Šta je novo?

Славија - Краља Милана - Теразије

Još jedna sjajna slika vezana za to koliki deo grada danas pripada automobilima a koliki pešacima. Ovde se vidi kako je to nekada izgledalo na Terazijama.

Takođe, očigledno je da su Terazije regulisane i formirane kao neka vrsta malog trga, sa zelenilom, klupama i parkovskim stazama. Možda i od samog početka sa idejom da kasnije izađu na Terazijsku Terasu, tako da se ovaj parkovski deo poveže sa zelenilom na terasi? Svejedno, o ovome danas možemo samo da sanjamo. Čak i nam je i čitav "trg" nestao u uobičajenom procesu stalnog širenja kolovoza, pretvorivši se u običnu ulicu, doduše sa nešto širim trotoarima nego što se smatra da običnim pešacima danas pripada. I toliko su nas programirali kao bedne prosjake u ovoj podeli gradskog prostora da moram posebno da objašnjavam i ubeđujem ljude na Beobuildu (dakle ne investitore i političare) da je skoro šaljivo da na ogromnoj Slaviji samo zbog još jedne zgrade na parkingu trajno ostave svega 2 metra širine za pešake i smatraju da je to dovoljno, pri čemu čak i podzemni prolazi eto "nisu potrebni" baš na svakom ćošku. Ne bi li pešake spakovali na još manje mesta.

 
Primetio sam, ako se ne varam, da su pojedinacne trake na kolovozu mahom presiroke - sire nego sto je potrebno, kao da su pravljene za velike kamione, koji tu i ne prolaze.

Jednom sam napravio eksperiment u 3D programu (izbrisam fajl nazalost) - uneo sam elemente starih Terazija na postojecu strukturu, tako da i vozaci i pesaci gube minimalno prostora, a da se vec na prvi pogled vidi da su to te Terazije kakve su nekada bile. Moze.
 
A sta je to sto Kralja Milana sada nema a sto bi dobila kad bi se ogranicila samo na JGP I interventna vozila? Ne racunajuci povremenu trubnjavu, kako to nekoga ugrozavaju automobili u Kralja Milana?

Istina, na par mesta bi trotoari mogli da su malo siri. Ali nije tu problem do manjka prostora, nego do bahatih seljoberskih lokala koji poizbacuju svoje stale pa zauzmu mesto za prolaz. Na preostalih 90% duzine ima mesta savrseno dovoljno.

Sto se tice uredjenosti, pa to je valjda jasno. Ako su ploce izvaljene, treba ih zameniti. Ako reklame ruze zgrade I okruzenje, otfikare se. Ako su fasade musave, okrece se. Ako su drveca postala preglomazna, potkresu se. Ne vidim kakve to veze ima sa automobilima I kakvu to stetu nekome nanosi jedna dodatna traka pored zute.

P.S.

Sto se tice povremenog jurcanja kroz ulicu, to ume nekad da iritira. Ali ni to nije nesto sto se ne moze resiti. Posadi se jedna patrola saobracajnih bumbara sa radarom na 6 meseci I lepo odere svakog ko pretera. Ili se jednostavno postave kamere.
Nema jurnjave, nema guzvi. I stoput je bolje I efikasnije od uvodjenja imbecilnih crvenih signala na svakih 20 metara I usporavanja celog saobracaja ukljucujuci I JGP.
Dakle za sve postoji resenje. Al prvo mora da se rascisti u glavi sta je problem I sta se uopste zeli.
 
У Краља Милана мора жута да се прошири возачи уопште неће ни да је користе јер ем је узана ем су разлокани одводи

Мада и даље није смејурија као Светогорска
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=529371#p529371:1eifqzzn je napisao(la):
Bender Rodriguez » Ned Apr 01, 2018 4:21 pm[/url]":1eifqzzn]A sta je to sto Kralja Milana sada nema a sto bi dobila kad bi se ogranicila samo na JGP I interventna vozila? Ne racunajuci povremenu trubnjavu, kako to nekoga ugrozavaju automobili u Kralja Milana?

Istina, na par mesta bi trotoari mogli da su malo siri. Ali nije tu problem do manjka prostora, nego do bahatih seljoberskih lokala koji poizbacuju svoje stale pa zauzmu mesto za prolaz. Na preostalih 90% duzine ima mesta savrseno dovoljno.

