Šta je novo?

Редови вожње

Nema potrebe da se menjaju displeji na stanicama jer oni nemaju veze sa redom vožnje.
Jedino na terminusima.

Ali ljudi, 21. vek, svako vozilo ima GPS. Program može da se napravi i svaki dan se napravi izveštaj o polascima, kašnjenjima, uticaju gužvi u saobraćaju…

No ne zaboravimo da pričamo o sistemu gde ne mogu ili neće da podese tačno vreme u svakom autobusu.
 
Danas uhvatio 95L kod Skadarlije. Na displeju 1, 4min. Oba Solarisa samo što je prvi bio taj sa displejem logo+SOLARIS (umesto da vrti 95L UŠĆE/95L KRATKI OBRT/95L UŠĆE) i A4 95l Ušće ćirilicom malo. Napunio se. Drugi ga 95 BLOK 45 na Zelenjaku sustigao prazan. Pola prešlo u drugi, dosta ušlo i u prvi.

Pređe most, ozvučenje reče Blok 21 (kod Hajata, skretanje levo, reko simbolično do Ušća a tehnički do Bloka 20 gde je i istoimeni terminus) pa skrete desno kod izlaza za taksi stanicu gde ni ne postoji stajalište JGP.

Drugi dođe pun (napunio se u Brankovoj) ali ga zaustavi semafor. Samo jedan dečko i ja stigli mokri ko dodole preskakajući po dva-tri stepenika u u podzemnom prolazu usled nepostojanja pešačkog prelaza kao lakšeg i bržeg prelaza (pedestrian hostile osobina atinske povelje na delu).

Nakon skretanja u Gagarinovu (stajalište Blok 42) sustigao ga potpuno prazan BMC.

U povratku mi ode i 13 antibiotik. Ostali se izređali prazni, kao i prepune 95-ice. Nije dugo prošlo te srećom naiđe 89. Planinario jesam al sam bar sedeći stigao pre klaj-klajvaja preko prasećeg repića.

Između Zelenjaka i Brankove trebalo je da kaže: Poštovani putnici, vozilo obavlja kratki obrt do taksi stanice Ušće gde će sticajem okolnosti stati van obeleženog stajališta. Molimo pređite u sledeće vozilo do Bloka 45 koje treba da naiđe za minut.

Ovo ne sme da se dozvoli uoči Ekspa nikako, čak mora na engleskom da obaveštava da se narod ne gubi, pogotovo u vozovima i na primarnoj mreži linija.
 
čak mora na engleskom da obaveštava da se narod ne gubi
nigde u evropskim gradovima se stajališta i obaveštenja (osim Londona i metroa u Sofiji) ne izgovaraju na engleskom. Jedini izuzetak je u Pragu linija ka aerodromu (gde na engleskom samo kaže koji terminal je za šengen letove) i u Berlinu tokom korone obaveštenje o obaveznom nošenju maski). Kao i obaveštenje za poslednje stajalište (što bi kod nas moglo da se uradi). Ovo sve pričam iz ličnog iskustva.
 
U teoriji ovaj dinamički red vožnje je ono što sam ja napisao gore, samo što mi nije jasno zašto se ne definiše striktno red vožnje i samo u slučaju kada red vožnje ne može da se ispoštuje zbog gužve u saobraćaju - tada se prelazi na dinamički red vožnje, tj. uračunato kašnjenje u odnosu na planirani polazak.

Samim tim se red vožnje sledećih autobusa dinamički pomera tako da se ispune sve norme tipa minimalno vreme pauze (odmora za vozače).

Dalje, čista logika i matematika kažu da ako autbus kasni u polasku 20-ak minuta (a planirani interval polazaka u tom trenutku je 15 minuta), naredni autobus mora (ako postoji mogućnost) da krene ranije od tih 15 minuta jer će se ovaj prvi autbus prepuniti i neće moći da primi sve putnike.

U teoriji, to može da funkciniše, ali samo na taj način, a ne na neki suludi način gde bi mnogi polasci jednostavno nestali.

I da, treba da pođu dva autobusa istovremeno ako prvi kasni, upravo zbog toga što je putnika više zbog kašnjenja. Može prvi da preskoči par prvih stajališta, ali to mora biti jasno naznačeno (i da se zna za tu praksu) i da se zna da iza tog praznog autobusa ide onaj koji će da pokupi putnike na preskočenim stanicama.

