Šta je novo?

Стајалишта

Recenicom...;)
Prvo pocni od mail-a,pa ako primetis da te kuliraju,predaj na pisarnici papir sa iznetim problemom.Nakon toga su u obavezi da izadju na teren i da izvide situaciju....
 
Па мејл и шта да напишем? :D
Можда нешто типа: Желим да вам укажем на проблем... а ви сте надлежни да то исправите. Ако овај мејл не покрене вас, онда ћу се обратити ИНСПЕКЦИЈИ ЗА ДРУМСКИ И ЈАВНИ САОБРАЋАЈ :)
 
SEKTOR ZA SAOBRAĆAJNI INSPEKCIJSKI NADZOR
- Odeljenje drumskog saobraćaja.
Zašto od Boleča do skretanja za Zaklopaču i kroz celu Zaklopaču na autobuskim stajalištima ne postoji oznaka „BUS“ na saobraćajnim površinama, kolovozu iako je to propisano članom 23 odluke o javnom linijskom prevozu i članom 29. Zakona o prevozu u drumskom saobraćaju i da li se planira njihovo obeležavanje.
 
Postovani,
Na stajalistu broj xxxx primetio sam nedostatak .... ..... ..... i ovim putem bih Vas zamolio da otklonite ovaj nedostatak u sto kracem roku.Hvala unapred na odgovoru i srdacan pozdrav.
Sa postovanjem
_________
To je prvi,pa ako kuliraju,onda sve ostrije i ostrije...
Obavezno ubaci koji je clan u pitanju da shvate da si ozb i da znas materiju!
 
pa normalno,da znaju i da narod čita zakone.
A možda dobije odgovor da trenutno nemaju žute farbe. Veliki je to izdatak.
 
Ništa se time neće postići nažalost.
Odeljenje za drumski saobraćaj Saobraćajne inspekcije čine užasni ljudi kojima je prva stvar po dobijanju prijave nalaženje načina da istu odbiju.
Čak i da to ne urade, izdali bi rešenje Direkciji za javni prevoz kojoj ne mogu baš ništa ukoliko ne ispuni naređenje. Direkcija je lepo ušuškana u Sekretarijat za saobraćaj, nije zasebno javno preduzeće i obzirom na to koriste rupu u zakonu. Jednostavno ne izvršavaju ništa što im isnpekcija naloži (ili izvrše voma retko) i za to ni teoretski ne mogu da odgovaraju. Tako je isto doneto rešenje da se obeleže sve noćne linije pa znamo kako se to završilo.
Tako imamo celo jedno odeljenje Saobraćajne inspekcije - odeljenje za ulice i puteve koje je dosta brzo i dnevo donese na desetine rešenja Direkciji za puteve, koja sve to ignoriše osim u ekstremnim slučajevima. Celo to odeljenje inspekcije piše u prazno već godinama.

Inače problem sa "BUS" oznakama na kolovozu je često i druge prirode - mnoga stajališta su uspostavljena gotovo potpuno protiv zakona (nemaju nišu, nalaze se na sred regionalnog puta...) tako da Direkcija ni neće da ih obeležava.
Jednom rečju - u svim sektorima javnog prevoza (od Direkcije kao planera istog, preko prevoznika do nadležnih inspekcijskih službi) vlada čista anarhija i na nama je da je sredimo, prvenstveno kroz vršenje pritiska na njih i kroz insistiranje na promeni Odluke o javnom linijskom prevozu na teritoriji grada Beograda.
 
Желим да вам укажем на проблем за који сигурно знате, а ништа не радите на томе да га отклоните. Наиме, на делу Смедеревског пута од Болеча па до скретања за Заклопачу и кроз целу Заклопачу ни једно стајалиште нема ознаку на "БУС" на саобраћајним површинама. Та стајалишта користе линије 302 (Устаничка-Гроцка-Бегаљица) и 303 (Устаничка-Заклопача), линија 303 користи сва стајалишта, а 302 само она на Смедеревском путу. На линији 303 постоји 13 не обележених стајалишта у једном смеру, а на 302 6. То је прописано чланом 23 одлуке о јавном линијсом превозу и чланом 29 закона о превозу у друмском саобраћају.
Овим путем бих вас замолио да отклоните овај недостатак у што краћем року. Хвала унапред и срдачан поздрав.

Шта сматрате? :D
 
Ne valja, takvu prijavu bi ti odmah odbili ili bi te pozvali da dođeš lično i daš dopunu prijave.


Poštovani,

Obraćam vam se sa zahtevom da reagujete na kršenje člana 23. Odluke o javnom linijskom prevozu putnika na teritoriji grada Beograda i člana 29. Zakona o prevozu u drumskom saobraćaju.

