Šta je novo?

Редови вожње

A izvini, dal bi mogao ti da daš konkretan primer kako bi organizacija povlačenja vozila u garažu trebalo da izgleda? Ja nisam ulazio u problematiku jutarnjih polazaka, tim pre što si uglavnom spomenuo linije koje održava privatnik, što su obično male skarabudžene garaže za pakovanje do 15 autobusa, i to uglavnom solo. Kako bi to organizacija noćnog pregleda, pranja i manjeg korektivnog održavanja trebalo da izgleda, a po depoima gde treba u nekoliko sati provući 180 vozila na primer? Naravno da je bitno i kad se koje vozilo vraća u garažu, jer ne mogu se predati u 02:45h na primer, pa na ulicu u 03:05h. Ne mogu raditi 24h. To je bar prosta logika. I nikako ne smeju, niti mogu sva nagrnuti odjednom. Autobuse koji su na noćnim linijama verovatno radi prva smena što se održavanja tiče, al to je tek po nekoliko vozila po pogonu. Mislim, ne vidim ni problem da poslednji polasci završavaju između 23:30h i 00:00h. Govorim o dnevnim polascima. Zato postoji noćni prevoz posle ponoći, a druga je priča što se on posebno tarifira. Ne ulazim u to kako privatnici prave dogovore sa Direkcijom oko poslednjih dnevnih polazaka, al i oni treba da imaju neke smislene smene i organizaciju noćnog pregleda i održavanja.

E sad, mogu da se složim da su u kasnim večernjim časovima na nekim linijama previše proređeni polasci, al to je i usled nedostatka kapaciteta i po pitanju osoblja, i po pitanju prostora gde bi se vozila trebala pregledati i održavati. 50 autobusa odjednom ne može da se primi prosto. U prevodu, trebaju garaže većih kapaciteta, više osoblja u održavanju, više vozača u rezervi za razne dopune, ili možda neke međusmene, i na kraju dosta više vozila zarad lakših rotacija i kombinacija, a u smislu da mogu i da se ljudski operu, pregledaju, poprave ako treba itd. Rad bez gašenja 24h je sulud, klanica za vozila uz debelo ugroženu bezbednost i vozača i putnika.
A izvini, zašto bi mene u životu zanimala organizacija povlačenja vozila u garažu?? Valjda ima ko je za to studirao i ko je za to plaćen?

Ne znam kako da ti dočaram da prva i zadnja zapovest u organizaciji povlačenja autobusa u garažu treba da bude putnik, a ne neke interne gluposti kao npr. te, da 2022. godine GSP nije u stanju da raspodeli jednu liniju između dva pogona. Je li to neki nivo kvantne fizike koji još uvek ne možemo da opišemo postojećim matematičkim modelom, ili samo glupost i tipična srpska boljka poznata pod kodnim imenom resavska škola? Tako smo 1973, pa ćeno tako zauvek...

Što se privatnika tiče, i njihovih garažica: Ako se dobro sećam, oni su nastupili svi kao jedno preduzeće, kao nekakav konzorcijum. Njima treba ispostaviti razuman red vožnje, a oni međusobno neka se snalaze kako će, i ovako dele linije.

I na kraju, ko je to aminovao da je striktna deoba linija na GSPove i privatnike u najboljem interesu putnika?

No kao što rekoh, jedini problem je što putnici nikoga ne zanimaju, a ostalo su izgovori. Hrpa izgovora.


Послато са SM-G975F помоћу Тапатока
 
A izvini, kako ja da probam da ti dočaram problematiku zašto nešto funkcioniše kako funkcioniše, ako to tebe ne zanima. Mislim, ne znam kako bi to trebalo organizovati ulaženje vozila u garažu, a da se sve podredi ostvarivanju polazaka u ponoć, plus već pominjane smene vozača. Ne treba tu fakultet, već samo dovoljan vremenski opseg da se fizički sve može izvesti. Opet, znači mora svako vozilo proći noćni pregled i pranje, i vozač al apsolutno ni jedan ne sme imati smenu, odnosno, predviđeno radno vreme ni za minut preko osam sati, a bez ugrađene pauze, i eventualno dodatnih pola sata za pranje vozila.

