Šta je novo?

Редови вожње

Mislim, kapiram da nema vozača i da možda ima drugih linija gde su potrebna takodje vozila, ali 77 je konačno postala “normalna” linija koju se isplati čekati, ranije je bila linija koju koristiš ako ti bas naidje, a sad će nas izgleda ponovo naterati da odustanemo od nje.
A 28 je prilično nepouzdana linija, drago mi je sto su je vratili, ali apsolutno nikad ne ide po redu vožnje. 40 su isto proredili, ne sećam se reda vožnje od pre, ali sam prilično siguran da je isla dosta cesce. Jedino se 79-ka popravila, ali i dalje preretko ide i uvek je krcata...i da, dopadaju mi se ovi novi autobusi na 79, vizuelno su mi mnogo lepši od onih starih kojih i dalje ima, ali dosta redje (nisam bas upućen u nazive proizvodjaca, pa se izvinjavam)
 
79 mora turazu normalnu da ima da ide po redu vožnje... Dok 16 na trasi ima 23 zglobni, 65 nema sem 77... Ili 16 da ide solo ili 65, a usput se 16 prilicno puni do Opštine Novi Beograd, a 65 je tu prepun zglob... To sto neki uvide prazan zglob, je utisak kad se kasni...
 
28 ima skoro identičan red vožnje kao pre 7-8 godina.
Sa 77 je sklonjen 11. autobus i sada ih ima 10. Pre celog haosa sa ukidanjem 28, početkom 2019. godine na liniji 77 je radilo samo 8 autobusa (od toga samo 6 tokom celog dana, a danas 8 radi celodnevno).
40 stvarno ide ređe nego pre, interval u špicu je u odnosu na 2016. podignut sa 5 na 6 minuta.

Nije problem u redu vožnje i količini planiranih vozila i polazaka, nego u kašnjenima, zastojima i neostvarenim polascima.
 
U proteklih mesec dana u dva navrata imao sam nameru i potrebu da koristim liniju 38L, počev od stanice Mostar u pravcu GSP garaže. Nijednom od ta dva puta nisam uspeo. Naime, red vožnje kaže da autobus (koji inače ide jednom u sat vremena) kreće u 12:35 sa Prokopa. Oba puta je autobus na stanici Mostar bio već nekoliko minuta pre predviđenog polaska s Prokopa - jednom u 12:33, jednom u 12:32 (usklađen sat, naravno). Ne radi se o neostvarenom polasku, jer sam ga video sa stepeništa (pisalo je 38L, u pitanju je bio Mercedesov autobus, mislim da je broj 190). Autobusu treba bar dva minuta od Prokopa do Mostara, što znači da je vozač s okretnice krenuo bar 5 minuta ranije. I po svemu sudeći kreće tako stalno, jer teško da sam ja pogodio baš dva slučaja u mesec dana kada je pregrešio.

Alternativa mi je bila linija 70, koja ide na 20 i kusur minuta i koja se uopšte ne čeka na istoj stanici, a sklona je kašnjenju. Prošli put se nije ni pojavila neka od onih kineskih naprava, pa sam i tu 70-icu čekao 40 minuta. Danas je naišla posle skromnih 10-15 minuta, što se može smatrati uspehom. Radi se o nepristupačnom delu grada, do kog je teško doći i peške preko Medakovića ili kuda već. Takođe se radi i o obavezi u radno vreme, zbog koje sam odložio druge stvari.

Dakle:
a) Neko je vozačima rekao da je okretnica na Prokopu prolazna i da mogu odmah da krenu nazad. Taj isti to nije rekao i putnicima, pošto ni na jednom redu vožnje dostupnom na internetu nije naznačeno.
b) Vozači su pravilno obavešteni (pretpostavljam da im pišu i u nalogu vremena polazaka i napomene o tome), ali ih zabole da poštuju red vožnje i čekaju predviđeni termin.

Šta god da je od ova dva, svinjarija je i očigledno se dešava u kontinuitetu. Od aprila na ovamo se u toj meri raspao prevoz da više ni ove najosnovnije stvari ne funkcionišu. Neverovatno.
 
Kasno je, a ne mogu da editujem više prethodnu poruku. Autobus ide na pola sata, istine radi (bar tako piše na redu vožnje), ali to svakako ništa ne menja. Nešto se sad kroz maglu sećam da je još neko ovde pisao da se ta vremena polaska s Prokopa uopšte ne poštuju.
 
