U svim civilizovanim sredinama, zna se neki red oko postavljanja reklama. U nekim sredinama postoje pravila i smernice kako mogu da izgledaju reklame (evo npr.
vodič za postavljanje reklama u Engleskoj), obaveza da se reklame unificiraju, i daju skladan izgled sredinama. U istorijski značajnim centrima, i sam izgled i materijal reklama se propisuje.
Znam da smo daleko od te civilizacije - dovoljno je posmatrati nasumično postavljene klima uređaje po većini zgrada u Beogradu. Opet, nije potrebno otići daleko, da vidimo i dobru praksu, npr. u Subotici imamo slučaj Gradske kuće, gde je i McDonald's morao da se prilagodi.
I pored toga, sledeći primer bahaćenja me je iznervirao, iako može delovati banalan.
Sveže obnovljena fasada u
Kralja Milana 13, i imamo vlasnika
hostela koji je na dva mesta postavio reklamu kao da smo u najnerazijenijoj zemlji sveta, a ne u centru Beograda. Ovo je samo jedan od hiljade primera, ali me je danas baš iziritirao.
Da li u ovoj, jednoj od najsiromašnijih zemalja u Evropi, postoji neko kome je do bilo čega stalo? Ili smo zapravo među najnerazvijenijim zemljama Evrope sa punim razlogom.