Nemaš potrebe da mi se obraćaš lično kao da ja tu nešto odlučujem. Ja samo iznosim fakta ne bi li objasnio zašto je nešto kako jeste, i da nije u pitanju samo ....obolja, nebriga za dobrobit putnika, i diploma resavske prepisivačke škole. Moja namera nije pravdanje nečega, nego pojašnjenje prostih logističkih problema, koji se ne mogu rešiti bez dodatnih kapaciteta za pregled vozila, njihovo razmeštanje po lamelama, i na kraju bez dodatnog voznog osoblja za treću smenu. To je prosto tako. Čini se da je mnogo više linija sa ranim završetkom treće smene kod privatnika, nego kod GSP-a. Svaki dodatni polazak, vozilo itd. mora da se plati, što je opet do Direkcije i Grada.

I da, veliki je logistički problem deliti jednu 23-jku ili 95-icu između pogona. Mnogo je službi koje treba da isprate rad vozača, al pošto verovatno i to malo koga zanima, ne vredi da razvodnjavam dalje. Dele se između pogona samo privremene linije.

A ovo za deljenje linija samo na GSP i privatnike sa GSP-om nema apsolutno nikakve veze. Ima to i svojih prednosti, ustvari i nema nekih mana, sem činjenice da se za linije, koje treba da održava privatnik traže samo solo vozila, osim za 511. Za zglob mora više i da se plati. Takođe, imalo bi tu linija pogodnih za solo vozila da se daju privatnicima, a da GSP preuzme neke koje su dobrano za zglob. Opet, to je isključivo do Grada i Direkcije. Neko je rešio da prosto kupi 244 solo autobusa, ne na insistiranje GSP-a sigurno, i da time neke linije prebaci samo na solo vozila. Znači, tu već ima manjkavosti od strane onih koji treba da urede javni prevoz, i da na kraju krajeva izdvoje novac. E tu vec treba školovanog kadra, i mnogo više zdravog razuma.
 
Da li zna neko šta se dešava sa redom vožnje za liniju 36? Juče ceo dan nisam mogao da pristupim istom na sajtu SJP, a danas za aktuelni red vožnje piše da je privremeni.
 
Aha u linku, hm, čudno, al svakako piše da radi od 15.3. i nije se menjao od kad je proradila novosadska pruga
 
Ponedeljak... Crni ponedeljak.

Polasci na presigurnoj 305. u 10:55,11:11.
Naravno busa nema, a za 11:27 dolazi troši #146, jedva ide.
A 3 min posle i #3521.
Gužva sačuvaj bože.

Screenshot_2022-08-22-11-05-24-094_com.busplus.jpg
Screenshot_2022-08-22-11-20-05-269_com.busplus.jpg
 
Zamislite situaciju od malo pre... Po redu vožnje, 305 sa Ustaničke treba da krene u 15:54.
Lik je krenuo u 15:57 prazan I nastavio da vozi regularnom trasom, bez kupljenja putnika sa Terminusa...videh posle da je isto vozilo tj #3219, isključio gps i okrenuo se kod Kaluđerice, i nastavio nazad ka Ustaničkoj.
Prvo sam mislio da ide za garažu, ali je očigledno neki problem. Da li do vozača ili ne znam do čega.

Sve u svemu, red vožnje je zaista poslednja rupa na svirali, i čekao sam više od 20 min sledeći tj #3212 koji je krenuo 2 min ranije (16:15).

I posle mi neko pridikuje o tome što se karta ne plaća.

IMG_20221022_161222.jpg
 
Svake druge nedelje, kada radim prvu... Polazak sa Ustaničke (na 305), u 16:17,nikada se ne realizuje...ovog puta mi dispečer kaže da nema vozača i da rade samo 2 vozila (od 3).
Tako da sam čekao od 15:55-16:40.

Samo mi nije jasno kako za ostale linije ima vozača? Svi ostali uredno u minut idu...
Kako je neka linija bitnija od druga a svi treba kartu da plaćaju? Užas.
 
Umesto što kukaš (što se pitaš), mnogo svrsishodnije je da svaki put kada ti se to desi, ti lepo prijaviš nerealizovan polazak, ili bilo koji problem u radu neke linije na potezu 300. Nebitno šta će neki forumaši da kažu, trebalo bi konstantno da vršite pritisak prijavljivanjem svake sitnice, da stalno budete u fokusu, pa će se jednog dana nešto i desiti. A ne ono u stilu nikoga nije briga za nas, tretiraju nas kao građane petog reda i da sa time završite posao... Lepo je to što će sada da objasni kako su se obraćali iz opštine SJP - u i kako su urgirali, ali sve to nije dovoljno i morate vi (množina), građani poteza 300 da vršite pritisak. A mislim da nije toliko teško da se neke stvari dovedu u red, koliko god to izgleda smešno nekima i zvučalo neozbiljno.