Kršenje navedenih pravnih akta se ogleda u činjenici da više stajališta javnog gradskog prevoza na teritoriji opštine Grocka ne poseduje propisanu horizontalnu signalizaciju - oznaku "BUS" na kolovozu. Ovaj nedostatak primaten je na delu Smederevskog puta između naselja Boleč i naselja Zaklopača, kao i u samom naselju Zaklopača u ulicama Smederevski put, Maršala Tita i ulici JNA.
Na Smederevskom putu horizontalna signalizacija nedostaje na stajalištima 2533 - "Bare", 2534 - "Bare", 1458 - "Hladnjača PKB", 1459 - "Hladnjača PKB", 1460 - "Vikendice", 1461 - "Vikendice", 1462 - "Plantaža", 1463 - "Plantaža", 1464 - "Bećarevo brdo", 1465 - "Bećarevo brdo", 1466 - "Put za Zaklopaču" i 1467 - "Put za Zaklopaču.
U naselju Zaklopača horizontalna signalizacija nedostaje na stajalištima 1501 - "Ulaz u Zaklopaču", 1502 - "Ulaz u Zaklopaču", 1503 - "4. juli", 1504 - "4 juli", 1505 - "Trafostanica", 1506 - "Trafostanica", 1507 - "JA", 1508 - "JA", 1509 - "Mesna zajednica", 1510 - "Mesna zajednica", 1511 - "Zaklopača" i 1512 - "Zaklopača".

Molim da me o postupanju po ovom podnesku obavestite elektronskim/pismenim/telefonskim putem.

Ime: Adresa: Telefon:




Najefikasnije je podnošenje pismenim putem, na šalteru. Ako se prijava pošelje mejlom, smatraće se "belom" prijavom, tj. imaće najmanji prioritet rešavanja.
 
C.S.I je u pravu sa sa svojim izveštajem o stanju u inspekcijskim organima" Kadija te tuži kadija ti sudi". Ali opet potenciram gradjansku inicijativu. Šta ako nas pedeset sa foruma nagrnemo sa prijavama drumski, saobraćajnim i inim inspekcijama. Ima li vajde?
A usput i pitanje a ko je onda to pravno lice iz čl. 50 Zakona o prevozu u drumskom saobraćaju
Član 50
Novčanom kaznom od 100.000 do 500.000 dinara kazniće se za prekršaj privredno društvo ili drugo pravno lice ako:
20) autobusko stajalište ne ispunjava uslove propisane u članu 29. stav 2. ovog zakona ili na autobusko stajalište ne postavi izvod iz reda vožnje u skladu sa članom 29. stav 3. ovog zakona;
 
Mene zanima, da li je trasa 83 i 78, koji skrecu odmah posle benzinske pumpe "Dejton" i delom idu tramvajskom basticom, jos privremena trasa ili ne? Ta trasa je uvedena umesto skretanja neposredno pre Brankovog mosta, za vreme radova na Gazeli. Pitam, s obzirom da na stajalistu kod starog sajmista, gde trenutno staje i 83 kao i 78, zajedno sa tramvajima, nisu postavljene table sa tim linijama. Cak i kad se vrsi provera dolaska putem onog koda, ne pokazuje ove dve autobuske linije, vec samo tramvajske. Malo je nelogicno da kad su vec postavljali nove table, da nisu uneli i izmene, ako je ova trasa autobusa usvojena za stalno. Broj stanice je 117.
 
Хвала цси <3 :laugh:
Иначе ова стајалишта "1507 - "JA", 1508 - "JA" би логично требала да се зову ЈНА, а не ЈА :lool: :bash: Јер ту почиње улица "ЈНА".
 
