Šta je novo?

Сомбор / Sombor

Од мене неколико запажања и предлога везано за саобраћај и саобраћајну слику града.
Сматрам да је први приоритет давно планирана и више пута најављивана изградња западне обилазнице која би спојила до сада изграђени јужни и северни сектор.
Поред тога што измешта транзит са проптерећеног правца и улица Матије Гупца и Апатински пут планирана обилазница на планирану брзу саобраћајницу повезује и идустријску зону.
1003455674.jpg


Као следећи приоритет видим изградњу кружне раскрснице на месту трокраке раскрснице улица 12. Војвођанске ударне бригаде и Солунских бораца првенствено због подизања безбедности бициклиста и пешака као и потенцијално повезивање те кружне раскрснице са западном обилазницом.
Повезивањем са обилазницом улицом која би могла да иде трасом исушеног некадашњег рукавца Мостонге би се додатно растеретили најоптерећенији правци кроз град јер би се тиме створила веза северозападне периферије града, индустријске зоне и насеља Нова Селенча.
1003455679.jpg


Као један од приоритета видим и изградњу подвожњака на месту путног прелаза у Коњовићевој улици.
Изградњом петље на суботичком путу суботички пут и Коњовићева улица постаће још оптерећенији а изградњом подвожњака ствара се могућност и много повољнијег решења укрштања Коњовићеве, Милетићеве и Карађорђеве улице.
Такође, изгадњом подвожњака који би обавезно имао пешачку и бициклистичку стазу повећава се безбедност пешака и бициклиста и веза насеља Гоге са центром града.
Изградњом улице која би највећим делом поред погона бивше Заставе ишла некадашњом трасом пруге ствара се много боља веза североисточног дела града од великог православног гробља преко чонопљанског пута са железничком станицом, болницом и југозападним делом града избегавајући саобраћајно најоптерећенији Венац Радомира Путника.
1003455677.jpg


Узимајући у обзир драстичан пораст броја аутомобила у граду као и горући проблем недостатка паркинг места у центру града предлажем поново увођење градског превоза и следећу линију.
1003455685.jpg
 
Poslednja izmena:
Лепо је сањати а и не кошта ништа, зато сам о идеји враћања градског превоза највише и размишљао у слободно време 😄

Тако нешто донело би више бенефита.
- Делимично решење горућег проблема паркирања
- Делимично смањење броја аутомобила на најоптерећенијим улицама
- Веза најгушће насељеног дела града са центром, болницом и железничком станицом као и веза насеља које је од града физички одвојено пругом са центром и аутобуском станицом.
- Веза аутобуске и железничке станице и ужег центра.

Велика предност је што сва постојећа стајалишта имају нише чиме се остали саобраћај не омета и не успорава у значајнијој мери.
Предност је што и већину стајалишта међумесни аутобуси не користе чиме се избегава загушење улице у случају истовременог заустављања два аутобуса на истом стајалишту док су нише на стајалиштима која користе довољно дугачке да могу истовремено да приме два аутобуса.
За постизање максималне ефикасности сматрам неопходним и изградњу неколико нових стајалишта.
Предност је што на најидеалнијим местима за то има довољно места за аутобуску нишу и стајалиште уз жртвовање зелене површине и неколико стабала.

1003455693.jpg

Сматрам неопходним изградњу 4 нова стајалишта са аутобуским нишама на Првомајском булевару.
Потенцијално стајалиште на потезу између улица Југословенске народне армије и Стапарског пута од долазног перона аутобуске станице и Капитол парка било би удаљено задовољавајућих 300 метара.
Окретница и стајалишта у овом делу била би међусобно удаљена 500-700 метара.

1003455695.jpg

Што се тиче центра постојаћа стајалишта би се задржала на постојећим позицијама.

1003455697.jpg

Изградња стајалишта са нишом у Карађорђевој улици у зони железничке станице и окретнице у насељу Гоге.

У циљу постизања што је могуће краћег времена путовања, задржавања на стајалиштима, максималне искорићености аутобуса и ефикасности контроле систем плаћања био би искључиво путем СМС-а у виду дневне карте и персонализованих месечних и годишњих карата

За задовољавајући такт од 10-12 минута било би потребно 5 соло аутобуса или мидибусева у раду.
4 аутобуса који би радили турнусе и пети у међусмени док возачи наизменично обављају обавезне паузе.
 
Poslednja izmena:
Како оцењујете одржавање јавних површина у Сомбору?
Да ли је боље него у осталим градовима или не?
 
