Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Rani javni uvid izmena plana Plana detaljne regulacije (PDR): Prilaz aerodromu planiran je sa nove petlje, kao i mogućnost povezivanja aerodroma sa železničkom prugom i to sa magistralne železničke pruge iz tehničko-putničke stanice Zemun i sa obilazne pruge iz železničke stanice Surčin. Deo planskog područja, inače, nalazi se u zaštitnoj zoni aerodroma i radiofara.

Takođe, u cilju daljeg razvoja železničkog saobraćaja planirana je realizacija dvokolosečne pruge koja treba da poveže aerodrom sa javnim železničkim prugama u okviru čvora Beograd, tj. preko postojeće TPS Zemun.

Kompletan tekst: https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2020&mm=05&dd=25&nav_id=1687741
 
Унион пеј у целој Москви ради.

А то за Тржни центар си у праву, али не само Шереметјево. Домодједово такође.

Али, то и јесу секундарни приходи аеродрома, и сматрам да ће Ванси ускоро да нам нам покаже како то изгледа.
 
Nisu čak ni sekundarni, sve više se išlo ka tome da to budu primarni prihodi, jer, kad čovek samo posluša najave iz Rajanera da će relativno uskoro prevoziti ljude besplatno, to samo znači da će im aerodromi redom plaćati da sleću kod njih, a ne obratno. A negde drugde onda moraju da se zarade pare. A gde će? Pa, u tržnom centru, itd.

Uostalom, niski prihodi od 'neletačkih' poslova i bili su najveća mana Tesle, i zato će se i dograditi onoliki komercijalni prostor.
 
Koliko znam na BEG će biti mnogo više komercijalnih sadržaja na landside strani, dakle cilja se i na potrošače koji ne dolaze da putuju već zarad kupovine ili posla ili su na proputovanju kolima.
 
Šta se tu može očekivati: Nagađam "Starbucks", možda neki restoran brze hrane...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=742051#p742051:2t4n7qsc je napisao(la):
peper.mint » 25 Maj 2020, 21:42[/url]":2t4n7qsc]Rani javni uvid izmena plana Plana detaljne regulacije (PDR): Prilaz aerodromu planiran je sa nove petlje, kao i mogućnost povezivanja aerodroma sa železničkom prugom i to sa magistralne železničke pruge iz tehničko-putničke stanice Zemun i sa obilazne pruge iz železničke stanice Surčin. Deo planskog područja, inače, nalazi se u zaštitnoj zoni aerodroma i radiofara.

Takođe, u cilju daljeg razvoja železničkog saobraćaja planirana je realizacija dvokolosečne pruge koja treba da poveže aerodrom sa javnim železničkim prugama u okviru čvora Beograd, tj. preko postojeće TPS Zemun.

Kompletan tekst: https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2020&mm=05&dd=25&nav_id=1687741
Od cele priče, meni jedino nije jasno zašto je neophodno da stanica bude podzemna. Pruga ide kroz ravnicu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=742063#p742063:37c219ko je napisao(la):
Прле » 26 Мај 2020 05:34[/url]":37c219ko]Унион пеј у целој Москви ради.
Заправо, у целој Русији. Руси су страховали да ће их искључити из мреже америчких платних система, и зато су годинама уназад почели да уводе Јунион пеј.

Занимљиво је да је Јунион пеј већ највећи издавач платних картица на свету, са уделом у тржишту од 45%. Порећења ради, Виза контролише свега 20% тржишта. И у самој Америци, 80% радњи прима Јунион пеј платне картице.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=742235#p742235:349y8sz1 je napisao(la):
Хаеул » 26 Maj 2020, 15:28[/url]":349y8sz1]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=742063#p742063:349y8sz1 je napisao(la):
Прле » 26 Мај 2020 05:34[/url]":349y8sz1]Унион пеј у целој Москви ради.
Заправо, у целој Русији. Руси су страховали да ће их искључити из мреже америчких платних система, и зато су годинама уназад почели да уводе Јунион пеј.

Занимљиво је да је Јунион пеј већ највећи издавач платних картица на свету, са уделом у тржишту од 45%. Порећења ради, Виза контролише свега 20% тржишта. И у самој Америци, 80% радњи прима Јунион пеј платне картице.
Sećam se te faze kada su bili pod najstrožim sankcijama, zatekao sam se u Moskvi 2016. Ušao u restoran i gotovo naručio jelo, pitao da li primaju kartice, na šta mi je mlada konobarka zblanuto rekla "njet".
I ništa, morao da potražim bankomat.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=742244#p742244:yzthkhvm je napisao(la):
DzonTravolta » 26 Мај 2020 22:59[/url]":yzthkhvm]
Sećam se te faze kada su bili pod najstrožim sankcijama, zatekao sam se u Moskvi 2016. Ušao u restoran i gotovo naručio jelo, pitao da li primaju kartice, na šta mi je mlada konobarka zblanuto rekla "njet".
I ništa, morao da potražim bankomat.
Да, страхови су се обистинили. Виза и Мастеркард су још 2014. блокирали трансакције низа руских банака. Биће да је платни рачун ресторана био при једној од њих.

Одговор руске стране био је оснивање домаћег платног система, Мир, и повећање доступности Јунион пеја. То не може да реши проблем с којим се могу суочити туристи, али отклонило је главнину претње по саму руску привреду.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=742230#p742230:1v64eorj je napisao(la):
DzonTravolta » 26 May 2020 01:50 pm[/url]":1v64eorj]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=742051#p742051:1v64eorj je napisao(la):
peper.mint » 25 Maj 2020, 21:42[/url]":1v64eorj]Rani javni uvid izmena plana Plana detaljne regulacije (PDR): Prilaz aerodromu planiran je sa nove petlje, kao i mogućnost povezivanja aerodroma sa železničkom prugom i to sa magistralne železničke pruge iz tehničko-putničke stanice Zemun i sa obilazne pruge iz železničke stanice Surčin. Deo planskog područja, inače, nalazi se u zaštitnoj zoni aerodroma i radiofara.

