Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=782335#p782335:9to31dhs je napisao(la):
peper.mint » 09 Oct 2020 04:02 pm[/url]":9to31dhs]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=782161#p782161:9to31dhs je napisao(la):
zexland » Pet Okt 09, 2020 11:32 am[/url]":9to31dhs]Nazalost izgleda da Beograd nikada nece imati "mocan" aerodrom. Nesto poput Liona recimo...
Predviđeno je da kad sve renovacije i proširenja budu gotova za nekoliko godina Beograd ima veći kapacitet nego što je Lion imao putnika prošle godine. Moćan je subjektivan termin i u sledećim godinama i decenijama Beograd nema razloga ni potrebe da bude među najvećim aerodromima u Evropi.

Mocan u smislu estetike i arhitekture. Ovo za sada samo obecava u smislu kapaciteta, a ne u smislu neke savremene estetike koja bi ga ucinila najatraktivnijim aerodromom u regionu.

NT je odavno trebao da bude J-I hab za sve, ali smo se malo igrali rata u medjuvremenu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=786921#p786921:113dads0 je napisao(la):
zexland » Sub Okt 24, 2020 4:40 pm[/url]":113dads0]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=782335#p782335:113dads0 je napisao(la):
peper.mint » 09 Oct 2020 04:02 pm[/url]":113dads0]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=782161#p782161:113dads0 je napisao(la):
zexland » Pet Okt 09, 2020 11:32 am[/url]":113dads0]Nazalost izgleda da Beograd nikada nece imati "mocan" aerodrom. Nesto poput Liona recimo...
Predviđeno je da kad sve renovacije i proširenja budu gotova za nekoliko godina Beograd ima veći kapacitet nego što je Lion imao putnika prošle godine. Moćan je subjektivan termin i u sledećim godinama i decenijama Beograd nema razloga ni potrebe da bude među najvećim aerodromima u Evropi.

Mocan u smislu estetike i arhitekture. Ovo za sada samo obecava u smislu kapaciteta, a ne u smislu neke savremene estetike koja bi ga ucinila najatraktivnijim aerodromom u regionu.

NT je odavno trebao da bude J-I hab za sve, ali smo se malo igrali rata u medjuvremenu.
Ukusi su svakako subjektivni. Kao putnik nikad nisam birao niti ću birati aerodrome (za presedanja i destinacije) po estetskom već funkcionalnom kriterijumu, ako sam već mogao da biram i ako je cena slična. Drugim rečima bolje sam se osećao i proveo na nekim ružnim ali vrlo funkcionalnim aerodromima.

Kad je aerodrom Nikola Tesla u pitanju nisam video nikakve detaljne rendere budućeg centralnog dela terminala (ovi gejtovi koje sad prave su svuda manje-više slični) jer sve što su javno objavili o tome je mutno, uopšteno i ne dozvoljava da se donese zaključak da li će biti najatraktivniji aerodrom u regionu ili ne. Možda nisam video iste stvari kao i ti. Imaš li pristup nekim detaljnijim renderima koji prikazuju planiranu novi centralnu zgradu, da mogu i ja da vidim obećava li ili ne?
 
A zašto jedno iskljucuje drugo?

Nesporno je da proširenje za sada deluje kao veoma funkcionalno, umereno i dobro koncipirano ali upada u oči totalna bezidejnost na estetskom planu. Sve deluje jako generički i bezlično.

Čak i novi toranj koji bi sam po sebi trebao da bude atraktivan deluje dosta trapavo i sklepano.

Poredjenja radi pogledajte samo muzej koji se nalazi 200 m odatle. I posle 30 godina neodrzavanja zgrada i dalje deluje fantastično. Čak i u trenutnom derutnom stanju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=786999#p786999:34b6mh5o je napisao(la):
bit » Sub Okt 24, 2020 9:54 pm[/url]":34b6mh5o]A zašto jedno iskljucuje drugo?

Nesporno je da proširenje za sada deluje kao veoma funkcionalno, umereno i dobro koncipirano ali upada u oči totalna bezidejnost na estetskom planu. Sve deluje jako generički i bezlično.

