Šta je novo?

Редови вожње

Тешка идиотарија. Мора да се зна кад су први и последњи поласци са сваког терминуса. Исто важи и за линије које имају интервал већи од 15 минута и периоде дана када су интервали већи од 15 минута.
 
Pa jedino da se organizuje neki protest, peticija i sl. i da se digne frka kao za skraćenje linija 704, 706 i 707.
 
Od sutra dinamički red vožnje na 15, 67 i 68. Potrebno je utvrditi šta je tačno, obzirom da na gspbeograd.net tvrde da je red vožnje samo za periferne terminuse, dok na sajtu sekretarijata stoji da je red vožnje samo za Zeleni venac. Ovo praktično znači da na pomenutim linijama prestaje da postoji poluobrt. Takođe su zbog ove promene pretumbane i pozicije terminusa za NBG linije na Zelenom vencu.​
Šta je pretumbano? Nisam u toku.
 
Pa napisao sam da su pretumbane pozicije terminusa za linije sa NBG na Zelenom vencu.
 
Dinamički red vožnje nema nikakve veze sa ovom izmenom. 15, 67 i 68 se pretvaraju u kružne linije zbog pretrpnosti Zelenjaka, odnosno ukida se petominutna pauza, pa će na perifernim terminusima vozači imati pauzu od 10 minuta.
 
Dinamički red vožnje nema nikakve veze sa ovom izmenom. 15, 67 i 68 se pretvaraju u kružne linije zbog pretrpnosti Zelenjaka, odnosno ukida se petominutna pauza, pa će na perifernim terminusima vozači imati pauzu od 10 minuta.
Možda i više. Meni uvek deluje da stoje i po 15 minuta na Zelenjaku. Mislim na 67 i 68.
 
Ljudi prestanite da se bacate terminom "dinamički red vožnje" za neke stvari koje očigledno to nisu.
Uvede se večernji polazak - dinamički red vožnje
Ukine se poluobrt - dinamički red vožnje
Oćemo sad da krenemo za svaku nišu koja se napravi da vičemo dinamički red vožnje?

Malo se samo edukujte pre nego što zatrpavate temu, ako želite da saznate više, istražite na internetu ili upišite smer drumski transport na saobraćajnom fakultetu.

Dinamički ili intervalski red vožnje predstavlja isključivo organizaciju polazaka u odnosu na trenutni raspored vozila na liniji (pre svega u odnosu na prethodno vozilo), a ne u odnosu na unapred definisan red vožnje koji usled velikog uticaja ostalog dinamičkog saobraćaja duž trase može dovesti do značajnih poremećaja u planiranim polascima (dva ili više polaska za redom, 1 kasni, drugi na vreme ali idu zajedno i realizovali su svoje polaske). U sklopu ovoga, u Beogradu je planirano da softver prati poziciju vozila duž linije i da vozača koji je upravo došao na terminus obavesti o vremenu narednog polaska (a nakon minimalnih 5 min odmora). Time se postiže značajno ravnomerniji raspored vozila na linijama i smanjuje mogućnost pojavljivanja više vozila u konvoju.
(Naravno da niko neće ovo primeniti na pouzdanim/kratkim/nefrekventnim linijama jer jednostavno one funkcionišu po svom redu vožnje kako treba, ali za linije kao što je 16, 17, 18, 23,... apsolutno ima smisla)
 
Da li je definisan broj polazaka za svaku liniju i da li prevoznici mogu samoinicijativno da procene da nema potrebe da neko vozilo saobraca?

Mislim da je veci problem sto Direkcija nema realnu kontrolu nad privatnicima sto se najbolje videlo kada su privatnici sami procenili da ne treba da voze dan pred protest i na dan protesta 15.3.
 
Da li je definisan broj polazaka za svaku liniju i da li prevoznici mogu samoinicijativno da procene da nema potrebe da neko vozilo saobraca?

Mislim da je veci problem sto Direkcija nema realnu kontrolu nad privatnicima sto se najbolje videlo kada su privatnici sami procenili da ne treba da voze dan pred protest i na dan protesta 15.3.
Jeste, definisan je tačan broj
Nemaju tu mogućnost
Sekretarijat za javni prevoz prati realizaciju polazaka preko GPSa i izračunava koeficijente (vezane za realizaciju polazaka i za tačnost). Ukoliki ti koeficijenti padnu ispod određene vrednosti, prevoznici dobijaju penale.
Nije potrebna fizička kontrola na terminusima jer postoji GPS
 
Ali GPS nije cesto ukljucen u nekim vozilima.

Evo juce npr, na Zelenom vencu su ljudi cekali 15-icu i nikome se nije pojavila na aplikaciji, a ni totem nije radio.

Takodje sam vise puta krenuo peske od Fontane ka Opstini jer nije bilo nijednog autobusa u narednih 10 minuta i usput me je preteklo vozilo koje ocigledno nije imalo ukljucen GPS.

Long story short - Gradske sluzbe se ne trude previse da penalizuju privatnike.
 
Свако возило у јавном превозу небитно дал градски или приградски мора да се види на апликацији. Нпр код Ласте Авалине Темсе из Ниша типа 9425,9433,9439 нема уопште на апликацији.
 
