Šta je novo?

Реконструкција Трга Републике

Новац наш, труд трећих лица, а политички поени његови и годсподара му.
 
Bolje ikad nego nikad
Svaka im čast na urađenom poslu, i da se ne ponovi tolika zapuštenost.

Što se tiče staklenca ... i to će valjda jednom da se reši ...
 
Bilo bi pristojno da kada će se već rušiti staklenac, da srede plato Zorana Djindjića i da on tu dobije spomenik koji bi bio isto toliko monumentalan kao i spomenik Knezu, samo po modernim standardima naravno (da ne dobijemo taj šund od spomenika kao na Savskom Trgu)
Ipak je Djindjić ubijen kao i Knez Mihailo, kao što reče Vesna Mališić "zato što su obojica želeli modernu Srbiju"
 
Iza staklenca je bocni zid zgrade koji nije nista lepsi nego TC. TC je najmanji problem.
 

Prilozi

  • TRG-R-02.jpg
    TRG-R-02.jpg
    27,7 KB · Pregleda: 3.993
Данас поподне:







Два од четири подножја стубова немају поклопац за ел. инсталацију:







Да ли златна боја на пресеку крста није добро урађена, или је већ изгребана?



Између жбунића у жардињерама је много корова:

 
Kakva st***, jel moguće da su već usrali grb. Deluje kao da je neko namerno grebao...
Ako nije problem prosledio bih fotku Beokomu.

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=746972#p746972:1ajzewhw je napisao(la):
Хаеул » Čet Jun 11, 2020 5:58 pm[/url]":1ajzewhw]Новац наш, труд трећих лица, а политички поени његови и годсподара му.

Ja sam mu svoj novac sa zadovoljstvom dao za ovako dobru rekonstrukciju.
 
tako je Dragane, i ja sa zadovoljstvom dajem za ovakve rekonstrukcije...

99edd013ab272bc368541b530fcdadf4.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ovakvom restauracijom spomenika pali su u vodu svi lažni izgovori iz Zavoda, koje smo mogli ranije čuti o nemogućnosti i nepotrebnom skidanju zelenog taloga, nazovi patine.. kako ta štroka treba da stoji tu, da ona štiti bronzu itd.

Evo, videli smo da to može da se skine i da smo dobili jedan potpuno novi doživljaj spomenika sa svim ovim detaljima.

Zato gospodo iz Zavoda, dižite se iz fotelja i na posao!
 
Bez dvoumljenja cu reci da je uradjeno bolje nego u slucaju pobednika. Iako znam da su iste majstorske ruke radile. Ja sam prvi bio protiv skidanja patine i pogresio sam. Iz neznanja. Posto im ide sve bolje i bolje, koji bi sledeci spomenik bio za sredjivanje? Dositej mozda?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=747435#p747435:2qdoorkq je napisao(la):
Gazi Bengazi » Суб Јун 13, 2020 12:19 am[/url]":2qdoorkq]Bez dvoumljenja cu reci da je uradjeno bolje nego u slucaju pobednika. Iako znam da su iste majstorske ruke radile. Ja sam prvi bio protiv skidanja patine i pogresio sam. Iz neznanja. Posto im ide sve bolje i bolje, koji bi sledeci spomenik bio za sredjivanje? Dositej mozda?
Вуков споменик
 
Brutalno dobro je ispalo.

Odavno me nesto nije ovako u gradu odusevilo kao rekonstrukcija ovog spomenika. :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=747320#p747320:15010kjl je napisao(la):
Zezeljko » 13 Јун 2020 02:54[/url]":15010kjl]Kakva st***, jel moguće da su već usrali grb. Deluje kao da je neko namerno grebao...
Јесте намерно гребано. На старијим фотографијама нема овог оштећења.

Поражавајуће је да неко може да оскрнави грб Србије (истина, кнежевине) на главном градском тргу њене престонице, и да то прође некажњено.
 
Sinoć, oko 1:40 (iluzija - nije stub rasvete isečen, samo nisam kropovao fotku)

Screenshot_20200613-013115_Gallery.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=746737#p746737:2ithms9f je napisao(la):
And7rey » Čet Jun 11, 2020 12:51 am[/url]":2ithms9f]Zašto Vesiću a ne radnicima? Nije Vesić radio spomenik već je samo pokupio političke poene.