Čak i novi toranj koji bi sam po sebi trebao da bude atraktivan deluje dosta trapavo i sklepano.

Poredjenja radi pogledajte samo muzej koji se nalazi 200 m odatle. I posle 30 godina neodrzavanja zgrada i dalje deluje fantastično. Čak i u trenutnom derutnom stanju.
Ko je rekao da jedno isključuje drugo? Može i jedno i drugo ali nije pravilo.

Većina fingera po svetu deluje generički i bezlično. Nisu svi, eto drugačiji su recimo dva zaista prelepa fingera na CDG Terminalu 2F. Od utiska te lepote ne ostane ništa jer je tamo najgori osećaj za putnike koji se na minijaturnom prostoru na kraju tog fingera gužvaju sa 1000 drugih da se istovremeno ukrcaju tri B777. Nula od funkcionalnosti, utisak arhitektonske lepote mi je bio uništen za manje od pola sata. Genralno prelep i uglavnom slabo funkcionalan aerodrom osim novijih i uglavnom generičkih proširenja.

Toranj ne pripada koncesiji, takođe ni Muzej. Muzej jeste vanvremenski a slažem se da po održavanju deluje kao da je u Pripjatu.
 
Muzej sam naveo kao primer nečega sto je dobro koncipirano, u isto vreme funkcionalno i autentično i prepoznatljivo.

Jasno mi je da toranj nije deo koncesije ali kao sto rekoh, šteta je da se tako reprezentativni objekti rade bez koncepcije i autorstva u arhitektonskom smislu. Da se na taj način razmišljalo ranije danas ne bi bilo ni pomenutog muzeja, ni Sava centra, Geneksa i još mnogo čega.

Mada još se uvek ne zna kako će izgledati onaj centralni deo, možda tu izvuku stvar. To bi ustvari trebalo da postane lice aerodroma kad se cela stvar završi.
 
Kad smo se već dotakli Muzeja i značaja te zgrade, ne treba zaboraviti da je zaštićena kao spomenik kulture. Vredi pročitati par detalja iz novog Plana Detaljne Regulacije koji govori o značaju Muzeja:

PlanHangar.JPG


Ja sam označio planove za novi hangar za velike eksponate. Ti veliki eksponati su civilni avioni jer su veći od vojnih aviona. Muzej je do sada uglavnom zanemarivao postojanje civilne avijacije ali je baš to šansa da se Muzej proširi, doda hangar za civilnu avijaciju i privuče nove posetioce.

Novi PDR za muzej određuje čitavu ovu narandžastu površinu:

BuduciMuzej.JPG


Na donjem delu vidi se i nova saobraćajnica koja trenutno ne postoji.

Iz satelita taj prostor sada izgleda ovako:

MuzejSat.JPG

izvor Google Earth

Očigledno je da je postojeći prostor barem udvostručen. Plan postoji, a pre godinu dana Vesić je nagovestio želju da preuzme Muzej. Nije govorio o novom hangaru ali očigledno je da se sve kockice uklapaju i da je hangar civilne avijacije u planu:

PreuzimanjeMuzeja.JPG

izvor StudioB

Ostaje pitanje čime napuniti taj budući hangar civilne avijacije? To nije problem. Er Srbija polako šalje Boing 737 u penziju i taj avion je apsolutno zaslužio svoje mesto u istoriji. Pored toga, Karavela zaslužuje krov nad glavom. Uz to kolekcija starih aviona iza velikog hangara raste. Evo dve slike, kada je počinjala Er Srbija i sada (mart 2013 i sept 2020). Vidi se kako je kolekcija porasla i sada ima nekoliko 737, jedan ATR, 727...