Sto se tice uredjenosti, pa to je valjda jasno. Ako su ploce izvaljene, treba ih zameniti. Ako reklame ruze zgrade I okruzenje, otfikare se. Ako su fasade musave, okrece se. Ako su drveca postala preglomazna, potkresu se. Ne vidim kakve to veze ima sa automobilima I kakvu to stetu nekome nanosi jedna dodatna traka pored zute.

P.S.

Sto se tice povremenog jurcanja kroz ulicu, to ume nekad da iritira. Ali ni to nije nesto sto se ne moze resiti. Posadi se jedna patrola saobracajnih bumbara sa radarom na 6 meseci I lepo odere svakog ko pretera. Ili se jednostavno postave kamere.
Nema jurnjave, nema guzvi. I stoput je bolje I efikasnije od uvodjenja imbecilnih crvenih signala na svakih 20 metara I usporavanja celog saobracaja ukljucujuci I JGP.
Dakle za sve postoji resenje. Al prvo mora da se rascisti u glavi sta je problem I sta se uopste zeli.
Tako je, bravo, svima satro smetaju kola, a svaki novi trotoar koji se dobije AUTOMATSKI se pretvori u bastu neke kafane, eno ga poslednji primer na tasmajdanu ispred crkve. Bruka da ni glavna strafta vise ne izgleda kao setaliste nego jedna velika kafana na otvorenom.
 
Povecanje spratnosti objekata u centru cini situaciju na ulicama jos tezom. Prave kanjone bez sunca pune automobila....
 
Bumbarevo brdo":31qynrzd je napisao(la):
Tako je, bravo, svima satro smetaju kola, a svaki novi trotoar koji se dobije AUTOMATSKI se pretvori u bastu neke kafane, eno ga poslednji primer na tasmajdanu ispred crkve. Bruka da ni glavna strafta vise ne izgleda kao setaliste nego jedna velika kafana na otvorenom.

Da lepo si to primetio i rekao, stalno neka kuknjava za više trotoara (što je u načelu ok ali ovde se najčešće pretvori u total džihad protiv automobila) da bi se na kraju sve što se oslobodi pretvorilo u debilne montažne štale. Takozvane ''bašte''... :D Nisam znao da je bašta kad se sedi u plastično-gumenoj kutiji na montažnoj metalnoj podlozi koja stoji na 30 cm od štrokavog kolovoza i tutnjećeg autobusa... :D
A u pešačkim zonama možda nema kolovoza al se zato sedi kao u kutiji sardina. Jer bože moj, gazda rešio da upakuje što više sard... mislim gostiju na kvadratni metar. Pa dobro šta, biće im malo tesno, bože moj. Nije kao da oni sad daju neke pare da sede tu pa da imaju pravo da očekuju nekakav komfor... :D

A tamo gde nema mesta baš za punokrvnu baštu uvek se nađe pokoji kvadrat za neku reklamu, tablu ili bilbord.

I za takve stvari mi oslobađamo trotoare. :roll:
 
Sem što to nema nikakve veze ni sa gazdama ni sa "narodom" nego sa gradskim vlastima koje propisuju pravila za korišćenje trotara i kontrolišu njihovo sprovođenje. Istim onim vlastima koji propisuju urbanističke uslove i visinska ograničenja za gradnju. Ili planiraju saobraćajnice. Ili naređuju inspekcijama i komunalnim policajcima. Pa tako nema veze ni sa investitorima. Nego SVE ima veza samo sa moralnim i političkim likom i delom onoga ko je zaseo u fotelju. Pa bi od suštinskog značaja za Srbiju bilo najzad prestati sa dimnim zavesama i spominjanjem "naroda" i njegovih osobina. Koju politiku sprovodi veliki šef? To je sve što bi trebalo da vas u početku zanima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=529371#p529371:46qy4bae je napisao(la):
Bender Rodriguez » 01 Apr 2018 04:21 pm[/url]":46qy4bae]
Dakle za sve postoji resenje. Al prvo mora da se rascisti u glavi sta je problem I sta se uopste zeli.

Trazi se nacin da se Terazijama vrati stari izgled ili priblizno, a sta ti zelis? Kapiram da ti je ok kako jeste, uz neke kozmeticke promene i ostriju kontrolu saobracaja (?).
Sto je legitiman stav, samo sto su ti argumenti vise napadacki, nego sto vode do nekog zakljucka o tome sta ti zelis.

