Šta je novo?

Сомбор / Sombor

Мештани места са 3.000 становника мораће до лекара путовати најскупљим аутобуским превозом у држави
 
Радови на модернизацији 3 путна прелаза на прузи Суботица - Богојево код Сомбора се изгледа (напокон) приводе крају.
Уместо механичких браника на путним прелазима на путу Сомбор - Апатин, путу Сомбор - Гаково и путу Сомбор - Суботица предвиђени су аутоматизовани путни прелази са светлосном сигнализацијом и аутоматским полубраницима.
 
Искрено се надам да ће од овога на крају нешто и да буде.

Раније у теми сам направио лапсус, планирана обилазница ће остваривати везу са Јосићким путем четворокраком површинском раскрсницом.
 
Када је изграђен северни део обилазнице он је пресекао Гаковачки пут, ту је изграђена четворокрака раскрсница и предност је дата обилазници што је логично али у исто време и незгодно за све који живе уз Гаковачки пут, у Гакову и Растини.
На овом делу саобраћај је неупоредиво слабији а то што ће постојати веза је одлична ствар.
Крај Јосићког и Занатска ће имати излаз на обилазницу и добар део возила више неће морати Јосићким и Матије Гупца.
Када се некада са Јосићким споје и крај Томе Роксандића или крај Банијске то ће да донесе додатно растерећење јер сви који са тог краја иду ка економској школи, базену, штранду, ка селенчи и идустријској зони обилазницом могу да стигну и брже и једноставније.
 
Poslednja izmena:
Радови на модернизацији 3 путна прелаза на прузи Суботица - Богојево код Сомбора се изгледа (напокон) приводе крају.
Уместо механичких браника на путним прелазима на путу Сомбор - Апатин, путу Сомбор - Гаково и путу Сомбор - Суботица предвиђени су аутоматизовани путни прелази са светлосном сигнализацијом и аутоматским полубраницима.

"Galeb" kao nosilac posla je imao dosta problema sa operativom, posao je uključivao desetine prelaza širom Srbije i nisu mogli da isprate.
I dalje dosta prelaza čeka završetak.
 
Ovako Zanatska, Banijska i Tome Roksandića NIKADA neće imati izlaz. NIti postoji i teorijska šansa za to. Jednostavno privatne parcele koje treba iseći imaju vlasnike koji i ne razmišljaju o prodaji imanja.
 
Јавни интерес је јавни интерес.
Ако се овог пута заиста одлучило да се ствар истера до краја исплатиће људе и то је то.
Код експропријација је само питање цифри.
Објективно, западна обилазница је преко потребна већ 50 година, поготово сада када је планирани брзи пут трасиран тако како је трасиран.
Водити шлепере и сва возила у транзиту 1+1 саобраћајницом кроз шири центар града 20 метара од вртића, неурологије и школе је једноставно недопустиво.
 
Poslednja izmena:
Apsolutno se slažem. Ali Sever ovo je Sombor. Mani se javnog interesa. Ovde ništa taknuto nije od javnog interesa osim šminke i nebuloza. Što se tiče probijanja ulica isto je bilo i sa Jorgovanskom ulicom koja je trebala da se ulije sa Ilije Birčanina i Dalmatinskom prema Apatinskom putu. Odrastao sam u Đure Daničića 4. Mog krštenog kuma kuća je bila na trasi probijanja. Nudili su sve i svašta samo ne krštene pare pa od dogovora nikad ništa. Puste želje a za javni interes nema para.
 
За град се слажем, нажалост, било каква пробијања и проширења а посебно ствари које захтевају експропријацију а које треба да уради град су јако далеко и питање је да ли ће уопште икада и бити урађена.
Обилазницу ће радити покрајина и/или република, нека поштено исплате људима земљу па да сви одахнемо.
Необични приоритети.
Рађено је 16 километара потпуно новог пута Стапар - Сивац на коме нема ни 1000 возила дневно и нови пут Бачки Моноштор - Купусина на коме је још мање возила а на парче обилазнице од 4 километра која треба да повеже два државна и регионални пут и реши један од већих проблема Сомбора се чека као да треба да се гради тунел испод мора а не пут преко њива у равници.
 
Poslednja izmena:
"Vest da je ugovor za izradu projektno-tehničke dokumentacije potpisan 4. juna 2019. godine, propraćena je reklamnim bilbordima i slikama budućeg bolničkog kompleksa. Nakon skoro šest godina praznih obećanja, u somborsku bolnicu nije ugrađena ni jedna jedina cigla, pa je loše stanje postalo gore, a ruinirana fasada, krov koji na mestima prokišnjava i devastirani toaleti - samo su manji deo problema u ovoj instituciji na aparatima"

"O javašluku najbolje govori primer da je bolnica u više navrata dobila novac za nabavku opreme, ali nova magnetna rezonanca godinama trune, jer kako kažu nadležni, u ovoj ustanovi za nju nema odgovarajuće ordinacije, ali ni stručnjaka koji bi njome rukovao."