Izvor Google Earth
Mart 2013:
Mart2013.JPG


Sept 2020:
Sept2020.JPG


To nije sve. Postoje i drugi primerci, recimo prelep Convair 440 YU-ADO koji je godinama trunuo na mestu gde Vinci sada pravi novu stajanku E, a koji je pomeren i sada je na travnjaku do stajanke B:

https://www.jetphotos.com/photo/6028112
izvor jetphotos.net

Taj jadni primerak je dobio dva ekstra motora za potrebe nekog snimanja ali je ovako izgledao u orginalu:

https://www.airliners.net/photo/JAT-Yugoslav-Airlines/Convair-440-0-Metropolitan/1164405
izvor airliners.net

Kad bi se postojeće stanje sredilo i kada bi se dodao novi civilni hangar sa svim ovim eksponatima Muzej bi mogao da bude fantastična turistička atrakcija za Beograd.
 
У музеју има пуно посла, почевши од простог кошења траве и крчења корова који је прогутао неке експонате ускладиштене под ведриммнебом, до сређивања и бољег организовања целокупне спољашње поставке. Свакако је цивилно ваздухопловство неправедно занемарено и заслужује адекватније излагање експоната. Ту има и кривице ЈАТа што неке авионе није сачувао за музеј, нпр. ДЦ-10, као и мање Цесне и Пајпере. Само питање је да ли има пара да се направи толики хангар. Тренутно музеј није у стању да среди ни експонате које је скоро пребацио са аеродромског гробља авиона, па стоје дужи период у деловима. Штета што музеј није искористио пун потенцијал који има и због стања спољашње поставке оставља посетиоцима утисак гробља авиона. Има помака, скоро су срњђени Каравела и Јастреб на улазу, али има још пуно да се ради.
 
Muzej je prije nekih 8 god dobio i dva hangara iz kumbora koji su bili za hidro bazu i to treba da se montira i sredi....
 
Та мучена Каравелла је рад ентузијаста са буџетом који је био довољан за пиво и чорбаст пасуљ. Т6 мислим да је преносио читаву акцију пре пар година.

Е онда кад је ослобођена маховине, јавили се "стручњаци"' да кажу да је посао обављен аматерски и са погрешним бојама и сличне глупости
 
Мислим да су и Јастреба средили ентузијасти. Мени Каравела делује фино сређено. Ко може нек изволи. Чак и само превлачење неколико већих авиона са гробља донмузеја је више донација и добра воља пре свега предузећа Бора Ечић, војске, ЈАТ технике и привредне авијације него што је плод институциалног деловања.

Дишо, знаш ли можда колики су ти хангари из Кумбора? Ако се не варам они су још из АУ монархије. Предпостављам да у њих не могу стати већи авиони, надам се да ће у њима макар бити места за онa два хидроавиона што су око зграде музеја.
 
Mislim da će hangar biti potpuno nov. Na sledećoj strani PDR stoji da je maksimalna dozvoljena visina budućeg objekta tj hangara 16 metara. To je dovoljno da se smesti Boeing 737 i Karavela ali je dosta niže od postojeće zgrade Muzeja pa hangar neće dominirati.

S druge strane to znači da nema nikakvih planova za DC10 jer je desetka viša od 16m. Šteta, makar da nađu po svetu neku koja još nije reciklirana, da iseku prvih desetak metara trupa i prevezu je do Muzeja, to bi bila najveća atrakcija.
 
ne postoji vise nijedan DC-10 u putnickoj varijanti, svi su vec iseceni.
ipak bice dovoljan i b737, pogotovo ce atrakcija biti ako to bude YU-AND, buduci da je on prvi B737-300 u Evropi
 
авиони су већ донирани музеју, само је проблем што музеј нема где да их стави, па зато стоје ту где јесу.

иначе, радови на аеродрому теку својим током. А7А и А7Б ( :roll: ) су спремни за прихват путника, тако да се очекује њихово пуштање у рад. ево и неколико слика са наведеног линка (умањене, фул резолуција и остале слике на линку):

3.jpg


5.jpg


thumbnail.jpg


beg.png


thumbnail%2B%25281%2529.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=787315#p787315:2da1209l je napisao(la):
peper.mint » 25 Okt 2020, 23:22[/url]":2da1209l]
Na donjem delu vidi se i nova saobraćajnica koja trenutno ne postoji.
file.php
Pepermintu gde će ići ova nova saobraćajnica, hoće li povezivati obilaznicu s aerodromom...?
 