Takođe, u cilju daljeg razvoja železničkog saobraćaja planirana je realizacija dvokolosečne pruge koja treba da poveže aerodrom sa javnim železničkim prugama u okviru čvora Beograd, tj. preko postojeće TPS Zemun.

Kompletan tekst: https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2020&mm=05&dd=25&nav_id=1687741
Od cele priče, meni jedino nije jasno zašto je neophodno da stanica bude podzemna. Pruga ide kroz ravnicu.
Da ide do terminala.Ispod moze i pod same povrsine aerodroma u nastavku i do Surcina.
 
Hm, razumem da je poželjno da bude ispod terminala stanica, zato što bi tako putnici najlakše stizali do check-in šaltera, ali ne znam koliko je to rešenje i najekonomičnije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=742230#p742230 je napisao(la):
Od cele priče, meni jedino nije jasno zašto je neophodno da stanica bude podzemna. Pruga ide kroz ravnicu.

Ја једино место где се реч подземно помиње сам нашао овде:
nače, PDR-om PZ Auto-put, kroz prostor bloka 33 trasa železničke pruge na potezu TPS Zemun – Aerodrom Nikola Tesla - planirana je podzemno.

Е сад, можда ја не разумем добро написано, али ја овде читам следеће:

На потезу ТПС Земун - АНТ кроз простор блока 33 траса иде подземно. Тј на читавом потезу, подземно иде само испод блока 33. Искрено уопште ми није јасно како та пруга треба да иде. Испада да се враћа за Нови Београд, па онда у реону 33 блока (што тамо уопште ми ниеј јасно, и даље куда?=

Е сад, други део реченице да је стари ПДР предвиђао да пруга иде северном страном пута, је логична ако причао о ТПС земун је р "наставља правац". Ипак, у једном моемнту тај аутопут модра да се прође било наздезмно било подземно.

Не знам, сав сам слуђен. :oops:
 
Ovde se vidi gde mora ispod zemlje.
 

Prilozi

  • bgvoz 2.JPG
    bgvoz 2.JPG
    107,7 KB · Pregleda: 2.259
  • bgvoz.JPG
    bgvoz.JPG
    165,9 KB · Pregleda: 2.266
  • aerodrom.JPG
    aerodrom.JPG
    191,9 KB · Pregleda: 2.255
Почев од пресецања аутопута па све до аеродома (тј испод њега)

Врло смело решење покопавати испод писте. Сложено, опасно и вероватно не јефтино.
Шта је сметало да Воз продужи и скрене после тачке BL 030 ? Додуше и експропирација није јефтина...
 
Ne sumnjam da Kinezi/Rusi mogu relativno brzo da prokopaju tunel i iskopaju stanicu. Ne sumnjam i da će to biti na svetskom nivou.
Jedino se postavlja pitanje: Koliko je realno, koliko kampanja i koliko je ekonomično...?
 
Кад смо код економичности, њој би много допринело да се не прави пруга од Земуна, него од Тошиног бунара са подземном станицом на Бежанијској коси, па затим може једна у отвореном ископу или на површини на Лединама, па онда аеродром. Кратак тунел морао би још само пред јужним прагом писте (зона безбедности аеродрома, ако се сруши авион, да не падне на воз).

У тој варијанти је повољније и уклапање са обилазном пругом (смер ка Батајници), тј. воз ће лакше да продужи за Нови Сад. Такође, лако је изводљиво и могуће уклапање трамваја-воза који би могао да вози за Сурчин, главном улицом, па и даље за Јаково (Бољевац, Обреновац).

Онда би на линији за аеродром било путника безмало као на линији метроа. И Прокоп би живнуо ако би на њему са воза преседали на метро сви ти путници из Свињског Срема.
 
Dobra konstatacija, mada mislim da ovo rešenje prave da bi u nekom momentu pored BG:voz veze mogli da naprave i dodatne železničke linije ka Vojvodini.
@orjen: Zna li se iz ove mape gde bi bio iz same aerodromske zgrade ulaz u stanicu?
 
Те линије ка Војводини, које су апсолутно потребне, не смеју да полазе са Аеродрома, јер неће имати путнике. Идеално би било да имамо неколико пари пролазних интерсити возова преко аеродрома са краја на крај земље, уз понеки регионални за Шид (и дај Боже директан за Сомбор, Кикинду преко Врбаса, Србобрана и два Бечеја - ех, свашта може, ако се хоће), па и међународни, за Славонију, која радо лети са Тесле.
 
Ne bi smeli da polaze sa "Tesle" nikako. Kao što ni stanica u Beču nije polazna, već prolazna. E, sad, što se linija tiče...
 
@dzontravolta, is mape vidim da direktno ide na terminal. Kako tamo u detalju planiraju neznam, predpostavljam da je ispod checkin salter hale. Za ono sto Pantograf predlaze, lepse resenje svakako da je na magistrlanoj pruzi. Otvoreni kop sto je bio na Bezanijskoj kosi danas nemoze, izgraden je dosta objekta. Na tunelu Cortanovci su pokazali da moze i busiti kroz les. Tehnike ima, ali opet ispot objekta raditi je drugcije nego na praznom prostoru.
 

Prilozi

  • situacija.JPG
    situacija.JPG
    208,8 KB · Pregleda: 1.892
Vrh