Šta je novo?

3. Beograd

Da li ovo znači da se odustalo od postojenja u Velikom selu?
 
To kako je nešto zamišjeno ne znači da ne može u određenom trenutku da se promeni, kol+ko god nam bilo protivno logici. Zato sam i pitao.
 

Весић: До краја наредне недеље тендер за канализацију на левој обали Дунава


Тендер за изградњу осамдесет километара канализације на левој обали Дунава, у Борчи и Крњачи, биће расписан најкасније до краја наредне недеље, најавио је данас заменик градоначелника Горан Весић. Он је у редовној рубрици на Студију Б „Питајте Горана Весића” подсетио да је раније расписан тендер за изградњу постројења за прераду отпадних вода, као и тендер за FIDIC инжењера који ће пратити читав овај посао на левој обали Дунава.

– Грађани леве обале Дунава, више од осамдесет хиљада људи, коначно ће добити канализацију. У оквиру тендера, Град Београд и Градска општина Палилула обезбедили су да се о трошку Европске инвестиционе банке уради ревизиони шахт за сваку кућу, тако да то грађане неће коштати ништа. Они ће платити само прикључак, и то на 60 рата, а за шахтове које ће добити бесплатно, свака кућа ће уштедети између 800 и 1.000 евра, колико то иначе кошта – прецизирао је Весић.

Ово је велика вест за леву обалу Дунава, јер ће коначно бити решен проблем који постоји откад и само насеље, оценио је заменик градоначелника.

– Последњих година уложили смо огромне напоре да обезбедимо новац и урадимо пројекте пошто ништа од тога није било. Деценијама смо слушали како сви обећавају канализацију у Борчи и Крњачи, а ни пројекте нису имали. Канализација на левој обали Дунава коштаће између 55 и 60 милиона евра, од чега је 35 милиона евра из кредита Европске инвестиционе банке, 16 милиона евра биће донација Европске уније, а остатак из буџета Града Београда. Желим да захвалим ЕУ на донацији и министарки за европске интеграције Јадранки Јоксимовић на помоћи, јер ово је највећа европска донација дата Граду Београду. У појединим деловима на левој обали Дунава већ почињемо да радимо. Реч је о радовима који се финансирају из градског буџета и за које смо већ расписали тендере и добили извођаче, тако да нећемо чекати да се заврши тендер за део који плаћа ЕИБ да бисмо почели радове – истакао је Весић.

За грађане читаве леве обале Дунава значајно је то што је отворен нови дом здравља у Борчи, а стари дом се преуређује у општински услужни центар, те би до краја марта требало да се заврше ти радови.

– Све службе које има Град Београд и Општина Палилула наћи ће се у том услужном центру, али и многе републичке. Грађани леве обале Дунава за преко 90 одсто административних и управних послова неће морати да прелазе мост, што је права децентрализација. Новим планом генералне регулације предвиђене су локације за две средње школе, гимназију и струковну школу, а очекујемо да ћемо у наредних месец-два потписати и уговор за изградњу моста на Ади Хуји, који је један од седам планираних до 2030. године – навео је Весић.

Новим планом шинских система предвиђено је да се трамвај „пребаци” на леву обалу Дунава у оквиру 42,6 километара проширења трамвајске мреже, додао је Весић.

Како је најавио, у наредних месец дана очекује се расписивање тендера за изградњу пет базена, међу којима ће један бити у Борчи, и то поред БСК-а, где се налази велики празан простор од једанаест хектара. У првој фази биће изграђени затворен и отворен базен, а касније и читав спортски центар с халом.

– Имамо велике планове за леву обалу Дунава. Посебно сам срећан што коначно ти људи могу да осете и да виде да Град Београд брине о њима – казао је Весић.

У оквиру пројекта „Београд–Зрењанин” ради се брзи пут, а Град инсистира да се укључи и Зрењанински пут, о чему се преговара са ресорним министарством. План је да се Зрењанински пут потпуно уреди, укључујући и подвожњаке и надвожњаке, како више не би било „конфликата” у саобраћају и како би се брже ишло овим путем, најавио је Горан Весић.​

 
Mogao je ovaj citav plac gde su pijaca i novi dom zgravlja da se projektuje tako da se napravi novi centar, a ne da se gradi po parcelama.
Наводно се пијаца измешта на парцелу поред супермаркета Рода на Зрењанинском путу. Макси ће бити срушен, а нови се већ отвара такође на Зрењанинском путу (између два скретања, поред мотела "Тара"). Цео тај простор је (опет навнодно) предвиђен за изградњу новог стамбеног комплекса од стране компаније Конкорд Вест. До сада нисам наишао ни на једну чврсту потврду те информације, али чуо сам од доста мештана Леве обале...
 
