Šta je novo?

Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

После ехпа иду у гсп где ће заменити троле логично + нормално
To je sve samo ne normalno i logično. Koj moj već mesecima postavljaju novu kontaktnu mrežu na Trgu Republike? Da bi je već kroz 2 godine poskidali i bacili na otpad da je skupljaju sekundarci? Ne sme im proći ukidanje trolejbuskog podsistema, e-busevi mogu da menjaju obične autobuse na nekim kraćim linijama.

Možda bi već sada preko interneta trebalo pokrenuti akciju prikupljanja novca za privatnu nabavku 80-100 novih trolejbusa i onda ih u ime ovog foruma pokloniti GSP-u, naravno u šapićevsko plavoj boji. To bi možda i moglo da se realizuje do vašara 2027. Baš me zanima kakvu facu bi bolesnik napravio i da li bi pronašao neki imbecilni izgovor da odbije tu donaciju kao što je odbio 53 Šindlerovih tramvaja iz Bazela?
 
Ja sam konzervativan i ne želim ništa istočno ni blizu. Kad je BYD postao reper kvaliteta ni ne želim da znam 😆 A kamoli neki Yutong.
Pa koliko je pao kvalitet vozila iz Evrope i koliko kasne sa isporukama, Kinezi im malo po malo preuzimaju njihovo tržište. U EU forsiraju elektro vozila, gde su im Kinezi najveća konkurencija i najviše ih ugrožavaju.
Takođe evo šta prvo izbacuje chatgpt kad ih pitaš za najbolja električna vozila, pa tek onda idu EU proizvođači gde je Solaris lider bez dileme.

🌍 Globalni lideri​

BYD (Kina)​

  • Drži najveći tržišni udeo globalno i u Kini – preko 25 000 isporučenih električnih autobusa do 2025.globalgrowthinsights.com+1bhbus.ba+1.
  • Ranije potpisao rekordne narudžbe, kao npr. 1 002 električna autobusa za Bogotá reddit.com.
  • Proizvodi modele kao što su K9 (do 320 km dometa) i BD11 s rekordnim rasponom od 400 milja (≈ 640 km) za gradske uslove thesun.ie.

Yutong (Kina)​

  • Jedan od najvećih svetskih proizvođača: 10 000+ isporučenih novih energetskih vozila godišnje
  • Bogat asortiman električnih gradskih autobusa, uključujući E10, U12 i dvokatnice
Takođe evo šta chatgpt kaže o vozilima koja su se pojavila na netu
Ne postoji javno potvrđena informacija da je prevoznik Strela iz Obrenovca naručio baš Yutong U12 električne autobuse. Ipak, iz tenderskih dokumenta koje pokazuju da su autobusi već “nalaze u garaži u Dobanovcima”, moguće je da se upravo ovi primerci, preuzeti pre objave tendera, polako pripremaju za upotrebu.

Da se radi o U12 modelu govori i fotografija na društvenim mrežama: karakteristična plava boja (u “Nemanjićko plavoj” šemi Beograda) uklapa se sa profilom ovog modernog 12‑metarskog gradskog e-busa, i potvrđuje da je u planu upotreba upravo takvog vozila. Mada konkretna potvrda nedostaje, implikacija tendera i prisustvo u garaži daju snažan signal da je u pitanju U12.


Šta je Yutong U12?​

Dimenzije i kapacitet

  • Dužina: 12 m, širina: ~2,55 m, visina: ~3,19 m
  • Kapacitet: oko 75–85 putnika (30–40 sedišta + stajaćih mesta) uz mesta za invalidska kolica ili kolica za decu
Baterija i domet

Pogon i efikasnost

  • Motor sa efikasnošću do 97,4 %
  • Integrisani kontrolni sistem smanjuje težinu i potrošnju jer kombinuje napajanje grejanja, klimatizacije i ostalogen.yutong.com+1en.yutong.com+1
Bezbednost i vozačev komfor

Komfor za putnike

  • Niska podna konstrukcija, širok prolaz (~920 mm), ergonomična sedišta sa USB‑portovimayutong.bg+1en.yutong.com+1
  • LED osvetljenje i klimatizacija sa visokom hladnom i grejnom snagom
Adaptacija na hladne klime

