Šta je novo?

Проширење улице Др. Жоржа Матеа

Kako planiraju da prošire ostatak ulice? Ulica je bukvalno prokopana kroz brdo. Planiraju li da otkopaju deo brda? Da ukinu trotoar sa jedne strane?
 
Verovatno ce da se siri sa druge strane, jer je preko puta ukopanog brda onaj parking.
Da li neko zna kada je u planu taj famozni kruzni tok na raskrsnici sa MB? Do kraja godine?
 
Koliko vidim sa slike, bilo bi ovde:
Pogledajte prilog 253108
Osim slike nemam drugih informacija.
id*** će napraviti duplo ukrštanje, plus stajalište, a sve samo da bi izbegli produžetak Partizanske avijacije. Tu ne treba da postoji uključenje na taj kružni tok sa autoputa, već treba da se nastavi Partizanske avijacije preko Studentske kako je oduvek planirano i tako napravi mala petlja. A dosta bi se dobilo u smislu bezbednosti saobraćaja. Ovaj projekat sa uključenjem sa autoputa sa redudantnim skretanjima je potpuno nebezbedan, a i nepotreban.
 
Verovatno ce da se siri sa druge strane, jer je preko puta ukopanog brda onaj parking.
Da li neko zna kada je u planu taj famozni kruzni tok na raskrsnici sa MB? Do kraja godine?
Као што сам написо раније на овој подтеми. следи проширење ове улице са непарне (леве) стране од раскрснице са Тошиним бунаром до левог скретања према с.ц. „11.април“ и Партизанске авијације. После те фазе следи проширење према раскрсници са Марије Бурсаћ. О томе сам писао на страни 2
https://forum.beobuild.rs/threads/Проширење-улице-Др-Жоржа-Матеа.6145/page-2#post-1518355

Трећа фаза ће бити изградња кружног тока, а ту су за сад могућа два предлога. Један је онај који је био од почетка, да се раде близанци кружни токови као на почетку Партизанске авијације, а други је овај тј само један кружни ток, чији цртеж је поставио @Прадевић. Мислим да ће до краје ове недеље да се све разјасни.

id*** će napraviti duplo ukrštanje, plus stajalište, a sve samo da bi izbegli produžetak Partizanske avijacije. Tu ne treba da postoji uključenje na taj kružni tok sa autoputa, već treba da se nastavi Partizanske avijacije preko Studentske kako je oduvek planirano i tako napravi mala petlja. A dosta bi se dobilo u smislu bezbednosti saobraćaja. Ovaj projekat sa uključenjem sa autoputa sa redudantnim skretanjima je potpuno nebezbedan, a i nepotreban.
Па и нема укључења на будући кружни ток директно са мото-пута, него са излазно/улазних рампи. Надвожњак изнад улице Др. Жоржа Матеа, који ће повезати Партизанске авијације са Зелегорском улицом (и проширење ове улице) је наравно планиран одавно. Петља ту није ни планирана, пошто већ има улица која иде од Партизансе авијације према Др. Жоржа Матеа.

Цртежи надвожњака изнад Др. Др. Жоржа Матеа. Први к.т сам ја уцртао
О свему овоме сам писао и на подтеми "Озона Резиденс...."https://forum.beobuild.rs/threads/Озона-Резиденс-ozone-residence-стамбено-пословни-комплекс-Нови-Београд-блок-6.6107/page-2#post-1464562
продужење зеленгорске1.JPG
продужење зеленгорске2.JPG
 
