Šta je novo?

"Окретнице-Терминуси" јавног градског превоза

Redovi vožnje treba da budu postavljeni na ili između stakala na samom stajalištu. Nikako one gluposti da kvadrataste plastike štrče sa stubova i da onda ljudi zapinju o njih ili ih klinci lome ko od šale. Par puta sam se tripovao da ću i ja ostati bez oka na tome, iako sam dobrano viši od prosečne postavljene visine tih kvadratića.

Kao što smo svojevremeno imali one "mape" linija na stajalištima, tj. nadstrešnicama, tako umesto toga treba da se stave veliki pregledni spiskovi sa polascima.

P.S.
Neverovatno je da u 2024. godini mi i dalje većamo i projektujemo stajališta javnog prevoza, nešto što bi već odavno trebalo da je standardizovano i ustanovljeno. Samo opet potvrđuje ono da ovde odlučuju ljudi koji nemaju pojma kako izgleda svakodnevno funkcionisanje i življenje u Beogradu. Ljudi koji ni ne koriste prevoz, niti se mešaju sa "kmetovima" po autobusima i stajalištima.
 
Poslednja izmena:
Оне плоче су глупост започета са Весићевим стубовима за стајалишта и функционално дизајнерски промашај у старту.
Тотеми из доба жутих су најбоље решење али нису одржавани, додат им је накнадно контејнер за 24 сата, а лепљено је све и свашта на њих (клавире носи Остоја. Камагра гел, откуп лап топ рачунара...).
 
Slažem se, sem za toteme iz 2000ih. Meni su i oni bili bezveze jer su bili preglomazni, i verovatno preskupi u odnosu na druge, jednostavnije alternative.
 
Јесу, негде су баш јели простор, али су имали заштићен застакљен пано за качење реда вожње и у почетку су имали мапе. Мада са доласком стајалишта са стаклом су постали беспотребни, ред вожње се могао окачити поред мапе јавног превоза.
 
table ti odbrojavaju do reda vožnje
Čak i na okretnicama gde nisu postavljene?

Оне плоче су глупост започета са Весићевим стубовима за стајалишта и функционално дизајнерски промашај у старту.​
Тотеми из доба жутих су најбоље решење али нису одржавани, додат им је накнадно контејнер за 24 сата, а лепљено је све и свашта на њих (клавире носи Остоја. Камагра гел, откуп лап топ рачунара...).
Najbolje je bilo ono vreme kada su iskoristili dizajn jednog od forumaša sa ispisanim nazivom krajnjeg terminusa ispod broja linije. Nažalost, kako ih je u većini slučajeva mrzelo da menjaju nalepnice pri svakoj promeni neke linije, vratili su na stari sistem sa brojevima. Čak i oni "totemi" su nakaradno bili održavani, a ni panoi lepljeni na zid Alma quattro nadstrešnica, koji još uvek postoje na par mesta u gradu (Hotel Srbija, Tehnička škola NBG, do skoro i kod mene "Muzej Jugoslavije"...), sa iscrtanim trasama linija i stajalištima koje opslužuju predmetno stajalište, nisu najsrećnije održavani.
Neverovatno je da u 2024. godini mi i dalje većamo i projektujemo stajališta javnog prevoza, nešto što bi već odavno trebalo da je standardizovano i ustanovljeno. Samo opet potvrđuje ono da ovde odlučuju ljudi koji nemaju pojma kako izgleda svakodnevno funkcionisanje i življenje u Beogradu. Ljudi koji ni ne koriste prevoz, niti se mešaju sa "kmetovima" po autobusima i stajalištima.​
Naš problem je što sa svakom novom vlašću sve po gradu krećemo od nule, počev od promene naziva ulica po centru, preko promene boje i tipa vozila gradskog prevoza,kao i izgleda stajališta gradskog prevoza, do pokockavanja i prekockavanja ulica, što sam kolovoz, što trotoar i sl. , a mnogim suštinski bitnim stvarima za funkcionisanje samog grada se ne bave.
I da ih neki neandertalci polome. Na Ustaničkoj redovno polomljena tabla za red vožnje
Ja redovno prijavljujem kod Beo shopping centra i uvek to bude sređeno, ali očigledno je da neko ima ozbiljan pik na njih, Rekao bih, za njih i za sva ona druga mesta gde na redovnoj bazi lome, da to rade osobe koje imaju višak energije i očigledno neki zdravstvani problem.​
 
Па то су ваљда ове табле које се сада мењају са Шапићевим семафорима, ако мислиш на дизај Зидара?
 
Nemam pojma o kojem dizajnu pišeš, jer sam ih više spomenuo. A ne znam ni šta su sve tačno koji forumaši projektovali. Jeste da gomilu stvari znam da zapamtim, ali ne mogu baš sve, jer ipak sam samo čovek, a ne mašina. ;)
 

Zemun (Dom penzionera)


20240320_124102.jpg


20240320_124206_Richtone(HDR).jpg


20240320_124446_Richtone(HDR).jpg
 
Pada mi na pamet "okretnica" Učiteljsko naselje koje nema ni niše za trolejbuse već stoje na ulici.
Ja tamo ne vidim gde ima prostora za tako nešto. Jedino da se u Dr Velizara Kosanovića izgradi jedna. Druga opcija je produžavanje do nekadašnje okretnice u Pšljevaljskoj.
 
Okretnice su odraz nebrige za javni prevoz u Beogradu. Pada mi na pamet "okretnica" Učiteljsko naselje koje nema ni niše za trolejbuse već stoje na ulici. Sramno je koliko smo nipodaštavani.
Za Učiteljsko naselje je barem lako rešiti taj problem samo se autobus produži do stare okretnice autobusa 20.
 
Nema poente da autobus okreće tu usred ničega i da se ostavi istočna kapija i Aviv bez prevoza. Ja bi produžio trolejbus 21 kuda ide i 20 pa dalje na Ustaničku gde 31 i 17 da terminira.
 
Trola 21 produzenjem do Konjarnika ili do Ustanicke pod uslovom da potez 300 se preseli.
 

Ovo ce biti dokaz da je moguce i ovakva raspodela, 50, 306, 307 i 311 saobraćaju do terminusa „Konjarnik”, a linije 302, 303, 304 i 305 do terminusa „Zvezdara (pijaca)”.
 
Samo ako se napravi jedinstveno početno stajalište za linije sa poteza 300 i onih koje se okreću na Konjarniku, to produženje ima smisla.
 
Vrh