Mislim da nije cilj da se smanji prostor vozilima i poveca pesacka zona per se, vec da se stvori jedna lepsa, sira slika toga kako bi Terazije (orgranicicu se samo na Terazije) trebale da izgledaju. Trenutni izgled je koncept iz sredine 20og veka.

Nisam za potpuno ukidalje automobila (ima i to svojih cari), samo sto ne kupujem ovo razmisljanje: "necemo sire pesacke povrsine, jer ce seljoberi postaviti 'baste' sa stolovima". Onda nam nigde ne trebaju pesacke zone.
 
Ја са друге стране не разумем оне који се залажу за пешачке површине али воде хајку на баште кафића ... стичем утисак да би најрадије видели пешачке улице без ичега.

Људи, то су мртве улице. У њима нема живота. Сећамо се сви трансфера бочних улица око Кнеза из саобраћајних у пешачке. Онај период у коме су оне биле већ пешачке али без башти кафића. Биле су сабласно празне. Језиве. Град духова. И како су се поставиле баште кафића, тако је живот у њима избујао. Данас су једнако живе као и сам Кнез.

Као што је Родригез за контролу саобраћаја уместо његовог укидања, тако сам ја за контролу угоститеља. потребно је само контролисати угоститеље на баште не шире изван прописаних и обележених линија које су добили према пројекту.
 
У суштини све треба контролисати и довести у неки ред, и саобраћај и објекте на тротоарима (баште, рекламе, фрижидере, штандове и тд.).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=529535#p529535:2uiqsdjx je napisao(la):
stf » Pon Apr 02, 2018 8:12 am[/url]":2uiqsdjx]...потребно је само контролисати угоститеље на баште не шире изван прописаних и обележених линија које су добили према пројекту.
A po projektu u knezu su dobili toliko da obican setac vise ne moze normalno da prodje. :bash: :bash: :bash:
Znaci, zuma je potpuno u pravu, kriva je vlast koja zajedno sa vlasnicima i ima najvise koristi od toga.
 
Drakche,

Pričamo o dve različite stvari. Ti si za vraćanje starog izgleda Terazijama a ja sam za ostavljanje saobraćaja u Kralja Milana. Nijedno od ta dva ne isključuje ono drugo.

Što se tiče bašti, neki opet počinju da brkaju teze i izvrću reči. Kralja Milana je bila živa ulica i pre nego što su razni Solunci, picerije, Avijatičari i slični poizbacivali svoje stolove i štale na trotoar. To što ne želim da gledam štrokave, montažne plastično-gumene kutije tik pored kolovoza a nasred trotoara, ne znači da sam za potpunu zabranu bilo kakvog sadržaja na ulicama. Samo što za sve postoji vreme, mesto i odogovarajući način.

Trotoari i javne površine u ulicama ne služe da seljoberi postave svoje štale, reklame i table. Oni prvenstveno služe za kretanje pešaka. Pa tek onda za sve ostalo. Što znači da u ulicama sa saobraćajem prioritet moraju da imaju pešački tokovi i njihovo neometano kretanje, pa tek onda dolazi sve ostalo. Što znači neće pešaci da se prilagođavaju Soluncu i Avijatičaru, nego će Solunac i Avijatičar da se prilagode pešacima. Ako im se to ne sviđa, nek traže drugu lokaciju. Živela je ulica pre njih i živeće opet. Isto važi i za sve ostale ulice, pošto je problem s baštama i reklamama koje uzurpiraju površine nešto što podjednako muči ceo grad, od Mladenovca pa sve do Kneza. Došlo se dotle da se svi prijatno iznenađujemo i radujemo kad god naletimo na trotoar koji je širi od 3 metra, posebno u centru. To nije normalno, to je bolesno. To je znak ozbiljnog problema i strašnog licemerja prema svim ljudima koji daju pare za društvo i državu. Daju se pare da bi te neko tretirao kao stoku.