Ceo taj sistem mora neki matematičar da osmisli i tu treba potpuno izbaciti iz procesa odlučivanja bilo koga bliskog vlasti ili privatnim prevoznicima. I naravno, svako kašnjenje u polasku se mora u realnom vremenu prikazati svim putnicima kako na terminusu (na postojećim portalima), tako i na aplikacijama.
 
Po meni može samo da funkcioniše na linijama koje imaju polaske na 5-10 min. 612 koja saobraća na 50 min, šta bi na njoj značio ovaj dinamički red vožnje? Kod ovakvih linija ljudi prilagođavaju svoje prevozne potrebe redu vožnje. Ako se ne bi znalo kada kreće, niko je ne bi ni koristio, niko nije lud da je čeka 50 min u najboljem/najgorem slučaju.
 
Mislim da je poenta da se opravda kašnjenje u slučaju gužve. Tj. glupo je da prevoznik dobije penale za polazak nije realizovan na vreme, a to je realnost zbog gužvi (zbog kojihe je doduše Grad odgovoran u nekom procentu).

Ali ukidanje, tj. neobaveza pridržavanja reda vožnje u nevršnim časovima je debilitet dostojan inteligencije osobe na čelu našeg grada.

Ja skoro da mogu da potpišem, da on ovo gura jer je dobio par hiljada evra od privatnih prevoznika.

Isto tako mogu da potpišem da je dobio neki mito od distributera ivičnjaka koji se postavljaju trenutno na svim proširenjema kolovoza u Beogradu.
 
@Busloverbk

I sada mi ne moramo da izađemo u susret svojim posetiocima zato što dobar deo gradova s 1,3mil+ van engleskog govornog područja zasniva primarnu mrežu linija na bazi manje složenih šinskih sistema jednostavnijih za upotrebu (na jednu metro stanicu u Berlinu ovde mora da nagađa 7-8 stajališta čije nazive ne može ni da izgovori).

Čak i u jednoj Budimpešti ima metro, HEV i relativno razgranat a logičan tramvaj i trolejbus da ni ne mora da pomišlja na maltretiranje autobuskom zbrkom.

U Beogradu i ono malo tramvaja i vozova ne znaš kada i kako saobraća, pa te bace na gomilu autobusa sa kojim više ni nativno stanovništvo ne može da izađe na kraj bez iskidanih živaca.

Tako ne izgleda domaćinski doček, to se bre zove čist bezobrazluk.
 
A ovo skraćivanje linija je u nekim situacijama medveđa usluga. Primer danas 17L iz Zemuna ide do Arene. Kod starog merkatora dolazi već puna. Iza nje 3 min ide redovna 17 solidno popunjena. Na stanici kod Arene gde je 17L ostvila sve putnike, jedno 10ak ljudi nije moglo da uđe u redovnu 17.
 
Pa kad skraćivanje do Arene ne znači ništa. Na šta da presednu tu? Na 68? Da je do SC pa da razumem, mada i tu verovatno prelaze na sledeći 17, ali ajde ima još opcija.
 
Mislim da je poenta da se opravda kašnjenje u slučaju gužve. Tj. glupo je da prevoznik dobije penale za polazak nije realizovan na vreme, a to je realnost zbog gužvi (zbog kojihe je doduše Grad odgovoran u nekom procentu).

Ali ukidanje, tj. neobaveza pridržavanja reda vožnje u nevršnim časovima je debilitet dostojan inteligencije osobe na čelu našeg grada.

Ja skoro da mogu da potpišem, da on ovo gura jer je dobio par hiljada evra od privatnih prevoznika.

Isto tako mogu da potpišem da je dobio neki mito od distributera ivičnjaka koji se postavljaju trenutno na svim proširenjema kolovoza u Beogradu.
Par hiljada evra hahahaah pa oni to potroše u restoranu za jedno veče kad su raspoloženiji malo.
 
Ovo je iz ugla vozača odlično, sad tek niko ne može da te natera da kreneš van zakonske pauze. Samo je upitno kako će se preuzimati smene, jer šta ako bus završi na drugom terminusu u odnosu na ono što je predviđeno i gde drugi vozač treba da preuzme bus.
 
