Повлачење отправника, а возачи остају без тоалета
Из Конзорцијума приватних превозника кажу да мора да се нађе трајно решење за овај озбиљан проблем
На окретници аутобуса 46 у Миријеву возачи су, како јављају, недавно остали без могућности коришћења тоалета. Ово, како подсећају, није први такав случај на неком од градских терминуса, али, додају, баш зато мора што пре да се нађе трајно решење.
– Сада возачи на тој окретници морају да се сналазе како знају и умеју, ако у току паузе између две вожње желе у тоалет. А то су неке основне ствари које би требало да им се обезбеде на окретницaмa.
С једне стране, имамо то да доводимо возаче из иностранства због одлива домаћих, а онда с друге долазимо у ситуацију да на окретницама, како што је на пример ова, не могу да користе тоалет – наводи Драго Тошић из Конзорцијума приватних превозника.
Још крајем прошле године шофери су указали на тaj проблем и на другим окретницама. Тада су са окретница јавног превоза, попут Цветкове пијаце и Медаковића, повучени отправници, што је проузроковало и затварање санитарних чворова. У међувремену, како сазнајемо, превозници су успели да за своје возаче који користе терминус код „Цветка” издејствују да добију кључ за те просторије како би могли да користе постојећи тоалет.
Запослени у јавном превозу у шали кажу да није проблем када у близини неке окретнице, на којој не може да се користи класичан тоалет, има шумица, али, нажалост, има оних око којих је чистина. На таквим локацијама, кажу, једини спас је угоститељски или продајни објекат у близини где, уколико запослени дозволе, могу да искористе тоалет. Колики је проблем непостојање наменског тоалета на окретницама још јасније је ако се зна да на појединим линијама вожња траје дуго.
Повлачење отправника није новост. Према незваничним информацијама, крајем прошле године, више од 35 одсто терминуса и пре последњих повлачења отправника, није их имало.
Пошто већ дуго постоји џи-пи-ес систем праћења возила, запослени у ГСП-у кажу да је питање колико је заиста оправдано постојање отправника на бројним окретницама, што повлачи и трошкове не само њиховог ангажовања, него и оне за одржавање објеката на тим местима. Али, то не значи да не треба обезбедити тоалете и простор за освежавање возача у току паузе.
Има и оних запослених у јавном превозу који сматрају супротно, да у појединим ситуацијама џи-пи-ес не може да буде потпуна замена за отправнике јер отправници су једини који могу брзо, када уоче искакања и поремећаје на линијама, да организују возаче како би се то, колико-толико, „испеглало”.
И у вези са повлачењем отправника са појединих терминуса и у вези са немогућношћу коришћења тоалета на делу терминуса питања смо упутили граду, али одговора јуче није било. Како за наш лист превозници понављају, према уговору, град је у обавези да обезбеди превозницима проходне трасе и окретнице са припадајућим објектима.
На окретници аутобуса 46 у Миријеву возачи су, како јављају, недавно остали без могућности коришћења тоалета.
www.politika.rs