^ Buva i ispipavanje javnosti. Previše nelogičnih odluka.
 
^ Buva i ispipavanje javnosti. Previše nelogičnih odluka.
Врло могуће, али свакако се поред Роде извршавају грађевински радови без икакве ознаке (табле). А Макси се стварно отвара на локацији поред мотела Тара, иако је постојећи Макси удаљен од њега 500-600 метара.
 
U toku je Rani javni uvid povodom izrade Prostornog plana područja posebne namene za realizaciju projekta “Srpsko-kineski industrijski park Mihajlo Pupin”
https://ministarstvoprostora.org/2021/0 ... m0fYjmvHts
Јуче-21. априла 2022. Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, је објавило „Јавни увид у Нацрт просторног плана подручја посебне намене за реализацију пројекта "Српско - Кинески индустријски парк Михајло Пупин".

Кад је донешена одлука о изради планског документа ("Сл. гласник РС", бр.6/2021), носилац израде планског документа организовао је рани јавни увид у периоду од 23. јуна до 7. јула 2021. године.
Предмет тог равног јавног увида били су основна концептуална планска развојна решења, која се не односе на услове, могућности и ограничења грађења на појединачним катастарским или грађевинским парцелама. Све о јавно увиду се налази на овој вези, текстови, стратешке процене, цртежи,.... Површина индустријског парка ће бити 504,2 хектара, а радиће се у три фазе.

https://www.beograd.rs/cir/gradski-...ko---kineski-industrijski-park-mihajlo-pupin/
https://www.mgsi.gov.rs/cir/dokumen...chja-posebne-namene-za-realizaciju-projekta-0

Шири приказ
шири приказ.JPG


Граница плана, ортофото
граница плана.JPG


Посебна намена површина
1.посебна намена површина.JPG
2.посебна намена површина.JPG
легенда.JPG


Решење саобраћајница
решење саобраћајница.JPG

:sesir:
 
Јуче-21. априла 2022. Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, је објавило „Јавни увид у Нацрт просторног плана подручја посебне намене за реализацију пројекта "Српско - Кинески индустријски парк Михајло Пупин".

Кад је донешена одлука о изради планског документа ("Сл. гласник РС", бр.6/2021), носилац израде планског документа организовао је рани јавни увид у периоду од 23. јуна до 7. јула 2021. године.
Предмет тог равног јавног увида били су основна концептуална планска развојна решења, која се не односе на услове, могућности и ограничења грађења на појединачним катастарским или грађевинским парцелама. Све о јавно увиду се налази на овој вези, текстови, стратешке процене, цртежи,.... Површина индустријског парка ће бити 504,2 хектара, а радиће се у три фазе.

https://www.beograd.rs/cir/gradski-...ko---kineski-industrijski-park-mihajlo-pupin/
https://www.mgsi.gov.rs/cir/dokumen...chja-posebne-namene-za-realizaciju-projekta-0

Шири приказ
Pogledajte prilog 134507

Граница плана, ортофото
Pogledajte prilog 134508

Посебна намена површина
Pogledajte prilog 134509Pogledajte prilog 134510Pogledajte prilog 134511

Решење саобраћајница
Pogledajte prilog 134512
:sesir:
Они изгледа сваке године избаце ту вест, а никад се ништа не дешава, иначе ту са леве стране Пупиновог моста почиње права дивљина шума, птице, дивље свиње...штета да се то нарушава, боље да се гради са десне стране где је брисан простор, нема ничега само неки канали.
 
Добро је па се одустало од луке и уништавања приобалног појаса. Штета само што се губи пољопривредно земљиште. Мени и даље није јасно какав ће ово бити тачно индустријски парк, шта ће тачно да производе овде, колико ће та индустрија бити чиста (или прљава)? Ово је огромна површина, угрубо већа од површине коју су заузимали покојни Икарбус, ИМТ, ИМР, Рекорд и МИНЕЛ заједно. Опет велика мана је што фали железничка инфраструктура.
 