@ hobotnica

Isprobavao sam i takve egzibicije da napišem više prijava, podelim ih ljudima i njih 10 - 20 ih predaje dan za danom. Konkretno u vezi neobeleženosti GSP-ovih vozila. Pomak je bio minimalan, doneto je zilion rešenja i postavljeni su papirni pokazivači koji su već sutradan nestali.
Sledeće za šta moramo da se borimo je začetak građanske inicijative. To je veoma obiman proces, potrebno je 30.000 potpisa (mada nisam optimista po pitanju mogućnosti sakupljanja makar polovine njih) kako bismo primorali gradsko veće da razmotri naš zahtev za izmenu i dopunu Odluke o javnom linijskom prevozu na teritoriji grada beograda. U njoj bi morali da se pojave članovi koji bi sprečili da u saobraćaj izađe prljavo vozilo (i da se npr. definiše da generalno pranje svakog vozila mora da se obavlja na svake 3-4 nedelje), da izađe vozilo sa polomnjenim sedištima ili nedostatkom više njih, da se tačno definiše sve oko sajališta, da se tačno propišu tehničke karakteristike displeja za vozila (da ne bude da neko poput Ćudrića kupuje displeje na koje ne može da stane više od 6-7 slova) itd., itd.
Realno bi odgovorno lice iz člana 50. trebala da bude Direkcija za javni prevoz, ali koristeći neku rupu u zakonu niko im ne može ništa (jer ni jedna inspekcija ne može da naredni organu uprave (opštini, sekretarijatu, direkciji... ) da učini nešto, već isključivo javnim ili privatnim preduzećima i fizičkim i pravnim licima).
Za prijavu je bezbroj stajališta, autobusa, tramvaja i bg:vozova (koji po članu 31. Odluke o javnom linijskom prevozu takođe moraju da budu obeleženi elektronskim displejima, a za šta nadležnost saobraćajna inspekcija prebacuje na železničku inspekciju, ovi na saobraćajnu i tako u krug.).
Građanska inicijativa je i prepotrebna, moramo stati na put ovoj anarhiji.


@ Milance

Taj propust nastao prilikom obeležavanja stajališta je evidentiran i biće ispravljen tokom ove ili početkom, sledeće nedelje. To bi trebalo da je postala stalna trasa za linije 78 i 83 u zoni Starog sajmišta.
 
c.s.i.
podržavam, ali samo da dodam, ne samo hiljaditu izmenu o izmeni izmene i i dopune Odluke o javnom linijskom prevozu već i drugih smešnih i nebuloznih odredbi određenih gradskih odluka koje rađene sa dosta zakonskih rupa kako bi se izbegla direktna odgovornost ili tumačio određeni član po potrebi i kako kome odgovara.
A što se tiče odgovornosti pravnog lica ja mislim da i ne može Direkcija da odgovara već neko kome su povereni poslovi održavanja u ovom slučaju obeležavanja stajališta. Nažalost, i oni se mogu vaditi da im opet Direkcija nije izdala nalog za to i to stajalište i tako u krug.
A kako ide sa pravnim lekovima. Oni ne urade ništa ili ti ne odgovore, zar ne postoji drugostepeni organ za žalbu i za saobraćajne i za drumske inspektore.
 
Oni moraju da urade nešto, makar čisto papirološki. Po Zakonu o oprštem upravnom postupku su dužni da odgovore na prijavu, a moraju pismenim putem ukoliko se tako naznači u prijavi.
Ukoliko mi ne bi bilo odgovoreno na prijavu, ja šaljem Ugrenciju (koja se zavodi kao dopuna prijave) u kojoj ih podsetim da su dućni da mi pisanim putem odgovore na prijavu i kako ću ukoliko to ne učine biti primoran da se obratim Upravnoj inspekciji.
To u 98% slučajeva upali i odmah odgovore. Preostalih 2% zaista i završi prijavljeno kod Upravne inspekcije koja ih uvek natera da odgovore.

Pravni lek postoji, i mogućnost njegovog korišćenja često stigne u okviru odgovora na prijavu. S tim što se žalba podnosi preko inspekcije i onda ona razmatra da li ti imaš pravo i osnova za žalbu. Saobraćajna inspekcija uvek nađe da podnosilac prijave nema pravo da se žali i kako podnosilac nije oštećeno lice (naravno da je oštećeno lice ukoliko npr. na vozilu ne rade displeji, a putnik je korisnik usluga javnog prevoza - ne dobija informaciju koja mora da bude dostupna putnicima na osnovu Odluke) i kako nema pravo da se žali. Sa tim još uvek nisam uspeo da se izborim, ali to što rade je 101% protivpravno, jer pri npr. Komunalna inspekcija tumačenjem istog Zakona nalazi da podnosilac prijave ima pravo da se žali.
Tako da Komunalna uvek prosledi žalbu Gradskom veću na dalje postupanje, a Saobraćajna, zloupotrebljavajući zakone, čak i ne konsultujući pravnu službu, to odbija i Gradskom veću prosleđuje sve to, ali ne u okviru žalbe, već kao informaciju o sprovedenom postupku.
 
c.s.i.

Не могу да верујем како тачно треба да изгледа пријава. Па нису грађани дужни да знају правни језик.
Али, то им је феноменалан изговор да 99% пријава одмах одбију.
 
