U Borči
Za potrebe izgradnje tog tržnog centra osnovana je posebna firma "Retail Park Dva" u stoprocentnom vlasništvu kompanije "Balkans Real Estate". Dobili su lokacijsku dozvolu i nije isključeno da će ove godine krenuti u izgradnju. Pored tog maloprodajnog parka u Borči, planiraju i jedan sličan projekat u Subotici.
Ali imajte u vidu da su to mali tržni centri, čija je arhitektura skromna, a izgradnja jeftina. Ogroman parking i montažni objekat sa nekoliko lokala, kao npr. ovo što je izgrađeno u Zemunu. Takvi objekti su postali uobičajeni dekor predgrađa evropskih gradova, a kod nas su sve popularniji u unutrašnjosti zemlje (izgrađeni su već u Jagodini, Pančevu, Šapcu, Novom Sadu, a najavljeni su i u Čačku, Somboru, Nišu, Kruševcu, Zrenjaninu...).
No, MPC se tek polako oporavlja od krize (to što Petar Matić nije lično pogođen krizom ne znači mnogo onim ljudima koji su u njegovoj kompaniji izgubili posao ili onima čije su zarade umanjene) i cilja na one sektore u razvoju nekretnina koji su im trenutno isplativiji - prvenstveno maloprodajne objekte.
Da ih je samlela kriza, to nije neki odokativan utisak - to je činjenica. Tri lista duvana i Kalemegdan park apartmani su napuštena gradilišta, lokaciju na Autokomandi su vratili gradu (kasnije je jedan deo toga uzela Delta), a odustali su i od regionalne ekspanzije (npr. od luksuznog komercijalnog centra uz hotel Holiday Inn u Sarajevu). Dovoljno je setiti se i da je strateški partner MPC-a bila američka kompanija "Merrill Lynch" koja je jedan od sinonima za ekonomski krah 2008.
Ali "Ušće" je svakako njihova najuspešnija priča. Praktično im je poklonjena najbolja lokacija i oni su je lako unovčili. Tržni centar je 100% popunjen, a pritisak novih zakupaca je ogroman. Zato verovatno i razmišljaju o proširenju (ilustrativan primer je H&M koji bi rado uleteo u "Ušće", ali tamo trenutno nema slobodnog prostora koji bi odgovarao njihovim potrebama). Ali to proširenje je nešto što se, navodno, tek razmatra.
Što se tiče "Tri lista duvana", jedina šansa da se tu posao privede kraju jeste da se pojavi zakupac. Deluje paradoksalno da MPC priprema dokumentaciju za novi poslovni objekat u Bloku 43, a da im ovo stoji nezavršeno. Ali isto tako, nije slučajno da je npr. Danube business centar u Bloku 11a gotovo skroz izdat, ili da je npr. GTC-jev kompleks u Bloku 41 bio izdat čak 65% pre nego što je i počeo da se gradi, a da s druge strane Tri lista duvana, Atlasova zgrada u Takovskoj ili novi poslovni objekat na uglu Bulevara kralja Aleksandra i Jagićeve ne mogu da nađu zakupce. Kompanije i dalje izbegavaju centar i fokusirane su na Novi Beograd.