Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Jel zna neko od kad je uvedena trasa uzletanja koja sad ide bukvalno iznad savskih blokova, Bežanijske kose i Zemuna- Gornjeg grada? Ne sećam se da je ikad ranije bila korišćena ta trasa, jer nikad ranije nije bila tolika buka prilikom uzletanja aviona. I još jedna stvar, emisija zagađujućih čestica je najveća prilikom uzletanja, ko je dao dozvolu da avioni uzleću preko najgušće naseljenih delova NBG i Zemuna - grad, ministarstvo saobraćaja ili neko treći?

Sent from my FRD-L09 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=665336#p665336:267ywp0s je napisao(la):
roland » 01 Okt 2019 12:41 am[/url]":267ywp0s] . .kad je uvedena trasa uzletanja koja sad ide bukvalno iznad
savskih blokova, Bežanijske kose i Zemuna- Gornjeg grada?
Trasa koja ide čak preko Gornjeg grada u Zemunu?!
Koliko znam, ovih dana nije menjan pravac piste, pa
avioni i dalje moraju da uzleću istom trasom kao pre.
 
Mislio sam da je opšte poznato da avioni mogu da skreću dok se penju prilikom uzletanja, u ovom slučaju skreću ulevo.

Molio bih članove forume koji nemaju ni neka osnovna znanja o avijaciji da ne ostavljaju komentare na temama vezanim za avijaciju.

Sent from my FRD-L09 using Tapatalk
 
valjda ovo: http://smatsa.rs/AIS/Active/eAIP/12-Sep ... 002_en.pdf

Capture.jpg
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: zzz
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=665369#p665369:3qfnt6zt je napisao(la):
roland » 01 Okt 2019 09:39 am[/url]":3qfnt6zt] . . avioni mogu da skreću dok se penju prilikom uzletanja, u ovom slučaju skreću ulevo.
Skreću oni levo i desno, neki idu pravo, ali to nije preko Gornjeg grada ili Gardoša.
 
Ceo život sam na samom koridoru Rwy 30. Nikad mi nije naročito smetalo, a vremenom su avioni postali sve tiši. Bio je problem skoro kada su noću bili redovni oni Antonovi i stare 747ce koje su vozile oružje na Bliski istok, al sad se to smanjilo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=665370#p665370:29aocf2t je napisao(la):
dr strangelove » Tue Oct 01, 2019 9:44 am[/url]":29aocf2t]valjda ovo: http://smatsa.rs/AIS/Active/eAIP/12-Sep ... 002_en.pdf

Capture.jpg

Jeste, to je ta ruta. Na ovom linku piše da je to privremena ruta, ali ne piše do kad. Ne vidim zašto bi pola NBG i Zemuna trpelo buku i emisiju sagorelog kerozina iz aviona u letu na samo par stotina metara iznad krovova, samo zbog, kako piše u ovom dokumentu, "uštede goriva".
 
Ranije se desavalo da skrenu `u levo` nakon poletanja sa piste 12, ali retko. Poslednje 2-3 godine to je postalo mnogo cesce, i primetio sam kao da je
rezervisano za rano jutro i vece (kada je cesto tiho, bez vetra, pa bi mogli da polete u smer 30 bez problema). Mozda da bi ustedeli na "taxi fuel" (gorivo koje avion potrosi dok izrula na pistu, nije malo uopste).
Zivim u jednom od savskih blokova, takodje sam navikao na buku, i onda se odma primeti drugacije prostiranje buke kada poleti u nekom drugom smeru, sad, meni ne smeta, znam da nije nista opasno,ali valjda ljudima neobicno posle decenija naviknutosti na jedan ili dva `sablona`.
A sto se tisine novih aviona tice, u subotu bio etihadov cargo B777...zvucao je na prilazu kao jedrilica :)

@tragac, nisu to bili antonovi, nego IL-76...od njega prozori ispadaju kad preleti.
 
Zašto ne skreću desno nakon poletanja sa piste 12 i onda prave okret iznad nenaseljenog Makiša pa preko retko naseljenog Surčina idu na sever nego idu levo preko blokova i Bežanije, Gornje varoši i Galenike mi nije jasno... Ujutro dolazaka skoro da nema, odlazni talas kreće oko 6-pola 7, okret desno preko Makiša bi doneo dva minuta duži let...
 
јер је тако СМАТСА прописала, а они сигурно знају зашто је тако. мени редовно прелећу изнад Јерковића (и у 2 и у 3 и у 4 ујутру), па се нигде не буним
 
Meni isto preleću ceo dan i celu noć. . . . ali na 10.000m :)

Svako jutro gledam išarano nebo, lete na sve strane sveta.
 
JohnnyLee":2v4o6krh je napisao(la):
јер је тако СМАТСА прописала, а они сигурно знају зашто је тако. мени редовно прелећу изнад Јерковића (и у 2 и у 3 и у 4 ујутру), па се нигде не буним

2016. su izdali NOTAM koji je zabranio poletanje IL-76 sa piste 12 nakon žalbi ljudi iz blokova i sa Banovog brda zbog buke. Prvo ide najjednostavnija i najjeftinija ruta, dok se niko ne pobuni... Po svemu sudeći nije bilo skupo taksiranje za IL-76 skroz do piste 30...
 
то је за Иљушине, не за остале авионе. овде се, ваљда, прича о осталим летовима. а и он брате брунда к'о да је тенк
 
Kao što sam napisao - najjeftinija i najjednostavnija ruta dok se neko ne pobuni...
Danas popodne su poletanja ka severu i zapadu sa piste 12 skretala desno preko Makiša i Surčina, znači može. Privremena SID ruta je, koliko vidim, napravljena da odlazni avioni ne presecaju dolazni talas preko Srema na pistu 12. Danas ujutro je prvi dolazak bio oko 6:00, a prvi sledeći oko 7:30. Između ta dva dolaska bilo je 15-20 odlazaka. Ništa ne dolazi preko Srema i ništa ne smeta da se skreće desno preko Makiša a ne levo preko blokova i Bežanije itd kad se poleće sa piste 12...
 
Taj SID postoji vec 3 godine i mislim da je tu da ostane, bez obzira sto je na papiru "privremen". Malo je nategnut zbog blizine LY R8, ali funkcionise.
 
Да ли је то писта продужена или је промењен само слој?
 
Nije nista produzeno, staza je dugacka 3400 metara. Ako mislis na pocetak staze 30 koji je svetlije boje, to je betonski deo niske izdrzljivosti i ne moze se koristiti za sletanje.
 
Moze da se koristi za poletanje nekih aviona, ali vrlo retko.
Moze da se korsiti pri poletanju i sletanju za stazu 12, ali ja nikad nisam video da je neko prosao dalje od izlaza D.

U svakom slucaju, zgodno je da ima kad zatreba.
 
Колико је то сати? Понедељак 19ч?

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=667596#p667596:p917a221 je napisao(la):
=nikola= » Пон Окт 07, 2019 8:05 pm[/url]":p917a221]Nije nista produzeno, staza je dugacka 3400 metara. Ako mislis na pocetak staze 30 koji je svetlije boje, to je betonski deo niske izdrzljivosti i ne moze se koristiti za sletanje.

Дам на то сам мислио. Па добро, значи да ако затреба, може и да се појача, поготову ако је ниво саобраћаја низак
 
Да, врло важно, јер пуно људи још увек не значи сате чекања. На Шереметјеву рецимо то може да се одужи на сат/ сат ипо.
 
Vrh