Koleginica sa Altine mi kaže da koliko god radnim danom busevi dobro rade, vikendom je katastrofa od kada su uveli dinamički red vožnje.

Da li je još neko osetio neku tako očiglednu promenu sa novim redovima vožnje?
Na vecini linija, turaze vikendom su lose.
Nema to veze sa dinamickim redom voznje, zapravo on koliko znam i nije zaziveo.
 
Jeste, definisan je tačan broj
Nemaju tu mogućnost
Sekretarijat za javni prevoz prati realizaciju polazaka preko GPSa i izračunava koeficijente (vezane za realizaciju polazaka i za tačnost). Ukoliki ti koeficijenti padnu ispod određene vrednosti, prevoznici dobijaju penale.
Nije potrebna fizička kontrola na terminusima jer postoji GPS
Takođe privatnicima ne sme da se smanjuje kilometraža/zarada na linijama, ukidanjem polazaka ili linija za više od 3%.
Ali GPS nije cesto ukljucen u nekim vozilima.

Evo juce npr, na Zelenom vencu su ljudi cekali 15-icu i nikome se nije pojavila na aplikaciji, a ni totem nije radio.

Takodje sam vise puta krenuo peske od Fontane ka Opstini jer nije bilo nijednog autobusa u narednih 10 minuta i usput me je preteklo vozilo koje ocigledno nije imalo ukljucen GPS.

Long story short - Gradske sluzbe se ne trude previse da penalizuju privatnike.
Neka vozila imaju uređaje i uredno su prijavljena, ali im je na tabletu "iksiran" GPS. To mislim da je do Sekretarijata jer on vrši ugrađivanje i prebacivanje uređaja u vozilima. Na početku rada Strele na potezu 700, većina vozila nije imala uređaje uopšte zbog nestašice "Sun mi" aparata. Praksa je da se aparati skidaju sa vozila koja su završila rad u Beogradu na nova, ali ipak zbog dosta većeg broja novih vozila koja dolaze, nabavljaju se novi.
Što se tiče 15ice mislim da je do Sekretarijata, da nisu promenili trasu u kružnu u sistemu pošto na Zelenjaku i dalje stoje Px vozila koja označavaju naredne polaske. Table ne rade valjda što ih i dalje premeštaju i podešavaju. Generalno su izbućkali u sistemu šta staje gde. Istovremeno se prikazuje da 75 staje gde 15 i kod Amsterdama.
 
priča o nekakvom naprasnom preopterećenju zelenog venca je bulšit. okretnica nije najsrećnije rešena i preopterećenje postoji. no, ono je ovih godina manje, ali su zato oni koji upravljaju saobraćajem daleko veće neznalice. u poređenju sa periodom od pre 14-15 godina, danas linije sa zelenog venca u proseku imaju manji broj vozila uz veće obrte. takođe je tada bio i nešto veći ukupni udeo zglobnih buseva. ilustracije radi, 15 je pre 12-13 god. u špicevima imala 19 buseva (skoro pola zglobnih) na obrt od 65 minuta! da sad ne navodim za svaku liniju posebno. biće da je problem nastao na nekom drugom mestu, koje nema veze sa okretnicom a istovremeno otežava prilazak istoj. doprinelo je i zapošljavanje kojekakvih belosvetskih tantuza koji ne umeju da se kreću kroz okretnicu i postave za polazak.
ako za ovakvo rešenje postoji opravdanje u vreme produženog špica, nema nijednog razloga da rano ujutru ili posle 20h ljudi ne znaju kada im tačno kreće autobus. to je besmisleno drndanje putnika.
da sad u raspravu ne uvodim neke druge promenljive tipa koja linija ima naporniju trasu ili kakvi su uslovi vozačima na perifernim okretnicama.
i bilo bi lepo da se ne pričaju bajke o kontroli prevoznika u situaciji u kojoj smo pre dve nedelje imali skandalozni strelom predvođeni sinhronizovani neizlazak svih privatnika, o čemu se niko iz grada nikada nije ni oglasio. niti će.
 
Poslednja izmena:
Bilo je navoda pre uvođenja Dinamičkog reda vožnje, da će vozila imati dupli GPS i da će preko toga pratiti.
E sada, teorija i praksa znaju da se razlikuju.
Viđam često na Ustaničkoj ove ljude u plavim jaknama kako kontrolišu polaske.

Verovatno će ta sama kontrola biti bolja za te linije na kojima će se DRV i primenjivati.
 
Ti kontrolori su nemoćni.

Pre 2-3 dana jedna starija žena je komentarisala jednoj kontrolorki kako 33jka uopšte ne funkcioniše dobro, ova je samo slegnula ramenima, da oni tu ne mogu ništa.
Koliko sam čuo oni samo popisuju kao neke polaske, to predaju dalje, ali da nema nekog efekta, jer to niko ni ne čita ni ne proverava.
Samo u neke dane rade i proveravaju ispravnost vozila i to im je u stvari jedini posao, to za polaske su im čisto izmislili da ne bi završili na biro. To ne tvrdim ja, to pričaju oni, čisto da se ogradim.
 
Priča se da će se izgleda menjati turaža na 95 zbog malih smena.
 
Smanjiće se pravac npr ako su dali 1h 35min pravac bice 1.25
 
Vrh