Ja sam jedno vreme konstantno prijavljivao jednog vozača na 34, koji je vozio kao manijak, u krivine se zaletao gore nego vozači uličnih trka, morao si da se držiš da ne sletiš sa sedišta, da se po nekoliko puta prodereš da ti stane, jer je "gospodin" odokativnom metodom zaključio da na nekoj stanici niko ne treba da izađe, da putnici ne moraju ni da se uhvate za šipku pre nego on krene, o laganom prelasku preko ležećih policaja nije bilo ni govora, pa si morao da paziš da glavom ne udariš o krov, pa zatvaranje vrata pre nego što putnik izađe, u situaciji kada nema niko da ulazi... Dva meseca je radio, koliko je meni poznato, nakon čega ga nikada više nisam video.​
 
Umesto što kukaš (što se pitaš), mnogo svrsishodnije je da svaki put kada ti se to desi, ti lepo prijaviš nerealizovan polazak, ili bilo koji problem u radu neke linije na potezu 300. Nebitno šta će neki forumaši da kažu, trebalo bi konstantno da vršite pritisak prijavljivanjem svake sitnice, da stalno budete u fokusu, pa će se jednog dana nešto i desiti. A ne ono u stilu nikoga nije briga za nas, tretiraju nas kao građane petog reda i da sa time završite posao... Lepo je to što će sada da objasni kako su se obraćali iz opštine SJP - u i kako su urgirali, ali sve to nije dovoljno i morate vi (množina), građani poteza 300 da vršite pritisak. A mislim da nije toliko teško da se neke stvari dovedu u red, koliko god to izgleda smešno nekima i zvučalo neozbiljno.

Ja sam jedno vreme konstantno prijavljivao jednog vozača na 34, koji je vozio kao manijak, u krivine se zaletao gore nego vozači uličnih trka, morao si da se držiš da ne sletiš sa sedišta, da se po nekoliko puta prodereš da ti stane, jer je "gospodin" odokativnom metodom zaključio da na nekoj stanici niko ne treba da izađe, da putnici ne moraju ni da se uhvate za šipku pre nego on krene, o laganom prelasku preko ležećih policaja nije bilo ni govora, pa si morao da paziš da glavom ne udariš o krov, pa zatvaranje vrata pre nego što putnik izađe, u situaciji kada nema niko da ulazi... Dva meseca je radio, koliko je meni poznato, nakon čega ga nikada više nisam video.​
Kad god prijavljuješ nešto I pišeš sekretarijatu oni te upute na inspekciju koja jedina ima nadležnost za nerealizovane polaske.
Kada zoveš brojeve naravno da se niko ne javi, jer pobogu bude vikend, ko još normalan radi vikendom zar ne?

Imaš li savet gde prijavljivali ubuduće?
 
Ne znam odakle ti takvo iskustvo. Ja sam apsolutno 100% dobijao odgovore od SJP, gde mi ili kažu zašto nije realizovan polazak ili da će ispitati o čemu se radi, pa mi kasnije odgovore (uglavnom je tako bilo). Za neke stvari su mi odgovarali da će srediti, ali kako vidim da nisu odradili, samo im pošaljem novu prijavu i tako po nekoliko puta dok ne vidim da je rešen problem.

Na tebi je da sam proceniš šta bi bilo najbolje da radiš, jer ja nisam imao iskustvo kao što je tvoje. Ono što bi mogao da uradiš, a što mi trenutno pada na pamet, je da probaš da nađeš mail inspekcije i da im se redovno obraćaš pisanim putem, sve dok ne vidiš da se situacija na terenu poboljšala. Jer očigledno, dok ne sedneš nekome na grbaču, ne možeš da rešiš problem.​
 
U nedelju je državni praznik, tako da možemo da očekujemo nedeljni red vožnje. Trenutno nema informacija o promeni reda vožnje.
 
Sad videh da sam omašio. Mislio sam na petak, a u glavi mi nedelja.
 
Od 7.11. važi novi red vožnje na 70. 5/70 je dobio još jedan obrt, tako da su sada poslednji polasci u 22:20 (Bežanijska kosa), odnosno, 23:30 (Ikea).

izvor: gspbeograd.net
 

ИНФОРМАЦИЈА О РАДУ ЈАВНОГ ПРЕВОЗА ПУТНИКА ДАНА 11.11.2022. ГОДИНЕ

Због државног празника – Дана примирја у Првом светском рату, у петак, 11.11.2022. године, на свим градским, приградским и локалним линијама, на којима возила саобраћају у оквиру интегрисаног тарифног система, биће примењени редови вожње за СУБОТУ.

