Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Pricale mi matore kolege da je u nekom trenutku bilo jefitnije kupiti tog Yuga u USA i platiti prevoz avionom, nego uzeti ga ovdei znaju neke koji su tako kupovali. E sad, ako su lagali mene... :)
Mi smo pre dve godine u kargu imali Ficu, lepo ocuvanog, neki deda ga prebacvao za USA, a prosle godine je isto neko prebacivao raspalog Yuga, pa smo se sprdali ovo mora da je "Francska veza" (film French connection), jer drugog razloga za prebacivanje kola koje je vec korozija dobrano uhvatila avionom nismo mogli da nadjemo :D
 
Застава је губила огромне паре на Југо Америка програму, али их је надокнађивала продајом у Југославији и другим земљама. а морали су да имају тако ниску цену, не би ли се продавали
 
Dobar deo nekonkurentne srpske privrede je tako funkcionisao u vreme SFRJ. Naročito tekstilna: izvoziš uz gubitke, da bi većim obimom proizvodnje imao osnov da zaposliš više ljudi (time 'rešavaš' problem nezaposlenosti), a gubitke pokrivaš prodajom po znatno višim cenama na domaćem tržištu zaštićenom visokim carinama.

Krasan sistem. Mora da je imao veliku perspektivu.
 
Juče je neko sa 4.000din za 5 akcija "srušio vrednost" aerodroma za 11%.
Na ovakvim prometima vrednost kompanija "pada i raste" samo na berzi.
 
Besplatan let za američke državljane, iz Beograda za Vašington, u organizaciji Vlade republike Srbije, o trošku poreskih obveznika republike Srbije

URGENT UPDATE: Travel Alert – U.S. Bound Flight Departing Belgrade on April 8 (April 4, 2020)
Location: Serbia
Event: Air Serbia will operate a direct flight from Belgrade Nikola Tesla airport (BEG) to Washington-Dulles airport (IAD) on April 8, departing at 7:00 a.m. At this time, this is the only way to travel between Serbia and the United States. We expect this will be the last flight to leave Serbia for the United States until regular commercial flights resume. Thanks to the generosity of the government of Serbia, this flight will be free of charge to passengers. If you want to leave Serbia, you should strongly consider departing on this flight.

If you have not done so already, and you want to depart on this flight from Belgrade, you must register your interest by filling out this form now and submitting it online using the Submit button at the bottom of the form. We must have a separate form for each member of your family/group. Do not send an additional request if you have done so previously. You can also reach us by calling +381-11-706-4020 on Saturday April 4 between 7:00 a.m. and 11:00 a.m.

Flight seats will be prioritized for U.S. citizens and their eligible family members, Legal Permanent Residents of the United States, and then others as seats may become available. Seats will be allocated according to health concerns, age, and the order in which the Embassy received your request. Please do not call the Embassy to confirm receipt of your email — we will contact you if you are confirmed for a seat. Passengers will be screened at the airport for symptoms of COVID-19, and will not be boarded if they shows symptoms of COVID-19.

The Embassy is unable to assist travelers with transportation to the airport. Serbia has suspended use of public transportation. U.S. citizens will need to secure private transportation to the airport, such a private car or taxi. Due to the curfew that lasts until 5:00 a.m. on the morning of the flight, any passengers on this flight will need to arrive in Belgrade on Tuesday April 7 (the day BEFORE the flight), spend the night in Belgrade, and depart for the airport immediately at 5:00 a.m. when curfew ends. Any passengers who arrive after Air Serbia closes check-in will not be boarded. The U.S. Embassy is unable to assist travelers with accommodations in Belgrade. Travelers who are age 65 or older or who are under self-isolation should request special instructions from the Embassy when we contact you.

Izvor: https://rs.usembassy.gov/urgent-travel- ... n-april-8/


Znam da će da taj let u povratku da vrati naše državljane iz SAD. Treba napomenuti da Vlada SAD, kad orgnizuje ovu vrstu repatrijacije, svojim državljanima naplati putne troškove.
 
iskreno sumnjam da je placen od naseg novca. verovatno je ambasada USA pokrila troskove, ili ako zaisa vraca nase drzavljane, verovatno su podeljeni troskovi. nemamo mi novca za bacanje kao neki.
 
Репатрицију сви наплаћују масно. То је таква ствар да паре увек нађу, зато то све кошта.
Лука, ако наши иду по наше у САД, што мислиш да се амери нису пришљамчили, а ми им се шлихтамо...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=724478#p724478:n4blhu1z je napisao(la):
lukakaludjerovic » Sun Apr 05, 2020 9:56 pm[/url]":n4blhu1z]iskreno sumnjam da je placen od naseg novca. verovatno je ambasada USA pokrila troskove, ili ako zaisa vraca nase drzavljane, verovatno su podeljeni troskovi. nemamo mi novca za bacanje kao neki.

Doslovce piše u tekstu američke ambasade da je ovo zahvaljujući, citiram "velikodušnosti srpske vlade, ovaj let će biti besplatan". Koja reč nije jasna? (Čak sam podvukao i podebljao tu rečenicu u originalu, za one koji ne čitaju)
 
mislis, citiram "velikodušnosti srpske vlade, ovaj let će biti besplatan ZA PUTNIKE", sto ne znaci da nije US ambasada uletela sa keshom delimicno ili potpuno :p
 
Na kraju se ispostavilo da su Kinezi platili za ovaj let - osećaju se odgovorno što su izazvali krizu sa ovim virusom, i nekoliko letova širom sveta su platili za evakuaciju stranih državljana.
 
Deluje da se radovi na aerodromu nastavljaju od uvođenja izolacije. Nešto dalje od terminala, u zoni levo od dela za odleđivanje aviona na primer. Nemam slika, da imam stavio bih ovde.
 
Može li ovo što. Sad slece na ANT da slece u nis I da presvuku pistu novim asfaltom dok je obustava letova globalna
 
iliyshin il76 koji je rusija slala su sletali na batajnicu, ali mislim da pista nije dovoljno dugacka za a330 i b747 koji redovno slecu ovih dana. mislim da ni niska pista isto nije dovoljno dugacka.
 
A330 može sigurno, pun 747 verovatno ne može da poleti, ali sa smanjenim opterećenjem poleće i sa kraćih pista. Da sleti verovatno nije problem.
 
moguce
ali na batajnici nema opreme za opsluzivanje sirokotrupaca jel tako?
onda bi moralo to sve da se prebaci
 
Da 747 je sletao u Osjek a pista je2500m, pun cargo tovar stoke ( junica) iz Kanade.
 
To je sad tako nebitno pošto smo u prognozama skroz omanuli možemo slobodno da pogadjamo ponovo
 
^^^^
Zar ne bi trebalo da budu izlazi i s druge strane?
 
Zar ne bi trebalo da dolazni putnici idu na sprat niže od odlaznih? Kako bi ovo trebalo da funkcioniše? Ovi koji stignu penju se na vrh, onda silaze bukvalno u podrum da izadju iz aerodroma? Kontam da je teško menjati ceo aerodrom, ali mogli su ovaj deo novi uraditi sa nekim omanjim terminalom dok se ceo T2 ne rekonstruiše.
 
Vrh