Taj neko ko je pisao o nepoštovanju reda vožnje sa Prokopa sam ja. Živim u soliterima iznad i primetio sam isto to što si i ti. Plus što se ne ostvaruju polasci sa pogona Kosmaj, o čemu sam takođe pisao.
 
Jeste, ali to je bukvalno statistička greška o čemu pričaš.
Pamtim slučajeve kad vozač samo ignoriše putnika u invalidskim kolicima i nastavi dalje. Još nekako kad autobus nije niskopodan pa je svima jasno da je šansa da takav putnik uđe skoro nikakva, ali u Solarisu gde ne zna da spusti rampu (ili neće), to je skandalozno. Još se ljuti što mora da spusti ručnu, izađe iz sedišta i ne bi spustio rampu, već bi samo podigao celog putnika sa kolicima i uz pomoć drugog putnika.

Da ne odem u offtopic, vozači sa linija 27 i 27E su se toliko bili opustili sa redovima vožnje, ponašanjem dok voze (prelazili crvena svetla, pojedini su se svađali sa putnicima, preskakali stanice, iako neko hoće da izađe). Nisam još stigao da prijavljujem odstupanje od reda vožnje, jer npr. sa Trga krene ili ranije ili ne bude po 3-4 polaska.
Ako znaju da se neki polazak neće ostvariti ili znaju da nema vozila/vozača, nek ne prave takav red vožnje. Šta meni, kao putniku, znači da na tabli piše da linija u špicu ima takt od 7 minuta (27E) ili 5-6 minuta i (27) odnosno 8 minuta van špica (27E) ili 6 minuta (27), ako će u realnosti da se ostvari svaki drugi ili svaki treći polazak. Skoro svaki put kad dođem na stanicu Trg republike oko 9.40 radnim danom, neretko krenem tek u 10.08 ili 10.16 (± par minuta, ako mu se kreće ranije ili kasnije), iako na tabli polazaka kaže da ih ima u 9.46, 9.53, 10.01 i onda tek 10.08.

Bolje nek napišu 9.40; 9.50; 10.00 i da znam da ću tad zaista i poći, nego da gledam i pitam se što nisam pošao kolima.
 
Statističke greške koje se ponavljaju se prestaju da budu to. Na 34 se ljudi žale na nepoštovanje reda vožnje u jutarnjem špicu (ostali deo dana tačni u minut), na nedovoljan kapacitet (broj polazaka) u popodnevnom špicu, pa onda ovo kretanje ranije na 38L, pa neostvarivanje polazaka na 36, što sam triput doživeo u prethodnih 15 dana...
 
@solecar Da, da, ti živiš tamo, setio sam se posle, ali prekasno. :) Ta linija je ranije išla samo do Mostara (na sat vremena) i tu zaista nije bilo mesta, ni uslova za čekanje polaska. Svima je bilo jasno da je taj red vožnje bio prolazni i u skladu s tim su se i ponašali. Pritom je busu u smeru prema Mostaru bilo ostavljeno taman toliko vremena da mi se nije dešavalo da prođe ranije, eventualno bi zakasnio koji minut ako ga uhvati gužva (što je ipak manja šteta nego da porani ovoliko). Na Prokopu ima mesta za čekanje vremena, a pritom bi valjda trebalo da postoji i neka obaveza prema putnicima koji koriste tu nesrećnu železničku stanicu. Ako već nisu u stanju da vozače nateraju da poštuju red vožnje, onda ovo može da se reši i tako što će se on izmeniti i u smeru ka Prokopu autobusu ostaviti 5 minuta manje. Znači umesto npr. u 12:05 iz garaže da kreće u 12:10, pa 12:35 sa Prokopa, pa 13:10 nazad itd.

@TheOnlyLuka Da, to je ono što sam pominjao kao lažne redove vožnje. Otkad je počelo ovo mahnito i nepotrebno uklanjanje zglobova, redovi vožnje su postali mrtvo slovo na papiru i bolje bi bilo da su i zvanično proređeni, pa da je manje tih rupa, nego ovo što se glumi da je sve kao pre. Stanje se nekako normalizuje tek negde posle 8 uveče, kad je manje autobusa, mada je i to iz dana u dan sve gore. Zanimljivo koliko to medijski prolazi ispod radara - niko ne konstatuje da se već 2-3 meseca prosto ne realizuje ogroman broj polazaka (svaki dan sve više) i da je redovnost prevoza ovih dana ubedljivo najgora u proteklih 20 godina. Zato sam i dosta skeptičan po pitanju toga da je ova tenzija oko Laste krenula spontano, samo od nezadovoljnih putnika i bez učešća nekih drugih zainteresovanih strana. Ne da nešto žalim Lastu kao Lastu, njom svakako rukovodi ista ekipa, namiriće se tu ko treba (o našem trošku), ali ako je neko primetio da Lasta ne realizuje neke polaske za Mladenovac, primetio bi valjda i ovo što im pred nosem radi GSP. Sada je već pitanje i da li će onih 100 zglobova biti dovoljno da se na relativno duži rok vrati stanje od pre par meseci, pošto smo se s prethodnom nabavkom solo buseva onako usrećili. Uostalom, eno ta Lasta ima mahom noviji vozni park po prigradskim linijama, pa eto opet u Švedskoj problemi.
 