Pa kad skraćivanje do Arene ne znači ništa. Na šta da presednu tu? Na 68? Da je do SC pa da razumem, mada i tu verovatno prelaze na sledeći 17, ali ajde ima još opcija.
Slažem se. Bar da se spustio na autoput i tu ih ostavio, tu ima više opcija. Sad se postavlja pitanje zašto se kratio, da li je krenuo ka garaži ili se samo okrenuo na kružnom toku kod arene i vratio se ka Zemunu.
 
1000107505.jpg
 
Šteta je što se za vreme ovih "velikih promena" JGP-a nikome nije palo na pamet da promeni vreme rada prevoza sa 00:00 - 4:00, na tipa 00:30 - 04:45.
Po meni zadnji polasci se realizuju previše rano, npr za 95 23:45 što je pretarano, a oni prvi polasci tipa u 4:00 za 33 što je isto pretrano i njih bi mogla da pokrije noćna linija.
Stvarno takt od 20 minuta od 4 do 5 ujutru deluje kao razbacivanje resursa, ako imamo u prilog da od 23:55 na 33jci više nema polazaka već ide noćni.

Baš letos kada nisam mogao da spavam od vrućine čujem uvek tramvaj oko 15 do 4 da ide ka okretnici, znači taj radnik je morao ustati bar oko pola 3 da bi došao na posao, u prevodu ta smena više dođe kao noćna nego jutarnja.
A i da budem iskren, u većini gradova van BG su prvi polasci bili oko 5 ujutru, a zadnji polasci su bili oko 00:30 - 00:40. Znači, noćni radi od 01:00 do 04:30.


Narvno, ne mora da znači da sam u pravu, ali ne znam, ne deluje mi baš logičan ovakav raspored.
 
Šteta je što se za vreme ovih "velikih promena" JGP-a nikome nije palo na pamet da promeni vreme rada prevoza sa 00:00 - 4:00, na tipa 00:30 - 04:45.
Po meni zadnji polasci se realizuju previše rano, npr za 95 23:45 što je pretarano, a oni prvi polasci tipa u 4:00 za 33 što je isto pretrano i njih bi mogla da pokrije noćna linija.
Stvarno takt od 20 minuta od 4 do 5 ujutru deluje kao razbacivanje resursa, ako imamo u prilog da od 23:55 na 33jci više nema polazaka već ide noćni.

Baš letos kada nisam mogao da spavam od vrućine čujem uvek tramvaj oko 15 do 4 da ide ka okretnici, znači taj radnik je morao ustati bar oko pola 3 da bi došao na posao, u prevodu ta smena više dođe kao noćna nego jutarnja.
A i da budem iskren, u većini gradova van BG su prvi polasci bili oko 5 ujutru, a zadnji polasci su bili oko 00:30 - 00:40. Znači, noćni radi od 01:00 do 04:30.


Narvno, ne mora da znači da sam u pravu, ali ne znam, ne deluje mi baš logičan ovakav raspored.
Мени је сасвим океј ноћни интервал 00:00-04:00 само што треба увести још ноћних линија и реорганизација постојећих ноћних линија и увести поласке да иду бар на пола сата.
 
Ne znam, jako je zaj**** kada se nađeš na Slaviji u 00:30 tipa, prvi noćni mi je pobegao, dnevni tramvaji i busevi su prošli i do 1:20 nemam ništa, to je skoro sat vremena, a nije baš toliko kasno.

U Amsterdamu tramvaji / busevi imaju još baren 4 - 5 polaska nakon 00:00 i to je jako handy, npr računao sam da ću stići na polazak u 00:35, ali zakasnio sam pa uzimam poslednji u 00:45.
Onda oko 01:00 njima stratuje noćni koji ide do 05:00 i tada opet staruju dnevne linije.
U BG-u ako zakasniš na zadnji pre 00:00, moraš da čekaš noćni koji obično brzo polazi iza zadnjeg dnevnog i ako njega pljusneš gotovo si, sat vremena čekanja za sledeći.

Sa druge strane, nerealno mi je da neke linije između 04:00 - 05:00 imaju takt od gotovo 15 minuta, zar nije bolje da toliko polazaka bude posle 00:00 do 01:00, nego tako rano, a da između 4:00 - 5:00 ide noćni?

