Kad smo se već dotakli Muzeja i značaja te zgrade, ne treba zaboraviti da je zaštićena kao spomenik kulture. Vredi pročitati par detalja iz novog Plana Detaljne Regulacije koji govori o značaju Muzeja:
Ja sam označio planove za novi hangar za velike eksponate. Ti veliki eksponati su civilni avioni jer su veći od vojnih aviona. Muzej je do sada uglavnom zanemarivao postojanje civilne avijacije ali je baš to šansa da se Muzej proširi, doda hangar za civilnu avijaciju i privuče nove posetioce.
Novi PDR za muzej određuje čitavu ovu narandžastu površinu:
Na donjem delu vidi se i nova saobraćajnica koja trenutno ne postoji.
Iz satelita taj prostor sada izgleda ovako:
izvor Google Earth
Očigledno je da je postojeći prostor barem udvostručen. Plan postoji, a pre godinu dana Vesić je nagovestio želju da preuzme Muzej. Nije govorio o novom hangaru ali očigledno je da se sve kockice uklapaju i da je hangar civilne avijacije u planu:
izvor StudioB
Ostaje pitanje čime napuniti taj budući hangar civilne avijacije? To nije problem. Er Srbija polako šalje Boing 737 u penziju i taj avion je apsolutno zaslužio svoje mesto u istoriji. Pored toga, Karavela zaslužuje krov nad glavom. Uz to kolekcija starih aviona iza velikog hangara raste. Evo dve slike, kada je počinjala Er Srbija i sada (mart 2013 i sept 2020). Vidi se kako je kolekcija porasla i sada ima nekoliko 737, jedan ATR, 727...
Izvor Google Earth
Mart 2013:
Sept 2020:
To nije sve. Postoje i drugi primerci, recimo prelep Convair 440 YU-ADO koji je godinama trunuo na mestu gde Vinci sada pravi novu stajanku E, a koji je pomeren i sada je na travnjaku do stajanke B:
https://www.jetphotos.com/photo/6028112
izvor jetphotos.net
Taj jadni primerak je dobio dva ekstra motora za potrebe nekog snimanja ali je ovako izgledao u orginalu:
https://www.airliners.net/photo/JAT-Yugoslav-Airlines/Convair-440-0-Metropolitan/1164405
izvor airliners.net
Kad bi se postojeće stanje sredilo i kada bi se dodao novi civilni hangar sa svim ovim eksponatima Muzej bi mogao da bude fantastična turistička atrakcija za Beograd.