Šta je novo?

Стајалишта

@I tako
Ja sve vezano za nepravilnosti u prevozu i stanju stsjališta, prijavljujem preko twitter naloga prijavi_problem. Ideje i predloge za poboljšanje šaljem direktno na mail sekretarijata. Jedno vreme nisam dobijao odgovore od njih, a onda sam ničim izazvan počeo da ih dobijam. E da, ovo nedavno što se ticalo prijava za nerealiizovanje polazaka nakon primopredaje linija GSP - privatnici sam slao na mail, mislim da sam negde pročitao da treba tako. Na to sam dobio generički odgovor, da se tako izrazim, ali je moj prooblem bio rešen, video lično na terenu.​
 
Poslednja izmena:
IMG-e8be62767606ccb2113848bc3a3ca7b6-V.jpg

Počeli da ugrađuju otvore za hladjenje
 
Na terminusu Voždovac još uvek nema upisano da odatle kreću linije 450, 451a, 491 itd. iako već tri meseca odatle polaze. Stajališta Sava centar i Mostar nemaju takođe ažurirane linije koje idu autoputem ka Sopotu, Ivanči i Mladenovcu i Ibarskom ka Lazarevcu... Na stajalištu sajam i dalje nije obeleženo da ga sada koriste i linije 581, 581a, 581E, 583, 585 i 588 itd. Ali se zato autobusi boje naveliko, sa sve uklanjanjem logotipa prevoznika, da se ne primeti kako se od GSP-a oduzimaju linije i daju Streli i ekipi...
 
Što je najgoree, tu nekad jesu bile rešetke pa su ih pokrali. Ali i to se privremeno može rešiti tako što se naspu kamenčići ili šljunak. Ali neee, znate koji je to posao, ko će time da se bavi...


Inače to stajalište treba potpuno preurediti tako da uz kolovoz ostane samo drveće, da se sve ostalo skloni "pozadi" a nad celim prostorom od ograde Instituta pa sve do ivičnjaka da se napravi velika nadstrešnica tako da se rasčisti i rastereti prostor od prepreka a da opet bude zaštićeno od padavina. To bih onda isto uradio na svim većim presedačkim i opterećenim stajalištima. Ali ove naravno mrzi da se bakću s time.
 
Ja se ne sećam da su tu bile rešetke bilo kakve nakon rekonstrukcije
Restek fale i na terazikama oko stabla na ulazu u pozorište na teriazijam
I na još dosta mesta u gradu niko se ne uzbuđuje oko toga
 
Postoji toliko mnogo neprilagođenih stajališta, a to se najbolje vidi posle kiše kada zelene površine koje odavno nisu zelene, postanu blatnjave i potpuno neupotrebljive i samo smetaju.

Potrebno je reorganizovati zelene površine, ali to je komplikovana nauka za naše gradske oce jer treba koordinirati više službi.

Do tada ćemo paziiti da se ne izblatnjavimo kada dođe više autobusa odjednom na stajalište.
 
U mnogim gradovima je označeno koliko vozila maksimalno otvara vrata zavisnosti od stajalista
Recimo 3 solo ili jedan solo i zglob itd
Desava se tako da preskoče stajalista ili da pokusaju kao jedan na 37 na bb pa je gomila zaustavila a on je bio u fazonu stao sam tamo iza 4 busa sto opet nije bila istina
 
U mnogim gradovima je označeno koliko vozila maksimalno otvara vrata zavisnosti od stajalista
Recimo 3 solo ili jedan solo i zglob itd
Desava se tako da preskoče stajalista ili da pokusaju kao jedan na 37 na bb pa je gomila zaustavila a on je bio u fazonu stao sam tamo iza 4 busa sto opet nije bila istina
Мени се чини да је правило 2 аутобуса (није битно да ли је соло или зглоб) или 1 трамвај или 1 аутобус и 1 трамвај (ако је трамвај иза аутобуса). Макар је то неко моје искуство. Понекад врата отвори и трећи аутобус, али то углавном кад није гужва на стајалишту.
 
Zar nije pravilo oznaka na kolovozu - žuta slova?

Problem često nije u dužini stajališta, već u širini, tj. "zeleni" pojas ili baštica su vrlo blizu i ne možeš da obiđeš ljude ako si se zatekao na početku stanice, a treba ti autobus iza (i obrnuto)
Не знам зашто би ознака „БУС“ на коловозу била правило за отварање врата. То је хоризонтална саобраћајна сигнализација за возаче моторних возила. Код Сајма у смеру ка Ади је дужина „БУС“ ознаке 65 метара, а никад нисам видео да 3 зглобна или 5 соло аутобуса истовремено отворе врата у уобичајеним ситуацијама, а ту је бар широк тротоар.
Пожешком пролази доста линија и често је и по три-четири аутобуса на стајалиштима, али готово никад трећи и четврти на отварају врата. Мени се чини као да им је тако прописао Секретаријат, али немам никакву потврду за то већ је то мој искуствени закључак.
 
Ako se dobro sećam, pravilo je da dva zglobna vozila jedno iza drugog imaju pravo da istovremeno otvaraju vrata i primaju putnike.

Ali i to zavisi od slučaja i okolnosti. Postoje stajališta na kojima nastaje haos i kad jedno vozilo pristane, a kamoli dva istovremeno i to zglobna.

Problem je nekad i do ljudi koji stoje uz ivičnjak čak i onda kada neće ući u vozilo koje je pristalo i upravo otvorilo vrata.Ali i do toga što ti ljudi neće da se sklanjaju "pozadi", dalje od ivičnjaka i nadsrešnice. Jer kad vide ovdašnja stajališta prepuna prepreka (nadstrešnice, stakla, kiosci, kante, baštice, stubovi....) boje se da neće moći da uđu u svoje vozilo kad dođe. Pa se nabiju uz ivičnjak i tu čekaju, te stoje i smetaju drugima koji presedaju i ulaze ili izlaze.

Kao što u samim vozilima sada ima epidemija "door huggera" kako ih ja zovem, tako na stajalištima ima epidemija ovih što misle da vozilo moraju da sačekaju na samoj ivici ivičnjaka, inače nikad neće ući u njega. Mada kažem, i sama stajališta su pretepana glupostima, tako da kapiram da se ljudi plaše da se udalje od ivičnjaka.

Zato stajališta, i generalno sve u gradu, treba da projektuju i uređuju ljudi koji će sve to zapravo koristiti. A ne oni koji ne izbijaju iz službenih automobila i kancelarija.
 
Poslednja izmena:
Vrh