Dizajn i nagrade


Zaključak​

  • Iako nema zvanične potvrde od Strele, indicije ukazuju da se upravo U12 priprema za beogradske linije: tender, garaža i fotke govore da prelazak na električnu flotu ima smisla.
  • U12 je tehnološki vrhunski izrađen gradski e-bus, sa izuzetnim dometom, odličnim komforom, sigurnošću i prilagođenošću našim klimatskim uslovima.
  • Kada Strela formalno potvrdi, ovo će biti značajan korak ka zelenijem i modernijem gradskom prevozu.
Ako te zanima cena, dostupnost punionica ili uporedni modeli – slobodno pitaj!
 
Poslednja izmena:
To je sve samo ne normalno i logično. Koj moj već mesecima postavljaju novu kontaktnu mrežu na Trgu Republike? Da bi je već kroz 2 godine poskidali i bacili na otpad da je skupljaju sekundarci?​
To ti je isto kao ono kad se odradi rekonstrukcija trotoara i u potpunosti zameni krpačina od trotoara, a kroz mesec dana dođe ekipa koja kopa rov za neke instalacije, i to u cik - cak.​
 
Pa koliko je pao kvalitet vozila iz Evrope i koliko kasne sa isporukama, Kinezi im malo po malo preuzimaju njihovo tržište. U EU forsiraju elektro vozila, gde su im Kinezi najveća konkurencija i najviše ih ugrožavaju.
Takođe evo šta prvo izbacuje chatgpt kad ih pitaš za najbolja električna vozila, pa tek onda idu EU proizvođači gde je Solaris lider bez dileme.

Takođe evo šta chatgpt kaže o vozilima koja su se pojavila na netu
Ma verujem ja da je to tako, ali još nisam ubeđen. Nadam se da će me novi ubediti da Kinezi umeju da naprave bus, jer je Higer debelo podbacio u tom pokušaju.
 
Izabran je Higer, i spominje se bus sa 2 harmonike. Ali Higer nema bus od 24m u svojoj ponudi koliko ja mogu da vidim na njihovom sajtu. Čak ni bus od 18 metara nije dostupan za komercijalnu upotrebu van Brazila. Proizvode 18m u Brazilu zajedno sa nekom domaćom firmom tamo. Opet ćemo da budemo test zamorče za neke skarabudževine.
 
Užasan im je raspored sedišta... tesni su unutra, posebno pozadi uopšte nisu prilagođeni našim gužvama..
To je do naručioca.
Izabran je Higer, i spominje se bus sa 2 harmonike. Ali Higer nema bus od 24m u svojoj ponudi koliko ja mogu da vidim na njihovom sajtu. Čak ni bus od 18 metara nije dostupan za komercijalnu upotrebu van Brazila. Proizvode 18m u Brazilu zajedno sa nekom domaćom firmom tamo. Opet ćemo da budemo test zamorče za neke skarabudževine.
Imaju oni, samo to ne uzima niko u Evropi i onda posebno prilagođavaju vozila za nas. Tu se vidi razlika između Yutonga i Higer, jer Yutong ima sve do detalja o svojim modelima, pa čak i 3D maketu vozila, gde možeš da vidiš ceo enterijer.
 
To je do naručioca.
Stoji ali samo kada je deo oko srednjih vrata u pitanju. Pozadi su toliko zbudženi i nezgodni i loše projektovani da tu ništa ne može da im pomogne i ne postoji mogućnost da naručilac traži drugačiji raspored sedišta...

Ja baš (kao putnik) ne volim Higere. Jako su neudobni. Jedino što su im klime dobre.
 
To je do naručioca.

Imaju oni, samo to ne uzima niko u Evropi i onda posebno prilagođavaju vozila za nas. Tu se vidi razlika između Yutonga i Higer, jer Yutong ima sve do detalja o svojim modelima, pa čak i 3D maketu vozila, gde možeš da vidiš ceo enterijer.
Ja sam tražio i po njihovom kineskom sajtu nema nigde modela većeg od 18m. Evo šta kaže njihov DeepSeek.
IMG_5951.png
 
Ja sam tražio i po njihovom kineskom sajtu nema nigde modela većeg od 18m. Evo šta kaže njihov DeepSeek. Pogledajte prilog 243380
Ne racunaj ozbiljno na njihov sajt jer tu ima jako malo informacija. Ma da možda i ne bude Higer, nego je to neko samo nagađao, možda zapravo bude i za Gsp Yutong ili BYD, kao što je @Toma rekao. Ipak je period 2 godine i za to vreme bilo ko može da napravi elektrobuse.