Јел су то укинуте ноћне линије или шта се већ десило?
 

Prilozi

  • Screenshot_1.png
    Screenshot_1.png
    101,1 KB · Pregleda: 189

Саопштење о почетку примене летњег реда вожње у јавном линијском превозу путника на територији града Београда

Од суботе, 25.06.2022. године биће примењен летњи ред вожње у јавном линијском превозу путника и отпочеће са радом летње сезонске линије на територији града Београда:
1. АДА 1 (Трг Републике - Ада Циганлија - Видиковац)
2. АДА 2 (Земун/Кеј ослобођења/- Ада Циганлија)
3. АДА 3 (Коњарник - Ада Циганлија)
4. АДА 4 (Миријево - Ада Циганлија)
5. АДА 5 (Бежанијска коса - Ада Циганлија)
Сезонске линије АДА (1-5) када су лоши временски услови и значајно смањен број посетилаца на Ади Циганлији, биће редуковане или привремено обустављене.
Важеће редове вожње за све линије, путници могу видети од суботе, 25.06.2022. године на сајту Секретаријата за јавни превоз www.bgprevoz.rs.

 
Da li ovo znači da će linija ADA 1 ići preko Čukaričke padine i dalje trasom linije 89?
 
Ne idu skroz isto, ADA 1 ide sa stajalištem Ace Joksimovića a ne Spasovdanskom gore kao 89.
 
Јел су то укинуте ноћне линије или шта се већ десило?
Nije, id**** su u red vožnje ubacili i uključenja i isključenja.
Поправили су, сад су нормални редови вожње. А баш сам у суботу увече проверавао кад су последњи поласци за неке линије и видим овакве фантомске поласке. Било ми је чудно тако да се ипак нисам поуздао у званичан ред вожње који треба да буде тачан.
 
Sa svakom novom modernizacijom sajta, sve više se "modernizuju".
 
Jel može neko da objasni iz kog razloga ne postoji nijedan prevoz za najmnogoljudniju opštinu u Srbiji (Novi Beograd) iz centra grada posle 23.45, dok su poslednji polasci na pojedinim linijama sa Nbg-a u ponoć (što znači da su na Zelenom vencu oko pola 1)? Svako veče je poslednja 95ica za Blok 45 prepuna dok u suprotnom smeru autobusi su polu prazni. A da ne pričam da za Borču idu jedna za drugom dve 95ice i 101N.
 
Uvek poslednji polasci ka perifernim naseljima, a iz centra idu pre nego što se ti isti polasci ostvare sa pomenutih perifernih terminusa. Prosto to mora tako i zbog povratka u garaže. 95-ica je drugačija priča, jer ide sa jednog kraja grada na drugi, al opet je Borča bliža Karaburmi nego Blok 45. Zato Borča može da računa na kasnije dnevne polaske nego Blokovi. Primer 23-jke već govori u prilog onom što napisah gore. Sa Karaburme tipa u 23:15h, što i nije kasno, a sa Vidikovca ima u ponoć mislim, ili malo pre ponoći.
 
Razumem ja da je to zbog odlaska u garažu. Ali mi i dalje neće biti jasno zašto gomila autobusa sa Zelenog venca koja idu za Nbg ne ide posle pola 12, dvadeset do 12, dok za Zemun i 15 i 84 imaju poslednji polazak u ponoć.
 
Zemun ne radi na novobeogradskim linijama, a čak i ako se gleda 15, on ima u 12.
Problem je što na svim jakim linijama koje idu kroz centar radi Karaburma.
Mislim da bi zbog isključenja i radnog vremena bilo praktičnije da na 16, 17, 18, 65, 77 i 95 rade i Novi Beograd i Karaburma.
 
Isto je i s trolama. Poslednja 29-ka sa Studentskog trga prepuna, nema igla gde da padne, a zato ove ka centru poluprazne voze. Isto važi i za 28.
 
Vrh