliše unutrašnji vazduh i odvrneš na najjače (imao sam do skora malu decu, sad su veća).
Ili da sacekas dok ne zadje sunce najbolje, i rashladi se auto sam od sebe.
Kakve notorne gluposti za opravdanje.
Ok, ne mora drvece, ali nadstresnice su na ovakvom mestu neophodne.
 
Јбг, глупости или не - у животу нисам написао тако нешто некоме, осим ако није био безобразан, па и теби саветујем да будеш пристојан - али огромна већина сличних великих паркинга на свету је без надстрешница, и у најбогатијим земљама. Него су Срби размажене маце мале, које не би да им се аутомобил греје на сунцу - и запело им да баш истог трена могу у ауто, у било које доба дана и ноћи да слете, јер јбг, њихов сваки минут злата вреди, ма дијаманата.

Све је и стари аеродромски паркинг имао надстрешнице...
 
Novi BER aerodrom takodje ima parking bez nadstrešnica, ali je makar prošaran sa travom nakon svaka dva reda parking mesta što je i praktično i vizuelno puno lepše rešenje. Naravno najveći broj parking mesta na novom BER aerodromu je u garažama uz sam T1/T2.

No, na severu imati takve parkinge i nije neki problem jer sunca nema toliko koliko na mediteranu na primer. Znam da sam u Madridu uzimao Rent-a-Car i da su oni imali nadstrešnice na otvorenom parkingu.
terminals-2-3.jpg
 
Los Angeles.jpg
(Лос Аранђеловац)
Fiumicino.jpg
(Рим - Фјумићино)

И вероватно би се на сваком "топлом" аеродрому нашао неки непокривен паркинг. Е, ал ми бисмо 100% покривено.
 
@Pantograf
Promašio si ceo fubal, uopšte nije poenta u tome da li je neko razmažen ili ne. Mislim da sam naveo dovoljno razloga za sadnju drveća koji se ne tiču samo komfora vozača. To nisu neke nove greenwashing gluposti, sve se da naći stručnoj u literaturi zadnjih 60 godina. Jedini, ali jedini razlog što investitori ne rade zelene površine i sade drveće na parkinzima je novac.

Rešenje za vrućinu - odvrni klimu, za intezivne oborine - povećaj prečnik odvoda, za saobraćaj u gradu - pravi šire ulice/puteve, ako nisi primetio tako su radile razvijene zemlje zadnjih 50 godina i gde nas je to dovelo. Do toga da u gradovima zapadne evrope leti imaš toplotne udare, bujice kod kiša velikog inteziteta, svakodnevne ogromne gužve na saobraćajnicama pored toga šta ulažeš milijarde u njihovu izgradnju i rekonstrukciju. Klima se menja, našim delovanjem ili ne svejedno je, tome se treba prilagoditi i forsirati rešenja koja će život u gradu činiti podnošljivijim. Goli parkinzi u gradu su šaka u stomak za kišnu kanalizaciju i šaka u glavu za letnju mikroklimu tog prostora.

@JohnnyLee
imaš sličnih (loših) rešenja na NBG gde je drveće postavljeno tako da smeta za parking, ali je i pored toga korist puno veće od posledica par izgubljenih parking mesta. Gde bi se radije kretali i ostavljali kola leti?
Primer 1
1648805458263.png


Primer 2
1648805541950.png
 
Прошле године сам радио на "on-grid solar system" пројекту једног капуса где су соларни панели инсталирани на крововима, мањим делом на слободним површинама и изнад паркинга. На тржишту постоје десетине произвођача носећих конструкција за панеле (бира се каталошки), тако да у коначном збиру, обзиром на величину пројекта, инсталирање панела изнад паркинга није претерано већа инвестиција, ни захтевније за извести, него на крову или на земљи. Овде су имали слободну земљу па се вероватно нису ни потрудили да размотре друге опције.
 
