Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

@milaki990

Не могу централизовану контролу да уведу лако, мораће озбиљно да дограђују и преграђују зграду, тј. да раздвоје токове долазних и одлазних путева.

Иначе, све инсталације на аеродрому унете су у рачунарски систем још негде 1989. године. Свака жица и прекидач. Познајем људе који су то радили. Е, сад, ако је неко у међувремену чачкао по хард диску и на питање "Да ли сте сигурни да желите да обришете ово?" кликнуо "Да"...

...не бих био зачуђен, јер, рецимо, Борба и Новости су остали без трособног стана у Москви, пошто нико у архиви није био у стању да пронађе папир којим су га добили од Руса, кад су ови накнадно тражили да га виде.
 
и од 1989. су вршене разне преправке и преграде. ко зна да ли су оне унете у систем, тако да ме ништа не изненађује

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=687381#p687381:1o74t7ah je napisao(la):
milaki990 » 10 Дец 2019, 09:36[/url]":1o74t7ah]Negde je bio komentar (na forumu ili na exyuaviation) da su morali da skeniraju sve zidove jer u planovima zgrada uopšte nije ucrtano kuda idu instalacije za pojedince delove aerodroma pa je moguće da ih je to usporilo. Nije da branim Purgera nego samo napominjem to kao jedan od mogućih razloga što se ništa ozbiljnije nije promenilo.

било је на ЕксЈу, па смо и пренели овде
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=687426#p687426:1f1cab36 je napisao(la):
JohnnyLee » Uto Dec 10, 2019 11:15 am[/url]":1f1cab36]и од 1989. су вршене разне преправке и преграде. ко зна да ли су оне унете у систем, тако да ме ништа не изненађује
Ne verujem da su problem planovi i merenja. Dok je Vlaisavljević bio direktor rađena je obnova udaljenih C gejtova kao što su C5 i C6. Kako je to moglo da se radi bez tih merenja? Ako je tada bilo tih planova, kako su nestali u njegovo vreme? IT aerodroma je imao bekap svih elektronskih dokumenata, gde je bekap? Vlaisavljević je predao aerodrom Vansiju i nastavio da bude neki nadzor posle predaje. :notok:

Za stare A gejtove od A5 do A10 ne treba nikakvih planova, tu jedino treba buldožer jer sve mora da se sravni sa zemljom i radi od nule. Šta je sprečilo Vansi da to uradi? Dakle nema priče o tome kako su neki nestali planovi zadržali Vansi godinu dana.

Nije problem što Vansi nije napravio novi terminal u prvih godinu dana, to niko nije očekivao. Oni su mogli da agresivno izvlače pare iz džepova putnika a bilo ih je oko 6 miliona ove godine. Da su izvukli po 2 evra više od svakog to je 12 miliona evra prihoda više, pa čak i da je samo 1 evro više to je 6 miliona. Bez velikih ulaganja mogli su da ponude premijum usluge tipa "valet parking" ili nove airside pop-up radnje, ali oni nisu mrdnuli malim prstom i time ostavili kamaru para od 12 miliona evra na sred stola. Uz to su izbegavali da govore o detaljnim planovima i tajmingu gradnje. Nije dobar trend.
 
Apsolutno se slažem da iritira to "skrivanje" planova i detaljnije objavljivanje rokova za neke izmene na aerodromu. Ja takodje nisam primetio bilo kakve promene na aerodromu u poslednjih godinu dana, sem što su gužve na pasoškoj na dolascima veće (često do stepeništa) i što automatski čitač srpskih pasoša često ne radi (što je svakako više u ingerenciji policije).

To za planove aereodroma sam preneo informaciju koja je ranije već kružila. Meni to i nije tako nerealna stvar da su zagubili neke planove zgrade.

Sve u svemu i ja kao putnik sam razočaran prvom godinom aerodroma pod koncesijom.
 
Automatski čitač pasoša bi s obzirom na to da su polovina putnika, a ako ne i više gradjani Srbije prepolovio gužvu da je u funkciji. Godišnje prodjem kroz aerodrom min 2-3 puta i od kako je uveden pre 3-4 god radio je doslovce JEDNOM!