Центар у просеку солидно, ван центра средња жалост.
Главна улица реконструсана је пре 15ак година и држи се доста пристојно.
Мобилијар на месту, чисто и уредно, без графита.
Остаје да се уради још неколико фасада па да тај део пешачке зоне делује сасвим пристојно.
Трг Косте Трифковића код позоришта и музеја такође, он је рађен релативно скоро и добар пример где је паркинг претворен у пешачку зону.
Додуше непотпун јер недостаје да под мач оду две приземне породичне куће које су двориштима окренута ка тргу чиме би се добио правилан облик и чиме би се отворио према згради тужилаштва и згради техничке школе.
Оно што одаје најмање позитиван утисак а тиче се центра и нешто што деценијама чека на решење је у ствари централни Трг Светог Тројства.
До сада је све остајало на идејним решењима.
 
Naspram ostalih gradova higijena je daleko bolja. Ono što nervira je unišenje Vojvođanske ulice gde je na početku ulice uniđten zeleni pojas radi divljeg parkranja. Naravno toga nije bilo dok se nisu otvorile one kladionice. Parking oko bolnice užas i tu se ne vidi nikakav napredak. Broj parking mesta u centru je premali. Još ono debilno rešenje novog parking platoa i utučenih para za ništa. Isto važi i za parking kod bivše "Renesanse". Ispred bivšeg hotela sve se raspada i to je generalno ruglo. Uglavnom "Prostor" i "Čistoća" osim uhlebljivanja SNS metastaza i deranja naroda preko računa ne čine ništa da se proširi zona održavanja. Naravno na kraju građevinska sezona u Somboru počinje sa prvim znacima jeseni i kiša. Sve je raskopano i blatnjavo. Nema šanse da neko negde radove počne u proleće. Uglavnom žalosno ali daleko manje nego u drugim gradovima.
Što se tiče gradskog prevoza, gospodin Gak je uništio i Severtrans i građane a do tada su autobusi 1,2,3 i 4 povezivali Novu Selenču i železničku stanicu. Danas linije se pokrivaju preko autobusa koji saobraćaju prema selima i na međugradskim linijama. Ali pošto je taksi lobi jak ništa od gradskog prevoza.
 
Нажалост, тачно.
За Војвођанску се планирају паркинзи а то, поред жртвовања зелених површина које истини за вољу више ни не постоје, врло вероватно подразумева још жртвовања као и сечу дрвореда.
Писане су петиције, сакупљани потписи.
Затворени паркинг на Венцу Петра Бојовића је изнуђено а самим тим и лоше решење.
Град је на име дугова добио пропалу фирму и одлучио да на њеном плацу изгради паркинг.
Веза са паркингом је директно са једног од најфреквентнијих праваца, између две семафорске раскрснице, чиме се саобраћај додатно умртвљује а трака за лево скретање је импровизована и неадекватна.
Између излаза, објеката, тротоара и коловоза не постоји појас што га за возача чини непрегледним док не нагази тротоар и тиме отежава кретање пешака.
Медаљу за највећи бисер ипак заслужују новоизграђена паркинг места са паралелним паркирањем на Стапарском путу.
Поред тога што се паралелним паркирањем саобраћај на једном од главних праваца буквално зауставља, паркирани аутомобили драстично су смањили прегледност раскрснице са Самка Радосављевића.
Као једно од решења за проблем паркинг места разматрано је и да се руина од бивше Ренесансе откупи, сруши и паркинг уреди ту, што би било мање лоше решење.
Проблем је лево скретање са Венца Радомира Путника у Николе Вукићевића које умањује проточност на венцу али мислим да би тако нешто било мање лоше решење јер су и улаз и излаз кроз Златне греде већ решени на мање лош начин.
Најбоље решење за нова паркинг места које уједно отвара још неке могућности било би изместити бензинску пумпу код Вајдингера и проширити постојећи паркинг.
Колико знам, измештање пумпе требало је бити обављено давних година.
Ту је могуће забранити лево скретање јер је 100 метара даље кружни ток што паркинг чини приступачним из свих праваца.
а улаз не прекида токове кретања пешака и бициклиста.
Излаз уместо преко пешачког прелаза и Лазе Костића улити у постојећу семафорску раскрсницу чиме се омогућава кретање у свим правцима, не омета кретање пешака и бициклиста и ствара могућност да се некада Лазе Костића претвори у пешачку зону и парк код хотела доведе у пристојно стање.
Уливањем излаза у семафорску раскрсницу било би неопходно скратити трајање зеленог светла за аутомобиле који долазе Апатинским путем чиме би се за тај правац углавном одлучивали само они којима је то неопходно и који са Апатинског пута скрећу десно док би се остали на раскрсници код неуропсихијатрије одлучили за друге правце чиме би се смањио притисак на Венац и пешачки прелаз.
 
Poslednja izmena:
Vrh