 
Ovo za bolnicu nije tačno. Senzaciolistički naslovi i tekstovi. Bolnice je dobila gomilu opreme. Moja služba je zanovljena kao nijedna u Srbiiji. Skener, RTG aparati ultrazvukovi sve je relativno novo. MRI je planiran ali to je priča za dubolu analizu. Niti je potreban, niti bolnica ima kapacitete ko da radi na njemu. To što kliničari šakački daju upute za magnet i pune glavu pacijentima kako će posle magneta bukvalno ozdraviti, ne znači i da je potreban. Somborskoj bolnici najbolja investicija bi bila nova angio sala za interventnu radiologiju koja bi terapisjski rešavala pacijente. Naravno i novi objekat. Ali i to je mrka kapa jer para za održavanje nema niti će biti. I to nije javašluk več jednostavno čista ekonomija Para niti ima niti mogu da se pronađu. Zaposlenih nema niti će ih biti jer niko neće da ima odgovornost za te pare. Dok se sve ne počne naplaćivati zdravstvo je u banani. Inače Somborska bolnica ja klinika Meyo za 95 posto ustanova u Srbiji. Veruj mi jer imam potpuni kredibilitet da to tvrdim.
E da i kad Somborci prestanu da opterećuju bolnicu i krenu da ređavaju stvari kako Bog zapoveda u Domu zdravlja onda će bolnica prodisati. Koliko vidim niko DZ ni ne spominje a leglo javašluka je u toj instituciji a ne na adresi bolnice.
 
Ово сам поставио баш зато што знам да си упућен у стање, да чујем како заиста ствари стоје из прве руке пошто у последњих 4,5 година нисам имао потребу за лекарима.
Испратио сам само да се планира градња новог дела и адаптација и то да је реновирано породилиште.
Радује ме што могу да прочитам да ствари ипак нису тако црне.
 
Poslednja izmena:
Dajte bre neku sliku nekih radova ima li nešto ili moram da skoknem da fotkam
 
Тренутно једино рехабилитација дела државног пута број 15.

Ако успем из кола да ухватим нешто занимљиво, биће.
 
Put preko Telecke i B. Topole je odlicno rekonstruisan, prosao sam pre 2-3 nedelje, pritom je put znatno prosiren. Ostao je mali deo kod mesta Krivaja ali prohodno je.
 
Да, урађено је солидно.
Претпрошле године је урађено 6,5 км Кљајићево - Телечка а недавно је завршено око 6 км од Телечке према Криваји.
Гледаћу да снимим понешто од завршених радова када будем ишао на ту страну.
 
Boga pitaj šta rade od Kule do Sombora. Raskopali su sve živo. U naseljenim mestima postavljaju atmosfersku kanalizaciju uz put plus rade biciklističke staze. Rade naka proširenja koja niko ne zna šta su i šta će biti. Inače put Sivac Crvenka se raspada. Negde se postavljaju i kanalizacione cevi.
U Somboru rade te staze uz obilaznicu znači od Severtransa, prema Staparskom kroz industrijsku zonu. Sada su raskopali i 12. VUB i tu proširuju staze sve do Batinske ulice.
Sutra ću pokušati da obiđem ovo i da slikam.
 
Викенд и лепо време су идеална прилика за излет до Дунава али и за осврт на релативно недавно завршене пројекте у стилу САТ патроле 🙂
До нашег одредишта идемо нешто дужим путем и нашу патролу започињемо на државном путу 107 у близини моста на каналу ДТД.
Радови на рехабилитацији ове деоници државног пута извођени су током 2023. године.
Затим идемо до насељеног места Купусина па затим новоизграђеним путем Купусина - Бачки Моноштор, отвореним прошле године, а затим настављамо локалним путем до Бездана одакле државни пут број 15 води до граничног прелаза Бачки Брег а државни пут број 16 до граничног прелаза Бездан.

 
U naseljenim mestima postavljaju atmosfersku kanalizaciju uz put plus rade biciklističke staze.
То је одлично. То је рађено у Кули пре 3,4 године. Атмосферска канализација уместо јендека, бициклистичка стаза, тротоари и трептачи на пешачким прелазима су неки минимум за 21. век.
Negde se postavljaju i kanalizacione cevi.
Машала! 😄
 
 
Да додам да је Војвођанска својевремено постала једна од најлепших улица, са уређеним зеленилом и улица која је прва калдрмисана захваљујићи понајвише железничкој станици.
Првенствено како би се олакшало кретање фијакера и запрежних кола између града и станице.
 
Да, урађено је солидно.
Претпрошле године је урађено 6,5 км Кљајићево - Телечка а недавно је завршено око 6 км од Телечке према Криваји.
Гледаћу да снимим понешто од завршених радова када будем ишао на ту страну.

Da. Prosto, nema potrebe ići preko Kule, osim noću kad nema gužve. Treba pomenuti da je ovaj put urađen kao jedna od stavki iz koalicionog sporazuma između SNS i SVM, zato je i urađen tako ekspresno.
 
Vrh