Nemam nista protiv, nego ajde samo izjasni se ko je kriv kada se kocke lose postave? Po tebi, kada se nesto uradi dobro, nije zasluzan Vesic nego radnici. Jel imas iste kriterijume kada se kocke lose postave pa se radi rekonsrukcija rekonstrukcije posle mesec dana, kriv je Vesic, a ne radnici?
 
Pravda za Vesića!

U stvari... kad bolje razmislim, bolje da povučem to. Možda ljudi bukvalno shvate pa bude svašta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=747767#p747767:3rr4g27v je napisao(la):
direktor » 14 Јун 2020 15:31[/url]":3rr4g27v]Opet filuju kocke ...
Да их пуне шлаг-кремом, дуже би држало. Шта користе, побогу? И како је могуће да још крпе ту калдрму, кад ни честитог саобраћаја није видела недељама?
 
Прве преправке и дозиђивања изведена су већ 1870. године. Релативно мала позорница захтевала је дограђивање и продужење. Дограђени задњи део је био нижи и саграђен од слабог материјала. Поред продужења позорнице, биле су предвиђене и гардеробе за статисте, магацин за декор и намештај, и сликарница. Планове за дозиђивање вероватно је најпре начинио предузимач Винтер, али потом су поново поверени Александру Бугарском. Радове је извео предузимач Ерлмајер. Проширивање је извршено на земљишту које није припадало позоришту, али позоришни одбор је започео зидање и без дозволе. Унутрашњој обради и опреми позоришта је поклоњена већа пажња и није се штедело. У гледалишту, све површине парапета, ложа, стубова, таванице, обрађене су декоративно у гипсу и обилато позлаћене. На ограде ложа су стављени медаљони са грбовима свих српских земаља и портретима истакнутијих српских владара и књижевника. Медаљон са ликом кнеза Михаила као оснивача позоришног здања смештен је изнад портала позорнице. Унутрашња опрема седишта и сценска техника набављени су у Бечу, по одлуци Позоришног одбора. На средини плафона, испод розете за проветравање, висио је велики лустер са преко сто гасних пламенова. Све сликарске радове, као и сликање завесе урадио је бечки дворски сликар Кауцки. Осветљење позорнице, гардероба, магацина, гледалишта, тј. целокупне зграде, било је на гас. Фабрика гаса – гасара, била је смештена у напуштеној Караџамији, двадесетак метара испод позоришне зграде, на углу Доситејеве и улице Браће Југовића.

Проблем позорнице и помоћних просторија, недостатак гардероба, слаба конструкција због штедње и слично, условили су да 1911. године буде донета одлука о још једној реконструкцији зграде. Министарство грађевина је поверило радове свом службенику, архитекти Јосифу Букавцу. Планови су предвиђали реконструкцију која ће Народном позоришту и споља и изнутра потпуно изменити изглед, распоред просторија па и димензије. У лето 1912. већ се почело са проширивањем позорнице, а због избијања Балканског рата, у јесен те исте године, радови су прекинути да би били настављени у лето 1913, када су углавном и завршени. Идуће, 1914. године, започета је реконструкција гледалишта, али су радови опет прекинути због Првог светског рата. У бомбардовањима главног града која ће да уследе између 1915. и 1918, као и због аустро-немачке окупације, многи елементи реконструкције из 1914. су пропали. Градња Позоришта је настављена 1919, и уз мање или веће измене у односу на пројекат из 1911, радови су потпуно завршени тек 1922. године. Спољна архитектура је изгубила јединство стила и склад оригиналне замисли Бугарског, представљала је мешавину сецесије и барока. Гледалиште сада бројало 700 седишта, 33 ложе (плус нешто већа дворска) и 66 стајања – све укупно 944 места. Позорница је повећана у дубину, а уграђена је и покретна округла бина (ротација). Гардеробе, радионице, просторије за управу, магацини и друге помоћне просторије смештене су око задње позорнице на два и три спрата. Промењене су све инсталације и уведено је централно грејање. На изради детаља у ентеријеру архитекти Јосифу Букавцу су помогли архитекти – руски емигранти, чији укус и утицај су се нарочито огледали у декоративним радовима у гледалишту, вестибилу и фоајеу на првој галерији који су добили још више гипсаних радова, вештачки мермер и тешке барокне мотиве. Плафоне је својим монументалним стилом осликао руски сликар Степан Колесников. Једино што је у ентеријеру остало од претходне зграде је медаљон са профилом кнеза Михаила, изнад портала позорнице, који је обновио вајар Ђока Јовановић. Позориште је страдало у бомбардовању Београда 6. априла 1941. Већ крајем године, иако под окупаторским властима, Министарство грађевина започиње поправку, која је подразумевала и нову реконструкцију. Зграда је опет повећана, испод ње је дозидан још један део, који се неправилно ширио са стране, а у којем је позориште добило просторије за канцеларије, пробне сале, радионице, магацине, гардеробе, три стана и друга пратећа одељења. Некад симетрична, монументална композиција грађевине из 1922. године потпуно је изгубила свој склад у сада скоро удвострученој дужини. Штедљива реконструкција је утицала и на спољну архитектуру старог дела зграде, која је насилно упрошћена и одавала је утисак недовршености. Зазидан је средњи главни улаз из вестибила у гледалиште, а остављени су само бочни, неугледни прилази према гардеробама. Гледалиште је добило релативно скроман изглед с упрошћеним декором и таваницом без слика. Реконструкција је испрва била поверена архитекти Гојку Тодићу, а потом архитекти Драгану Гудовићу. Радове је изводило, углавном, грађевинско предузеће архитекте Милана Секулића. По завршетку позоришне сезоне 1964/65. приступило се мањој адаптацији Велике сцене, и то на основу нацрта архитекте Николе Шерцера. У гледалишту је повећан број места тако што су уклоњене ложе и постављена мања седишта са ужим размаком између њих. Скинут је велики кристални лустер, а дворану су красили нови барељефи и зидови од храстових ламперија, као и плава боја седишта и завесе. Постављен је нов линолеумски под, број рефлектора је повећан за дванаест, уведено је ново централно грејање, као и бешумни вентилатори за прочишћавање ваздуха.