A što se tiče mog komentara o baštama u pešačkim zonama, nigde nisam rekao da one ne treba da imaju bašte. Samo kažem da je smešno koliko se povlađuje vlasnicima tih bašti, jer 70% njih napravi najobičnije plastične podijume na koje natrpavaju ljude kao sardine. Sad, da je to živo, jeste. Da je bolje nego prazna ulica, jeste. Samo što bi moglo malo više reda da se uvede u sve to. I naravno sve to što pričam se odnosi na one kafiće koji imaju dozvole. A takvih je zapravo jako jako malo. Koliko njih otima te površine bez adekvatnih dozvola, da i ne pričam. Znači neko uzurpira javnu površinu koju svi plaćamo da bi ostvarivao profit koja pritom čak ni ne vidi gradskog budžeta nego ide direktno njemu u džep. I to je kao normalno? I takve kao treba da pustim na miru? Zašto?

P.S.
''Život'' na ulici jeste dobra stvar, samo što kao i sve u univerzumu, i on ima svoju meru. Šta se dešava kad se ulica napuni s previše ''života'' vidi se leti u Knez Mihailovoj, koja postaje kao zakrčeni vašar, zato što nema ko da izreguliše šta i ko sve u njoj sme da se postavi. Tako da ključna reč u svemu, pa i u ovome je - mera.
 
Проблем је што објекти морају да имају већи капацитет, па су виши, а да би инфраструктура опслужила мора да се прошири, а да се прошири потребно је масовно померање грађевинских линија што аутоматски искључује најлакши начин повећања објекта, што значи да се ишта уради како треба морају старе зграде да иду, а већина би се пре бацила у машину за млевење меса него да то ураде.

А баште имају лако решење - новим системом планирања постојали би посебни делови тротоара који су шири где је тачно дефинисан простор за баштицу - сви срећни

Што се све своди на коначан проблем - требају се паре - те морамо да се задовољимо кањонима од улица као привремено решење
 
Početak rešenja leži u tome da svi prihvate elementarnu istinu da su visine zgrada i širine ulice međusobno povezane. Pa širina ulica stavlja limit na dozvoljenu visinu zgrada. Odnosno mora postojati ograničenje visine u starom delu grada. Infrastruktura podržava tačno određenu gustinu stanovanja i ni malo više od toga. Kršenje tog opšteg principa je znak korupcije, odnosno toga da vlasti posmatraju grad kao sredstvo za lično bogaćenje, umesto da sebe vide samo kao upravljače koji slede neumoljivu logiku osnovnih urbanih parametara nekog dela grada. Iz istog pristupa gradu, dakle kao mašini za pravljenje pare, umesto kao servis ljudima koju tu žive, proizilazi i tretman zauzeća trotara. Trotoari bi trebali biti prvenstveno namenjeni pešacima, ali pošto pešeci ne plaćaju zauzeće prostora, a kafane i lokali plaćaju, vlasti pešake potiskuju gde god mogu. Tako da se opet stvar svodi samo na politiku, ili recimo na političku filozofiju vladajuće grupe.

Ukratko, kako će Beograd ubuduće izgledati ISKLJUČIVO ZAVISI od toga koliko je u javnosti široko raširena svest, nivo znanja i sposobnost da uvek prepoznaju ideološko-političko-finansijsku osnovu svih gradskih politika. Urbanizam je tu sekundaran. To je struka koja daje sasvim jasna uputstva, i kad bi se sledila samo ona, problema ne bi bilo. Problem je međutim što osnovnu filozofiju odnosa prema gradu UVEK diktira samo vladajuća grupa, ne struka ili "narod" ili "kultura", pa je u osnovi sve to irelevantno ako se uvek ne krene od politike.
 
Zauzeće prostora itekako plaćaju i pešaci, kroz trista pedeset poreza, taksi i dadžbina koje svakog meseca izmiruju. S druge strane, upravo su ugostitelji ti koji procentualno najmanje plaćaju i najmanje uzvraćaju. Jer velika većina njih radi mimo propisa, te nema sve potrebne dozvole. O tome koliko zarade utaje, i koliko njihovog profita ode u džepove umesto u gradsku kasu, da i ne pričam.

Tako da u najmanju ruku, pešaci imaju pravo na trotoar isto koliko i ugostitelji. Ako ne i više.