Mislim, ovo je samo moje razmišljanje, možda imam iskrivljen kontekst, jer ne koristim polaske između 4 i 5 ujutru. 😄
 
Na 34 su takoðe uveli kasnije večernje polaske, baš onako kako sam pisao nadležnima. Takoðe, pojačana je vikendom za 1 vozilo i ima takoðe kasnije polaske.​
 
Sad su još i na dosta linija dodali polaske do ponoći, kod mene i na 42, i na 56 i na 59, i to više polazaka, pogotovu na liniji 59. 37 je isto pojačana uveče posle 23h. Eto da ima i nešto pozitivno.
307 takođe uveden polazak u 23:00 koji će nema dosta značiti zbog rupe koja je bila od 22:40 do 23:25
 
Nama koji živimo kod Donjeg Brijanja, dve stanice od terminusa, ovo ne znači baš ništa.
Могућност праћења путем апликације или не знам можда ће се неки поласци типа првих неколико јутарњих или вечерњих реализовати тачно у одређено време. Можда неће важити за све линије градског превоза, да сачекамо са прераним закључима.
jedva cekam da krene postavljanje novih displeja na stajalistima za ovaj novi dinamicni red voznje!!!
Какве дипслеј има везе са редом вожње?
Nema potrebe da se menjaju displeji na stanicama jer oni nemaju veze sa redom vožnje.
Jedino na terminusima.

Ali ljudi, 21. vek, svako vozilo ima GPS. Program može da se napravi i svaki dan se napravi izveštaj o polascima, kašnjenjima, uticaju gužvi u saobraćaju…

No ne zaboravimo da pričamo o sistemu gde ne mogu ili neće da podese tačno vreme u svakom autobusu.
Апсолутно све је у систему, идеје имају смисле овај тренутни ред вожње је за доста линија онако фиктиван поготово које иду кроз град и деонице где су гужве.
Pa kad skraćivanje do Arene ne znači ništa. Na šta da presednu tu? Na 68? Da je do SC pa da razumem, mada i tu verovatno prelaze na sledeći 17, ali ajde ima još opcija.
Једимо скраћивање које има смисла је до Општине Нови Београд.
На 74 ће такође од сутра први полазак из Миријева уместо у 05:00 бити у 04:05 што је добра ствар исто.
Што од сутра? Јел то више не држи Нови Београд 74?
 
Значи нема ни првих јутарњих а ни последњих вечерњих полазака јер ће неки Шумахери журити кући да гледају утакмицу или филм.
biće i toga, ali mnogo zanimljivije će biti sa dvosmencima i šihtašima ako zaista ovaj proizvoljni /pardon dinamički/ red vožnje bude na snazi i posle 6 ili pola 7 popodne, za čim nema nikakve potrebe. tu će vozači masovno dinamički štelovati da dođu na okretnicu 20-ak minuta pred kraj smene, pa da nema dokle da ih krati i eto ranijeg odlaska kući svaki dan. zato su u neka normalnija vremena otpravnici polaske uklapali tako da poslednji pravac dvosmenca /običnog ili dopunaša/ mora da se realizuje po redu vožnje, da bi se izbegla takva zloupotreba kašnjenja. obična šihta je već lutrija, tu ne može mnogo da se uradi.Значи нема ни првих јутарњих а ни последњих вечерњих полазака јер ће неки Шумахери журити кући да гледају утакмицу или филм.

@Jelancha
Mislim, ovo je samo moje razmišljanje, možda imam iskrivljen kontekst, jer ne koristim polaske između 4 i 5 ujutru. 😄
koriste ih oni koji rade u preduzećima koja obezbeđuju uslove da drugi mogu da ustanu i odu na svoj posao. među njima su i vozači autobusa. ima čak i dosta radnika po trgovinskim objektima koji rade od 6. posebno su važni ovi prigradski polasci u tim ranim satima (tu možda treba da polaze i ranije), jer ti ljudi tek na nekoj ustaničkoj ili trošarini treba da presedaju na neku liniju za drugi kraj grada. ostaviti ih da čekaju vezu po pola sata ujutru u 5 i mrznu se nije baš korektno, a to je pritom i mrtvo tj. izgubljeno vreme za koje ne mogu da skoknu i nešto obave ili kupe. prvi polasci na nekim linijama imaju i izmenjene trase u odnosu na redovne, baš zato da bi pokrile linije koje kasnije počinju sa radom.
 
Poslednja izmena:
Vrh