Poslednja izmena:
Добро, људи, летња микроклима аеродромског паркинга... на којој дуже време проводе само - аутомобили, а људи дођу на 5 минута и оду. Који сте ви смарачи, мајке ми. Ај да видимо и за микроклиму полетно-слетне стазе, и њу да пошумимо. Ако не њу, ал стајанку обавезно: АТР да стоји у хладу, јер ионако има нејаку климу.

Около ће они да озелене, ал удаљени паркинг неће - јер је непрактично из разлога већ наведених. Ето.
 
Poslednja izmena:
Srednji i veliki aerodromi imaju barem dve klase parkinga. Primarni parking je odmah pored terminala, često kao parking garaža na više nivoa direktno povezana sa terminalom. Druga klasa parkinga je najčešće udaljeni parking na otvorenom do koga se od terminala dolazi mini busom ili nekim aerodromskim vozom. Primarni je naravno skuplji i uglavnom za kraće vreme, udaljeni parking je jeftiniji i pogodniji za duže vreme.

U slučaju ANT je već kasno, koncesija je odavno raspisana i dodeljena. Vlaisavljević i ekipa su bili škrti sa uslovima za parking. Ako već nije bilo para za solarne panele iznad parkinga mogli su da naprave makar pokriveni centralni prolaz na udaljenom parkingu, a čekaonica je tek naknadno dodata posle online kritika.

Umesto da se napravi parking garaža direktno ispred ovog novog proširenja terminala 2 koji se sad gradi (Processor Extension što bi rekli zvanično) oni će tu i dalje ostaviti otvoren parking a postojeća parking garaža treba da bude izgovor što se ne pravi nova.

Stara parking garaža je naravno polovično rešenje. Svako ko je sa malom decom i gomilom prtljaga išao po pljusku od BEG garaže do terminala zna da to nema veze sa normalnim iskustvom u garažama koje su direktno povezane natkrivenim prolazom ili tunelom do terminala, ali ajde ti objasni razliku. Vinci je ovde da potroši što manje i zaradi što više, pa će navodno oni ponuditi tzv valet parking što naravno svako normalan zna da nije isto. Sad je kasno da kritikujemo.

Ajde makar da otvore već jednom ovo C proširenje, prvi je april a aerodrom još nije objavio datum otvaranja. Pričalo se 11 april pa zašto ne mogu ni 10 dana unapred da objave?
 
Parking biznis na aerodromu može da donosi ozbiljnu kintu. Prilagođeno lokalnim običajima i potrebama, evo kako to izgleda na aerodromu Keln/Bon.

Cologne Bonn Airport so simple and expensive.

Mislim da bi jedan višespratni parking vredeo ljudima koji bi da parkiraju više dana, zaposlenima, i sl.
 
Postoji višespratni parking na Tesli već evo skoro pa pola veka. Slažem se da su i ispred terminala mogli da naprave parking na više nivoa. Ne znam kako im se to ne isplati, jer, to im je najskuplji parking prostor.

I, da, to je na aerodeomima odličan biznis.
 
Добро, људи, летња микроклима аеродромског паркинга... на којој дуже време проводе само - аутомобили, а људи дођу на 5 минута и оду. Који сте ви смарачи, мајке ми. Ај да видимо и за микроклиму полетно-слетне стазе, и њу да пошумимо. Ако не њу, ал стајанку обавезно: АТР да стоји у хладу, јер ионако има нејаку климу.

Около ће они да озелене, ал удаљени паркинг неће - јер је непрактично из разлога већ наведених. Ето.
Ako ti se ne sviđa post, a glavni argument ti je da imaš klimu u kolima ili da ti je grana pala na glavu - preskoči ga, ne treba ti ovo prozivanje i sarkazam.
 
Pa nije mi pala na glavu, nego na kola. I to dosad dvaput, poslednji put načinivši štetu od 100.000 dinara. Zato bih rekao da je argument validan.