Svaki put pokušam pa se vratim kad vidim da ne radi i kad ih pitam zašto, dobijem samo pogled. Naša slika i prilika.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=687970#p687970:1xnhmu5o je napisao(la):
milaki990 » Sre Dec 11, 2019 8:48 pm[/url]":1xnhmu5o]

Sve u svemu i ja kao putnik sam razočaran prvom godinom aerodroma pod koncesijom.
I ja sam. Da postoji mogućnost glasanja na forumu mislim da ne bi bio ni jedan pozitivan glas za prvu godinu Vansija na aerodromu.
 
Otkud znate da je Vansi preuzeo aerodrom? Videli ste ugovor?
 
bit":2us63x6d je napisao(la):
Automatski čitač pasoša bi s obzirom na to da su polovina putnika, a ako ne i više gradjani Srbije prepolovio gužvu da je u funkciji. Godišnje prodjem kroz aerodrom min 2-3 puta i od kako je uveden pre 3-4 god radio je doslovce JEDNOM!

Svaki put pokušam pa se vratim kad vidim da ne radi i kad ih pitam zašto, dobijem samo pogled. Naša slika i prilika.
Koristio sam par puta citac kada radi, i kad god sam bio pokvare ga debilni putnici. Nacrtano sta da rade al jok, drndaju ono staklo uvlace izvlace pasos i zabaguje. I onda dodje pandur i kaze nema vise
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=687965#p687965:1yessos5 je napisao(la):
peper.mint » 11 Дец 2019, 20:37[/url]":1yessos5]Ne verujem da su problem planovi i merenja. Dok je Vlaisavljević bio direktor rađena je obnova udaljenih C gejtova kao što su C5 i C6. Kako je to moglo da se radi bez tih merenja? Ako je tada bilo tih planova, kako su nestali u njegovo vreme? IT aerodroma je imao bekap svih elektronskih dokumenata, gde je bekap? Vlaisavljević je predao aerodrom Vansiju i nastavio da bude neki nadzor posle predaje. :notok:

ти знаш да радови на аеродрому нису само око гејтова, већ и око других делова зграде?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=668656#p668656:tet1nkz9 je napisao(la):
Прле » Čet Okt 10, 2019 4:18 pm[/url]":tet1nkz9]Још две године то је +100.000 исељеника који ће годишње генерисати најмање 400.000 путника

Sto si bre napadno negativan. Evo ja imam kontra primer. Iz mog okruzenja, a pripadam srednjoj generaciji odrasloj u najgora vrmena, mnogi nisu prisli aerodromu nikad u zivotu a kamoli leteli. U zadnje nekoliko godina svi oni lete na neke turisticke destinacije ili iskoriste vikende da odu negde. Karte nisu vise nedustupne kao ranije. Moji matori, od kako su u penziji, lete par puta godisnje. Kolege sa posla, sto poslovno, sto privatno, svi lete desetina puta godisnje. Sto je pre desetak godina bilo nezamislivo. IT sektor je u pitanju. Iseljenici praznih dzepova uglavnom odlaze busevima, a mnogi se i vracaju busevima dok ne zarade dovoljno. Cinjenca je da dobar deo putnika cine zaposleni u inostranstvu, ali nisu oni iskljuciv razlog porasta broja putnika. Napadas svaku pomisao da je porast broja putnika rezultast neceg dobrog. Kao da ti neko mase crvenom maramom pred ocima.
 
Zašto je neko negativan ako kaže da rastu broja putnika na aerodromu u značajnoj meri doprinose ljudi koji su emigrirali?

Elementarno je nepoznavanje društva u kom živite ako mislite da zemlju napuštaju samo ljudi praznih džepova. Kao neko ko je i sam emigrirao sa porodicom i ima dosta prijatelja koji su krenuli istim putem moram da opovrgnem ovu budalaštinu napisanu u prethodnom postu.

Pa zaboga pogledajte sa kojim gradovima su povezani naši aerodromu najviše. Tipične rute za dijasporu poput Nemačkih gradova, Ciriha, Holandije...

Niko ne spori da i naši ljudi iz Srbije više lete nego ranije i to je neosporna činjenica i zbog toga nam je svima drago. Ali nemojte umanjivati uticaj dijaspore na rast i aerodroma Nikola Tesla i na rast AirSerbia-e. Prosečan radnik na gradjevini u inistranstvu svakako ima više mogućnosti da kupi avionsku kartu od prosečnog gradjanina Srbije sa platom od oko 300€ ( koliko je verovatno medijana plate).
 