Возила на минибус експрес линијама неће саобраћати 11.11.2022. године, осим на линији А1 (Трг Славија – Аеродром Никола Тесла) на којој ће бити
Примењен ред вожње за радни дан.​

 
Jedna od retkih stvari koja im je konačno došla do mozga je to da bi ovim neradnim danima za državne službenike i učenike ipak trebalo da važi nešto jače od nedeljnog reda vožnje. Nevolja je u tome što je na mnogim bitnim linijama subotnji isti kao nedeljni. No dobro, ionako vajni stratezi najavljuju da dodatno osakate i subotnji i nedeljni, pa će biti svejedno.
 
Zanimljiv fenomen Beograda je odsustvo bilo kakve dinamike u planiranju reda vožnje, osim po nekih pojačanja prigradskih linija pred izbore. U zvaničnoj demokratiji (Holandija) i diktaturi (Belorusija), obrađuje se veliki broj primedbi, a promene mreže linija i reda vožnje se dešavaju preko cele godine. Tako, imamo tramvaj 10 na svakih 15 minuta, svakih 12 minuta radnim danom u popodnevnom špicu već preko 10 godina.

Očigledno tamo gde nema zlatnog doba, grad nije dostigao idealnost pa se razvija dinamično, i ima razloga za obradu i usvajanje primedbi.
 
Upoređivati inostranstvo i Beograd po pitanju reda vožnje je bespredmetno. Pre svega što nemamo dovoljne kapacitete mreže da tramvaji budu na pristojnim taktovima, neadekvatna saobraćajna signalizacija, negde i infrastruktura, nemogućnost svih tipova tramvaja da voze na svim pravcima... Pa onda nedovoljno autobusa određenog tipa, kao i vozača, manjak trolejbusa koji se nadomešćuje autobusima, neadekvatna infrastruktura za nešto više od minibusa na jednom delu saobraćajnica...

I na sve ovo pomenuto očekivati da će da se reaguje na svaku primedbu, je smešno, iako je to najnormalnije u većini drugih zemalja (mislim na one države koje nisu totalni raspad). Ovde se reaguje otprilike samo ako se vidi da je neko uporan pa konstantno prijavljuje jedan te isti problem, i to čisto radi toga da bi imali lični mir ti kojima je posao da odgovaraju (rešavaju probleme) na takve stvari.​
 
Izmene o kojima govorim nisu nagle, već sistemske! Određene linije se pozpuno ukidaju, nove se uvode, na jednoj se smanjuje broj polazaka, na drugoj pojačava... Recimo, ukineš potpuno 14, na njegov račun pojačaš 6 i 10, smanjiš broj autobusa na 33, a na račun istog napraviš nešto tipa 33p Zvezdara - Južni bulevar - Trošarina - Kumodraž za nadoknadu tramvaja 14. 10 i 14 od Pravnog do Voždovca imaju 7-9 polazaka na sat, ali umesto da to bude 7-9 minuta, to je do 15 minuta čekanja bez ikakvog poremećaja i po redu vožnje! Neka autobus preseca na Zvezdaru preko Južnog bulevara gde nema šina, a da tamo gde je pruga u pravcu tramvaj da ide. Logika?
 
Sve je to lepo što pričaš, ali ovo ovde je Srbija, i prevelika očekivanja imaš. Ovde bre i od zamene najobičnijeg šrafa naprave cirkus da tražiš nove maske za vozila, gde porudžbina ide preko javnih nabavki. Ovo je samo jedan parafrazirani primer. Zvučiš kao da si se potpuno odvikao od našeg sistema i zaboravio kako stvari ovde funkcionišu. Da može i treba da bude bolje, treba, ali da je tako jednostavno da se reši, kako pišeš, i nije, zbog već pomenutih stvari. Da bi se nešto promenilo, potrebno je konstantno vršiti pritisak, a ko ima snage i vremena da to radi temeljno, da te jednostavne stvari postanu normalnost, a ne da je potrebno da imaš vezu u rangu predsednika lično, da bi neku stvar rešio, tipa da se uvede jedan dodatni polazak uveče.​
 
Ја апсолутно разумем да неко ко се одвикао од нашег јавашлука и нефункционалности критикује исте и поздрављам да се то пише јавно да што већи број људи може то да види. Мора се то трљати у нос неспособним и незаинтересовним чиновницима, руководиоцима и стручњацима на положају.
 
Vrh