Šta je novo?

Стајалишта

@I tako
Ja sve vezano za nepravilnosti u prevozu i stanju stsjališta, prijavljujem preko twitter naloga prijavi_problem. Ideje i predloge za poboljšanje šaljem direktno na mail sekretarijata. Jedno vreme nisam dobijao odgovore od njih, a onda sam ničim izazvan počeo da ih dobijam. E da, ovo nedavno što se ticalo prijava za nerealiizovanje polazaka nakon primopredaje linija GSP - privatnici sam slao na mail, mislim da sam negde pročitao da treba tako. Na to sam dobio generički odgovor, da se tako izrazim, ali je moj prooblem bio rešen, video lično na terenu.​
 
Poslednja izmena:
IMG-e8be62767606ccb2113848bc3a3ca7b6-V.jpg

Počeli da ugrađuju otvore za hladjenje
 
Na terminusu Voždovac još uvek nema upisano da odatle kreću linije 450, 451a, 491 itd. iako već tri meseca odatle polaze. Stajališta Sava centar i Mostar nemaju takođe ažurirane linije koje idu autoputem ka Sopotu, Ivanči i Mladenovcu i Ibarskom ka Lazarevcu... Na stajalištu sajam i dalje nije obeleženo da ga sada koriste i linije 581, 581a, 581E, 583, 585 i 588 itd. Ali se zato autobusi boje naveliko, sa sve uklanjanjem logotipa prevoznika, da se ne primeti kako se od GSP-a oduzimaju linije i daju Streli i ekipi...
 
Samo rešetke da stave ali nikoga nije briga, nema se para, treba obezbediti milijardu evra za Strelu. Tu su i betonski elementi tramvajske baštice baš ozbiljno razvaljeni na par mesta već par godina, uništavaju se tako i busevi kad prelaze preko tih rupa.
 
Što je najgoree, tu nekad jesu bile rešetke pa su ih pokrali. Ali i to se privremeno može rešiti tako što se naspu kamenčići ili šljunak. Ali neee, znate koji je to posao, ko će time da se bavi...


Inače to stajalište treba potpuno preurediti tako da uz kolovoz ostane samo drveće, da se sve ostalo skloni "pozadi" a nad celim prostorom od ograde Instituta pa sve do ivičnjaka da se napravi velika nadstrešnica tako da se rasčisti i rastereti prostor od prepreka a da opet bude zaštićeno od padavina. To bih onda isto uradio na svim većim presedačkim i opterećenim stajalištima. Ali ove naravno mrzi da se bakću s time.
 
Ja se ne sećam da su tu bile rešetke bilo kakve nakon rekonstrukcije
Restek fale i na terazikama oko stabla na ulazu u pozorište na teriazijam
I na još dosta mesta u gradu niko se ne uzbuđuje oko toga
 
Postoji toliko mnogo neprilagođenih stajališta, a to se najbolje vidi posle kiše kada zelene površine koje odavno nisu zelene, postanu blatnjave i potpuno neupotrebljive i samo smetaju.

Potrebno je reorganizovati zelene površine, ali to je komplikovana nauka za naše gradske oce jer treba koordinirati više službi.

Do tada ćemo paziiti da se ne izblatnjavimo kada dođe više autobusa odjednom na stajalište.
 
U mnogim gradovima je označeno koliko vozila maksimalno otvara vrata zavisnosti od stajalista
Recimo 3 solo ili jedan solo i zglob itd
Desava se tako da preskoče stajalista ili da pokusaju kao jedan na 37 na bb pa je gomila zaustavila a on je bio u fazonu stao sam tamo iza 4 busa sto opet nije bila istina
 
U mnogim gradovima je označeno koliko vozila maksimalno otvara vrata zavisnosti od stajalista
Recimo 3 solo ili jedan solo i zglob itd
Desava se tako da preskoče stajalista ili da pokusaju kao jedan na 37 na bb pa je gomila zaustavila a on je bio u fazonu stao sam tamo iza 4 busa sto opet nije bila istina
Мени се чини да је правило 2 аутобуса (није битно да ли је соло или зглоб) или 1 трамвај или 1 аутобус и 1 трамвај (ако је трамвај иза аутобуса). Макар је то неко моје искуство. Понекад врата отвори и трећи аутобус, али то углавном кад није гужва на стајалишту.
 
Zar nije pravilo oznaka na kolovozu - žuta slova?

Problem često nije u dužini stajališta, već u širini, tj. "zeleni" pojas ili baštica su vrlo blizu i ne možeš da obiđeš ljude ako si se zatekao na početku stanice, a treba ti autobus iza (i obrnuto)
Не знам зашто би ознака „БУС“ на коловозу била правило за отварање врата. То је хоризонтална саобраћајна сигнализација за возаче моторних возила. Код Сајма у смеру ка Ади је дужина „БУС“ ознаке 65 метара, а никад нисам видео да 3 зглобна или 5 соло аутобуса истовремено отворе врата у уобичајеним ситуацијама, а ту је бар широк тротоар.
Пожешком пролази доста линија и често је и по три-четири аутобуса на стајалиштима, али готово никад трећи и четврти на отварају врата. Мени се чини као да им је тако прописао Секретаријат, али немам никакву потврду за то већ је то мој искуствени закључак.
 
Ako se dobro sećam, pravilo je da dva zglobna vozila jedno iza drugog imaju pravo da istovremeno otvaraju vrata i primaju putnike.

Ali i to zavisi od slučaja i okolnosti. Postoje stajališta na kojima nastaje haos i kad jedno vozilo pristane, a kamoli dva istovremeno i to zglobna.

