Дошљак
Professional
- Učlanjen(a)
- 31.10.2014.
- Poruke
- 34.177
- Pohvaljen
- 56.970
Пошто је укинута приобална пруга, мислим да је време да се размишља о реурбанизацији Дунавског приобаља. Ево нека моја идеја, траса постојеће пруге најбоље би било да се искористи за широки висококапацитетни булевар (Дунавски булевар, уместо Дунавске улице) који би имао по три траке у смеру (једна жута), широко разделно острво са могућношћу постављања трамвајске пруге или метро система на стубовима, широке тротоаре и бициклистичке стазе одвојене од тротоара и коловоза са зеленим појасем и дрворедима дуж тих зелених појасева. Паркирање би било решено унутар нових блокова који би били формирани дуж булевара на ослобођеном простору. Дуж самог булевара би смо имали доста атрактивних садржаја, на његовом самом почетку, био би Доњи град Београдске тврђаве, фудбалски стадион ФК ГСП Полет, СРЦ Милан Гале Мушактировић, као и новопланирано насеље у бившој фабрици Беко. Даљим током булевар би спојио Доњи Дорћол са Дорћолским приобалним блоковима. На страни булевара до старог Доњег Дорћола би се изградио улични фронт док би са стране до приобалних блокова уредио парк. На крају приобалних блокова, пре старе електране је планирана градња Марине Дорћол, још једног новог стамбеног комплекса. Такође у самој старој електрани је планиран нови музеј Николе Тесле, још један врло атрактиван комплекс, поготову за туристе који би се налазио на траси новог булевара. Даље иза електране је топлана, која је мање атрактивна, а иза ње Лука Београд за коју од раније постоје планови реурбанизације и транформације у велики стамбено-пословни комплекс. Преко пута топлане је планиран нови велики терминус јавног превоза, локација која има потенцијал за окупљање великог броја људи, те су и околни блокови који би били формирани дуж булевара са добрим потенцијалом за трговачке центре. Даље би булевар ишао мало криво око а и кроз саму луку Београд, до раскрснице (најбоље кружног тока) са продужетком Цвијићеве, чиме се остварује саобраћајна повезаност Дорћола и Звездаре са заобилажењем центра града, као и преко Деспота Стефана и будућег тунела, веза са Новим Београдом и Савамалом. Даље од кружног тока би булевар наставио дуж (или кроз) комплекс изграђен на простору Луке Београд, отприлике паралелно са Деспота Стефана и Поенкареовом улицом до Панчевачког моста, тј. окретнице ЈГП и железничке станице, где би скретао како би прошао даље испод самог моста ка Ади Хуји. Завршетак самог булевара би требало урадити тако да пре самог рукавца направи кривину и хвала правац Миријевског булевара. Сам силазак на реку низводно од моста био би мало деликатнији због могућег крака градске железнице (некада планирана станица Карабурма), али би отприлике требало урадити исправљање споја Вишњичке и Булевара Деспота Стефана на делу низводно од моста до раскрснице са Мије Ковачевића, а саобраћајнице које би ишле ка Дунаву (наравно условљено железницом, да ли би то били надвожњаци или подвожњаци) биле би у продужетку улица Мије Ковачевића, Војводе Мицка Крстића и Диљске, ако и постојећи пут за Аду Хују. Ево и графички нека моја идеја за део од СРЦ до Дунав станице.