IT poslovi I outsourcing isto tqko. Evo ja sam u zadnjih pola godine ulazio u avion više puta nego za celih 35 godina života pre toga. Četiri puta sam kretao sa BEG, triput na njega sletao, a pre toga nisam pet godina seo u avion. A svih sedam puta avion od/do BEG je bio pun, sa izuzetkom noćnog Aeroflota koji je kasnio i generalno je u glupom terminu (ali je iz Moskve došao prepun Kineza).
 
@tragac Slažem se u potpunostu. I sam sam iz IT struke i mogu da potvrdim to.
 
Mogu da se slozim sa prethodnim postovima, u zadnje dve godine sam leteo nekoliko puta, a pre toga 10 godina ni jednom. Slicno se desava i u blizoj okolini kod osoba koje poznajem, neki lete prvi put neki lete i putuju vise nego sto su za celog zivota pre toga.

Mozda je nepopularno misljenje ali kod vecine njih se finansijska situacija dramaticno popravila u zadnjih par godina ili su nasli bolje placene poslove, s toga i vise letova verovatno, niko jos nije emigrirao :).

Da ljudi odlaze, da odlaze i to je problem, vecina se doduse posle par meseci razocara i vrati ili je u nekom rezimu zivota i tamo i ovamo :). Ovakvi slucajevi sigurno doprinose rastu putnika na aerodromu ali nisu jedini razlog zasto je broj putnika povecan, naprotiv.
 
Naravno da nisu. Treba biti realan i reći da sve više gradjana ima dovoljno novca da izdvoji za putovanje avionom. Razlog za to su i dosta jeftiniji letovi nego pre 10, 20, N godina. Rast putnika avionom je u porastu u celoj Evropi pa je tako i kod nas.

@wexy Ljudi koji se vraćaju posle par meseci su uglavnom oni koji idu na privremeni rad na par meseci koliko mogu legalno da budu u EU ili produže na još par meseci ilegalno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=688077#p688077:2mii6jpt je napisao(la):
JohnnyLee » Čet Dec 12, 2019 9:53 am[/url]":2mii6jpt]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=687965#p687965:2mii6jpt je napisao(la):
peper.mint » 11 Дец 2019, 20:37[/url]":2mii6jpt]
ти знаш да радови на аеродрому нису само око гејтова, већ и око других делова зграде?
Naravno, ali sam naveo dva primera gde su mogli da počnu radove bez čekanja na skeniranje cele zgrade. Mogli su i da poboljšaju usluge, stave popup radnje bez skeniranja. Moja ocena za prvih godinu dana koncesije je jedva prelazna dvojka na skali od 1 do 5. Koliko im ti daješ?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=688128#p688128:zsqnlmve je napisao(la):
milaki990 » Čet Dec 12, 2019 1:20 pm[/url]":zsqnlmve]Zašto je neko negativan ako kaže da rastu broja putnika na aerodromu u značajnoj meri doprinose ljudi koji su emigrirali?

Elementarno je nepoznavanje društva u kom živite ako mislite da zemlju napuštaju samo ljudi praznih džepova. Kao neko ko je i sam emigrirao sa porodicom i ima dosta prijatelja koji su krenuli istim putem moram da opovrgnem ovu budalaštinu napisanu u prethodnom postu.

Elementarni nedostatak kuture je da vredjas nekoga koga ne poznajes, na osnovu posta kojeg nisi ni procitao do kraja.

U mom postu sam jasno rekao da u povecanju putnika znacajano utice porast zaposlenih u inostranstvu, ali da to nije jedini razlog broj porasta putnika. Kao sto je tvrdio kolega sa foruma na ciji sam post odgovorio. Zato sam napisao da je stav negativan. Drugo, ja sam radio 7 godina u Kanadi iako sam pre toga u Srbiji dobro zaradjivao. Ja sam se vratio i ovde otvorio firmu, ali mnogi i dalje odlaze iako imaju ovde dobra primanja. Svako ima svoje razloge. Sve to ne menja cinjenicu da i dalje velika velicina iseljenika odlazi praznih dzepova. Ja u zadnje tri godine bar 5-6 puta godisnje letim za Kanadu (poslovno), a pre toga, dok nisam otisao prvi put, nisam ni jednom leteo za sernoamericki kontinent.
 