Pozdrav svima,
Verujem da većina nas koji se javljamo kroz ovu temu jesmo stanovnici Bežanijske kose i da smo svi dovoljno upoznati sa stanjem na terenu i dinamikom radova.
Moram ovde da iznesem šta me muči, prosto da ne dovodim sebe u sitaciju da jurim nadzornika radova na pomenutoj lokaciji i u najblažem slučaju da mu čerupam uši.
Pomenuta dinamika radova ne može se okaraterisati kao "rad punom parom" jer je ovo čisto mrcarenje. Od januara meseca do, ispravite me ako grešim, juna meseca su trajali radovi na proširenju Tošinog bunara od ukrštanja sa Pariske komune do svima poznate Džakarte, pa kao i većina ovde prisutnih smatram da je bilo koje rešenje te raskrsnice bez kružnog toka najprimitivnije pranje para i mrcvarenje građana koji taj reon saobraćajne mreže koriste svakodnevno.
Voleo bih da neko objasni zbog čega je izostavljeno pešačko ostrvo u delu uliva iz Žorža Matea u Tošin bunar u smeru ka Vojvođanskoj ulici i blokovima, kao što je MINIMUM GENIJALNO urađeno sa druge strane kod Stepinog vajata. Nisam saobraćajni inženjer, ali logika mi govori da je tu možda i potrebnija pešačka površina u vidu ostrva jer je u pitanju skretanje i ulivanje vozila, napomenimo sa nizbrdice Žorža Matea, koje podražumeva povećanje brzine, te je logično da i tu bude bezbednosna površina za pešake. Što se tiče čvorišta kod Marije Bursać, lino mislim da je trebalo uraditi prvo taj kružni tok pa tek onda ekstenzije relevantnih saobraćajnih deonica uključujući u pravac pod kaldrmom, ali i ovde se ograđujem jer nisam iz struke.
Sanjam da sklone kaldrmu i pređu tu deonicu asfaltom, jer ne vidim poentu "antičke" površine ukoliko nije deo neke ambijentalne celine pa su razlozi za očuvanje i uređenje očigledni.
O nastaloj rupi u kaldrmi kod skretanja za Bežanijsku kosu sam dva ili tri puta pisao nadležnima uz priložene slike i opis situacije na terenu, kao i ukazivao na rizik koji izvaljene kocke predstavljaju u uslovima slabije vidljivosti po bezbednost građana i imovine. Tek iz drugog puta kada sam ih "nagazio" izašli su i samo vratili kocke u rupu :D, ja sam ostao bez reči. Posle sam im opet pisao i ništa, bez ikakve reakcije. O sumnji u kvalitet izrede velikih infrastrukturnih investicija ne bih mnogo trošio redove ovde, kako su nam svima poznati principi i pristupi izrade svega čega se uhvate. Novi most preko Save mene će sačekati neko vreme od puštanja u rad, nikako mi se ne žuri.
 
Sve se slažem osim da treba ukloniti kaldrmu.

Ne mora sve što nije pod formalnom zaštitom da se menja.

Za skoro sve Novobeograđane ta kaldrma ima neku vrednost.

A to što smo došli do toga da nemamo dovoljno ljudi koji znaju da nameste kaldrmu kako treba, je priča koja je ne treba da bude glavni faktor za uklanjanje iste.
 
A to što smo došli do toga da nemamo dovoljno ljudi koji znaju da nameste kaldrmu kako treba, je priča koja je ne treba da bude glavni faktor za uklanjanje iste.
po cenu da cu preterati sa poredjenjem ali izjednacio bih ovu kaldrmu da fancuskim Rafalima - niko ne zna da ih vozi i odrzava a mi ih kupujemo!
ako nemamo vise majstore koje znaju da je postavljaju i odrzavaju, onda mora da leti!
i ja je volim ali ne do besmisla, jer ova cacad koja upravlja gradom ne ume da sacuvaju 2 nacrtane ovce a ne kaldrmu koju su posatvljali pravi majstori pre 50,70,100... godina
dovoljno placamo uhlebe i kombinacije preko svih poreza i dazbina, pa ne moram dodatno da placam njihovu nesposobnost jos gumama, amortizerima i vesanjima mog vozila
 
ako nemamo vise majstore koje znaju da je postavljaju i odrzavaju, onda mora da leti!
i ja je volim ali ne do besmisla, jer ova cacad koja upravlja gradom ne ume da sacuvaju 2 nacrtane ovce a ne kaldrmu koju su posatvljali pravi majstori pre 50,70,100... godina​
Pa mi nemamo ni majstore koji asfalt znaju da postavljaju i održavaju...​
 
Ali ovo me podseca na anegdotu iz moje osnovne škole.

Imali smo neki kabinet gde je postojao neki sistem gde je svaki sto imao tastere, nešto na foru sistema za glasanje u skupštini.

E onda se nešto pokvarilo, i domar Pera, je sve kablove iščupao, sve te tastere takođe sa svakog stola i stavio u ostavu ispod stepeništa.