I igrom slučaja živim na NB - i baš na ovom forumu odavno agitujem da glavni projekat na NB treba da bude, upravo, pošumljavanje; ali ne parkinga, nego pešačkih komunikacija. Ja bih da hodam kroz hlad, a da mi se kola kuvaju. Dosta ljudi iz komšiluka gleda da parkira gde nema drveća. Verujem da bi tako birali i aerodromski parking - ja bih.
 
Poslednja izmena:

као возач који има ауто са климом, пример 2

Srednji i veliki aerodromi imaju barem dve klase parkinga. Primarni parking je odmah pored terminala, često kao parking garaža na više nivoa direktno povezana sa terminalom. Druga klasa parkinga je najčešće udaljeni parking na otvorenom do koga se od terminala dolazi mini busom ili nekim aerodromskim vozom. Primarni je naravno skuplji i uglavnom za kraće vreme, udaljeni parking je jeftiniji i pogodniji za duže vreme.

U slučaju ANT je već kasno, koncesija je odavno raspisana i dodeljena. Vlaisavljević i ekipa su bili škrti sa uslovima za parking. Ako već nije bilo para za solarne panele iznad parkinga mogli su da naprave makar pokriveni centralni prolaz na udaljenom parkingu, a čekaonica je tek naknadno dodata posle online kritika.

Umesto da se napravi parking garaža direktno ispred ovog novog proširenja terminala 2 koji se sad gradi (Processor Extension što bi rekli zvanično) oni će tu i dalje ostaviti otvoren parking a postojeća parking garaža treba da bude izgovor što se ne pravi nova.

Stara parking garaža je naravno polovično rešenje. Svako ko je sa malom decom i gomilom prtljaga išao po pljusku od BEG garaže do terminala zna da to nema veze sa normalnim iskustvom u garažama koje su direktno povezane natkrivenim prolazom ili tunelom do terminala, ali ajde ti objasni razliku. Vinci je ovde da potroši što manje i zaradi što više, pa će navodno oni ponuditi tzv valet parking što naravno svako normalan zna da nije isto. Sad je kasno da kritikujemo.

Ajde makar da otvore već jednom ovo C proširenje, prvi je april a aerodrom još nije objavio datum otvaranja. Pričalo se 11 april pa zašto ne mogu ni 10 dana unapred da objave?

није ништа касно. увек могу да направе подземну гаражу испод отвореног паркинга испред проширења Т2, који ће бити повезан са зградом. под условом да имају интерес
 
To bi bilo super mada nisam veliki optimista. Nego priča li se nešto kad je otvaranje ovog C produžetka?
 
Samo jos jedna recenica vezana za parking i solarne ploce, mada mislim da to svi znamo... deo sa solarnim plocama napazi se odmah pored parkinga, bukvalano na placu pored. Stvarno je logicno da su pokrili parking solarnim plocama, spojili lepo i korisno i jos im ostaje zamlja pored za druge namene.
 
Pa upravo nije logično, jer su oni firma koja ima znanja iz te oblasti i zaključili su - kao i ja što bih zaključio, a imam solidnu platu za to što zaključujem, gazda se smeje ihihi - da treba ovako kako su uradili.

E, baš mi je drago da odlučuju multinacionalne kompanije s iskustvom - polako stižemo sopstveni rep, koji je pre 45 godina zaključio da ne treba da se ima drveće na parkingu kod dolazaka (znam neke od njih) - ima nade za nas! Viva el progreso!
 
Je l' su Francuzi uredili aerodromske toalete, ili se drže svoje versajske tradicije?
 
^ Naravno da se drze versajske tradicije...

A za sve ostalo... ne mislite valjda da se nesto gradi da bude vrhunsko i kvaliteteno??? Kad se koncesija zavrsi, ostace nam ruina spremna za temeljno renoviranje, i bolje bi nam bilo da imamo love za to.
 
Vrh