Народно позориште и град Београд су 1986. године одлучили да се започне још једна, заиста неопходна, детаљна реконструкција сада већ сасвим неусловне зграде. Главни архитекти и пројектанти за реконструкцију старог дела и нове зграде били су Љубомир Здравковић и Слободан Дрињаковић. Ентеријер је био урађен по нацртима архитекте Милана Палишашког; фасадна и декоративна пластика по нацртима Бранке Бремец, Димитрија Иванчевића и Зорана Бадњевића, а статику је урадио инжењер Миленко Поповић. Пројекат и радови су поверени грађевинској радној организацији Трудбеник. Обнова је трајала скоро три године и стајала је око 4,5 милиона долара. Свечано отварање „новог“ позоришта је било 15. октобра 1989. године, а прва представа, Есхилова „Орестија“, одржана је 10. новембра исте године.

Овом реконструкцијом, старој згради је враћен изглед од пре Другог светског рата, а укупна површина је скоро удвостручена доградњом модерног објекта у који су, на пет спратова изнад и два спрата испод земље, смештене службене просторије. Зграда сада има осамнаест и по хиљада квадратних метара, од којих седамнаест хиљада квадрата корисног простора. У гледалиште су враћене ложе, које су уклоњене 1966. и сада изгледају као и у XIX веку, са карактеристичним потковичастим распоредом. Дворана је добила нов сјај и привлачност. Цела је пресвучена у црвени велур и плиш, а још преовлађују основни бели и златни тонови. У фоајеу друге галерије се налази плоча са именима свих дародаваца и мецена позоришта из XIX века. На плафону дворане је обновљена велика уметничка слика Колесникова, композиција из два дела – „Баханал“ и „Талија са четворопрегом“. И фоајеи су другачији, лепши. Постављени су мермерни подови, гипсани украси на плафонима, рељефи, позлата, биљурна огледала, кристални лустери, а у главни је смештена и, давно заборављена, биста кнеза Михаила, оснивача позоришта. У новој, тзв. радној згради, архитекти и градитељи су оставили везе за подземне ходнике, који би једнога дана могли да се провуку испод Француске улице и повежу са новом зградом за Оперу и Балет, која би била изграђена на Тргу републике, преко пута Народног позоришта. По неким плановима то би била само велика позорница и гледалиште са преко 1.500–2.000 седишта, док би обе зграде опслуживало исто, већ постојеће особље. Може се рећи да данас Народно позориште у Београду представља модернистички спој старог и новог у архитектури, а у техничком смислу једну од најсавременијих опремљених позоришних кућа у свету.
https://www.narodnopozoriste.rs/istorij ... ija-zgrade
 
Vrh