✅ Ukratko:​

  • Yutong: Da – proizvodi 26 m električne dvostruko-zglobne autobuse.
  • BYD: Ne – maksimalna dužina je 18 m.
Ako ti treba više detalja o modelima, baterijama ili dostupnosti u Srbiji, slobodno reci!
 
Ne znam zašto većina električnih vozila moraju da budu ružna. Valjda da bi se skrenula pažnja na njih pa da se vidi da su električna.
Meni Yutong uopšte nije ružan, ima baš zanimljiv dizajn, nego su ga ovi unakazili sa plavom bojom napred i pozadi. Dobro ide sa ovom crnom bojom i led svetlima, a pozadi su malo iskopirali Volvo.
 
Farovi i maska su mu retardirani, tačno zrači onim smešnim azijatskim dizajnom koji je uvek dodatno naglašen kad se radi o njihovim EV.

6465abd2fb9a9d0018c90435

Cropped-1598491483%E3%83%9B%E3%83%B3%E3%83%80%EF%BD%85%EF%BC%88%E9%BB%84%E8%89%B2%E3%80%81%E8%B5%B0%E8%A1%8C%E6%99%82%E5%86%99%E7%9C%9F%EF%BC%8920200827101813598_Data.jpg


Samo te farove malo da dorade i bilo bi ok što se spolja tiče. Evo Isuzu je pokazao da se može kad se hoće, čak i tamo kod njih i sa njihovim estetskim preferencama.

img1.jpg


Inače znam da je ovaj Isuzu dizelaš, samo kažem da i "Kawai" Japanci / Azijati mogu da naprave dizajn koji ne izgleda kao da je za decu ili u sllučaju Yutonga - jeftino i neoriginalno.
 
Poslednja izmena:
Farovi i maska su mu retardirani, tačno zrači onim smešnim azijatskim dizajnom koji je uvek dodatno naglašen kad se radi o njihovim EV.

6465abd2fb9a9d0018c90435

Cropped-1598491483%E3%83%9B%E3%83%B3%E3%83%80%EF%BD%85%EF%BC%88%E9%BB%84%E8%89%B2%E3%80%81%E8%B5%B0%E8%A1%8C%E6%99%82%E5%86%99%E7%9C%9F%EF%BC%8920200827101813598_Data.jpg


Samo te farove malo da dorade i bilo bi ok što se spolja tiče. Evo Isuzu je pokazao da se može kad se hoće, čak i tamo kod njih i sa njihovim estetskim preferencama.

img1.jpg


Inače znam da je ovaj Isuzu dizelaš, samo kažem da i "Kawai" Japanci / Azijati mogu da naprave dizajn koji ne izgleda kao da je za decu ili u sllučaju Yutonga - jeftino i neoriginalno.
Slazem se stvarno taj standardni nacin nagovestavanja da su u pitanju E vozila poput nekih širokih branika mnogo vise plastike zbog aerodinamike kao i većinom okruglih farova je bas monoton.Evo kako izgleda novi isuzu Cityvolt 12 korektno za razliku od ostalih Turaka i nekako se ipak razlikuje jer ima primamljiv dizajn,Ali to je idalje Turcin koji ce se za 4-6 godina raspasti dok kod E Citara i Mana to ipak nije slucaj.
 

Prilozi

  • Screenshot_20250715_015306_Gallery.jpg
    Screenshot_20250715_015306_Gallery.jpg
    187 KB · Pregleda: 112
O ukusima što se kaže ne treba raspravljati, al da mi je front Yutong-a lep i nije baš. Ok, nije mi sad ni ružan ne znam kako, al mi nije ni dopadljiv. Bitno je da spadaju u red kvalitetnih vozila, pa kam lepe sreće da se nabave i za GSP jednog dana.
 
Vrh