Problem je nekad i do ljudi koji stoje uz ivičnjak čak i onda kada neće ući u vozilo koje je pristalo i upravo otvorilo vrata.Ali i do toga što ti ljudi neće da se sklanjaju "pozadi", dalje od ivičnjaka i nadsrešnice. Jer kad vide ovdašnja stajališta prepuna prepreka (nadstrešnice, stakla, kiosci, kante, baštice, stubovi....) boje se da neće moći da uđu u svoje vozilo kad dođe. Pa se nabiju uz ivičnjak i tu čekaju, te stoje i smetaju drugima koji presedaju i ulaze ili izlaze.

Kao što u samim vozilima sada ima epidemija "door huggera" kako ih ja zovem, tako na stajalištima ima epidemija ovih što misle da vozilo moraju da sačekaju na samoj ivici ivičnjaka, inače nikad neće ući u njega. Mada kažem, i sama stajališta su pretepana glupostima, tako da kapiram da se ljudi plaše da se udalje od ivičnjaka.

Zato stajališta, i generalno sve u gradu, treba da projektuju i uređuju ljudi koji će sve to zapravo koristiti. A ne oni koji ne izbijaju iz službenih automobila i kancelarija.
 
Poslednja izmena:
Ako se dobro sećam, pravilo je da dva zglobna vozila jedno iza drugog imaju pravo da istovremeno otvaraju vrata i primaju putnike.

Ali i to zavisi od slučaja i okolnosti. Postoje stajališta na kojima nastaje haos i kad jedno vozilo pristane, a kamoli dva istovremeno i to zglobna.

Problem je nekad i do ljudi koji stoje uz ivičnjak čak i onda kada neće ući u vozilo koje je pristalo i upravo otvorilo vrata.Ali i do toga što ti ljudi neće da se sklanjaju "pozadi", dalje od ivičnjaka i nadsrešnice. Jer kad vide ovdašnja stajališta prepuna prepreka (nadstrešnice, stakla, kiosci, kante, baštice, stubovi....) boje se da neće moći da uđu u svoje vozilo kad dođe. Pa se nabiju uz ivičnjak i tu čekaju, te stoje i smetaju drugima koji presedaju i ulaze ili izlaze.

Kao što u samim vozilima sada ima epidemija "door huggera" kako ih ja zovem, tako na stajalištima ima epidemija ovih što misle da vozilo moraju da sačekaju na samoj ivici ivičnjaka, inače nikad neće ući u njega. Mada kažem, i sama stajališta su pretepana glupostima, tako da kapiram da se ljudi plaše da se udalje od ivičnjaka.

Zato stajališta, i generalno sve u gradu, treba da projektuju i uređuju ljudi koji će sve to zapravo koristiti. A ne oni koji ne izbijaju iz službenih automobila i kancelarija.
Ima za sve manje ili više povoljnih rešenja ali Srbadiju boli d*pe. Neretko nadležni upravo svojom grubom nepažnjom izazivaju nepovoljne uslove.

Dugačka ili pretrpana stajališta su većim delom posledica mreže linija (čitaj neoptimalno izvedenog obezbeđenja potrebnog kapaciteta ne vodeći računa o koncentraciji/intenzitetutu/gustini JGP zavisno od uslova saobraćaja i stanja okolne putne mreže), pa bi rešenje predstavljala fragmentacija koridora ili promena režima pristajanja (lupam da pola presedača bude prisiljeno na Rusku ako pola ekspresa preskače Sajam, ili da u zoni Požeške deo linija saobraća paralelno lješkom tako da presedanja budu obezbeđena, ali samo na planski predviđenim mestima zavisno od smera).

Nije uzrok opstrukcije ulazišta problem sa ponašanjem putnika već je opstrukcija ulazišta posledica lošeg planiranja budući da organizator prevoza (Retardijat za saobraćaj) zna ili mora da zna (pravna fraza) za operativne pojedinosti u vezi sa individualnom linijom (prosečna dužina ili trajanje vožnje, opterećenje po sekcijama i sl., žali bože bačenih para na brojače putnika) u cilju zahtevanja povoljne specifikacije vozila na tenderu. U prevodu da je sve isto, a da ima prostor pored kliznih vrata ne bi toliko zadržavao vozilo (najveći prestupnici su prigrafski međugradbusevi s 1,5 vrata koji se prazne na Autokomandi da bi sad vozili prazni još dalje do BAS-a kao da he Gazela pusta).

Primetno je da kad staneš dalje možeš samo da čekaš drugi pokušaj sa drugim vozilom dok se otimaju za mesto ili da ti u suprotnom kurje oči proglrdaju kad te čepe kod vrata. Znajući šta ih čeka, mnogi ostaju da čekaju praznije vozilo, što se, moram priznati može odužiti toliko da na Mostaru ili u Požeškoj čekaš pet jakih linija duže nego jednu u Ustaničkoj ili Gandijevoj (dok te tranzitni saobraćaj truje).

Rešenje bi bilo u većem broju vrata, al džaba kad Retardijat decenijama produžava linije na kojim su nepraktična kako vozila s malo prostora za stajanje, sa malo vrata tako i ona sa malo sedišta. Rezultat su famozni tesni autobusi sa 2+2 preko točkova, preuskim prolazima i 3-4 vrata za krivljenje šipki i lomljenje rebara.

Zapažanje svega toga brzo dovodi do zaključka da je rešenje optimizacija sa hub&spoke dominantnom mrežom linija baziranom na šinskoj osnovi, sa nekolicinom metrobus transverzala. E tu dolazimo do situacije Vučić vs studenti/struka, do surčinskog atara, vozića preko surčinske Krsne i nebitnog metroa oko koš nebitnije "glavne" stanice. To je nažalost svakodnevni reality check otkad je došlo do s*anja u NS.
 
Poslednja izmena:
Vrh