Они изгледа сваке године избаце ту вест, а никад се ништа не дешава, иначе ту са леве стране Пупиновог моста почиње права дивљина шума, птице, дивље свиње...штета да се то нарушава, боље да се гради са десне стране где је брисан простор, нема ничега само неки канали.
Nije sporno da se gradi i razvija iza nasipa, neko je razmišljao kada je to projektovano pa je nasip tačno gde treba i tzv. Beljarica ostaje netaknuta.
 
Добро је па се одустало од луке и уништавања приобалног појаса. Штета само што се губи пољопривредно земљиште. Мени и даље није јасно какав ће ово бити тачно индустријски парк, шта ће тачно да производе овде, колико ће та индустрија бити чиста (или прљава)? Ово је огромна површина, угрубо већа од површине коју су заузимали покојни Икарбус, ИМТ, ИМР, Рекорд и МИНЕЛ заједно. Опет велика мана је што фали железничка инфраструктура.
Prljava 99% sam siguran. Kinezi imaju jaku tendenciju (poslednjih godina posebno) da čiste svoju državu tako što druge zagađuju. U Africi su sve to isprobavali, testirali i čačkali, kao i koliko treba potplatili, podmititi, itd da bi nešto bilo odrađeno.

Ja nisam pobornik kineskih investicija, najviše zbog razloga da nas i oni gledaju kao potrošnu robu koja je daleko od njih i ako krene nešto po zlu - ćao-zdravo.
 
Овај "технолошки парк", на овом месту је чист промашај. Преко 500 хетара плодне банатске земље ћемо бацити због кинеских фабрика за склапање јефтине робе.
 
Београџани би кукали да им смрди ливница или нешто друго.

Господи туђе инвестиције су ту зато што их наша држава не сматра да екологијом, што се ето већ осећа по квалитету ваздуха, зими поготову. И нема везе да ли је кинеска или јевропска инвестиција. Однос кабркологији одређујемо ми сами.
 
Добро је па се одустало од луке и уништавања приобалног појаса. Штета само што се губи пољопривредно земљиште. Мени и даље није јасно какав ће ово бити тачно индустријски парк, шта ће тачно да производе овде, колико ће та индустрија бити чиста (или прљава)? Ово је огромна површина, угрубо већа од површине коју су заузимали покојни Икарбус, ИМТ, ИМР, Рекорд и МИНЕЛ заједно. Опет велика мана је што фали железничка инфраструктура.
Све пише у тексту
 

Зна ли неко шта би заправо требао да буде овај "специјализовани центар јавних установа" у Борчи? Сада је на том простору пољопривредно земљиште.
 
Као што видиш те тачке су мало насумично стављене, вероватно се мисли на шири реон, дакле било где у Борчи и околини
 
Као што видиш те тачке су мало насумично стављене, вероватно се мисли на шири реон, дакле било где у Борчи и околини
Па да, али овде где је уцртано је сада њива. То земљиште је по предлогу овог ГУП-а пренамењено у простор за јавне, комерцијалне и стамбене објекте. Нигде друге на мапи не видим друго потенцијално место, барем по овом плану. Парцела поред тржног центра Стоп Шоп можда, али са обзиром на то ко је њу преузео и како од тога нема ништа.
Иначе, чуо сам да тај "специјализовани центар јавних установа" треба да буде средња школа, али и даље ни из једног званичног извора то није потврђено...
 

Radovi na novom Uslužnom centru na levoj obali Dunava


Predsednik Gradske opštine Palilula Miroslav Ivanović obišao je radove na rekonstrukciji objekta u kome će biti smešten uslužni centar Opštine i najbitnije institucije koje će biti na usluzi građanima leve obale Dunava. Završavaju se radovi na spoljnom urđenju objekta -rekonstruisana je fasada, ugrađena nova stolarija i novi klimatizacioni sistem, a započeti su radovi pa unutrašnjem uređenju – promena unutrašnje strukture prostorija, zamena podova, lifta, rekonstrukcija kupatila i svih zidnih površina, svih mašinskih i elektro instalacija, kao i ugradnja novog sistema dojave požara.

Prilikom obilska Ivanović je rekao da će novi objekat uslužnog centra sadržati sve neophodne službe potrebne građanima leve obale Dunava i da uskoro neće morati da obilaze razne gradske institucije, već će sve imati na jednom mestu.

 
Vrh