Mi živimo u totalnoj degradaciji sistema, pa nam zato padaju na pamet razne ideje. Umesto da rešimo problem, mi rešavamo posledicu.
 
Slazem se ja sa tobom @astrodule, ali ovi taj problem ne mogu da prevazidju, oni beze od struke i znanja ko djavo od krsta!
Mi kao narod moramo da prevazdjemo OVE pa onda da resavamo ovakve stvari, a dok su oni tu mozemo samo da nadamo i ocekujemo najosnovnijem i najednostavnijem resenju (sto opet ne garantuje da oni i to takvo resenje nece usr@ti)
dobro uradjena kaldrma u ovom terenutku i sa ovim hostaplerima i dunsterima je jednako sletanju na Mars i povratku na Zemlju
 
Sve se slažem osim da treba ukloniti kaldrmu.

Ne mora sve što nije pod formalnom zaštitom da se menja.

Za skoro sve Novobeograđane ta kaldrma ima neku vrednost.

A to što smo došli do toga da nemamo dovoljno ljudi koji znaju da nameste kaldrmu kako treba, je priča koja je ne treba da bude glavni faktor za uklanjanje iste.
Koju vrednost ima? Pitanje je ozbiljno, jer me istorija zaista zanima, čini se da sam nešto propustio.
 
Pa neki podsetnik kada je to bio glavni put za Zagreb.

Slicno kao sto postoji podsetnik na zeleznicku stanicu kod Juge.

Realno, nema vrednost da se mora upisati u neki registar kulturnih dobara, ali onda bismo mogli i Skadarliju da asfaltiramo jer ta kaldrma nije bas iz turskog vremena kako mnogi misle.

Dobro, nije bas najbolje poredjenje, ali nije to toliko bitna saobracajnica i niko ne zivi tu, pa da smeta buka od kaldrme.

A inace, kaldrma na skretanju je opet potpuno unistena i predstavlja opasnost.
 
Данашње - 24.10.2025.

Бетониране су подлоге тротоара и проширења са десне стране улице до новог стајалишта за 74,75,76,77,708. Асфалтирање ће уследити када се заврши проширење са леве старне улице до левог скретања према Партизанске авијације.
IMG_20251024_153717_resized_20251024_043057078.jpg
IMG_20251024_153443_resized_20251024_043036286.jpg
IMG_20251024_153557_resized_20251024_043038164.jpg


Од аутобуског стајалишта се ради нови тротоар
IMG_20251024_153620_resized_20251024_043036926.jpg
IMG_20251024_153642_resized_20251024_043059940.jpg
 
Ovo autobusko stajalište se često koristi za presedanje sa linija koje prolaze ulicom Tošin bunar i po meni je nepotrebno udaljeno od raskrsnice tako da ima dosta da se pešači do nove pozicije. Uz to pešaci moraju da prelaze ulicu koja vodi sa parkinga tc Aman. Interesantno je da ovo nije prvi put i da se sa svakim novim radovima u ovoj ulici ovo stajalište pomera sve dalje uzbrdo.
 
Prošao sam biciklom i video sam da je nova traka asfaltirana do iste visine do koje je kaldrma u starim trakama, a između ima nešto, ali bila je noć, pa nisam video šta.
Meni to liči da će da Ture još jedan sloj asfalta preko svega ili ostave kaldrmu i asfalt.
 
Prošao sam biciklom i video sam da je nova traka asfaltirana do iste visine do koje je kaldrma u starim trakama, a između ima nešto, ali bila je noć, pa nisam video šta.
Meni to liči da će da Ture još jedan sloj asfalta preko svega ili ostave kaldrmu i asfalt.
I ja tako mislim. Asfalt preko kladrme. Isto kao u Studentskoj pre par decenija.

Ostaje pitanje strane ka 11. aprilu.
Ништа ту још није асфалтирано.
Без љутње, али обојица не пазите на часу ;) . Прошле недеље сам објаснио да се постојећа калдрма неће уклањати, него ће преко ње да се поставе оба слоја асфалта. А и питање друге (непарне) стране сам објаснио. Али ево следи још једном у краћој фоторепортажи.
 
Фоторепортажа радова - 05.11.2025.