Izvinjavam se ako ste se pronašli uvredjenim. U principu govorimo isto oko razloga povećanja putnika na aerodromu. Post koji ste okarakterisali kao negativan nije imao za tvrdnju da je isključiv razlog za povećanje broja putnika dijaspora. Ne znam gde ste to pročitali. Iako se prvi ne slažem sa iznetim brojkama u postu jer smatram da su preuveličane.

Off topic:
Sa druge strane ste izneli informaciju da naši ljudi odlaze praznih džepova autobusima. To je možda važilo pre 10, 20 i više godina ali sve manje. Naravno autobuski prevoznici će uvek imati posla pogotovo na bližim relacijama poput Slovenije, Austrije, Češke... ali svako sa imalo mozga će izmedju autobuske/kombi karte od 70-80€ i avionske koja je otprilike isto toliko a često i manje uvek izabrati avionski prevoz.
 
Sad će sve nas koji radimo u IT struci da upropaste Testom samostalnosti, ima da u 2021. opadne broj putnika za 10% jer se uvodi princip pola pije, pola državi daje Na poslovna putovanja autostopom, na letovanje ponovo Paralija u septembru kao u studentskim danima :)
 
Zanimljiv mi je procenat nas iz ITa na ovom forumu (ne samo na ovoj temi), sigurno je mnogostruko veći nego u generalnoj populaciji.
Čini mi se da bi razlog mogao da leži u činjenici da je u našem poslu potrebno da skoro sve bude logično, povezano, uređeno. Kako naša okolina nije takva, trudimo se da nađemo kanale da kukamo jedni drugima zbog toga :)
Izvinjavam se zbog offtopic-a.
 
To je normalno za format komunikacije kakav je forum, čak je i na forumima delija, grobara itd slično.
Ono što bi bilo zanimljivo znati je odnos transfernih i čekiranih putnika (mada ima i onih koji menjaju kompaniju kad transferišu pa moraju da izađu iz tranzitne zone i čekiraju se.)
 
Sve što će Vinci uraditi je produženje C fingera do C10 i izgradnja shopping mall-a otprilike ispred C, priča se da bi trebalo da bude na mestu onog dela parkinga koji je na nižem nivou. Unutar terminala je plan da se ukinu sve kancelarije u hodniku koji spaja T1 i T2 (one koje su relativno skoro postavljene). Umesto njih se stavljaju kafići. Sve kancelarije i aviokompanije se prebacuju na galeriju iznad T1 gde je sada pasoška kontrola, koja se na tom mestu zatvara (!!!) Eto to je sve od planiranih radova.
Osim toga veliki plan je izbacivanje službe prihvata i otpreme putnika i aviona sa platnog spiska aerodroma. Ideja je da se ova služba izdvoji iz Vinci-jevog aerodromskog preduzeća i da se prebaci na grbaču države, tj. da se osnuje zasebno državno preduzeće. Aerodrom se sada odnosi maćehinski prema ovoj službi koja je u totalnom rasulu. Aviokompanije se redovno žale na loše usluge. Bio je nedavno slučaj kada je kapetan Lufthanse rekao putnicima da se izvinjava zbog kašnjenja koje je prouzrokovano neprofesionalnom službom hendlinga. Čak je i kapetan Air Serbije nedavno uputio slično izvinjenje. Saznao sam da je problem sa kašnjenjem u opsluživanju aviona sve češći. Naime, ne pojavi se aerodromski supervajzor ili ne dođu radnici za utovar/istovar prtljaga. Dešava se i da se ne otvaraju šalteri na vreme, da se pojavi manje radnika na šalterima, da pošalju neobučene, mlade kolege, koje naprave haos bez nadzora nekog iskusnog. Osnos prema putnicima je ispod svakog nivoa. Aviokompanije su u velikom problemu zbog toga i poprilično je zategnuta situacija. Veliko nezadovoljstvo vlada među njima, a aerodrom dobija neverovatan broj zvaničnih žalbi koje upućuju aviokompanija.
 
На грбачу државе, економски је јасно, али колиоко је то добро за сам Ванси, како они планирају да контролишу то раусло?
Или је расуло што их Ванси неће, а још нису под државом?

Ја мислим да пуцају себи у ногу ако ово пусте да траје.
 
Da l je moguce da ce sm**** da zatvore tu pasosku kontrolu???
 
Vrh