Šta je novo?

Реконструкција Трга Републике

Ionako ce za koju godinu da ih čupaju i stave asfalt…

Pa da li je ovo stvarno moguće?! Onaj jadni trotoar ispred pozorišta???

Nije da pravdam ali takav je bio do poslednje rekonstrukcije. Šapić vraća staro stanje što je u skladu sa njegovom odlukom o automobilizaciji grada..
 
Ovo treba skroz zatvoriti za kolski saobracaj. Cao zdravo, nema.
To bi bilo najbolje. Eventualno dozvoliti samo trole do studentskog trga, da im se ne bi izmišljala nova okretnica i kontaktna mreža a i da to bude najbolji, kao i ekološki, način da se stigne u taj deo grada. To bi ujedno i osiguralo opstanak trolejbusa kao prevoznog sredstva u BG

Ali znamo da nema ništa od toga jer je trenutna (nazovi) strategija apsolutna prednost za sav kolski saobraćaj, čak i u najužem centru grada.
 
Poslednja izmena:
Inače juče sam video da postoje kolotrazi na semaforu u BZĐ na rasksnici sa Bulevarom umetnosti, tu prolaze (samo) 17, 70, 74 i 68. Dakle definitivno asfalt koji se koristi u Gangul pašinim presvlačenjima je jadan i bedan svuda, a ne samo na Zelenom vencu. Verujem da će i ovde biti isti scenario.
 
Negodujete da ce kocke biti lako isprljane haha nadate se da ce ovaj put biti bolje ugrađene, da se nece raspasti posle godinu dana, optimizam!
 
Na Slaviji je pešacima semaforima poboljšano kretanje. Iako si pre navodno imao prednost, trebalo je da strepiš da te neko ne zgazi.
 
Semafori čine raskrsnice bezbednijima, ali istovremeno često usporavaju saobraćaj, naročito kada imamo posebna svetla za levo.

Ima i do saobraćajne kulture dosta, a mi tu nismo baš najbolji, a to je zbog najviše zbog nesprovođenja zakona.
 
Screenshot 2025-07-14 at 12.14.33.png


Када је пешачки прелаз био на самом улазу било је много сигурније.
Када су пребацили горе, опасност је вребала од свих учесника. Ови што улазе у улицу после кружног тога, махинално убрзавају и долазе до пешачког, такође ови одозго, су исто далеко од кружног па и даље лете, нису још успорили...
Ја бих рекао да је са семафором много боље за пешаке сад.
 
Semafori čine raskrsnice bezbednijima, ali istovremeno često usporavaju saobraćaj, naročito kada imamo posebna svetla za levo.

Ima i do saobraćajne kulture dosta, a mi tu nismo baš najbolji, a to je zbog najviše zbog nesprovođenja zakona.
Znam da sam dosadan, ali sa levim skretanjima su upropastili Novi Beograd. Na svakom semaforu se čeka duže nego ranije. Onaj kod Telekoma je vrhunac idiotizma, da oni koji skreću u Blok 29 ili prave polukružno imaju levu strelicu. Tu bukvalno za nekoliko sekundi prođu svi za pravo i onda taj za levo čeka dva i po minuta, a ništa ne prolazi. Zaista treba da budeš ozbiljan debil i mentalno zaostao pa da na tu raskrsnicu staviš ovakav semafor. Ima još dosta primera, ali ovaj mi je nekako najekstremniji.
 
А струка и искуства развијених градова кажу да је поента имати што мање семафора а тамо где су неизбежни функционишу тако што се даје предност пешацима.

Свакако, семафори за пешаке на кружним токовима саобраћајно нису неопходни и директан су удар на комфор пешака.
 