На самој раскрсници Др. Жоржа Матеа-Тошин бунар су почели земљани радови на проширењу тј изградњи нише за градске аутобусе на линијама 45,70,72,82,603Н, а такође и мањег дела проширења десног скретања из Др. Жоржа Матеа. Та ниша и проширењe тј скретања се ради у дужини од 82 метра.
IMG_20251105_131845_resized_20251105_024324717.jpg
IMG_20251105_132002_resized_20251105_024327040.jpg
IMG_20251105_132053_resized_20251105_024356069.jpg
IMG_20251105_132117_resized_20251105_024354855.jpg


Од ових радова ће се наставити са проширењем леве (непарне) стране Др. Жоржа Матеа све до левог скретања према с.ц. „11. Април“ и Партизанске авијације. Наравно поред проширења радиће се и нов тротоар и бициклистичка стаза у овом делу улице. Испод самог тротоара је исто шума каблова, а поготово високонапонски кабл 110kV, а то све исто треба изместити.
Цртеж тог дела улице сам имао прилике да видим данас, али нисам сликао, пошто ми је речено да ће и ту бити још неких измена у пројекту.
IMG_20251105_132322_resized_20251105_024353694.jpg
IMG_20251105_132330_resized_20251105_024355505.jpg
IMG_20251105_132342_resized_20251105_024354259.jpg


На другој страни (парној) улице, од садашњег новог аутобуског стајалишта, се укида/уклања постојећи тротоар који је био уз бетонски зид, и тротоара са ове стране неће бити. У том делу је измењен пројекат и одустало се од градње новог тротоара. Постојећи тротоар се укида све до пред скретање у онај постојећи ауто-центар, а ту одмах иза тог скретања је и аутобуско стајалиште број 1195 за 76-цу и 77-цу.Не планира се изградња тротоар на падини изнад, пошто у том делу постоји одавно земљани, а сад је травнати, тротоар. Да будемо искрени, тротоар с аове стране улице с еи ретко користио!
IMG_20251105_132437_resized_20251105_024418594.jpg
IMG_20251105_132534_resized_20251105_024437351.jpg
IMG_20251105_132439_resized_20251105_024419156.jpg
IMG_20251105_132504_resized_20251105_024416510.jpg
IMG_20251105_132524_resized_20251105_024417708.jpg
IMG_20251105_132526_resized_20251105_024438765.jpg
IMG_20251105_132640_resized_20251105_024440993.jpg
IMG_20251105_132702_resized_20251105_024440241.jpg
IMG_20251105_132752_resized_20251105_024506282.jpg
IMG_20251105_132741_resized_20251105_024506970.jpg
IMG_20251105_133003_resized_20251105_024504283.jpg
IMG_20251105_133015_resized_20251105_024503503.jpg


Што се кружног тока тиче на раскрсници Др. Жоржа Матеа-Марије Бурсаћ, данас сам исто имао прилику да видим цртеж тог кружног тока, али уз молбу да га не сликам, пошто ће и ту по трећи пу,т бити промена. Цртеж к.т. који сам данас видео је сасвим различит од цртежа к.т. који је поставио @Прадевић, тако да и тај први цртеж и овај данашњи који сам видео, се неће радити. Радиће се нека трећа варијанта-побољшање.
Кружни ток ће се г/радити следеће године.
:sesir:
 
Poslednja izmena:
Dobro, barem ne menjaju projekat a da su započeli radove.

Po meni je to pokazatelj stručnosti. Vrv su napravili projekte bez ozbiljne analize, pa su shvatili da to ne može baš tako kako je “mali Perica” zamislio (kao što je tak isti Perica zamislio KT kod Brankovog mosta)

Uče deca u hodu…
 
@Дуле, ствар је у томе што Београд пут уради пројекат, али при извођењу радова инвеститор (град) тражи да се промени то и то, и тако буде, по неки пут, у току дана по два-три пута! Чак их и подизвођачи по неки пут з.......у!
Шзто кажу из Боград пута, нека се људи ставеу наше ципеле барем два дана, па ће видети шта је и како радити. Уместо да с еприпремају, како кажу, за зиму, они раде ово све што раде, а после ће грађани да их пљују, што није очишћен снег или слично.
 
Vrh