I to treba ponavljati u svakoj prilici, da se jednom za svagda razbije ta naopaka imbecilna floskula i ideologija koja je krenula još u vreme demokrata a lepo se nastavila i sa dolaskom naprednjaka, da je ugostiteljstvo jedini adut Beograda i da treba svi da mu beskrajno povlađujemo i da treba da budemo zatočenici u sopstvenom gradu da bi nesposobni ugostitelji mogli da namaknu pozitivnu nulu. U stvari kamo sreće da je samo do Beograda. Nego duž cele Srbije se nametnula ta neka propaganda da zato što su kafići, banke, prčvarnice i kladionice jedino što masovno uspeva i niče u Srbiji (malo morgen), da im treba povlađivati u beskraj. Da treba svi da se prilagođavamo njima jer oni kao jedini pune budžet u ovoj zemlji. Ma kako da ne. Nit' su oni jedini koji ovde niču i pune budžet, nit' im to daje pravo da rade šta hoće.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=529542#p529542:25ei0ztg je napisao(la):
Bumbarevo brdo » 02 Апр 2018 09:00 am[/url]":25ei0ztg]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=529535#p529535:25ei0ztg je napisao(la):
stf » Pon Apr 02, 2018 8:12 am[/url]":25ei0ztg]...потребно је само контролисати угоститеље на баште не шире изван прописаних и обележених линија које су добили према пројекту.
A po projektu u knezu su dobili toliko da obican setac vise ne moze normalno da prodje. :bash: :bash: :bash:

Зар у Кнезу нису склонили све баште са пешачке штрафте?

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=529542#p529542:25ei0ztg je napisao(la):
Bumbarevo brdo » 02 Апр 2018 09:00 am[/url]":25ei0ztg]Znaci, zuma je potpuno u pravu, kriva je vlast koja zajedno sa vlasnicima i ima najvise koristi od toga.
Па није у праву. Сви имају корист. И угоститељеи, и власт, и грађани и туристи.

Поента целе приче је да бочне мртве централне улице препуне напуштених локала који су служили за графитирање, плакатирање и запишавање добијају нови живот. Мртви пословни квадрати постају активни, обрће се новац који се није раније обртао, држава наплаћује порезе који раније нису постојали, пуни се општинска каса, више пара за даље одржавање јавних површина.

Просто је.
 
stf sve je to ok medjutim ovde hohstapleraj na vlasti to radi prvenstveno zbog svojih interesa, da bi punio svoje dzepove, to je razlog br.1 a za ono drugo sta ostane.
 
Ма лепо порез по коришћењу и крај - постоји технологија да се то прати сасвим лепо - јесте да би угоститељски посао вероватно пропао преко ноћи, али ако пропадне под утицајем враћања нормалности, није ни требало да постоји
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=530096#p530096:1nh9zsg9 je napisao(la):
SRBO » Sre Apr 04, 2018 12:16 pm[/url]":1nh9zsg9]али ако пропадне под утицајем враћања нормалности, није ни требало да постоји
Upravo. Gradovi postadoše ko vašar da bi ugostitelji mogli da kažu kako uspešno posluju a vlast da se širi izjavom kako smo imali 3 miliona turista.
Izvoli pa posluj po PSu, kao i svi ostali. Ako ne možeš da opstaneš, znači da si nesposoban. Stavi katanac, završi tu priču i traži nešto drugo. Tako je od vajkada na celoj planeti, pa ne znam što bi ovde trebalo da bude drugačije.
 
Апропо доброг дела горенаведеног, са чим се слажем, јер у принципу много више желим свој град за себе и за своје потребе, макар било и 32,4% мање туриста, веома су ми занимљиве лоше реакције Берлинаца на идеју да се главна градска авенија, Унтердерлинден, претвори у гигантску пешачку зону. То је оцењено као "Дизниленд за туристе" и "провинцијализам".

У овом случају, 100% уз Прусе. Кад говоримо о Београду, од Славије до Теразија макар јавни превоз мора да остане, а морам да кажем да сам временом све мање и против аутомобила на том потезу. Није ми баш јасно колики нам то, заправо, тротоар треба, и да ли, заиста, искрено желимо да обезбедимо већи простор за сегвеје и ховерборде у Улици краља Милана, макар то био и тренд... међу скандинавским адолесцентима? Мислим, кад запитам себе, искрен одговор је да ме за сегвеј заболе, а да ми улица каткад и треба...
 
Jezero - ili bara - na Terazijama. Ova ulica levo sa uobičajenim redom jablanova bi onda mogla biti buduća Kralja Milana.



file.php
 
Vrh