Znam da sam dosadan, ali sa levim skretanjima su upropastili Novi Beograd. Na svakom semaforu se čeka duže nego ranije. Onaj kod Telekoma je vrhunac idiotizma, da oni koji skreću u Blok 29 ili prave polukružno imaju levu strelicu. Tu bukvalno za nekoliko sekundi prođu svi za pravo i onda taj za levo čeka dva i po minuta, a ništa ne prolazi. Zaista treba da budeš ozbiljan debil i mentalno zaostao pa da na tu raskrsnicu staviš ovakav semafor. Ima još dosta primera, ali ovaj mi je nekako najekstremniji.
Mogli bi ovo da probaju na par lokacija.
michigan-left-turn.bmp



A što se Slavije tiče, pre ili kasnije će tu morati da se razmišlja u 3 dimenzije, a ne samo u 2... Odnosno pre ili kasnije će morati da se razdvoje pešački i kolski saobraćaj.
 
Stara je stvar da one "obične" četvorokrake rasksrnice što imaju posebnu traku za desno su najgore za pešake jer pešak mora da pređe 4 semafora koji nisu usklađeni za pešačko kretanje.

mnogi semafori na pesackoj putanju.png


Ovde imamo 6 semafora, mada je praksa da se ovaj semafor između smerova ukida, ali to usporava saobraćaj na drugi način.

Ja sam veliki pristalica podzemnih prolaza, ali mi smo veoma daleko od toga. Možda kada dobijemo metro, pa u zoni metro stanica možemo da ukinemo skoro sve pešačke prelaze, ali daleko smo mi od toga.

ps: naravno da ne pričam o mračnim zapišanim prolazima kakvi su većinom kod nas, ali to već govori o našem odnosu prema takvim prostorima što su nam skoro svi prolazi ruinirani i urinirani :)
 
Ja na većini takvih raskrsnica ne bih ni stavljao semafore između trouglastih ostrva i trotoara.

Stavljao bih ovo ispred prelaza koji vode ka njima
stock-photo-road-slowdown-line-white-color-on-asphalt-in-thailand-1205667667.jpg


Takođe bih uveo nisko zelenilo na ta trouglasta ostrva, da ne izgleda sve tako jadno a leti da služi kao tiganj za prženje pešaka. Ovako nešto, ili ugrađene žardinjere-baštice sa niskim zelenilom.
5071426.jpg

Ali to je sad već druga tema i duboka fantazija za ovu rupčagu od zemlje...
 
Poslednja izmena:
Podzemni jedino ako se prave da dugačkim rampama, a ne sa stepenicama. Ili bar da ima i jedno i drugo.
Inače je pakao za ljude kolicama za bebe, ljude u kolicima, ljude koji imaju problema sa kolenima, kofere, kolica za pijacu, itd.
A čak i sa tim rampama je pešačko kretanje značajno otežano, svaki čas negde gore/dole.

Ništa ne fali semaforima, samo da se lepo podese, i da nema onih gluposti kao kod SIVa, do pola zeleno, pa opet čekaj na suncu.
Slip-lanovi se po svetu uglavnom ukidaju, pošto se smatra da nisu bezbedni za pešake (ali to je uglavnom dizajn koji stavlja ceo prelaz odmah iza raskrsnice, pa pešaci i ne idu na trougao).
 
Nema mesta na svim tačkama Slavije za rampe pod nagibom.

A pešačko kretanje na Slaviji je uvek bilo otežano, i u vreme dok su pešački bili uz kružni tok a tek sad...

X puta sam proklinjao što nema lepo podzemni od kraja Kralja Milana do Bulevara Oslobođenja... Bolje i podzemni nego kruženje okolo naokolo kao sad ili lomljenje nogu preko šina i prljanje odeće i obuće preko baruština kao što je bilo nekad pre rekonstrukcije.
 
Slavija je poseban slučaj, ja sam mislio na velike raskrsnice po NBG, kao što je @astrodule okačio. Slaviji je potrebna denivelacija. Bez metroa sam više za kružnu izdignutu pasarelu. Kad dodje metro pod zemljom ima mnogo više smisla.
 
Ne znam da li tripujem, ali ovog leta mnogo više viđam tragove gume na asfaltu na kamerama.

Sigurno ima veze i sa vrućinama, ali možda i sa time što nam je grad musav.

Pre neki dan sam zamenio gumu na biciklu i nova crna guma je od servisa do kuće postala skroz siva od prašine i prljavštine.
 
Vrh