Zavisi kome pišeš.
Ukoliko prijavu upućuješ gadskoj komunalnoj inspekciji dovoljno je samo par rečenica u kojima objašnjavaš šta je problem i gde se on nalazi. To je jedna od retkih inspekcija koja nešto radi i koja nije "zlonamerna" tj. nije im cilj da samo odbijaju prijave. Uvek hoće da izađu na teren, pa čak i da ponekad prekontrolišu više nego što je traženo po prijavi. Skoro uvek odgovaraju i njihov rad je vidljiv na terenu.
Jedina mana/anegdota je što ne znaju šta treba da rade sa GPS koordinatama kada ih dobiju u prijavi, a koje su jako korisne kada se problem koji je u njihovoj nadležnosti ne nalazi na nekoj određenoj adresi, već na otvorenom prostoru i sl. Oduševili su se kada sam ih uputio na Bing mape i na detaljni zoom. Ali ipak nisam siguran da još uvek svi inspektori to znaju da koriste.

Kako god, da se oni brinu o stajalištima, ona zasigurno ne bi ovako izgledala. ;)

Tu postoji i Izvršno odeljenje - koje (samo na papiru) izvršava Rešenja koja je doneo inspektor, a koja Direkcija ili bilo ko drugi neće da izvrši. Primera radi, Izvršno odeljenje je pre godinu i po dana trebalo da ide i popravlja sva stajališta u gradu - stubiće, oznake, da postavlja nedostajuće table sa nazivom, obeležava noćne linije i samo da ispostavi račun Direkciji. Naravno to se nikada ne makne sa običnog parčeta papira.
 
Сиесај, пошто имаш искуства - реци нам шта треба да радимо да бисмо на цивилизован начин, у виду грађанске иницијативе, натерали лезилебовиће у разноразним дирекцијама и инспекцијама да раде. :)
 
На основу овог што је c.s.i. написао, још више сам убеђен да се то ради намерно. Немогуће је да сви ми овде видимо да нешто није у реду, и цео народ види да нешто дебело не ваља, а једно власт то не види.

Само ја не мислим да је то што имамо анархија. Пре би могао да буде својеврсни контролисани хаос. Јер, цео систем је тако подешен да су унапред онемогућене било какве промене и унапређења. Користе законе, уредбе и одлуке да очувају статус кво, односно јавашлук и нерад, а што неминовно води у пропаст.

А да би се то променило, мора да се скупи 30.000 потписа, али ни то није гаранција јер Скупштина града (или Србије, или било ког места у држави, потпуно је свеједно) може да одбаци такву идеју и да се настави по старом.

Е али ако их странци притисну, да видиш како ће да почну да раде.

А да пробамо да се обратимо амбасадама земаља ЕУ и САД?
 
c.s.i.":3skf508r je napisao(la):
Inače problem sa "BUS" oznakama na kolovozu je često i druge prirode - mnoga stajališta su uspostavljena gotovo potpuno protiv zakona (nemaju nišu, nalaze se na sred regionalnog puta...) tako da Direkcija ni neće da ih obeležava.

Мислим да је ово тренутно најургентнији проблем што се тиче стајалишта, јер имамо апсурдну ситуацију да што је стајалиште небезбедније то је мање уређено. Наравно велики проблем представља и дивља градња уз путеве али то није оправдање да се станица не уреди тамо где је то могуће а у већини случајева је то могуће.
 
Ma kada bi tako nekome ukinuli stajaliste (naravno ako je predhodno dokazano da je sa svojom ogradom izasao na ulicu) i naterali da ide 1 km do sledeceg stajalista,znas kako ce se povuci...
 
Evo jedan primjer iz mirjeva stajaliste duska radovica u smjeru ka mirjevu ce postacviti i nadstresnicu opstina ili ko vec .A sa druge strane nema ni stajalisnog stuba naravno ni bus oznake na kolovozu .Stajaliste koriste busevi 46,79 Inace tu je izbio cuveni spor oko ulaz au dvoriste cak je bilo i na bg hronici i od tad ima vec skoro 1 godina stubic nije postavljen


Uploaded with ImageShack.us
 
Danas su kod mene na stajalistu Naselje Radiofar poceli da postavljaju nastresnicu za stajalista i rasvetu na psareli.Krov je zavrsen.
Usput sam popricao sa radnikom iz Beograd puta i covek mi se pozalio da su u Grockoj postavili ''ekstra'' stajalista i da ih je neko isekao i odneo za sekundarne sirovine.Stavrno sramota i pitanje je kako stati ovome na put...
 
Nikola '93":1706hxu7 je napisao(la):
covek mi se pozalio da su u Grockoj postavili ''ekstra'' stajalista i da ih je neko isekao i odneo za sekundarne sirovine.Stavrno sramota i pitanje je kako stati ovome na put...
Информација је нетачна. Гроцка није сигурно. Сва икада постављеа стајалишта су на својим местима....
 
Vrh