Tek sad sam video pitanje za obilaznicu. Ne, ovaj novi deo se samo nastavlja dalje na desnu stranu i spaja se sa postojećim koji ide do Surčina.
 
Novi Koridori su deo emisije posvetili aerodromu. Nema mnogo novosti ali je jedna izjava upalila crveni alarm. Rekli su da je novi udaljeni parking spreman za upotrebu, ali da zbog smanjenja saobraćaja zbog pandemije sada nema potrebe za novim parkingom. Šta?????

https://youtu.be/U62FBdF1CXo?t=790

Poznato je da postojeći parking ispred T2 uglavnom zvrji poluprazan preko zime i kad nije bilo pandemije, tako da pandemija ne zvuči kao pravi razlog.

Pre će biti da postojeći parking ispred T2 još nije potreban za izgradnju budućeg proširenja terminala. Novi udaljeni parking omogućava da se postojeći T2 parking zatvori kako bi na tom prostoru počela priprema za novi konstrukciju ali sad izgleda da nema potrebe za tim. Vansi više ne govori o tom proširenju, o terminu početka i završetka gradnje tog dela, nema detaljnih rendera za tog dela za razliku od C fingera. Da li će Aerodrom uopšte dobiti to proširenje ili će biti odloženo u nedogled navodno zbog pandemije?
 
Kako je Srbiju uk*njalo da izda aerodrom na 20 godina tacno pre Korone.

Neverovatno
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=788425#p788425:3ba0rx95 je napisao(la):
vradovic » Thu Oct 29, 2020 7:56 am[/url]":3ba0rx95]Kako je Srbiju uk*njalo da izda aerodrom na 20 godina tacno pre Korone.

Neverovatno


U to ne možemo biti sigurni. Ipak znamo ko je na vlasti, a ne znamo kakve klauzule postoje u ugovoru, koje možda predviđaju odštete ka operateru u slučaju nepredviđenih događaja. Možda nam se posrećilo, a možda...

Kada je propao Malev, Mađarska se susrela sa velikim odšetnim zahtevima: https://uk.reuters.com/article/uk-malev ... 9Q20120208
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=788435#p788435:3n3c783l je napisao(la):
VeniVidiVici » Čet Okt 29, 2020 8:48 am[/url]":3n3c783l]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=788425#p788425:3n3c783l je napisao(la):
vradovic » Thu Oct 29, 2020 7:56 am[/url]":3n3c783l]Kako je Srbiju uk*njalo da izda aerodrom na 20 godina tacno pre Korone.

Neverovatno


U to ne možemo biti sigurni. Ipak znamo ko je na vlasti, a ne znamo kakve klauzule postoje u ugovoru, koje možda predviđaju odštete ka operateru u slučaju nepredviđenih događaja. Možda nam se posrećilo, a možda...

Kada je propao Malev, Mađarska se susrela sa velikim odšetnim zahtevima: https://uk.reuters.com/article/uk-malev ... 9Q20120208
U pravu si, ugovor nikad nije objavljen iako je obećano. To je tačno.

Da je Srbija u EU i sa nekom drugom vlašću... evo recimo primer nedavne aerodromske koncesije iz EU. Tamo je kažu sve transparentno, po zakonu, kontrolišu sve iz Brisela, pa NVO, pa slobodni mediji, sve je divno kao u raju, med i mleko teče, jednorozi skakuću...

Umesto da vas ja budim iz sna bolje da oni kažu o njihovom koncesionom ugovoru:

ASP1.JPG

izvor tangosix.rs
 
ne znam kako moze da bude isto pad prometa zbog bankrota aviokompanije i pad prometa zbog pandemije

svuda je pao promet i za to niko nije kriv
 
sasvim sam siguran da u ugovoru postoji i force majeure gde se oslobadjaju bilo kakvih koncesionih naknada usled vise sile. Ostaje naravno propustena dobit i fiksni troskovi naravno...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
vrlo je moguce da nece placati koncesionu naknadu neko vreme, ali mislim da je malo verovatno da ce drzava morati vansiju da plati
 
Vrh